Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

onze nieuwe baan uit de oude doos: einde!

Gestart door chester2203 zaterdag 15 januari 2011, 22:10:37

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:onze nieuwe baan uit de oude doos: Update geluidsdemping en eerste rails
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:onze nieuwe baan uit de oude doos: Update geluidsdemping en eerste rails
Dag Frans.

Nog niet zó lang geleden was ik met dezelfde bouwfase bezig en wil toch het
volgende met je delen, misschien heb je er wat aan of kun je er wat mee:

Citaat van: chester2203Ik heb bijna voor al mijn (zichtbare) sporen de "nieuwste rails.
Idem hier. Toen ik met rails leggen begon bij het schaduwstation viel het mij gelijk op
dat de laatste generatie M-rails veel beter 'oogt'. Heb gelijk alle rails uitgezocht en in
tweeën gedeeld: A en B-kwaliteit, opdat alle zichtbare delen van de baan de mooiste rails
kregen. Ook heb ik de schroefgaten van de rails vanaf de onderzijde dicht getaped en aan
de bovenzijde even aangestipt met verf. Ook de (zwarte) schroefjes van de wissels zijn
met deze verf gecamoufleerd.

Citaat van: chester2203Ik wil proberen mijn rails vast te zetten ook met dubbelzijdig tape (andere) Dit plakt zo goed dat het volgens mij goed blijf zitten. Dit ga ik overigens pas doen wanneer alles goed ligt.
Bij mij ligt alle rails van het niet zichtbare deel geklemd tussen gelijmde blokjes hardschuim.
Het zichtbare deel wil ik vast gaan zetten middels acrylaatkit: goedkoop, overschilderbaar,
opgedroogd nog enigzins flexibel, eenvoudig verwijderbaar/demonteerbaar.

Citaat van: chester2203Dit ga ik overigens pas doen wanneer alles goed ligt. Heb al kleine stukjes proef gereden en hier en daar wat schokken en zo dus daar moet ik mee aan de slag. Eerst nu beginnen met de ringleiding en het solderen van de voedingsdraden van de rails.
Op die delen van de baan, waar ik later eventueel écht moeilijk bij kan, heb ik alle rails volledig
doorgesoldeerd: zowel de massa als de middengeleider. Verder nog: railgummen en sleper-
verbetering
hebben uiteindelijk gezorgd voor feilloos rijgedrag op de gehele baan.

Citaat van: chester2203 op dinsdag 23 augustus 2011, 16:48:21
De volgende stap is het aanleggen van de ringleidingen en het om de 1,5 meter ongeveer aan de rails solderen van de rijspanningsdraden.....
Ik zou hier en daar ook een extra massa-draad aansluiten, voor optimaal elektrisch contact.

Hou ook goed in de gaten, waar je nu nog bij kan t.a.v. eventueel nog aan te brengen
valbeveiliging, voor bijvoorbeeld de op- en afrit naar het schaduwstation.

Groeten,

Erik.
Re:onze nieuwe baan uit de oude doos: Update geluidsdemping en eerste rails
Erik, bedankt voor je tips. Ga daar zeker wat mee doen. Met de voedingsdraden bedoelde ik zowel de rode EN de bruine... Dat van die slepers ga ik zeker proberen en wat ik van jou website niet begreep was dit met die plakken lood?? kunje me dit eens nader uit leggen. ?Heb je nog meer tips voor het reinigen van de rails
Groet Frans
Re:onze nieuwe baan uit de oude doos: Update geluidsdemping en eerste rails
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:onze nieuwe baan uit de oude doos: Update geluidsdemping en eerste rails
Hoi Frans.

Citaat van: chester2203... wat ik van jou website niet begreep was dit met die plakken lood?? kunje me dit eens nader uit leggen. ?
Ik had het idee gekregen om bladlood als middengeleider te gebruiken voor het vervaardigen
van straatspoor. Het lijkt mij dat je met een stempel hier ook wel straat-motief mee kunt maken.
Aan de onderzijde een draad aan solderen en gezien de kleur van het lood dacht ik daar wel
een aardig idee mee te hebben. Moet het nog wel verder uitwerken, maar ben nog niet aan
straatspoor op de baan toe . . .

Citaat van: chester2203... Heb je nog meer tips voor het reinigen van de rails
Kwam ooit ergens tegen: (afval) blokjes MDF gedrenkt in terpentine nemen ook heel goed
vuil op en krassen niet in de rails. Als 'tegenhanger' van de sleper-truc, vooral als de loc draai-
stellen heeft, is er ook de massa-truc: eigenlijk hetzelfde idee en ook hier op het forum wel
eens beschreven. Zie ook hier in de Wiki bij punt 8 en 9 van Onderhoud. Vooral bij oude M-rails,
wissels en kruisingen is controle op de hoogte van de middengeleider belangrijk alvorens de
rails definiteif te leggen.

Groeten,

Erik.
Re:onze nieuwe baan uit de oude doos: Aankopen Houten 27/08
Vandaag naar Houten geweest en aardig geslaagd mag ik zeggen. Allereerst de laatste 5100 gekocht die we nog nodig hadden!! ook nog een paar stootblokjes.
tweetal overgangsrails van M naar C en een rooksetje voor de BR01
Teven zo'n wielengeleider gekocht zodat ik de BR01 wat gemakkelijker op de rails kan zetten :?
en last but not least een drietal wagons 1 voor nog achter de 103 (met sluit verlichting) Helaas geen interieur!!! Is er mogelijk iemand die  mij daar aan kan helpen !!! En een tweetal wagons die ik zoieso al geweldig mooi vond. Al met al een geslaagde dag alleen de terugweg niet 1,5 uur file  :-(
Re:onze nieuwe baan uit de oude doos: Aankopen Houten 27/08
Hoi Frans, weer leuk materiaal erbij.
Die rongenwagens zijn mooi maar ook wel lang voor op de baan denk ik.

Interieur is niet standaard zeker? Ander hier wel iets maar behoorlijk aan de prijs moet ik zeggen.
Re:onze nieuwe baan uit de oude doos: Aankopen Houten 27/08
Die had ik ook al gevonden... Vind ik heel te veel geld voor 2e hands interieur!!
Ik hoop dat iemand nog een oud rijtuig heeft waar ik het interieur kan overnemen
Die boomstam wagens zag ik en ik was gelijk verliefd  8o 8o
Verder ga ik nu voor kleine rongenwagons  O:-D
Ben nu volop aan het solderen dus ook dat gaat verder. Ben weer benieuwd naar je volgende foto's Peter!!
Had je mijn PM nog gelezen?
Re:onze nieuwe baan uit de oude doos: Aankopen Houten 27/08
Hey als je het hebt over die van 20/22-08 ja zeker ....... tnx.

Heb ergens in een draadje gelezen dat Kris op vakantie gaat/is en niet naar Houten zou komen dus die moeten we even parkeren.

Ik heb zelf 2 oude rijtuigen. Zal kijken voor je of er uberhaubt binnenwerk in zit anders is dat mogelijk een optie.
Re:onze nieuwe baan uit de oude doos: Aankopen Houten 27/08
Hm voor je gekeken maar gaat het niet worden



Zo waren ze vroeger afgewerkt denk ik, of leeg gehaald nog voor ik ze heb gekregen.
Re:onze nieuwe baan uit de oude doos: Aankopen Houten 27/08
interieur was een optie!!! :?

enne bedankt voor het kijken!!!
Re:onze nieuwe baan uit de oude doos: Aankopen Houten 27/08
Graag gedaan, wel jammer.

Ik snap er trouwens niet veel van ? 12,00 voor het binnenwerk en ? 21,00 voor een volledig rijtuig (link).
Staat niet echt in verhouding toch.
Re:onze nieuwe baan uit de oude doos: Aankopen Houten 27/08
Je kunt beter die vanaf modeljaar 1968/1969 kopen, vanaf dan zat interieur er standaard in: 4085 tot 4089.
Die heb ik, maar sorry, het interieur blijft er in :-)

Groeten,

Franky
Re:onze nieuwe baan uit de oude doos: Aankopen Houten 27/08
snap ik  :? 8) heb weer wat om te zoeken  :( Heb hier nog in de buurt een winkeltje wie weet heeft hij nog wat!!!
Re:onze nieuwe baan uit de oude doos: Aankopen Houten 27/08
Citaat van: chester2203 op maandag 29 augustus 2011, 21:18:14
Heb hier nog in de buurt een winkeltje wie weet heeft hij nog wat!!!

Is dit het winkeltje wat stinkt?
In dat geval vraag ik me wel af waar het is.

Ik weet dat er in je woonplaats ooit een klein winkeltje heeft gezeten vlak bij de Hero fabrieken.
Ik ben daar onlangs nog op zoek geweest maar blijkt weg. Of ik heb het niet meer kunnen vinden.
Re:onze nieuwe baan uit de oude doos: Aankopen Houten 27/08
Citaat van: linuxer op maandag 29 augustus 2011, 20:59:51

Ik snap er trouwens niet veel van ? 12,00 voor het binnenwerk en ? 21,00 voor een volledig rijtuig (link).
Staat niet echt in verhouding toch.


Hoi Peter,

ik heb laatst voor de aardigheid eens na gevraagd wat een orginele Märklin kolenlading kost voor set 46801.
Hier vroegen ze ?8.65 per stuk voor 8o 8o 8o Belachelijk dus :(

Erik, sorry voor het "inbreken".

Groetjes, John

Re:onze nieuwe baan uit de oude doos: Aankopen Houten 27/08
Dat marklin voor een wagon als de 4431 geen losse ladingen waarvan de kosten laag zijn begrijp ik wel, maar de door jou genoemde set loopt al snel richting de ? 100,00 meen ik. Ik zou het zien als service om eigenaren hiervan tegemoed te komen in voorkomend geval. Maar goed ik en geen zakenman dus het zal wel ergens goed voor zijn. Al zou het imago van marklin best een zetje kunnen gebruiken als je het mij vraagt.
Re:onze nieuwe baan uit de oude doos: Aankopen Houten 27/08
Het probleem van losse onderdelen is dat je ze
- jaren op voorraad hebt liggen.
- veel tijd kwijt bent om ze op te zoeken voor een lage omzet.

Dus wordt de prijs hoog zodat de onderdelen nog langer in het magazijn blijven.

Robin
Re:onze nieuwe baan uit de oude doos: Aankopen Houten 27/08
het artikelnummer voor die interieurs is: 0225 , mischienn heb je er iets aan.

gr
Re:onze nieuwe baan uit de oude doos: Aankopen Houten 27/08
Hey Frans,

Long time no hear .....

Ik ga er van uit dat er binnenkort weer en mega update aan zit te komen van de "nieuwe baan uit de oude doos". Ik kan er natuurlijk naast zitten maar gezien de laatste vorderingen (en het slechte weer) moet er toch wel wat te melden zijn :)
Re:onze nieuwe baan uit de oude doos: ok een update
 8o ja zeker! ben wel met het e.a bezig alleen nog geen tijd gehad om het te plaatsen.

1. Begin gemaakt met het aanleggen van de ringleiding.
2. Begin gemaakt van het wissel bedieningspaneel!
3. Een interieurtje gevonden Heb geen idee van wat voor merk of wat dan ook  begin gemaakt tot het aanpassen zodat het gaat passen in die 4059
De foto's moet ik nog effies maken en dan  komen ze er aan.
Re:onze nieuwe baan uit de oude doos: ok een update
zoals beloofd de foto's van de vorderingen. Het gaat nog niet zo snel als ik had gehoopt maar ach we zijn lekker bezig toch?
Re:onze nieuwe baan uit de oude doos: ok een update
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:onze nieuwe baan uit de oude doos: ok een update
Citaat van: chester2203 op zaterdag 10 september 2011, 22:12:27
Het gaat nog niet zo snel als ik had gehoop maar ach we zijn lekker bezig toch?
En daar gaat het toch allemaal om Frans! De diverse projekten zien er toch prima uit :thumbup:
Zelf ben ik ook met meerdere dingen tegelijk bezig, simpelweg omdat de zin
er voor het één niet altijd is of de inspiratie voor het ander ontbreekt: dan gaat
het inderdaad niet zo snel met vorderingen, maar het biedt wel afwisseling.

Groeten,

Erik.
Re:onze nieuwe baan uit de oude doos: ok een update
Vanavond even zitten fröbelen en het interieur in het rijtuig geplaatst.
Moest het eea bij ehh! af snijden, knippen en vijlen maar uiteindelijk een aceptabel resultaat.
Re:onze nieuwe baan uit de oude doos: ok een update
Hoi Frans,

Compact schakelbord! Mooi hoor, hou ik (ook) van.
Ik ken de problemen daarvan wel dus wens je succes (en dat is niet cynisch bedoeld).
Wel wil ik je vragen hoe je de sporen op het bord hebt gezet, stift?

Ook zie ik dat je nog altijd optimistisch bent over de printjes gezien de dubbele LED's bij de schakelaars links rechts op de foto. Ik ook nog wel hoor maar wordt jaar na dato :). Dat gaat in ieder geval een massa aan draadjes opleveren :).

Tip: bedenk ook hoe je deze massa aan draden gaat verwerken met de nodige extra lengte om nog bij het paneel te kunnen. Dat ding ga je nog heel vaak in je handen hebben. (ik heb hem met een piano scharnier aan de baan vast zitten en alle kabels centraal via een doorvoer naar onder de baan zitten).

Toch wel mooi die ruituigen hé. Alleen blijf ik het minder vinden dat ze op een kleine baan (kleine radius bochten) zo naast de rails lopen. Maar dat blijf je houden natuurlijk op een baantje van iets meer dan 200 meter.

In mijn dromen komt dat veel mooier/beter uit :)
Re:onze nieuwe baan uit de oude doos: ok een update
Dit heb ik "gepikt" van iemand met een slang-kasteel baan ;) Het schema is gemaakt net zoals jou in iTrain.
Uitgeprint en er opgeplakt  Vervolgens alles waar ik het rondje had geplaatst uitgeboord en de plaatsen voor de leds bepaald. Hoe ik het schema definitief opde plaat krijg ben ik nog niet helemaal uit.
Mischien wel opnieuw uitprinten en opplakken en met blanke lak overschilderen of met de thinner truc.
In spiegelbeeld afdrukken en vervolgens op zijn kop er op en met een doek met thinner het papier door drenken en je print staat op je plaat.... Maar daar ben ik nog iet helemaal uit...
tja en wat dat buiten de bochten lopen betrefd... het zij zo en als alles af is ...... dan vallen de  meeste bochten toch enigszins uit beeld...  

De bedoeling is om het paneel op ladegeleiders te zetten zodat het onder de baan geschoven kan worden en ook makkelijk los gehaald kan worden zodat je er bij kan... 8o mocht dit nodig zijn!!!!!
Re:onze nieuwe baan uit de oude doos: ok een update
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:onze nieuwe baan uit de oude doos: ok een update
Citaat van: chester2203 op zondag 11 september 2011, 09:05:34
... Hoe ik het schema definitief opde plaat krijg ben ik nog niet helemaal uit.
Mischien wel opnieuw uitprinten en opplakken en met blanke lak overschilderen of met de thinner truc.
In spiegelbeeld afdrukken en vervolgens op zijn kop er op en met een doek met thinner het papier door drenken en je print staat op je plaat....

Je kunt ook de print van het paneel laten plastificeren en met dz-tape op de plaat plakken . . . .

Groeten,

Erik.
Re:onze nieuwe baan uit de oude doos: bezetmelder voor schaduwstation.
We zijn nu met dingen bezig waar je zo weinig van ziet maar als je het niet goed doet erg veel last van kan hebben volgens mij. Het trekken en aansluiten van de bedrading en het zo soepel mogelijk laten rijden van de loks op de reeds aangelegde baanvakken. Schoonmaken spoorstaven en puco's 

Daarnaast wil ik in het schaduwstation kunnen zien of de sporen bezet of vrij zijn.
Ik was eerst van plan om middels overgangsrails van M naar C stukken te creeren om daar dan massadetectie op toe te passen om dat het electronisch scheiden van de spoorstaven van de M rails toch een lastig karweitje bleek te zijn en na een paar mislukte rails kwam ik op het idee om stukken C rails tussen de M rails te gaan zetten. Inmiddels was ik al begonnen met het bij elkaar sprokkelen van overgangsrail. Als je ziet wat men daar voor durft te vragen 6 tot 9 ? per stuk.... daar ik al 4 sporen had liggen in mijn schaduwstation ging dit aardig in de papieren lopen....
Bij het internet afschuimen liep ik tegen de site van Traintech aan welke een interessant alternatief hadden. namelijk de Achtvoudige Stroombezetmelder.
   
Zeker gezien de prijs.
Met dit gegegeven en dat ik in mijn bedieningspaneel de ruimte had in getekend voor een groen/rode duoled welke de bezetting middels het wisselen van kleur zou moeten aangeven.
De ASBM* kan normaal al wel gewoon een led laten branden indien het spoorbezet is. Aleen ik wilde natuurlijk weer een led die van groen naar rood ging. Samen met de man van Traintech hebben we een klein schakelingetje bedacht zodat dit kon

De elco is er tussen gezet om het flikkeren van de led tegen te gaan deze kan evt ook nog  
tussen de uitgang van de bezetmelder en de min gezet worden. ik moet nog even kijken welke het beste is.
Na het eea in elkaar gesoldeert te hebben hebben we het getest....zie het filmpje:


Het werkt dus... dit moet maal 4 = het aantal opstelsporen. Dan houd ik er nog 4 over maar die komen nog wel vol.

*Achtvoudige Stroombezetmelder
Re:onze nieuwe baan uit de oude doos: bezetmelder voor schaduwstation.
Hij is goed man .....

Volgens mij moeten we nodig eens bijkletsen hoor :)
Al met al positieve ontwikkelingen maar weet dat dit niet snel gaat.
Moet ook niet want zoals je zelf ook al zegt nauwkeurigheid in deze gaat zich terug betalen.
Re:onze nieuwe baan uit de oude doos: bezetmelder voor schaduwstation.
Hallo Frans,

Dit probleem zag ik ook in mijn schaduw station,
toen ik die aan het bouwen was.
Ik heb toen gelijk een contactrail voor het sein gezet,
waar de trein op stil komt te staan.
Aan die contactrail wou ik een relais zetten voor bezetmelding  etc.
Nooit wat van gekomen, eigenlijk ook nooit problemen in het schaduwstation gehad.

Gr Einte
Re:onze nieuwe baan uit de oude doos: bezetmelder voor schaduwstation.
Filmpje wil bij mij niet werken, dus die hou ik van je tegoed.

Vraagje:
Wissel je altijd naar een leeg spoor in je schaduwstation of duwt de binnenkomende trein een opgestelde weg?

Filmpje inmiddels wel gezien. Ziet er goed uit, maar wat ik me afvraag is het alleen optisch of kan je er ook mee schakelen?
Re:onze nieuwe baan uit de oude doos: bezetmelder voor schaduwstation.
Hallo,

Als er een trein in mijn schaduwstation rijd, dan zet hij het wissel om.
Een andere trein gaat dan rijden, en die zet het bloksein op groen.
Met een schakelaar kan ik vijf sporen kiezen, en dan gaat het tussen die 2 treinen, wisselen.
Een vast spoor langs het schaduw station en een van de vijf andere sporen, die wisselen elkaar gewoon af.

Kijk hier maar even naar klik  :)
Re:onze nieuwe baan uit de oude doos: bezetmelder voor schaduwstation.
Gebruik je die bezetmelder met je M rails, of heb je hiervoor je C rails overgangen?

Mvg

Ivan
Re:onze nieuwe baan uit de oude doos: bezetmelder voor schaduwstation.
Citaat van: linuxer op dinsdag 20 september 2011, 23:00:48

Vraagje:
Wissel je altijd naar een leeg spoor in je schaduwstation of duwt de binnenkomende trein een opgestelde weg?

Filmpje inmiddels wel gezien. Ziet er goed uit, maar wat ik me afvraag is het alleen optisch of kan je er ook mee schakelen?

Peter, voorals nog is de led puur een signalisatie van het feit of het spoor bezet of leeg is. Je kan er ook mee schakelen bv een relais zie hier: http://info.traintech.nl/docs/bezetmelder.pdf.
Het hoe of wat verder ben ik nog niet helemaal uit. Volgens mij kan je wanneer je die ene rail isoleerd en vervolgens aan de bezetmelder aansluit  kun je die rail als een soort Electronische schakelrail gebruiken.


Citaat van: eulaersivan op woensdag 21 september 2011, 22:03:56
Gebruik je die bezetmelder met je M rails, of heb je hiervoor je C rails overgangen?

Mvg

Ivan

Nee deze schakeling met de bezetmelders gaan gewoon met de M- Rails.
Wanneer je C rail gebruikt zou je zelfs de bezetmelder icm massadetectie kunnen gebruiken...
Re:onze nieuwe baan uit de oude doos: bezetmelder voor schaduwstation.
Hoi Frans, het genoemde document had ik al doorgenomen. Ik begrijp nu meer je beweegrede om voor een dergelijke oplossing te kiezen. Gedwongen aangezien m-rails wordt gebruikt. Ik zie het niet als de goedkoopste maar meer als de meest betrouwbare oplossing, waarbij je het optische signaal als "extra" krijgt binnen het totaal. Het blijft allemaal wat hé .....
Re:onze nieuwe baan uit de oude doos: bezetmelder voor schaduwstation.
Beste,

Kan je even toelichten hoe je die bezetmelder juist aansluit aan je M rails? Moet je de blokken die je wilt controleren isoleren? Zo ja, hoe doe je dat? Zal dit ook werken als je met M rails digitaal rijdt via MS?

Bedankt voor dat woordje uitleg.

Ivan
Re:onze nieuwe baan uit de oude doos: bezetmelder voor schaduwstation.
Ik gebruik zelf ook een MS dus dat geeft geen enkel probleem.
Het enige is dat je de middengeleider moet isoleren middels een stukje tape of zo.
verder kun je op de tekening zien hoe het aangesloten moet worden.
Het enige wat je nog nodig hebt is een 12 v gelijkspannings voeding.
Kijk ook even op de site van Traintech bij de achtvoudigge bezetmelder voor meer info ook mbt de spanningsverlager.
Re:onze nieuwe baan uit de oude doos: bezetmelder voor schaduwstation.
Hey Frans, gaat de rijspanning door het module heen?
Zo had ik het niet begrepen. Toch nog eens de handleiding erbij pakken.

Ben nu aan het testen met c-rails (lekker makkelijk) maar voor m-rails kom ik tegen gelijke problemen aan te staan :)
Re:onze nieuwe baan uit de oude doos: bezetmelder voor schaduwstation.
Ja, dat klopt, hij meet eigelijk wanneer er een verbruiker is en maakt dan een schakeling. Om de schakeling goed te laten werken word er ook nog gebruik gemaakt van een spannings verlager. Ook die staat tussen de rijspanning. Geeft voor zover ik gemerkt heb geen problemen...
Re:onze nieuwe baan uit de oude doos: bezetmelder voor schaduwstation.
Goed bezig,

jij test met spanningsdetectie ik met massadetectie .....
jij test de bezetmeldermodule van traintech ik ga aan de slag met de s88n .....

Nu nog samenbrengen :)
Re:onze nieuwe baan uit de oude doos: bezetmelder voor schaduwstation.
Nou die test laat nog even op zich wachten hoor.
Er is wat tussendoor gekomen :)
Re:onze nieuwe baan uit de oude doos: bezetmelder voor schaduwstation.
Zoals je inmiddels heb kunnen lezen werkt de bezetmelding prima (in combinatie met c-rails).
Met m-rails wordt het een heel ander verhaal. Vandaar ook jouw keuze voor stroomdetectie i.p.v. massa.

De wereld nog maar wat verder verkennen alvorens een uiteindelijke keuze te maken.
Nog vorderingen te melden?
Re:onze nieuwe baan uit de oude doos: bezetmelder voor schaduwstation.
Momenteel erg druk met andere hobby!!!
zie www.nimrod-nederland.nl. Tussen door wel nog wat solderingtjes gelegd.
Re:onze nieuwe baan uit de oude doos: bezetmelder voor schaduwstation.
ik weet niet of er behoefte aan is, maar ik heb een tijd terug bij wentink in apeldoorn een setje met wagon inrichting gezien.

gr
Re:onze nieuwe baan uit de oude doos: bezetmelder voor schaduwstation.
Citaat van: mathijs-spoor3 op dinsdag 18 oktober 2011, 16:19:34
ik weet niet of er behoefte aan is, maar ik heb een tijd terug bij wentink in apeldoorn een setje met wagon inrichting gezien.

gr

Super bedankt voor je reactie alleen zoals je misschien een paar berichten hier boven kunt zien zit er inmiddels al een een inrichting in. Maar nogmaals bedankt voor het meedenken en zoeken....
Re:onze nieuwe baan uit de oude doos: bezetmelder voor schaduwstation.
Dat had ik niet meegekregen :D een beetje overheen gelezen O:-D

gr
Re:onze nieuwe baan uit de oude doos: bezetmelder voor schaduwstation.
Citaat van: chester2203 op dinsdag 18 oktober 2011, 15:49:38
Momenteel erg druk met andere hobby!!!

Tja, je kan je aandacht maar aan een ding tegelijk geven hé.
En de andere hobby geeft wat meer tegengas bij onvoldoende aandacht :)

Het eerstvolgende dat ik ga testen is een magnetartikel-decoder.
Mogelijk heb je ook wat aan deze informatie i.v.m. wissels/seinen.
Re:onze nieuwe baan uit de oude doos: bezetmelder voor schaduwstation.
Zeker, ben ik geinteresseerd en volg je op de voet hoor!!!

En de andere hobby geeft wat meer tegengas bij onvoldoende aandacht
Ja wordt zo'n zooitje binnen anders....
Re:onze nieuwe baan uit de oude doos: bezetmelder voor schaduwstation.
Frans, kunnen we nu ook een update met betrekking tot de nimrod 2011 verwachten hier?

(m.a.w. hoe is het verlopen :) )
Re:onze nieuwe baan uit de oude doos: bezetmelder voor schaduwstation.
even off topic Ja voor de liefhebber was het geweldig.. Weer fantastisch werk gezien. Wij (mijn hond en ik) zijn nu sinds een jaar niet zelf meer actief (hond te oud bijna 10) op het hoogste niveau. Wij hebben tot 2 keer toe ons bijna gekwalificeerd. scheelde maar een paar puntjes. Echter het blijft toch altijd rond deze tijd kriebelen..
We hopen met ons volgende hondje weer een poging te wagen op op het hoogste niveau van jachthonden te komen. Mocht je heel erg geinteresseerd zijn wil ik je graag persoonlijk het eea toelichten. Om in de stemming te komen zie: www.fotojacht.com/vught/index.html
Re:onze nieuwe baan uit de oude doos: bezetmelder voor schaduwstation.
Hey Frans, maak je geen kunstwerk van je kabels ??

Re:onze nieuwe baan uit de oude doos: bezetmelder voor schaduwstation.
Nee hoor... Ben wel bezig hoor met kleine stapjes..... Ook een beetje het overzicht kwijt geweest!! Maar nu komen we er weer een beetje in. Doordat je steeds maar een klein dingetje doet ben je langer bezig om weer te ontdekken hoe het ook alweer zat!,, De vorderingen zijn niet de moeite waard om een foto van te maken maar we "leven" nog hoor! Net zoals vorig jaar eerst een weekje naar de sneeuw en dan gaan we er met volle kracht weer tegen aan en hopen we weer wat voortgang te boeken wat foto waardig is dus je/jullie gaan weer wat van mij horen dat beloof ik. Ik vind het veels te leuk om te laten versloffen..... Het grappige is wel dat een forum zoals dit je lekker scherp houd om door te gaan. Dus...
Groet Frans