Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Nieuw baanplan SBB-fan

Gestart door SBB-Fan zaterdag 22 januari 2011, 13:55:44

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Nieuw baanplan SBB-fan
Lid sinds: 2011

offline
Nieuw baanplan SBB-fan
Beste mede-märklinisten,

Na de gebruikelijke jaren 'inactiviteit' wegens huisje bouwen e.d. en een lange jeugd vol Märklin-treinen begint het terug te kriebelen .... mede door het uren doorbrengen op dit forum met al die machtige banen !

Vandaar hierbij een eerste baanplan.  Thema= zwitserland, links rijden dus, periode jaren 50/60 tot begin 70.  Uiteraard hoofdzakelijk electrische tractie, met bovenleiding dus.

Schaduwstation (niveau 0) in M-rails, al de rest in K-rails.

Baanafmetingen: ruwweg 6 x 1 meter, korte zijde van de L-vorm 2 x 1 meter.

Berperking: de baan bevindt zich onder een schuin dak (zolder), de fijne horizontale lijn is een ongeveer denkbeeldige lijn langs dewelke ik een soort bergwand/achtergrond wil plaatsen.  Tot hier is de vrije hoogte onder het dak meer dan voldoende, erachter wordt het echter te laag voor mooie scenery/landschap.  Wat dus 'achter' deze lijn ligt wordt dus op één of andere manier aan het oog onttrokken.

Graag jullie mening!
Re:Nieuw baanplan SBB-fan
Dat is een leuk plan, alleen wil ik je nog een puntje van overdenking meegeven. Als je links je station verlaat is de trein via de keerlus heel snel weer terug in je station. Uit ervaring weet ik dat dat heel snel heel vervelend en onrealistisch is. Voor een mooier, iets realistischer, treinen verloop zou je nog kunnen overwegen om in de keerlus nog een opstelspoor te leggen zodat je nadat een trein is vertrokken uit het station een andere trein het station weer binnen kan laten komen. Dan kan er ook één vertrekken en twee weer binnen komen (vanaf de linker kant)

Ik kijk uit naar de volgende up date! Ben je al aan het bouwen? of alleen nog aan het plannen?
Re:Nieuw baanplan SBB-fan
Lid sinds: 2011

offline
Re:Nieuw baanplan SBB-fan
Dat is inderdaad een heel goede opmerking, had er zelf nog niet over nagedacht maar dit is het bestuderen waard !

Ben nog niet aan het bouwen, heb wel afgelopen weekends mijn rollend matrieel alvast eens een 'onderhoudsbeurt' gegeven na ongeveer 12 jaar stilstand 'in de dozen'.