Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Het complete verslag

Gestart door Rutger vrijdag 14 januari 2011, 22:04:29

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - 2e set deuren & loods mee naar gastendag!
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - 2e set deuren & loods mee naar gastendag!
Dat is dan jammer dat ik er niet kan zijn, ik had 'm graag live gezien!

Prachtige update weer!   :thumbup:
Re: Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - 2e set deuren & loods mee naar gastendag!
ik volg dit project al een tijdje, ik hal alleen nog niet gereageerd :?
het is nu alleen zo mooi aan het worden dat ik wel moet reageren :) :thumbup: :thumbup:

groetjes Rens
Re: Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - 2e set deuren & loods mee naar gastendag!
Mijn complimenten voor het Model kunstwerk !

Maar goed dat ik niet weet waar het staat  ;)
Re: Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - 2e set deuren & loods mee naar gastendag!
Grandioos, dat we hem weer live kunnen zien, Rutger.  :thumbup:

Gr.  Charlie
Re: Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - 2e set deuren & loods mee naar gastendag!
Hoi Rutger.
Helemaal dat we nu life alle vorderingen kunnen bewonderen! :thumbup:
Sluit je wel een goede transportverzekering af want volgens mij begint dit project letterlijk en figuurlijk een kapitale locloods te worden! O:-D

Tot ziens op onze gastendag en hopelijk met loods.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan. 
Re: Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - 2e set deuren & loods mee naar gastendag!
Hoi Rutger,


Ik volg pas sinds kort dit topic en eerlijk is eerlijk, wat een pracht project. Het is mooi te zien hoe vanaf de ontdekking van de locloods het project meer en meer gestalte heeft gekregen. Vooral het doorzetten om het gebouw zo nauwkeurig mogelijk weer te geven vind ik bewonderenswaardig.
Ben zeer benieuwd hoe het model er nu in het echt uit ziet, tot de 24e.





Re: Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - 2e set deuren & loods mee naar gastendag!
Nou ik ben de loods vorige week maar eens met mijn eigen ogen gaan aanschouwen.
In het klein ziet ie er toch mooier uit  :D.

Mocht er nog behoefte zijn aan foto's hoor ik het wel!

Gr Joost
Re: Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - 2e set deuren & loods mee naar gastendag!
Als ik heel eerlijk moet ik zeggen dat.......................................






Ik het geweldig vind  :D :D :D :D Man man wat een stuk vakwerk lever jij zeg met deze loods echt enorme klasse  :thumbup:
Re: Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - 2e set deuren & loods mee naar gastendag!
Citaat van: Joost_B op vrijdag 15 november 2013, 08:46:37
Mocht er nog behoefte zijn aan foto's hoor ik het wel!

Hoi Joost,

Foto's mag je hier uiteraard altijd plaatsen. Op zich heb ik genoeg materiaal om de loods verder af te bouwen, maar ik ben wel benieuwd naar de huidige staat van het gebouw. Drie jaar geleden was dat al niet zo goed; het zal inmiddels niet veel beter zijn vrees ik...

Groetjes,

Rutger
Re: Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - 2e set deuren & loods mee naar gastendag!
Update: De 2e set deuren zit vast. :)

Altijd een spannend moment:



De mal is er uit en alles blijft hangen.



En toen waren er 2 setjes deuren in plaats van 2 rare gaten in de loods. ;)



Nog een totaalplaatje:



Nogmaals: af is de loods nog lang niet, maar het schiet wel aardig op. >:-D

Groetjes,

Rutger
Re: Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - 2e set deuren & loods mee naar gastendag!
Ziet er leuk uit met twee deuren.

Pim
Re: Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - update deuren & loods mee naar gastendag!
Hallo Rutger,

Kannie w8ten tot volgende week in Den Bosch om de loods weer life te zien.

Het ziet er geweldig uit.
Re: Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - loods naar de baan & naar gastendag!
Hallo iedereen!

Omdat de loods nu toch al een tijdje voor afwerking op een bureau staat, ligt er al die tijd een gapend gat in m'n modelbaan:



Nu de deuren er in zitten leek het me leuk om de loods eens te plaatsen op de plek waar 'ie ooit bedacht is. Dan kan ik meteen even kijken hoe ik de rails ga aansluiten. Het is niet definitief hoor, hij kan er zo weer uit. Als het goed weer is komt 'ie gewoon naar de gastendag. :)

De loods kan in een aantal onderdelen uit elkaar voor transport. Het dak van de koepel gaat er als eerste af:



Het koepeldak past precies op een mal die ik daar ooit voor gemaakt heb:



Zo kaal is 'ie een tijdje niet geweest:



Het aansluiten van de rails kost even tijd. De rest van de baan ligt vast dus de aansluiting moet ik oplossen met passtukjes. Dat gaat niet echt vanzelf, want hoewel er een miljard verschillende passtukjes zijn voor K-rails heb ik uiteraard niet precies de goede. Uiteindelijk lukt het met wat omwisselen toch.



De loods op z'n plek met de rails en de verlichting aangesloten.



De loods in "display-modus", dus met het halve dak er op.



Op de modelbaan met volledig dak en de verlichting aan. Het staat toch best goed. :)



Ik ga nog even wat testen en schoonmaken voor komend weekend. Hopelijk wekt het weer een beetje mee. ;)

Groetjes,

Rutger
Re: Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - loods naar de baan & naar gastendag!
Ziet er prachtig uit. Ik denk dat jij het mooiste gebouw hebt van iedereen!

Pim
Re: Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - loods naar de baan & naar gastendag!
Prachtig Rutger, jammer dat ik me niet voor de gasten dag heb aangemeld  :-( ik had hem graag willen zien.
Naja volgend jaar dan maar beter opletten.

Gr Ruud
Re: Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - loods naar de baan & naar gastendag!
Wordt het elk jaar een vast show item op de gastendag dan? ;)

Pas maar op dat je niet ook voor de belgische gastendag wordt gevraagd >:-D

dan moet je 2x per jaar op pad met die mooie loods.
Re: Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - loods naar de baan & naar gastendag!
Het hangt er helemaal van af hoe makkelijk de loods nog te verhuizen is als 'ie eenmaal ingebouwd is in de scenery. Vooralsnog was het de bedoeling om 'm "eenmalig" mee te nemen. De vorige (eenmalige  >:-D) keer is alweer twee jaar geleden. Vorig jaar kon ik niet naar de gastendag komen omdat ik moest werken.
Re: Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - loods naar de baan & naar gastendag!
  8o Twee jaar geleden alweer.

Wat gaat de tijd snel  :offtopic:  O:-D

Tot zondag dan maar, succes met het ransport
Re: Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - loods naar de baan & naar gastendag!
Rutger, het is een prachtig stukje modelbouw geworden. Ik hoop dat het weer as. Zondag transport mogelijk maakt. De laatste 2 foto's zijn echte "jaw droppers"!
Re: Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - loods naar de baan & naar gastendag!
Staat erg mooi op je baan Rutger. Tot zondag.

Groetjes Dennis
Re: Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - kortsluiting draaischijf & naar gastendag!
Tja, dan zet je na 2 jaar de loods weer eens op z'n plek en sluit je alles aan, blijkt er ergens een kortsluiting te zitten. De verlichting deed 't prima, dus dat was het niet. Dan maar alle andere draadjes per groep loshalen en één voor één alles aansluiten totdat er iets sluiting geeft. Het bleek uiteindelijk in de draaischijf te zitten. Maar ja, waar? De draden aan de onderkant gaven geen problemen, dus het moest ergens in de draaibrug zitten. Altijd fijn: is de loods bijna af moet het enige stukje mechanica uit elkaar. Nou ja, daar gaan we:



Gelukkig heb ik de brug zo in elkaar gezet dat 'ie makkelijk uit elkaar kan. De rail wordt ingeklemd door 2 looppaden, die op hun beurt weer aan de brug vastgeklemd zitten. met wat gedoseerde kracht komt alles zo los. Alleen de middenstrip over de puko's zit gelijmd.

De sluiting bleek te zitten in de aansluiting van de rail. Om de een of andere reden was er een stukje isolatie losgekomen, waardoor de C-rail op de verkeerde plek contact maakte met de N-spoorrail die nog aanwezig is van de originele brug. Toen ik het uiteindelijk gevonden had was het gelukkig snel opgelost.

De geperforeerde strip is weer vastgelijmd en de rail ligt weer op z'n plek;



Even mikken met de brugdelen en alles zit weer in elkaar:



Gelukkig was het probleem niet al te groot. In geval van nood kan ook de hele draaischijf er aan de onderkant uit, maar dat is wel wat meer werk. Hopelijk is dat nooit nodig. ;)

Heel wat gedoe dus, maar uiteindelijk kan ik toch doen wat ik wilde doen: een plaatje van de binnenkant van de loods maken met de lampjes aan.



Zo'n foto had ik al eens eerder gemaakt, maar nu zit ook de houten binnenbekleding van de koepel er op. Het geeft inmiddels een aardig beeld van hoe het er bij het origineel ooit uitgezien moet hebben. Overigens krijg ik binnenkort een andere lens voor m'n camera binnen waarmee ik i.p.v. max. 24mm met echte groothoekfoto's kan maken (12mm). Hopelijk geeft dat een nog leuker plaatje. Die houden jullie in ieder geval nog tegoed. :)

Groetjes en tot zondag!

Rutger
Re: Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - kortsluiting draaischijf & naar gastendag!
Gelukkig had je de kortsluiting snel gevonden Rutger.
De foto's zijn weer geweldig vooral de laatste foto van de binnenkant is geweldig. :thumbup:
Re: Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - kortsluiting draaischijf & naar gastendag!
Citaat van: Rutger op woensdag 20 november 2013, 10:09:46
een plaatje van de binnenkant van de loods
Prachtige opname :important: :thumbup:

Ben benieuwd naar een foto, gemaakt met het 12 mm objectief.
Er zal wel wat tonvormige vertekening te zien zijn, maar dat kun je herstellen met de
meeste fotobewerkingsprogramma's.

Nogmaals: Klasse !
Re: Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - kortsluiting draaischijf & naar gastendag!
Wow, die laatste foto roept bij mij een 'dat meen je niet' neiging op... Wat supermooi! Ik zou er zo naar binnen willen stappen...

Groetjes,
Kiezel :)
Re: Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - kortsluiting draaischijf & naar gastendag!
Wat schitterend   :thumbup:

Hier wordt je wereldberoemd  mee  :P

Jammer  dat ik er zondag niet bij kan zijn.
Re: Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - kortsluiting draaischijf & naar gastendag!
wat een schitterende locloods..  8o :D

echt super mooi.

groeten niels
Re: Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - kortsluiting draaischijf & naar gastendag!
Hoi Rutger,

die laatste foto is echt super  :thumbup:
Jammer van die kortsluiting, maar als alles meteen werkt zou er ook niet veel aan zijn hahaha

Groetjes Dennis
Re: Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - kortsluiting draaischijf & naar gastendag!
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - kortsluiting draaischijf & naar gastendag!
Prachtige update weer,  :thumbup: en inderdaad ook erg benieuwd als je de foto met een 12mm lens maakt. Vraag me af of dat niet wat al te sterk vervormd...
Re: Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - kortsluiting draaischijf & naar gastendag!
de laatste foto:  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
ik weet niet of een groothoektoeter dat mooier maakt omdat je van buiten af fotografeert; zien we alleen maar meer buitenmuur.......
Re: Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - kortsluiting draaischijf & naar gastendag!
Dat vraag ik me inderdaad ook af; de lenzen passen namelijk niet door de deur naar binnen. Ik heb gisterenavond nog wat geprobeerd met een fisheye voorzetlens. Die heeft in ieder geval vervorming, maar het effect is toch best leuk:



Door het raam:



En door het dak (zou ongeveer het uitzicht kunnen zijn vanaf de gallerij bij de bovenste ramen):



Groetjes en tot zondag!

Rutger
Re: Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - kortsluiting draaischijf & naar gastendag!


B) Helemaal geweldig. Ik heb gelijk de laatste foto "gejat" van reactie#1177.
Ik heb nu een hele toffe bureaublad achtergrond.

Dirk-Jan
Re: Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - kortsluiting draaischijf & naar gastendag!
Haha, leuk! Ik zal er even eentje in hogere resolutie uploaden binnenkort. :thumbup:
Re: Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - kortsluiting draaischijf & naar gastendag!
Hoi Rutger, paar zwitserse loks in de loods voor de fotowedstrijd en je hebt een briljante inzending!

Vrgr

Frank
Re: Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - kortsluiting draaischijf & naar gastendag!
Graag rutger. de resolutie van mijn iMac staat te hoog waardoor het wel erg pixels tellen is.

groetjes Dennis
Re: Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - kortsluiting draaischijf & naar gastendag!
Hier een linkje naar de foto in hogere resolutie: klikkie.
Ik heb 'm op m'n werk ook als achtergrond. :D

Zwitserse locs heb ik wel (2 geloof ik), maar dat zijn elektrische locs en locs met stroomafnemers passen niet door de deur. >:-D
Re: Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - kortsluiting draaischijf & naar gastendag!
Thanks, dit ziet er veel beter uit :)

Groetjes Dennis
Re: Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - kortsluiting draaischijf & naar gastendag!
Die foto is weer te groot, nu zie ik nog maar de helft :).

Pim
Re: Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - kortsluiting draaischijf & naar gastendag!
Dan moet je de bureaubladachtergrond op "spreiden" zetten. Hij rekt 'm dan op naar je beeldschermformaat. :)
Re: Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - kortsluiting draaischijf & naar gastendag!
Dankjewel, nu is die wel goed.

Pim
Re: Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Naar de gastendag!
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re: Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Naar de gastendag!
Nou, de loods ligt in delen beneden in de woonkamer. Nu maar hopen op een beetje leuk weer morgenochtend. :)
Re: Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Naar de Gastendag!
Ik ben benieuwd!!
Re: Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Naar de Gastendag!
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re: Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Naar de Gastendag!
Hier is het droog Rutger.

groetjes Dennis
Re: Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Naar de Gastendag!
Dag Rutger.
'k Ben zo brutaal geweest de fantastische interieuropname van je lokloods
een beetje te bewerken.
Als je 't er niet mee eens bent; verwijder ik dit bericht.
Re: Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Naar de Gastendag!
Ik vind het een zeer geslaagde bewerking, Wim  :thumbup:

groet Winno
Re: Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Naar de Gastendag!
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re: Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Naar de Gastendag!
Vandaag weer eens de loods mogen aanschouwen (en sjouwen) maar wat is het toch een ontzettend gaaf ding.
Rutger, ga zo door en kom hier eens langs kijken naar onze baan :)

Groetjes Dennis
Re: Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Naar de Gastendag!
Hallo Rutger,

Na het zien van de loods op de gastendag rest nog maar 1 woord: prachtig  :thumbup:
Re: Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Naar de Gastendag!
Hallo Rutger,

Ik was laatst onderweg naar Köpenick, jullie allen bekend en toen kwam ik langs nog een andere ronde locloods.
Hij staat voor het betriebswerk Rummelsburg, helaas zo goed als niet toegankelijk voor de gewone mens.

Gr Joost
Re: Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Naar de Gastendag!
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re: Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Naar de Gastendag!
Hoi Joost,

Klopt, die loods lijkt erg sterk op de loods in Pankow. Vanwege de slechte staat hebben ze enkele jaren terug het hele dak verwijderd; alleen de ijzeren spanten zijn nog over (maar hoe lang dat is natuurlijk de vraag).

Groetjes,

Rutger
Re: Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Naar de Gastendag!
Joost, kan jij dan niet doen alsof je geen gewone mens bent?  :)
Re: Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Naar de Gastendag!
Ik heb de afgelopen 2 dagen "even" alle 25 pagina's van dit topic doorgelezen (n.a.v. een linkje in een ander topic) en heb er gewoon geen woorden voor, behalve dan een opsomming van wat hier allemaal al voorbij gekomen is; geweldig, onvoorstelbaar mooi, uniek, mooiste loods van het forum en nog zo duizend complimenten.  :thumbup: :thumbup: :thumbup: