Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Het complete verslag

Gestart door Rutger vrijdag 14 januari 2011, 22:04:29

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Update 15-8-2011 - Pauze ivm verhuizen
Citaat van: Savigny op dinsdag 23 augustus 2011, 21:50:38
Hij heeft ook een optie op het grondstuk ten oosten van het viaduct, met o.a. de ronde loods. Hij wil deze, als dat kan en mag, aan de buitenkant renoveren en onder Denkmalschutz laten plaatsen, en de binnenkant een nieuwe bestemming geven.

Hoi Kees,

Via de website van Stadt Berlin heb ik al eens kunnen achterhalen dat de loods reeds onder Denkmalschutz staat. Maar de buitenkant opknappen en de binnenkant een nieuwe bestemming geven lijkt me een geweldige optie. Ik heb daar zelf ook wel eens over na zitten denken en volgens mij kan je er heel veel mee; denk bijvoorbeeld aan een leuke horecagelegenheid rond een soort binnenplein. Of een winkelpleintje met rondom kleine leuke winkels. Of... verzin het maar!

Leuke website verder trouwens; ze zijn al een flink stuk verder met de uitwerking sinds ik begin dit jaar ernaar gezocht heb. :thumbup:

Groetjes,

Rutger

P.S. Wisten jullie dat je in de loods met gemak een rondje industriebochten kan leggen? Past ruim! Kunnen de treinen binnen rondjes rijden... :D
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Update 15-8-2011 - Pauze ivm verhuizen
Mooi gevonden Kees. Ik denk dat dit een ideale eigenaar is; in elk geval geen kantoren-speculant.
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Update 15-8-2011 - Pauze ivm verhuizen
Hoi Rutger,

Je verhuizing is lekker vlot verlopen. Leuk om de locloods zo op de grond te zien staan. Hij lijkt zo ineens een stuk kleiner.

Het is wel positief dat je nu in je nieuwe huis meer ruimte hebt voor je baan en je waarschijnlijk de loods in je baan in kan plannen.

Succes met het klussen verder en welkom terug in Brabant ;) ;)

Groet,  Ronald
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Update 15-8-2011 - Pauze ivm verhuizen
Ik ben eigenlijk toch wel erg jaloers op het bouwwerk :P .
Het ziet er echt super uit!
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Update 15-8-2011 - Pauze ivm verhuizen
Citaat van: M.user op woensdag 24 augustus 2011, 20:29:14
welkom terug in Brabant ;) ;)

Dank je, het voelt prima! Misschien dat ik ooit nog eens terug naar Roosendaal ga, maar dat is voor m'n werk nu echt niet handig. :D

Citaat van: jeffrey op donderdag 25 augustus 2011, 00:03:41
Ik ben eigenlijk toch wel erg jaloers op het bouwwerk :P .
Het ziet er echt super uit!

Dank je!

Ik heb het de komende 2 weken nog erg druk met werk, dus daardoor zal de loods denk ik nog even moeten wachten. Daarna z.s.m. weer verder!
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Update 15-8-2011 - Pauze ivm verhuizen
Rutger,

Ik heb de laatste week iedere dag 1 pagina gelezen, maar vandaag heb ik hem helemaal uitgelezen ik kon niet wachten. Ik ben sprakeloos.

Ik had ook nog 1 vraag, is hij al door iemand geërfd? Zo niet ik over me wel op :D

ga zo door

mvg

Leon
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Update 15-8-2011 - Pauze ivm verhuizen
Voorlopig niet, maar dat zit dan ook niet echt in de planning voor binnenkort. :P

De ergste ravage van het verhuizen is zo'n beetje weg en zo langzamerhand begint het hier daadwerkelijk bewoonbaar te worden. Misschien dat ik deze week al weer wat aan de loods kan gaan doen. Dat 'ie in de baan opgenomen gaat worden is inmiddels zeker. :)

Groetjes,

Rutger
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Update 15-8-2011 - Pauze ivm verhuizen
leuk dat ie ook in de baan wordt gebruikt.
wij willen meer  :D !!!
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Update 15-8-2011 - Pauze ivm verhuizen
Ik mag voor jou en iedereen om je heen hopen dat het niet snel gebeurt.

mvg

Leon
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Update 15-8-2011 - Pauze ivm verhuizen
Ik heb het hele topic doorgenomen net. Wat een prachtproject. Zoveel detail! Dit is zoals modelbouw zijn moet want mooier dan dit krijg je het niet meer!
Dat licht is echt ontzettend goed gekozen. Het is net alsof je zelf zo daar naar binnen kan lopen. Alsof het echt flinke lampen zijn die daar aan het plafon hangen. Het geeft direct de sfeer weer zoals het daar toen is geweest. Met alle schaduw die erbij hoort. Echt een ongekend staaltje kwaliteit straalt er uit die laatste foto's. En dan is het nog niet eens af!

Ik heb genoten van het resultaat tot dusver. Succes met het verdere verloop.

Groet Sebas
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Weer verder...
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Weer verder...
Dank je, Sebas. Ik ben er ook al 9 maanden mee bezig en het einde is nog lang niet in zicht. :D

Overigens ben ik inmiddels wel weer verder aan het gaan. De dakspanten van de koepel zijn nu aan de beurt. Al deze spanten moeten eerst met de ontdaan worden van overtollige stukjes giethars, dus daar ben ik wel even zoet mee. Foto's volgen binnenkort!
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Weer verder...
Hallo Rutger,

Ja, ik kijk erg uit naar de gastendag in Den Bosch.
Je hebt belooft hem mee te nemen.
Ik denk als je het doet, het dan het meest gefotografeerde opject zal zijn.

grt. Günther.
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Weer verder...
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Weer verder...
Dat weet ik niet, maar ik zal denk ik best een kans maken.  :D

Helaas kan ik alleen nog niet met 100% zekerheid zeggen of ik die dag vrij kan krijgen. Maar uiteraard zal ik daar m'n uiterste best voor doen. ;)
als ik kom, komt de loods mee. :thumbup:

Groetjes,

Rutger
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Weer verder...
Hoi Rutger.
Lees ik net dat je even een pauze inlast, gaat het nu 'alweer verder'....! 8o ;)
(jaja, ik loop wat achter met lezen door het bezoek aan Göppingen! :D)

Doe rustig aan want een verhuizing en opnieuw je treinruimte inrichten kost veel energie.

Succes met de bouw.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Weer verder...
Hallo Rutger,

Ik heb je al een persoonlijk berichtje gestuurd en vond nog wat detailfoto's in een openbaar album(als je deze al niet zelf gevonden had ):

https://picasaweb.google.com/108112920313621212293/LokschuppenPankow

en...................................................................

een bericht van 10 augustus jl:
Gestern Abend brannte es im Lokschuppen am Bahnhof Pankow- Heinersdorf. Unbekannte hatten gegen 18:50 Uhr auf ca. sechs Quadratmetern Müll zusammengetragen und angezündet.
Bereits zwei Stunden zuvor musste die Feuerwehr dorthin ausrücken. Auch in dem Fall wurde Müll illegal verbrannt.
Am angrenzenden Stellwerk trafen Bundespolizisten zwei Männer an. Sie gaben an, den aufsteigenden Rauch entdeckt zu haben. Nun wollten sie neugierig die Löscharbeiten verfolgen und begaben sich dazu auf das abgesperrte Gelände. Ob die beiden 18 und 19-jährigen Berliner für die Brände verantwortlich sind, wird derzeit noch ermittelt.
Ungeachtet dessen erwartet die Männer ein Strafverfahren wegen Hausfriedensbruch und Verstoß gegen das Betäubungsmittelgesetz, da sie geringe Mengen Betäubungsmittel bei sich hatten.
Am Lokschuppen entstand kein Schaden.

Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Weer verder...
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Weer verder...
Zo, voor het eerst sinds lange tijd weer eens een paar nieuwe foto's. Ik ben nu bezig met de dakbalken van de koepel.

Hier liggen ze allemaal. Ik heb een paar reserve, omdat ze nogal fragiel zijn.



Ze moeten allemaal bijgewerkt worden. De mal was niet 100% perfect, waardoor er wat overtollig materiaal op zit.



Met een slijpschijfje er later met een freeskop kan ik de liggers weer netjes in vorm maken. De voorste moet nog; de achterste zijn al gedaan.



Het is nogal wat werk, maar uiteindelijk gaat het wel weer lukken. Hierna moet ik de balkjes die tussen deze liggers komen natuurlijk ook nog wat bijwerken en moet alles nog geverfd worden. Maar daarna kan ik dus gaan beginnen met het in elkaar zetten van het koepeldak. :D

Groetjes,

Rutger
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Weer verder...
Lid sinds: 2009

Wie is hier spoorloos ??

offline
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Weer verder...
Sjonge jonge wat heb je er toch een werk mee.
Maar dit wordt ongetwijfeld het mooiste object op je baan.
Ben benieuwd of er ergens op deze aardkloot nog iemand is die je dit gaat nadoen.
Ben bang van niet, ja of jij moet de loods in productie gooien?

Ben je overigens niet bang dat er iets mee gebeurd als je de loods meeneemt naar de 3rail dag bij MSG? Dat zou namelijk eeuwig zonde zijn.

Grt Rieske
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Weer verder...
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Weer verder...
Ik ga ervanuit dat iedereen van de loods afblijft. In ieder geval neem ik wel mijn camera mee zodat ik er mooie foto's van kan maken.

Groetjes Dennis
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Weer verder...
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Weer verder...
Ik ben er inderdaad (bij vlagen) best druk mee. De afgelopen 2 uur ben ik met een slijpschijfje en een freesje weer bezig geweest met de koepelliggers. Het is allemaal best goed gelukt. Nu kan ik even niet verder, want ik heb de gaten van luchtbelletjes in de liggers opgevuld met lijm en die moet eerst drogen. Misschien dat ik morgen al kan beginnen met verven.

@Rieske: Of iemand het me na gaat doen, daar heb ik geen idee van. Gezien de hoeveelheid werk zal het echter niet snel gebeuren. :D

Wat betreft het meenemen naar de gastendag: de loods zelf kan het hebben, want met verhuizen was het ook geen probleem. Uiteraard moet het wel allemaal zeer voorzichtig gebeuren. Maar ik maak me er niet zo'n zorgen over. ;)

Groetjes,

Rutger
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Weer verder...
Rutger,

Helaas zijn er altijd olifanten in een porseleinkast. Een ongelukje zit in een klein hoekje.

Het zou zonde zijn van dit mooie/zeldzame project.

mvg

een olifant in een porseleinkast :? :(

Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Weer verder...
8o 8o 8o
Citaat van: br 86 132 op zaterdag 24 september 2011, 23:58:32
een olifant in een porseleinkast :? :(

NOU BLIJF JIJ MAAR WEG DAN  :D :D :D :D De rest wil vast heeeeel graag die loods van dichtbij bekijken (alleen met onze ogen!!)
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Weer verder...
Citaat van: Wasmi op zondag 25 september 2011, 10:19:47
8o 8o 8o
Citaat van: br 86 132 op zaterdag 24 september 2011, 23:58:32
een olifant in een porseleinkast :? :(

NOU BLIJF JIJ MAAR WEG DAN  :D :D :D :D De rest wil vast heeeeel graag die loods van dichtbij bekijken (alleen met onze ogen!!)

Dat meen je toch niet :P

Het zou inderdaad iets voor mij zijn :( :?

Kan die dag helaas niet.

mvg

Leon
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Weer verder...
Jammer dat je niet kan, maar zo te lezen wel zo veilig voor de loods  :D
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Weer verder...
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Weer verder...
lol,

ik zorg in ieder geval dat de accu's van mijn camera vol zijn.

Groetjes Dennis
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Dakbalken verven
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Dakbalken verven
Ik ben inmiddels druk bezig geweest met de dakliggers van de koepel. Alle overbodige stukjes zijn eraf geslepen en ik ben begonnen met verven.

De liggers na het slijpen:



Daarna heb ik met een freesje nog wat laatste pukkeltjes weggehaald. Vervolgens heb ik de gaten van de luchtbelletjes opgevuld met wat lijm.



Inmiddels is het eerste laagje verf een feit. Er zullen nog wel wat laagjes volgen. Ook zijn nog niet alle luchtbelgaatjes helemaal opgevuld, maar dat komt nog...



Wordt vervolgd!

Groetjes,

Rutger
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Dakbalken verven
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Dakbalken verven
Dit is echt wat je noemd massaproductie!  :-)
Geweldig zoals je dit uitdenkt, tekent en uitvoert.

Ben benieuwd naar het moment dta je het dak in elkaar kan gaan zetten!
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Dakbalken verven
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Dakbalken verven
Het zal denk ik niet zo verschrikkelijk lang meer duren voordat ik het koepeldak in elkaar ga zetten. Alle balkjes voor tussen de dakliggers moeten nog op maat gemaakt worden en worden geverfd. Daarnaast moet ik ook de sluitring met opbouw nog verven. Maar het gaat allemaal best rap.
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Dakbalken verven
Hoi Rutger,

wat is dit toch een monsterklus 8o

Even terug gezocht en gezien dat je hier in januari al mee begonnen bent. Enig idee wanneer je dit klaar hoopt te hebben?

Groetjes, John
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Dakbalken verven
Citaat van: Tilly op woensdag 28 september 2011, 22:25:22
Enig idee wanneer je dit klaar hoopt te hebben?

Kerst 2014 hoor ik net. :P
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Dakbalken verven
Citaat van: Romar op woensdag 28 september 2011, 22:36:03
Citaat van: Tilly op woensdag 28 september 2011, 22:25:22
Enig idee wanneer je dit klaar hoopt te hebben?

Kerst 2014 hoor ik net. :P
Dan zijn ze mooi op tijd af met jouw plan V's :)

Rugter,

Wat een schitterend gebouw. Maar wat gaat er een tijd en werk in zitten :O
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Dakbalken verven
klopt :mrgreen:
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Dakbalken verven
Uitermate goed bezig ! Bravo !  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Dakbalken verven
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Dakbalken verven
Hallo iedereen!

Het lijkt net of ik bijna niks gedaan heb de afgelopen weken. Dat is natuurlijk niet het geval: eigenlijk ben ik vrijwel iedere avond na m'n werk nog wel even met de loods bezig geweest. De dakbalken zijn nu af. Er waren nog wat extra laagjes verf nodig, maar vooral de opvulling van de gaatjes van de luchtbellen kostte veel tijd.

Inmiddels ben ik ook aan het bovenste dak begonnen. Zoals jullie misschien nog wel weten is dit 1 3D-printstuk. Dat is met verven even lastig natuurlijk.

Afijn, foto's zeggen meer dan mijn geblaat dus kijk zelf maar. :D



Het printstuk met de sluitring, de roosters en de koepel is al half geverfd.





Morgen ga ik bij daglicht verder met verven, dan kan ik het wat beter zien. Als het goed is kan ik dit weekend beginnen met het plaatsen van het dak. Ook dat gaat wel weer even duren, want alle tussenbalkjes (3 per dakligger = 72 stuks) moeten dan nog op maat gemaakt en geverfd worden...

Groetjes,

Rutger
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Volgend stukje dakconstructie...
Super  :thumbup:
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Volgend stukje dakconstructie...
Dus voor jou geen Houten dit weekend.

Je hebt het aardig druk en een loods bouwen en een nieuwe baan opzetten.

Succes verder.

Groet

Ronald
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Volgend stukje dakconstructie...
Nee, Houten moest ik maar eens overslaan. Bovendien komt er weer een zware week aan op m'n werk, dus kan ik de rust goed gebruiken.
Eind oktober ga ik wel naar Eurospoor.

Groetjes,

Rutger
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Verven, verven, verven...
Hallo iedereen!

Snel gaat het niet, maar stukje bij beetje komt alles steeds verder af. Het "vogelhuisje" (zoals het bovenste dakdeel door sommigen genoemd wordt ;)) heeft weer wat laagjes verf gekregen:



En ook de dakbalkjes hebben hier hun eerste laag:



Het is zoals jullie zien nog niet overal gelukt om "binnen de lijntjes" te blijven. Uiteraard wordt dit nog bijgewerkt zodat het er uiteindelijk gewoon mooi&strak uit ziet.

Als dit deel af is kan ik gaan beginnen met het in elkaar zetten van het koepeldak. Dat gaat een lastig klusje worden waar ik best een beetje tegenop zie. Als er maten niet goed zijn ga ik dat namelijk daarmee heel erg merken. Gelukkig is altijd overal een oplossing voor. Enfin, ik ga niet te veel op de zaken vooruit lopen; we zien wel hoe het gaat. :D

Groetjes,

Rutger
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Verven, verven, verven...
Citaat van: Rutger op zondag 09 oktober 2011, 18:10:55
Uiteraard wordt dit nog bijgewerkt zodat het er uiteindelijk gewoon mooi&strak uit ziet.
Uuuh, moet je dat wel doen? Het origineel ziet er ook niet echt mooi & strak meer uit.  :mrgreen:

FF Serieus, het ziet er allemaal weer super uit. Succes verder met het gepriegel (en de massa-productie).

mvg, Corné
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Update: Verven, verven, verven...
Volgens mij ga je een paar handen missen te kort komen als je de dak constructie moet gaan plaatsen :)
Kan niet wachten op het uiteindelijke resultaat.
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Update: Verven, verven, verven...
Hoi Rutger,

Mooie kleuren zo. Ziet er meteen heel anders uit.

Gebruik te Acryl verf of op terpentine basis??

Groet,  Ronald
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Update: Verven, verven, verven...
Als ik zo eens naar de potjes kijk die er om heen staan zal het wel Humbrol en Revell zijn. :P
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Update: Verven, verven, verven...
Dat heb je goed gezien, Romar. :D

Het komt wel lekker tot leven met die kleurtjes er op hè?
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Update: Verven, verven, verven...
Zo met een kleurtje ziet het er inderdaad al heel anders uit ja. :thumbup:
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Bovenste dakdeel klaar voor montage
Het vogelhuisje, de duiventil... Hoe je het ook wil noemen, het bovenste dakdeel met sluitring voor de dakliggers is nu helemaal klaar om op z'n plek gezet te worden. Die plek is zoals jullie weten midden bovenin de loods, dus dat wordt leuk. :D





Binnenkort ga ik dus beginnen aan de montage van de dakliggers aan dit deel. Ik ben benieuwd of het allemaal een beetje wil passen. ;)

Groetjes,

Rutger
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Bovenste dakdeel klaar voor montage
Het ziet er echt weer schitterend uit!!!
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Bovenste dakdeel klaar voor montage
Heel mooi.
En nu ben je wel binnen de lijntjes gebleven zo te zien  :P

Groetjes Dennis
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Bovenste dakdeel klaar voor montage
Nice  :thumbup: :thumbup:
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Bovenste dakdeel klaar voor montage
Oh Mijn Grote God, kerel....   waar ben jij mee bezig ?

Ik krijg het al op mijn heupen en heb al de bibbers als ik een klein kitje in elkaar ga lijmen, en jij gaat hier even helemaal vanaf nul zo een bouwwerk in elkaar gaan goochelen met eigengemaakte profielen en wanden en alles!   Ik neem voor dit huzarenstuk mijn hoedje af en maak een hele diepe buiging, na het doornemen van deze thread.  Hier kan ik weinig aan toevoegen, behalve dat ik vol spanning uitkiijk naar het vervolg.

Blijven bouwen !
Dani
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Bovenste dakdeel klaar voor montage
Citaat van: dani op dinsdag 11 oktober 2011, 09:09:58
Hier kan ik weinig aan toevoegen, behalve dat ik vol spanning uitkiijk naar het vervolg.

Ik kijk zelf ook steeds vol spanning uit naar het vervolg. >:-D

Het lastige is dat het gieten van onderdelen niet per sé 100% nauwkeurige maten geeft. Als ik alles had laten printen van de dakconstructie had het waarschijnlijk zo als een puzzeltje in elkaar gepast. Maar dat zou een vermogen gekost hebben en stiekem is deze manier van werken best wel leuk.  ;)

Wordt spoedig vervolgd!

Groetjes,

Rutger
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Start montage koepeldak
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Start montage koepeldak
Hallo iedereen,

Het moest er toch maar eens van komen: ik ben begonnen met het in elkaar zetten van het koepeldak. De dakbalken en de sluitring met opbouw zijn helemaal klaar, dus ik heb geen excuus meer om het uit te stellen. :D

De eerste 8 dakbalken zitten er nu in; daarvan zijn er 4 gelijmd. De andere 4 zijn nu nog even voor het in vorm houden maar zullen ook zeer spoedig gelijmd gaan worden.



De balken worden alleen aan de sluitring gelijmd, want de koepel moet er nog in z'n geheel af kunnen.



Het wordt toch best een aardig gebouwtje zo. >:-D

Groetjes,

Rutger