Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Het complete verslag

Gestart door Rutger vrijdag 14 januari 2011, 22:04:29

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Nieuwe Foto's 16-7 - Start bovenbouw
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Nieuwe Foto's 16-7 - Start bovenbouw
nou succes er mee
maar ik kan me haast niet voorstellen dat jij een fout in je berekening hebt gemaakt.
ik denk dat het allemaal wel gaat passen tenminste ik hoop het

veel suc8 ermee en ik blijf dit met grote belangstelling volgen


groetjes Ed
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Nieuwe Foto's 16-7 - Start bovenbouw
Een rekenfoutje is het gelukkig niet. Het blijkt nu wel dat, met lijm er bij, de raamdelen ongeveer 0,5mm te breed zijn, waardoor de diameter van de ramenring nu zo'n 3mm de groot is. Daar zat het probleem dus niet.

Het blijkt echter dat de vakwerkliggers ca. 4mm te lang zijn. Hoe dat kan is me niet helemaal duidelijk, want het printstuk heeft wel de goede lengte. In ieder geval is het zo dat alles op te lossen is en ik na het inkorten en vastlijmen van de liggers gewoon verder kan bouwen.

Groetjes,

Rutger
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Nieuwe Foto's 16-7 - Start bovenbouw
En dan heb je gelijk de pech dat alles wel maatvast is. :D
Schuur ze ,de komende dagen.
Het blijft een indrukwekkend " loodsje "

Robin
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Nieuwe Foto's 16-7 - Start bovenbouw
Schuren? Nee, daar is de dremel voor. :D
Maar ik krijg het inmiddels goed passend, gelukkig. Nog een paar dagen en dan staat de ring goed denk ik.

Rutger
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Nieuwe Foto's 16-7 - Start bovenbouw
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Nieuwe Foto's 16-7 - Start bovenbouw
Wat een geweldig project is dit zeg! ! van de mooiste projecten, die ik hier op het forum gezien heb!

Roy
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Nieuwe Foto's 16-7 - Start bovenbouw
Hallo Rutger,

Dat is een geweldig project wat je aan het maken bent, ik heb de locloods van Marklin in elkaar gezet en weet dus wat voor een werk dat dat is.
Jij bouwt en ontwerp hem helemaal zelf, dat is nog meer werk en veel meer voldoening als alles geplaatst is zoals je zelf bedoeld hebt.

Succes verder, ik blijf dit zeker volgen.

Gr.
Piwie.
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Nieuwe Foto's 16-7 - Start bovenbouw
wauw!!! dat is echt het moiste project dat ik ooit heb gezien! echt knap!

even een vraagje: hoe kom jij nou aan al die op maat gemaakte plastic delen?

chris.
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Nieuwe Foto's 16-7 - Start bovenbouw
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Nieuwe Foto's 16-7 - Start bovenbouw
Chris,

als je verder gelezen had, had je gezien dat hij zelf dmv 3D printen van ieder onderdeel er 1 heeft laten maken, en daarna mallen gemaakt, om zelf meer delen te kunnen gieten.

Roy
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Nieuwe Foto's 16-7 - Start bovenbouw
Thanks Roy!

Als je het zo samenvat lijkt het helemaal niet zo veel werk. :D :P

Rutger ;)
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Nieuwe Foto's 16-7 - Start bovenbouw
1 woord,

PRACHTIG!

Ik heb net eens heel je topic gelezen,
En zeker dit zeker blijven volgen!

m,v,g
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Nieuwe Foto's 16-7 - Start bovenbouw
Wauw,

Dit is inderdaad een juweeltje aan het worden.
Wat een prachtwerk ! :)

Gr Elden
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Nieuwe Foto's 16-7 - Start bovenbouw
Citaat van: jptrain op woensdag 20 juli 2011, 01:32:06
vraagje:
wat is het trasparant papier voor de ramen. waar kan ik zo iets kopen.

Dat zijn sheets voor een overheadprojector. Die kun je denk ik wel bij een boekhandel of computerwinkel halen. De mijne komen van de Makro.
Ideaal die dingen; je kan er gewoon alles op printen. Alleen wit printen lukt natuurlijk niet.

Groetjes,

Rutger
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Start bovenbouw
Hallo Rutger,

Ik ben net terug van een rondreis door een gedeelte van het voormalig Oostblok (Praag, Budapest en Kraków, met de trein) en het toeval wil dat de terugreis via Berlijn liep. We moesten daar overnachten, en daar heb ik er gelijk 2 van gemaakt.

Ik had even tijd om naar Pankow-Heinersdorf te gaan en de 1-op-1 situatie van je bouwproject te aanschouwen. Het is echt een hele grote hal, die helaas steeds meer aan het vervallen en overwoekeren is. Het ontbrak aan tijd om helemaal om te lopen vanaf het station (dat kon ik mijn dochter niet aandoen tijdens 1 dagje Berlijn...)

Wel heb ik vanaf het perron en vanaf het autoviaduct een 25-tal foto's gemaakt, met misschien nog wat extra details die je over het hoofd hebt gezien.
Wat mij bijvoorbeeld opviel, was dat het onderste dak met bitumen is gedekt, en het bovenste met leitjes. Op het onderste dak zijn ook de herstelstukken zichtbaar van de schoorstenen die er gestaan hebben (zichtbaar op de foto die je 17 januari geplaatst hebt). Op het bovenste dak kan ik niks ontdekken.

De foto's zal ik je mailen, als dat tenminste kan (32 MB), anders eerst even laten weten waar ik ze anders kan laten.

Groetjes, Kees.
Ik ben benieuwd hoe het er uit gaat zien met het dak erop!
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Start bovenbouw
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Start bovenbouw
Hoi Kees,

Heb je een leuke vakantie gehad? Erg tof dat je even bij de loods bent gaan kijken. Groot is 'ie hè?

Die foto's zijn zeker welkom. Misschien dat ik er inderdaad nog wat uit kan halen. Toen we er, inmiddels al weer 7 maanden geleden, zelf waren had ik nog helemaal niet het idee dat ik er een model van zou gaan maken, dus heb ik veel te weinig details gefotografeerd. Sindsdien heb ik wel erg veel foto's er bij gevonden (ook dank zij de hulp van mede-forumleden), maar ik blijf nieuwe dingen zien. Die vierkante plekjes op het dak waren mij bijvoorbeeld nog niet opgevallen. Ik denk dat ik die schoorsteentjes er wel bij ga maken.

Dat het onderste dak met bitumen en het bovenste met leien (met daar over heen geloof ik ook een laagje bitumen) wist ik al wel. Hoe ik het na ga maken weet ik echter nog niet. ;)

Ik stuur je straks wel een PB'tje voor het mailen van de foto's. Alvast super bedankt in ieder geval!

Groetjes,

Rutger
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Start bovenbouw
Ik ben laatst wel in Berlijn geweest :), bij mij familie. Maar ik heb er alleen niet op gelet :thumbdown:, maar de volgende keer als ik in Berlijn kom en ik kom er langs zal ik wel even een paar foto's maken :D

Gr, Bas
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Start bovenbouw
Ik weet niet of jullie het al weten maar in Grenoble Frankrijk staat ook zo een ding heb hem nog op proberen te zoeken op google maar niets kunnen vinden maar hij staat er zeer zeker.
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Start bovenbouw
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Start bovenbouw
Hoi Mike,

Met Google Earth kan ik 'm zo snel niet vinden. Weet je aan welke kant van de stad 'ie ongeveer staat? Als ik er foto's van kan vinden, kan ik er weer één aan de "collectie" toevoegen. Er bestaan er in ieder geval nog een stuk of 10 van; in verschillende soorten en maten.

Groetjes,

Rutger
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Start bovenbouw
Hallo Rutger,

Na de melding van de locloods in Grenoble ben ik ook even gaan zoeken:
Het Frans voor zo'n locloods is 'rotonde'; met de toevoeging 'Grenoble' kwam ik niet ver. Wel met 'chemin de fer'.

Hij staat bij het station Chambéry-Challes-les-Eaux, zo'n 60 km ten noorden van Grenoble, en heeft zelfs een eigen (Franstalige) Wikipedia-pagina.
Ook vond ik een PDF met een ingescand document over de bouw ervan in 1906: http://www.histoire-en-savoie.org/articles/rotonde.pdf
In Google Earth is ie ook makkelijk te spotten, iets ten noorden van het centrum van Chambéry, en er is Streetview!

Groetjes Kees.
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Start bovenbouw
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Start bovenbouw
Ah, Chambéry. Die hadden we al in 't lijstje (zie enkele pagina's terug). Ik hoopte stiekem dat iemand er nòg eentje gevonden zou hebben. :D
Leuke PDF trouwens. Zeldzaam om foto's van de bouw van zoiets te zien.

Overigens kan ik deze loods altijd nog gaan nabouwen als ik de huidige te klein vind. De diameter is 108m en van die in Berlijn nog geen 70. >:-D
(Wordt op schaal dus 124cm... 8o)

Groetjes,

Rutger

Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Start bovenbouw

Mooie is voor het behoud is wel dat de SNCF deze nog gewoon in gebruik heeft.

Ik hoop dat die in Berlijn ook behouden kan blijven. Desnoods als overdekte markt of met winkeltjes, Maar dat hangt ook van zijn huidige omgeving af. Zo te zien ligt die in elk geval valk naast een (S-Bahn, U-Bahn?) station.


Rutger, hoe kom je intussen uit met de raampjjes van de galerij? Je had toch wat verschil op te lossen?

Hajo
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Start bovenbouw
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Start bovenbouw
Hoi Hajo,

Deze loods zou betrokken worden in een plan om het gebied nieuw leven in te blazen, met een grote meubelboulevard en zo. Ik ben erg benieuwd of dat gaat lukken...
Het probleempje met de ramen is inmiddels opgelost; ik ga binnenkort nog een mooie foto-update plaatsen. Daarna is het even pauze i.v.m. verhuizing.

Groetjes,

Rutger
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Start bovenbouw
slik,....... wat een geweldig mooi stuk VAKWERK ..... ga vooral zo door!
vriendelijke groet
jan
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Start bovenbouw
Ik heb hier mischien nog iets deze ben ik op het forum verder nog niet tegen gekomen  :?.
Ik heb geen enkel idee waar hij staat  :help: maar heb wel een link naar een website.

http://atempo.blogspot.com/2009/09/concert-la-rotonde-sncf-samedi-3.html

http://atempo.blogspot.com/2009/10/blog-post.html



Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Start bovenbouw
Lokatie N49.755465,E4.726127
Waar google maps al niet goed voor is ...
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Start bovenbouw
Zo te zien was het ooit een dubbele?
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Start bovenbouw
Depot Mohon  SNCF  in  Charleville-Mézières dept. Ardennes  in de buurt van Metz.
Gebouwd in 1905 en 1907 ( het zijn twee loodsen )
klikklik

Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Start bovenbouw
Is deze loods eingelijk nog in gebruik?
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Start bovenbouw
Zoals op de foto van brenner wel
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Start bovenbouw
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Start bovenbouw
Ah, daar dus. Ook een erg gaaf ding zeg! En deze stond inderdaad nog niet op het lijstje. :thumbup:
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Foto-update 15-8-2011 Het licht doet het!
Hallo iedereen,

Verhuizen kost veeeeel meer tijd dan je denkt. Daarom ben ik wat laat met m'n nieuwe update. De laatste 3 weken is er niets aan de loods gebeurd en dat blijf ook nog even zo. Eerst moeten we nog een flinke hoeveelheid dozen leegruimen en het nieuwe huis inrichten. Tussendoor gaat m'n werk gewoon door; ik heb geen vakantie.

Om jullie toch "zoet te houden" heb ik een laatste serie foto's gemaakt voor de verhuizing. De bovenste ramenring is nu af!
Maar laat ik beginnen bij waar ik gebleven was:

Raampje voor raampje komt de ring verder dicht.



Bijna dicht; maar de hoeken zijn nog niet overal het zelfde... :(



Dat gaat niet passen...



Door alle liggers 3mm in te korten (waren na het gieten te lang geworden 8o) en steeds tegenover elkaar liggende delen erg nauwkeurig vast te lijmen werd de ring steeds mooier rond. Helaas moesten de kolommen wel verplaatst worden, maar die zaten toch nog niet vast aan de bovenste ring. Overigens blijft de ring door z'n vorm ook zonder kolommen hangen. :D





De kolommen worden er weer opnieuw in gelijmd.



De bedrading was een warboel. Dat heb ik maar even wat netter gemaakt. De loods is trouwens stevig genoeg om op z'n kant neer te zetten.



Zo; alle lampjes doen het!



De loods naast de eerste papieren poging. Het begint al ergens op te lijken. ;)



Om eens te kijken hoe het wordt heb ik 8 van de 24 dakliggers al in het bovenstuk gezet en op de loods geplaatst. Dit is dus nog zeker niet definitief, maar het geeft een beeld van wat het gaat worden. Een teaser dus.



Vergelijk dit maar eens met de foto's op pagina 1. ;)



Uiteraard kan ook het licht aan:





Tot slot nog een leuk doorkijkje:



En dat was 'm dan even. Dit is voorlopig het nieuwe plekje van de loods...



Hier moeten jullie het een paar weken mee doen. Toch ben ik benieuwd hoe jullie 't vinden. ;)

Groetjes,

Rutger
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Foto-update 15-8-2011 Het licht doet het!
Hallo Rutger

Dit is zeker mooi  :thumbup: :thumbup:

Echt blijven doorgaan hiermee.
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Foto-update 15-8-2011 Het licht doet het!
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Foto-update 15-8-2011 Het licht doet het!
Het wordt echt prachtig, wat een geduld voor slechts 1 bouwwerk, dat beloofd wat als je na het verhuizen een komplete baan gaat bouwen, vr gr Arie
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Foto-update 15-8-2011 Het licht doet het!
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Foto-update 15-8-2011 Het licht doet het!
Dag Rutger.

Ik vind de verlichting bijzonder goed geslaagd! Mooie lichtspreiding
op de werkvloer wat gelijk de sfeer bepaald. Ook het zicht door de
ramen van de bovenste koepel is bijna romantisch te noemen . . .  :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Foto-update 15-8-2011 Het licht doet het!
Ziet er heel goed uit Rutger!

NB van ons mag je die verhuizing best wel een maandje of wat uitstellen hoor!   ;)
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Foto-update 15-8-2011 Het licht doet het!
Het verhuizen is al gelukt, het is het uitpakken van dozen en het inruimen van kastjes e.d. dat zoveel tijd vreet. :P
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Foto-update 15-8-2011 Het licht doet het!
Hallo Rutger,

Fantasties, hier kan ik wel even mee voor uit. :thumbup:
Je kan echt al zien hoe het wordt.
We kunnen wel even wachten tot je verhuist bent, al zal het moeilijk worden.
Nou aan de slag, want verhuizen gaat niet van zelf.

vr.gr. Günther.
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Foto-update 15-8-2011 Het licht doet het!
Hoi Rutger,

het wordt steeds mooier, wat een geweldig project :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Groetjes, John
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Foto-update 15-8-2011 Het licht doet het!

Citaat van: Rutger op maandag 15 augustus 2011, 22:31:52

Helaas moesten de kolommen wel verplaatst worden, maar die zaten toch nog niet vast aan de bovenste ring.

De kolommen worden er weer opnieuw in gelijmd.







Wat jammer van die kolommen: je had zo mooi rond hun voeten geweatherd.


Maar wat schitterend die verlichting! Zeer realistisch en mooi.

En wat leuk dat je ons ondanks jullie verhuizing deze update geeft.
Echt genieten deze update. Hoop (en verwacht) dat het uitpakken best nog snel blijkt te gaan en dat je over een 2-3 weken weer verder kunt met deze loods.

Hajo
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Foto-update 15-8-2011 Het licht doet het!
Rutger,

Succes met verhuizen/uitpakken. En ik ben benieuwd naar je volgende project. Hoe kun je dit overtreffen? ;)

Groeten Dennis
Re:Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Foto-update 15-8-2011 Het licht doet het!
Hoi Rutger,

De verlichting is heel erg fraai. :thumbup:
Succes met het uitpakken. :)

Gr.
René
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Foto-update 15-8-2011 Het licht doet het!
Hallo Rutger,

Magnifiek, zoals het er nu al uitziet.
Door het plaatsen van de dakconstructie met de ramen is het eindresultaat en de totaalindruk al goed te zien.
Ook mooi met die verlichting.

Groetjes,
Kees.
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Foto-update 15-8-2011 Het licht doet het!
Citaat van: AnalogDriver op dinsdag 16 augustus 2011, 07:41:19
Wat jammer van die kolommen: je had zo mooi rond hun voeten geweatherd.

Dat is op zich snel te verhelpen gelukkig. De vloer is geweatherd met poeder, dus die kale plekjes kan ik vrij snel wegvegen. :)

Groetjes,

Rutger

P.S. Het zou kunnen, aangezien ik nu ruimte heb voor een grotere modelbaan, dat de loods wordt opgenomen in de baan. Hij zal wel verwijderbaar blijven voor beurzen, gastendag e.d. Het is uiteraard lange termijn-planning; eerst de verhuizing afmaken... ;)
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Foto-update 15-8-2011 Het licht doet het!
Hoi Rutger.
Dat zou natuurlijk helemaal geweldig zijn wanneer deze prachtige locloods op je baan terecht kan! 8)
Gelukkig wel demontabel zodat dit prachtige bouwwerk door velen bekeken kan worden.

Veel succes met uitpakken, inrichten treinkamer en bouwen.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Foto-update 15-8-2011 Het licht doet het!
Heel mooi geworden. Ik kijk weer uit naar de volgende update ondanks dit nog even op zich laat wachten.

groetjes Dennis
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Foto-update 15-8-2011 Het licht doet het!
Ik was in het begin nogal sceptisch toen ik je plannen hier las.
Immers - een draaischijf helemaal uit het zicht, wat heb je eraan?

Nu ik je bouw werk zie met alle verlichting erin ben ik helemaal om.
Wat een schitterende loods is dit geworden!
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Foto-update 15-8-2011 Het licht doet het!
Zeer indrukwekkend, echt gaaf wat je aan het maken bent! Misschien een idee om als je klaar bent foto's van de loods op te sturen naar de eigenaar van het orgineel?  :P Wellicht is dat een extra stimulans om de orginele loods alvast op te gaan knappen...
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Foto-update 15-8-2011 Het licht doet het!
Om eerlijk te zijn heb ik geen idee van wie het gebouw nu is. Tijdens mijn speurtocht heb ik daar nog niet echt uitsluitsel over kunnen vinden.

Groetjes,

Rutger

P.S. Leuk mailadres heb je! Heb je een Daffie?
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Update 15-8-2011 - Pauze ivm verhuizen
Nee, ben vrachtwagen chauffeur en rij al bijna 10 jaar lang op een... (wel bij verschillende werkgevers)  :D
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Update 15-8-2011 - Pauze ivm verhuizen
Hallo Rutger,

Ik ben er niet achtergekomen wie de eigenaar van de loods is, maar wel dat het terrein ten westen van het autoviaduct van een investeerder is: Krieger Grundstück GmbH. Deze heeft grote plannen met het terrein onder de naam Pankower Tor: school, park, winkels, nieuwe verbindingswegen. Hij heeft ook een optie op het grondstuk ten oosten van het viaduct, met o.a. de ronde loods. Hij wil deze, als dat kan en mag, aan de buitenkant renoveren en onder Denkmalschutz laten plaatsen, en de binnenkant een nieuwe bestemming geven; de rest van het terrein gaat tegen de vlakte. Mocht het niet lukken of mogen, dan geeft hij de optie op, en zal e.e.a. verder verwilderen.

Het hele project is te volgen op: www.pankower-tor.de
Onder het kopje Schule und Denkmalschutz is de loods te vinden en de plannen ermee.
Ik vermoed dat de huidige eigenaar Deutsche Bahn is, zij hebben immers alles overgenomen wat van de Deutsche Reichsbahn DDR was.

Bijgaand weer een mooi plaatje voor de verzameling, ook te vinden op de genoemde website.

Groetjes, Kees
Re:Lange termijn project: ronde locloods Pankow-Heinersdorf - muurdeel in 3D
Citaat van: duizendpoot op donderdag 27 januari 2011, 19:44:04
Dag Rutger,

Een geweldig project :thumbup: en alles in CAD. Ik volg je al een poosje en verbaas me over de stappen die je zet. Begrijp me goed, je werkt van buiten naar binnen en dat is misschien niet helemaal correct. Ik denk dat je de constructie moet opbouwen van binnen naar buiten en dan veel problemen kunt elimineren. Daarbij is de dakconstructie heel moeilijk voor styreen, want styreen laat zich niet plooien en zal op korte termijn toch zijn eigen weg kiezen. Mijn advies is dan ook kleine dakoppervlakten snijden en plakken om op deze wijze de rondingen definitief te positioneren.

Met vriendelijke groet, Hans

Dag Rutger, mijn welgemeende complimenten voor je kunstwerk
Mijn eerste reactie was zeer behoudend maar nu, het is klasse  :thumbup:


Hans