Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Het complete verslag

Gestart door Rutger vrijdag 14 januari 2011, 22:04:29

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - kleine update 24-6
Hij begint nu echt vorm te krijgen ziet er goed uit dat 3d geprinte dak deel.  8o

Welk soort lampen ga je eingelijk in de loods hangen?
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - kleine update 24-6
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - kleine update 24-6
Daar hoop ik zaterdag achter te komen... ;)
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - kleine update 24-6
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - kleine update 24-6
Hi Rutger,

Kijk eens bij Conrad nr: 211028-89 Booglantaarn-50
Welliswaar in N maar dan voor aan de muur of plafond beter op maat als het zelfde model in H0
Deze gebruik ik ook voor allerlei toepassingen in H0

groet
Harald
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - kleine update 24-6
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - kleine update 24-6
Zoiets dergelijks zou goed kunnen werken als ik de lantaarn langs de ligger buig en daaraan vast maak. Alleen zijn de lampjes zo te zien niet makkelijk te verwisselen en dat is gezien de constructie toch wel een eis. Ik heb dus het liefst een steek- of schroeffitting. Zaterdag in Houten hoop ik wat te kunnen vinden.

Groetjes,

Rutger
Re:Locloods Pankow-Heinersdorf -Grote Foto-update 5-7 +filmpje plaatsen 1e kolom
Hallo iedereen,

Tijd voor een foto-update. Er is weer flink wat gebeurd en hoewel het niet erg hard lijkt te gaan komt de loods toch telkens weer een beetje verder af.

Dit was hoe het er bij de laatste grote update bij stond:



Ik zal beginnen bij de draaibrug. Deze was al bijna af, er moest alleen nog wat hekwerk geplaatst worden.



Het eerste hekje staat; het 2e is al op maat gemaakt.



Vastlijmen...



Et voila, de draaibrug is af (alleen nog weatheren).



Vervolgens heb ik de 19 kolommen die nog niet grijs waren geverfd:



En de muurdelen verder afgemaakt: voorzien van ruiten en geweatherd.



Muurtje voor muurtje wordt geplaatst. Ik heb ook tijdelijk wat kolommen neergezet om te laten zien hoe ze komen te staan (en hoe groot het koepeldak dus nog gaat worden).



Het was telkens weer zeer nauwkeurig passen&meten, maar hier worden de laatste drie muurdelen geplaatst. En het past! :D



Dan kan ik eindelijk ook eens dit soort leuke doorkijkjes maken ;):



Vervolgens heb ik een proefmodel gemaakt voor een naar binnen liggend deel dat in de "hoekjes" van de loods komt. Door 'm als kabelgootje te maken kunnen de draden voor de verlichting er mooi achter verstopt worden.



De proefmodellen:



En de stapel plastic die de andere 22 stuks moet gaan worden:



Avondje lijmen verder:



Het proefmodel is geverfd en op z'n plaats gelijmd:



En na het weatheren ziet het er dan uit alsof het er altijd gezeten heeft:



Nee, dit is geen scheikundige test, het zijn de "kabelgoten" die geverfd worden :D :P.



Pffff, eindelijk allemaal af!



Vervolgens heb ik de bekabeling op maat geknipt (nog 2x22=44 stuks...)



Alle draadjes zijn geplaatst:





Stuk voor stuk worden ook de "kabelgoten" geplaatst. Ik moest ze wel stevig tegen de muur aan drukken, maar de kabeltjes kunnen erachter nog vrij bewegen.



En dan dit: als het gaat onweren met fikse windstoten moet je niet het raam open laten staan. De uitgeblazen ramen zijn onvervalste stormschade! 8o



Er bleken nog wat meer ramen losgeblazen te zijn, maar inmiddels zit alles weer vast. Ook is de muur rondom nu helemaal af en geweatherd.



Resultaat van een dagje Houten. De Mallet "past" op de draaischijf en kan zelfs binnen profiel in de loods staan. Erin en eruit rijden gaat ook precies. :D
De NS 1100 past niet door de deur vanwege de panto's. Die roedel zakjes bevat 25 dubbele LED-lampen voor de verlichting van de loods (1 reserve). Ze zijn nu nog fel wit, maar met speciale lak ga ik ze wat geler maken.



Het eerste deel van de vloer van de loods is geweatherd:



Alle plekken waar de kolommen moeten komen heb ik even afgeplakt, zodat ik ze straks niet op weather-poeder ga vastlijmen:



Filmpje! :thumbup:
Hier wordt symbolisch de eerste kolom geplaatst. Geheel in stijl natuurlijk. :P



Zo, die staat. Bijna op de goede plek zelfs. :P :D



Dat was 'm weer even voor nu. Er is de komende tijd nog genoeg te doen:
- Rest vloer weatheren
- Alle kolommen vastlijmen
- Kappen voor de verlichting maken
- De rest...

Wordt dus weer vervolgd!

Groetjes,

Rutger

P.S. Toegift: historisch plaatje Pruisische T12 met bijpassende rijtuigen.

Re:Locloods Pankow-Heinersdorf -Grote Foto-update 5-7 +filmpje plaatsen 1e kolom
Hallo Rutger

Het is weer een mooie update  :thumbup: :thumbup:, en de film was leuk om te zien.

Veel succes met de rest.
Re:Locloods Pankow-Heinersdorf -Grote Foto-update 5-7 +filmpje plaatsen 1e kolom
Lid sinds: 2009

Ombouw locs --> 3rail ook tezien in topic Maleupen

offline
Re:Locloods Pankow-Heinersdorf -Grote Foto-update 5-7 +filmpje plaatsen 1e kolom
Hallo Rutger,

Dat ziet er weer prachtig uit.

Ik kijk al uit naar het vervolg.

Vriendelijke groeten,
Marc
Re:Locloods Pankow-Heinersdorf -Grote Foto-update 5-7 +filmpje plaatsen 1e kolom
heeeeeeeeeeeeel mooi.Vind eigenlijk dat je er geen dak (of volledig afneembaar) moet opleggen.Die afwerking is te mooi om weg te steken als de locs erin staan.
Re:Locloods Pankow-Heinersdorf -Grote Foto-update 5-7 +filmpje plaatsen 1e kolom
wat een leuk filmpje.
die blauwe lok is echt heel mooi.
1 ding is straks jammer. Je loods is klaar. Wat dan  ;) ;)
Ga je dan weer een ander project beginnen. Dit is zo leuk om te volgen.

Groetjes Dennis
Re:Locloods Pankow-Heinersdorf -Grote Foto-update 5-7 +filmpje plaatsen 1e kolom
Hey Rutger,

Wat een prachtproject!! Ik weet zeker dat dit een hele mooie locloods gaat worden..
Veel succes met het verdere bouwen!

Grtzz Jesper/Jessendelft
Re:Locloods Pankow-Heinersdorf -Grote Foto-update 5-7 +filmpje plaatsen 1e kolom
Mooie update, ziet er goed uit de loods in wording.
Re:Locloods Pankow-Heinersdorf -Grote Foto-update 5-7 +filmpje plaatsen 1e kolom
Dit wordt echt een pronkstuk van uw verzameling. Echt super mooi is dit project. Leuk om het kraanwagonnetje de eerste pilaar te laten zetten.

Ik ben zeer benieuwd naar het eindresultaat.
Re:Locloods Pankow-Heinersdorf -Grote Foto-update 5-7 +filmpje plaatsen 1e kolom
Hallo Rutger,

Een mooie update met een nog mooier filmpje.
Dat wordt hard werken om al die palen neer te zetten.

vr.gr. Günther.
Re:Locloods Pankow-Heinersdorf -Grote Foto-update 5-7 +filmpje plaatsen 1e kolom
Het wordt erg fraai Rutger!

NB die panto's kunnen best van die 1100 af hoor, kwestie van een schroefje....  ;)
Re:Locloods Pankow-Heinersdorf -Grote Foto-update 5-7 +filmpje plaatsen 1e kolom
Citaat van: bellejt op dinsdag 05 juli 2011, 22:38:21
heeeeeeeeeeeeel mooi.Vind eigenlijk dat je er geen dak (of volledig afneembaar) moet opleggen.Die afwerking is te mooi om weg te steken als de locs erin staan.
Zie hier:  ;)
Citaat van: Rutger op woensdag 25 mei 2011, 21:55:46
Het dak is niet altijd helemaal gesloten. Ik ben van plan om 1,5 dak te maken; 1 dak helemaal dicht en 1 half dak van doorzichtig kunststof (Vivak). De dakdelen worden verwijderbaar en uitwisselbaar, waardoor ik dus kan kiezen om het gebouw als realistisch gebouw of als showmodel neer te zetten. Met het doorzichtige dak kun je wel alles zien wat er binnen gebeurt.

Citaat van: Günther op woensdag 06 juli 2011, 09:52:41
Dat wordt hard werken om al die palen neer te zetten.

Zeker, ik heb maar één zo'n kraantje. Maar de kraanmachinist weet van doorwerken hoor, zo lang hij geen koffiepauze heeft tenminste. ;)

Citaat van: frank-103 op woensdag 06 juli 2011, 12:02:56
NB die panto's kunnen best van die 1100 af hoor, kwestie van een schroefje....  ;)

Dat is ook weer zo. Maar ik denk dat ik toch voornamelijk stoomlocs binnen ga zetten en misschien af en toe een dieseltje.

Groetjes,

Rutger
Re:Locloods Pankow-Heinersdorf -Grote Foto-update 5-7 +filmpje plaatsen 1e kolom
Citaat van: bellejt op dinsdag 05 juli 2011, 22:38:21
heeeeeeeeeeeeel mooi.Vind eigenlijk dat je er geen dak (of volledig afneembaar) moet opleggen.Die afwerking is te mooi om weg te steken als de locs erin staan.

+1  :D
Hallo Rutger,

Volgens mij is dit de eerste loods waar niemand een dak op wil.  :thumbup:

groet,
Michiel
Re:Locloods Pankow-Heinersdorf -Grote Foto-update 5-7 +filmpje plaatsen 1e kolom
Daar begint het zo onderhand op te lijken ja. :)

Maar een verwijderbaar / doorzichtig dak maakt hopelijk een hoop goed. ;)
Re:Locloods Pankow-Heinersdorf -Grote Foto-update 5-7 +filmpje plaatsen 1e kolom
Rutger vervang 1 tot 3 elementen van het dak van doorzichtig materiaal en bouw een motortje in zodat het dak rond draaid  en je in ongeveer 1,5 minuten de binnen kant kunt zien. Moet toch geen probleem voor je zijn :D
Re:Locloods Pankow-Heinersdorf -Grote Foto-update 5-7 +filmpje plaatsen 1e kolom
Probleem? Nee, dat vast niet. Maar dan kan ik er net zo goed meteen knipperend neonlicht in bouwen en repeterende stampmuziek er bij draaien.  :D >:-D
Ik hou 'm wel wat meer origineel, als jullie het niet erg vinden. ;) :P

Groetjes,

Rutger
Re:Locloods Pankow-Heinersdorf -Grote Foto-update 5-7 +filmpje plaatsen 1e kolom
He, ik dacht dat je 2 daken wilde maken, 1 gedeeltelijk open/transparant. Meen ik mij te herinneren. Is dat nog steeds je plan of ben je daar van afgestapt?

Verder weer een heel fraaie update. Op naar de vlag van het hoogste punt!

Hajo
Re:Locloods Pankow-Heinersdorf -Grote Foto-update 5-7 +filmpje plaatsen 1e kolom
Yep, zie o.a. antwoord 415.

Die vlag laat nog even op zich wachten, maar het schiet wel op. :)
Re:Locloods Pankow-Heinersdorf -Grote Foto-update 5-7 +filmpje plaatsen 1e kolom
webcams in de loods!!! :idea: :idea:   Einde discussie "wel of geen dak"
Re:Locloods Pankow-Heinersdorf -Grote Foto-update 5-7 +filmpje plaatsen 1e kolom
Was er een discussie dan? :mrgreen: :P >:-D

Maar ik heb al wel een klein cameraatje dat er binnen kan filmen, dus dat komt sowieso goed.
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Alle sporen aangesloten op de draaischijf

Rutger,

Ik doelde op deze post:

Citaat van: Rutger op zaterdag 19 maart 2011, 01:10:06
Ik ben van plan om 1,5 dak te maken. 1 dicht dak, dat in 4 stukken afneembaar wordt, en 2 delen (een half dak) die doorzichtig zijn om de binnenkant te showen. Even kijken hoe dat uit ga pakken; gelukkig ben ik daar nog lang niet aan toe... :P


PS Hoe zie jij zo snel bericht 415, waarherken je dat aan? In de URL staan veel langere msg nummer.
Re:Locloods Pankow-Heinersdorf -Grote Foto-update 5-7 +filmpje plaatsen 1e kolom
Hoi Rutger.
Bijzonder mooi en interessant om de bouw van dit geweldige bouwwerk in iedere fase te kunnen volgen! B)
Ook het filmpje is erg leuk gemaakt en geeft goed weer, hoeveel werk er iedere keer weer verzet moet worden.
De techniek hiervoor toegepast is al bijzonder maar de bouw van het geheel is een "wonder" op zich.

Veel succes met de verdere bouw.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Locloods Pankow-Heinersdorf -Grote Foto-update 5-7 +filmpje plaatsen 1e kolom
Citaat van: AnalogDriver op donderdag 07 juli 2011, 07:30:36
PS Hoe zie jij zo snel bericht 415, waarherken je dat aan? In de URL staan veel langere msg nummer.
Onder de titel van elke bericht staat een regeltje in het zwart afgebeeld, daar staat het vermeld.

Dit staat er nu bij deze post onder de titel:
« Antwoord #426 Gepost op: Vandaag om 12:35:01 »

Mvg,

Romar

Re:Locloods Pankow-Heinersdorf -Grote Foto-update 5-7 +filmpje plaatsen 1e kolom
Wow, ziet er echt mooi uit hoor complimenten!
Re:Locloods Pankow-Heinersdorf -Grote Foto-update 5-7 +filmpje plaatsen 1e kolom
Thanx!

Ik ben nu bezig met het geler maken van de 24 lampjes voor in de loods. Het lijkt best wel aardig te lukken. Daarna moet ik voor alle lampen nog kappen maken; ze vastmaken aan de ligger, verven en aansluiten. Duurt dus nog even... ;)

Groetjes,

Rutger
Re:Locloods Pankow-Heinersdorf -Grote Foto-update 5-7 +filmpje plaatsen 1e kolom
Voor mijn locloods heb van die kleine gloeilampjes gebruikt uit kerstboomverlichting.
steeds 4 lampjes van 24 V in serie schakelen op 12 V. Zo krijg je mooi zwak ouderwets licht.
Re:Locloods Pankow-Heinersdorf -Grote Foto-update 5-7 +filmpje plaatsen 1e kolom
Ik vrees dat die lampjes wat te groot zijn voor onder de liggers. Maar goed de eerste LED's zijn geplaatst en ik zal binnenkort weer wat foto's plaatsen. Dan hoor ik wel of jullie 't mooi vinden. :D

Groetjes,

Rutger
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Het werk gaat door...
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Het werk gaat door...
Hoi Rutger,

Dit was weer een geweldige update. Zeker dat filmpje met het plaatsen van de eerste kolom is van grote klasse.

Je zo hier toch iets meer mee moeten doen. Als dit project gereed is moet zo'n geweldig project toch bij M onder de aandacht gebracht worden. Ze zullen hier zeker grote waardering voor hebben.

Groet, Ronald
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Het werk gaat door...
Hoi Rutger,

Ik heb je draadje al een beetje gevolgd, maar wat een flinke loods zeg. 8o
Daar kan je wel lekker veel in kwijt, en erg knap ook hoe je dat allemaal zo zelf gemaakt hebt. :thumbup:

Het filmpje vindt ik erg leuk en goed gelukt, het is niet super makkelijk om zoiets te doen. (ik weet het  :-))

Succes verder,

Mvg,

Jeroen
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Het werk gaat door...
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Het werk gaat door...
wow net voor het eerst dit topic gezien
ik heb de hele morgen zitten lezen wat een geweldig project
super gewoon
zeg maar wanneer je er voor de eerste keer mee naar buiten komt dan kom ik zeker kijken veel succes met de afbouw

Ed
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Het werk gaat door...
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Het werk gaat door...
Citaat van: M.user op zaterdag 16 juli 2011, 09:50:00
Je zo hier toch iets meer mee moeten doen. Als dit project gereed is moet zo'n geweldig project toch bij M onder de aandacht gebracht worden. Ze zullen hier zeker grote waardering voor hebben.

Misschien zou ik een stukje voor een modelbouwblad kunnen schrijven. Foto's zijn er genoeg. :D

Citaat van: Roeny op zaterdag 16 juli 2011, 11:47:24
Het filmpje vindt ik erg leuk en goed gelukt, het is niet super makkelijk om zoiets te doen. (ik weet het  :-))

Er waren inderdaad wel een "paar" takes voor nodig. ;)

Citaat van: eddyflame op zaterdag 16 juli 2011, 12:50:37
zeg maar wanneer je er voor de eerste keer mee naar buiten komt dan kom ik zeker kijken veel succes met de afbouw

Het doel is nog steeds om het met de gastendag af te hebben, maar ik denk niet dat ik dat ga halen. Er moet nog zo veel gebeuren...

Groetjes,

Rutger
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Het werk gaat door...
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Het werk gaat door...
Citaat van: Rutger op zaterdag 16 juli 2011, 16:12:40


Citaat van: eddyflame op zaterdag 16 juli 2011, 12:50:37
zeg maar wanneer je er voor de eerste keer mee naar buiten komt dan kom ik zeker kijken veel succes met de afbouw

Het doel is nog steeds om het met de gastendag af te hebben, maar ik denk niet dat ik dat ga halen. Er moet nog zo veel gebeuren...

Groetjes,

Rutger

Schiet eens op dan  :P
Het weer is er toch niet voor om buiten bezig te zijn.

Groetjes Dennis
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Nieuwe Foto's 16-7 - Start bovenbouw
Citaat van: dennisreij op zaterdag 16 juli 2011, 16:14:49
Schiet eens op dan  :P
Het weer is er toch niet voor om buiten bezig te zijn.

:D
Klopt, dat heb ik ook gemerkt aan de voortgang deze weken. Daarom plaats ik nu al weer een update. ;)

De vloer moest nog verder geweatherd worden:


Nu is dat helemaal af:


Ook de draaibrug is geweatherd. Je ziet goed waar de afplakband heeft gezeten op de plaatsen waar de kolommen komen.


Een poging tot het maken van een lampenkap. Het bestaat uit een stukje U-profiel waar ik aan de binnenkant 2 groeven in gefreesd heb. Hier past de printplaat mooi in. Met een plaatje aan de voor- en achterkant is 'ie dicht.




De draadjes lijm ik vast aan de onderkant van de ligger.


En vervolgens worden de draadjes en de lampenkap in dezelfde kleur grijs geverfd als de ligger.


Op een sheet voor een overheadprojector heb ik de ramen voor de bovenste ring geprint. Deze passen er goed in, al zijn vanwege het gieten natuurlijk alle maten nèt verschillend. Hier zijn de eerste twee liggers met ramen geplaatst:


Nu ik een goed werkend concept heb voor de verlichting en de ramen ontstaat er (zoals wel vaker bij dit project) al vrij snel een productielijn. :D


Al 4 stuks zijn geplaatst.


En hier al 6. De verlichting is mooi geel/wit, maar helaas komt dat op de foto niet heel mooi over (blijft lastig met LED's). Het belangrijkste is dat het werkt en dat je de draadjes helemaal niet ziet.


Het 7e deel wordt geplaatst en inmiddels staan ook alle kolommen er. Deze zijn vooraf geweatherd.


De huidige situatie: 10 delen staan op hun kolom. Bij de delen 11 t/m 15 droogt de lijm op de draadjes en dan zijn ze klaar om later geverfd te worden.


Plaatje van de zijkant. Tussen alle liggers komt nog een ligger (48 in totaal dus), maar daar komt geen verlichting aan.


Wordt vervolgd!

Groetjes,

Rutger
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Nieuwe Foto's 16-7 - Start bovenbouw
Super update, ziet erg heel goed uit!
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Nieuwe Foto's 16-7 - Start bovenbouw
Het ziet er weer mooi en goed uit Rutger.  :thumbup: :thumbup:
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Nieuwe Foto's 16-7 - Start bovenbouw
Hoi Rutger,

Het ziet er weer super uit. :thumbup:

Gr.
René
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Nieuwe Foto's 16-7 - Start bovenbouw
Hallo Rutger,

Ik dacht een poosje terug nog wat is hij toch aan het klooien met die plastiek dingen.
Maar nu je de leggers begint uit te leggen en er ramen op zet is het wachten niet voor niets geweest.
Begint er nu echt al mooi uit te zien, ga haast kwijlen.

vr.gr. Günther. :thumbup:
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Nieuwe Foto's 16-7 - Start bovenbouw
Petje af Rutger,

wordt een zeer mooi project  :thumbup:

Mvg Gert
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Nieuwe Foto's 16-7 - Start bovenbouw
Prachtig die verlichting Rutger. Ziet er super uit :thumbup:

Groet,
Ronald
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Nieuwe Foto's 16-7 - Start bovenbouw
Fantasties gebouw zeg 8o daar kun je een treinen museum in beginnen, of een lange modelbaan maken :D
heel mooi model zeg :thumbup:
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Nieuwe Foto's 16-7 - Start bovenbouw
Heeft dit slechte weer toch een pluspunt.
Super update Rutger  :thumbup:
Ga zo door !!

Groetjes Dennis
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Nieuwe Foto's 16-7 - Start bovenbouw
Geweldig!
Kan niet wachten tot de volgende update weer komt!   :thumbup:

Grtz Feike (Trainz4Fun)
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Nieuwe Foto's 16-7 - Start bovenbouw
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Nieuwe Foto's 16-7 - Start bovenbouw
Geweldig om te zien, dat het nu stukje bij beetje een exacte kopie van het orgineel gaat worden, modelbouw van de bovenste plank, complimenten  :thumbup: , vr gr Arie
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Nieuwe Foto's 16-7 - Start bovenbouw
Het lijkt nu best hard te gaan, maar dat komt omdat ik met deze vroege herfst een groot deel van m'n vrije tijd er mee bezig ben. Als het een beetje mee zit heb ik de ring met ramen morgen al klaar. Dan moet ik nog alle verlichting goed aansluiten (is nu tijdelijk) en daarna komt nog het lastigste: het goed uitlijnen van de ramenring. Dat lukt nu nog niet helemaal goed namelijk.

Het zal dus nog wel even duren voordat ik verder kan met de koepel. Bovendien moeten alle dakbalken daarvan nog bijgewerkt worden. Maar goed, ik kom steeds een stapje verder. :D

Overigens ben ik al aan de 3e tube lijm begonnen zojuist... ;)

Groetjes,

Rutger
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Nieuwe Foto's 16-7 - Start bovenbouw
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Nieuwe Foto's 16-7 - Start bovenbouw
Dag Rutger.


Prachtig, wat een sfeer ademt dit plaatje al uit!
Naar mijn mening is de verlichting prima gelukt. :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Nieuwe Foto's 16-7 - Start bovenbouw
Komende week ga ik de plaat met het model even op een paar schragen zetten zodat ik aan de onderkant de draden van de verlichting goed aan kan sluiten. Nu maar hopen dat ik niks omstoot... >:-D

Verder moet ik nog 4 raamunits plaatsen, maar er lijkt een probleempje te zijn met de afstand. Zoals het er nu naar uit ziet komt het net niet helemaal lekker uit. Ik ben benieuwd hoe dat afloopt. :P :D

Groetjes,

Rutger
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Nieuwe Foto's 16-7 - Start bovenbouw
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Nieuwe Foto's 16-7 - Start bovenbouw
wow :O :O

dit is zo mooi

ik wou dat ik het kon.

ik ben van plan on een eigen station te gaan maken maar die gaat er nooit zo mooi uit zien als deze. ;) :thumbup:

vraagje:
wat is het trasparant papier voor de ramen. waar kan ik zoe iets kopen.

altijd handig  ;)

ik ben benieuwd hoe het eruit komt te zien als het helemaal af is

gr john