Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Esu Loksound of Loksound M4

Gestart door VT601 vrijdag 14 januari 2011, 21:43:19

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Esu Loksound of Loksound M4
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Esu Loksound of Loksound M4
Door een klein mazzeltje kan ik mogelijk een sounddecoder kopen voor mijn V200 (220) van Marklin (model 3380).
Nu zou ik van jullie wel eens willen weten of ik beter een gewone Loksound of een Loksound M4 zou moeten kopen.

Ik rij voorlopig nog op de 6021 of een Intellibox.

John
Re:Esu Loksound of Loksound M4
Lid sinds: 2006

Fan vanaf mijn geboorte

offline
Re:Esu Loksound of Loksound M4
Hoi John,

Ik zou alleen maar een M4 kopen, als je de extra functionaliteit ook echt gaat gebruiken. De gewone LokSound is ook al erg goed. In DCC mode kun je met de IntelliBox ook 128 stappen rijden. Met de 6021 helaas niet, maar het rijdt nog steeds goed.

Groet,
Bert
Re:Esu Loksound of Loksound M4
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Esu Loksound of Loksound M4
Ik zou de gewone loksound kopen, met de IB kun je dan op DCC rijden op meer dan de 14 stappen die de 6021 kan.

Maar een definitieve keuze hangt af van je verdere toekomstplannen.

Groet, Anne W
Re:Esu Loksound of Loksound M4
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:Esu Loksound of Loksound M4
Een M4 is met een IB of 6021 erg moeilijk en beperkt te programmeren.
Als je geen plannen hebt om een CS of ECOS te kopen, zou ik voor de DCC versie kiezen.
Re:Esu Loksound of Loksound M4
ik zou de multi-protocol lokpilot nemen, dat is altijd wat makkelijker te programmeren en in principe meer rijstappen (dcc dan)
Re:Esu Loksound of Loksound M4
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re:Esu Loksound of Loksound M4
Ik koop alleen nog ESU decoders i.v.m. soepele en dus betere aansturing van decoder naar div. motoren. Dit i.v.m. een klein onderzoek hoe diverse decoders intern werken. Ook met een programmer makkelijker in te stellen / testen.
En het geluid bij sounddecoders klinkt- en lijkt mij ook beter (=smaak)
Re:Esu Loksound of Loksound M4
Electronica Freak
gast

Re:Esu Loksound of Loksound M4
Hallo Haradigi,

Citaat van: Haradigi op maandag 17 januari 2011, 13:43:15
Ik koop alleen nog ESU decoders i.v.m. soepele en dus betere aansturing van decoder naar div. motoren. Dit i.v.m. een klein onderzoek hoe diverse decoders intern werken. Ook met een programmer makkelijker in te stellen / testen.
En het geluid bij sounddecoders klinkt- en lijkt mij ook beter (=smaak)
de vraag was niet welk merk hij het beste kan nemen , maar welk type decoder van ESU  :wink:

ik heb trouwens 1 normale loksound en 1 loksound M4 , M4/mfx is wel mooi als je een ECoS / CS hebt.

gr,
Matthijs :D
Re:Esu Loksound of Loksound M4
Citaat van: Haradigi op maandag 17 januari 2011, 13:43:15
Ik koop alleen nog ESU decoders i.v.m. soepele en dus betere aansturing van decoder naar div. motoren. Dit i.v.m. een klein onderzoek hoe diverse decoders intern werken.
Hoe wil je nu onderzoeken hoe een decoders inter werkt ?.

CiteerEn het geluid bij sounddecoders klinkt- en lijkt mij ook beter (=smaak)
Hoe het geluid klinkt wordt voor het grootste deel bepaald door het type luidspreker wat gebruikt wordt en de klankkast waarin de luidspreker geplaatst is.

Mvg,
Peter
Re:Esu Loksound of Loksound M4
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re:Esu Loksound of Loksound M4
Hi Peter,

Het klopt helemaal wat je zegt. daarom "meet" ik zonder bijgeleverde LS , met een los versterkertje
(en LS) en met een scoop. De aansturing van diverse decoders en diverse motoren is door een vriend electronicus gedaan en daaruit kwam dat bij sommige decoders de aansturing niet soepel verliep (haperde) Ook waren sommige decoders erg gevoelig voor onderbrekingen (vuile rails ect)

groet Harald
Re:Esu Loksound of Loksound M4
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re:Esu Loksound of Loksound M4
Ik heb inmiddels een keuze gemaakt en het wordt de "gewone" Loksound.
Rijden met een CS zit er bij mij waarschijnlijk toch niet in.

John