Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Diesellok

Gestart door Alex5db donderdag 13 januari 2011, 00:17:32

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Diesellok
Alex5db
gast

Diesellok
Kan een diesellok samen met stoomloc's staan?  :lol:
Bij mijn wete eigenlijk wel, maar ik wil het ook zo echt moglijk proberen te krijgen.

Grt

Alex
Re:Diesellok
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re:Diesellok
Ja hoor, geen probleem. De eerste diesellocs ontstonden volgens Wikipedia in de twintiger jaren van de vorige eeuw. Ga dus gerust je gang.
Voor een "realistische" enscenering moet je natuurlijk wel een dieselloc kiezen die past in het tijdperk van je stoomlocs.
Re:Diesellok
Alex5db
gast

Re:Diesellok
Citaat van: 10103 op donderdag 13 januari 2011, 00:37:14
Ja hoor, geen probleem. De eerste diesellocs ontstonden volgens Wikipedia in de twintiger jaren van de vorige eeuw. Ga dus gerust je gang.
Voor een "realistische" enscenering moet je natuurlijk wel een dieselloc kiezen die past in het tijdperk van je stoomlocs.
Geen probleem over het algemeen heb ik zo van die diesels
Bedankt btw.
Re:Diesellok
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:Diesellok
Hallo Alex,

Je kan ook denken aan voorspan,en dan doel ik op een BR 216/218,met een BR 050.

Een alombekende V200 kan natuurlijk ook,en de stoomloc zal een koppeling nodig hebben aan de voorkant.

Dit gebeurde weleens als er geen genoeg stoomloc's voorhanden waren,immers die werden afgelost door de diesels.

Dit is alleen een voorstel,over hoe je een dieselloc toepast in het stoomtijdperk,en het hoeft niet altijd een oudere diesel te zijn :)

Het gaat erom wat jij mooi vind,en misschien kun je je wel vinden met met dit voorstel :lol:

M.v.g.

Hans V200.0