Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

trafo: 60VA stekkertje

Gestart door Wimpie44 vrijdag 08 december 2006, 12:22:19

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
trafo: 60VA stekkertje
Wimpie44
gast

trafo: 60VA stekkertje
1/. Is het speciale stekkertje dat je in een 60VA trafo moet steken om de Marlin rails onder spanning te zetten los te koop? In dat geval kan je van een bestaande voeding de plug en de kabel gebruiken en die aan de 60VA voeding aansluiten.

2/. Zijn dit typische Marklin stekkertjes of zijn die stekkertjes ook te koop een een bouwmarkt of electronica zaak of andere hobbywinkel ? 

Re: trafo: 60VA stekkertje
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: trafo: 60VA stekkertje
Hoi Wim,
Het zijn typische Märklinstekkers die niet los in de bouwmarkt of electronica zaak te koop zijn. Via een Märklindealer zul je ze wel moeten kunnen krijgen. De stekker is een soort van met kroonsteentje dus het kabeltje kan je dan vervangen door je eigen kabels, maar volgens mij zei je dat zelf ook al.

Groeten,
Herman
Re: trafo: 60VA stekkertje
Ik ben vanmiddag bij een bekende zaak langs geweest om een reserve voedingskabeltje met blokje aan te schaffen. Dat kabeltje blijkt een standaard kabeltje te zijn, waarbij  het typische Marklin blokje met 2 schroefjes ontbreekt. Ik zag het blokje bij de 60VA voeding van een startset. De losse Marklin blokjes waren niet op voorraad. Bestellen kan lang duren, ivm december maand. Ik zal bij nog een andere zaak langs gaan. Anders langs een Marklin shop (dan geen dealer) die dit klein materiaal op voorraad heeft.  Bedankt voor je reactie.

Re: trafo: 60VA stekkertje
Citaat van: Wimpie44 op vrijdag 08 december 2006, 22:55:44
Weet iemand misschien het part-nummer van het blokje dat aan de secundaire kant van de 60VA transformator in de connector wordt geplaatst. Ik kon het op de onderdelen site van Marklin niet vinden. Daar kwam ik alleen onderdelen van treinen en treinstellen tegen......


Beste Wimpie44,

bestelnummer is 610662

gewoon even naar je bekende winkel gaan om het ontbrekede stekkertje te halen.
dit hoord gewoon in een starterset of los bij de trafo te zitten.

de winkelier is je verplicht om sit stekkertje te geven.

gr davy

Re: trafo: 60VA stekkertje
PS, je kunt ook een PB sutren met je adres gegevens dan stuur ik het wel op naar je.
ik heb er hier nog een paar liggen.

of je moet in de buurt wonen van Valkenburg, Castricum of Hogeveen.
dan kun je hem ophalen bij een van onze winkels.

gr davy