Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Draaistellen met NEM-schacht

Gestart door janmeesters zaterdag 08 januari 2011, 15:20:14

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Draaistellen met NEM-schacht
janmeesters
gast

Draaistellen met NEM-schacht
Ik ben op zoek naar twee draaistellen HO. Maakt niet uit welk merk. Mag ook van messing zijn. Er moet een NEM-schacht opzitten en de wielen moeten geschikt zijn voor Marklin C-baan
Ik heb me suf gegoogled, maar kon niks vinden.
Re:Draaistellen met NEM-schacht
Het zal niet gemakkelijk zijn die te vinden.
Tegenwoordig zitten de NEM schachten aan de geleiders voor het kortkoppelmechanisme.
'k Ben bang dat je zelf iets zal moeten knutselen. :shock:
Re:Draaistellen met NEM-schacht
De firma Roco biedt uitkomst:

Kurzkupplungskinematik -Nachrüstsatz für zweiachsige H0-Wagen bis 140 mm Länge. Inhalt 12 Stück/Packung. Die Deichsel weist eine normgerechte Kupplungsaufnahme nach (NEM 362) auf. Ohne Kurzkupplungsköpfe.


Kurzkupplungskinematik-Nachrüstsatz für zweiachsige H0-Wagen über 140 mm und Drehgestellwagen bis 170 mm Länge. Inhalt 12 Sück/Packung. Die Deichsel weist eine normgerechte Kupplungsaufnahme nach (NEM 362) auf. Ohne Kurzkupplungsköpfe.

Grt, Ronald.
Re:Draaistellen met NEM-schacht
Lid sinds: 2007

- Vereniging Spoorgroep Zwitserland -

offline
Re:Draaistellen met NEM-schacht
De draaistellen van Hag zijn dan wel geschikt. Daar zitten de NEM schachten aan het draaistel vast.

Je moet dan wel een setje NEM schachten los meebestellen, want standaard komen ze met een koppelhaak.

Neem anders even contact op met de importeur van Hag Nederland, Keuterman. Die kunnen je vast wel helpen met de specifieke onderdeelnummers. Je hebt draaistellen met motor en loopdraaistellen.

Groetjes,
Menno
Re:Draaistellen met NEM-schacht
Citaat van: Ronald69 op zaterdag 08 januari 2011, 15:43:27
De firma Roco biedt uitkomst:
Er wordt naar DRAAISTELLEN gevraagd!
Nietnaar kortkoppelmechaniekjes...
Re:Draaistellen met NEM-schacht
Waarschijnlijk heeft de vragensteller draaistellen zonder kk mechaniek, dat was mijn veronderstelling. Vandaar de kk foto's.
En de vraagsteller heeft tot op heden nog niet gereageerd dus moeten we even afwachten wat hij daadwerkelijk bedoeld heeft.

Grt, Ronald.
Re:Draaistellen met NEM-schacht
Citaat van: Ronald69 op zaterdag 08 januari 2011, 17:21:50
Waarschijnlijk heeft de vragensteller draaistellen zonder kk mechaniek, dat was mijn veronderstelling. Vandaar de kk foto's.
En de vraagsteller heeft tot op heden nog niet gereageerd dus moeten we even afwachten wat hij daadwerkelijk bedoeld heeft.

Grt, Ronald.
Naar mijn bescheiden mening bestaan draaistellen met kortkoppelmechaniek niet.
Het mechaniek is in of aan de wagenbodem aangebracht.
Ik heb ongeveer zestig mechaniekjes van Roco en Symoba gemonteerd; ik weet waarover ik het heb... :)
Re:Draaistellen met NEM-schacht
Goede morgen allen,

Ik heb een reigingswagen gekocht van AZTEC. (zie foto) In de veronderstelling dat alles geheel gemonteerd was. NIET dus. Aan de slag met bijgeleverde KADEE trucks en koppelingen (koppelingen, waar ik overigens zeer tevreden over ben; alle wagons op mijn baan hebben deze koppeling). Wat een geprul en slechte maatvoering. 2 e-mails naar Kadee verder: lijm het maar aan elkaar!!!!
heb ik die onderstellen weggegooid en was dus op zoek naar draaistellen. Alleen bij HAG kon ik op de website wat terugvinden (bedankt madmenno) terugvinden. Ik zal morgen eens bellen naar Keuterman.

Allen nogmaals bedankt voor de reacties.