Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

grote plannen voor op zolder

Gestart door joosthartgers vrijdag 07 januari 2011, 12:11:36

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
grote plannen voor op zolder
joosthartgers
gast

grote plannen voor op zolder
Zoals al eerder op dit forum aangegeven heb ik de beschikking over een heerlijk grote zolder. Deze ruimte is uitermate geschikt voor een mooie grote modelbaan. Helaas ben ik niet alleen thuis dus de andere helft van de zolder blijft vrij voor mijn vriendin haar hobbies, opbergruimte ed. Toch heb ik nu de beschikking over een ruimte van 3,5m x 9m. Dit is globaal de ruimte waar ik op wil gaan bouwen. Naar mate het plan vordert kan het nog wat inkrimpen of uitdijen. Ik heb een schuin dak die nog wat doorloopt dus voor eventueel wat verdekte sporen is er nog ruimte.
Ik rij met M-rails en rij eigenlijk meet alles wat ik mooi vind van grote stoomlocs tot aan lange ice's. De baan die ik wil bouwen moet dus van alles wat bevatten. Mooie lange trajecten, stoomdepot, groot goederenemplacement, groot doorgaand station.
Ook moet er een schaduwstion komen met voldoende opstelmogelijkheden.
Ik hou wel van veel sporen en veel rijmogelijkheden dus scenery wordt minder belangrijk maar mag zeker niet vergeten worden.
Ik ben op dit moment druk bezig om deze bovenstaande plannen om te zetten in een mooi railplan. Van alles wat ik hier zie en lees en wat ik uit tijdschriften haal hoop ik een mooi baanplan neer te kunnen zetten. Bijgevoed alvast de ruimte waar de baan moet komen.
Ik zal zo snel mogelijk mijn baanplan gaan posten en dan ben ik zeer benieuwd wat jullie er van vinden.

Gr joost
Re:grote plannen voor op zolder
lekker veel ruimte ga je analoog rijden of digitaal :p
en heb je al een ruw idee van je banen plan :)

Citeerhad ik maar wat meer ruimte  :lol:
Re:grote plannen voor op zolder
Lid sinds: 2010

Ludmilla.

offline
Re:grote plannen voor op zolder
Citaat van: joosthartgers op vrijdag 07 januari 2011, 12:11:36
Mooie lange trajecten, stoomdepot, groot goederenemplacement, groot doorgaand station.

klik alvast erg goed :D
wordt het Duist of Nederlands, of iets toraal anders?

Groeten,
Martijn
Re:grote plannen voor op zolder
joosthartgers
gast

Re:grote plannen voor op zolder
Citaat van: TimT op vrijdag 07 januari 2011, 12:19:33
lekker veel ruimte ga je analoog rijden of digitaal :p
en heb je al een ruw idee van je banen plan :)

Citeerhad ik maar wat meer ruimte  :lol:

Tim,
Wil wel graag analoog blijven rijden. Vind dat het leukste. Het schaduwstation moet uiteraard wel goed beveiligd worden. ook moet er een goed bloksysteem komen, zodat de treinen wel "zelfstandig"kunnen rijden. Maar voor bijvoorbeeld rangeren en stoomdepot is het leuk als je zelf wat kan doen. Gelukkig is een kameraad van mij erg handig met electronica en is bereid mij te helpen. Ben nog niet zo bekend met het gebruik van relais ed.
Ik heb alvast het plan voor het schaduwstation, rest ben ik mee bezig. hoop dat het een beetje duidelijk is hoe de rest vaan het plan gaat worden.
Re:grote plannen voor op zolder
joosthartgers
gast

Re:grote plannen voor op zolder
Citaat van: Marklin5 op vrijdag 07 januari 2011, 13:12:40
Citaat van: joosthartgers op vrijdag 07 januari 2011, 12:11:36
Mooie lange trajecten, stoomdepot, groot goederenemplacement, groot doorgaand station.

klik alvast erg goed :D
wordt het Duist of Nederlands, of iets toraal anders?

Groeten,
Martijn

Martijn,

Het wordt Duits, vind ik veruit het mooiste materieel hebben. Maar dat is natuurlijk persoonlijk :)
Zo nu en dan kan ik de verleiding niet weerstaan en koop ik een mooi analoge loc of mooie rijtuigen erbij. Wat een verschrikkelijke hobby is het toch :lol:
Re:grote plannen voor op zolder
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re:grote plannen voor op zolder
Citaat van: joosthartgers op vrijdag 07 januari 2011, 13:15:39
Citaat van: TimT op vrijdag 07 januari 2011, 12:19:33
lekker veel ruimte ga je analoog rijden of digitaal :p
en heb je al een ruw idee van je banen plan :)

Citeerhad ik maar wat meer ruimte  :lol:

Tim,
Wil wel graag analoog blijven rijden. Vind dat het leukste. Het schaduwstation moet uiteraard wel goed beveiligd worden. ook moet er een goed bloksysteem komen, zodat de treinen wel "zelfstandig"kunnen rijden. Maar voor bijvoorbeeld rangeren en stoomdepot is het leuk als je zelf wat kan doen. Gelukkig is een kameraad van mij erg handig met electronica en is bereid mij te helpen. Ben nog niet zo bekend met het gebruik van relais ed.
Ik heb alvast het plan voor het schaduwstation, rest ben ik mee bezig. hoop dat het een beetje duidelijk is hoe de rest vaan het plan gaat worden.

Denk er eens goed over na of je niet digitaal wilt gaan rijden. Juist dat geeft extra mogelijkheden met rangeren en dergelijke eb je geeft aan dat het leukst te vinden.
Re:grote plannen voor op zolder
joosthartgers
gast

Re:grote plannen voor op zolder
Maarten,
Ben er inderdaad nog niet helemaal uit. Heb me al geprobeerd te verdiepen in de digitale wereld, maar de materie wil maar niet doordringen. Het schrikt me een beetje af. Ook vind ik het erg leuk om lekker te prutsen met alle aansluitingen en als eindresultaat dan een werkende baan te zien. Maar ik zal er nog eens even goed over denken. Ik zie de voordelen inderdaad wel van digitaal rijden.
gr Joost
Re:grote plannen voor op zolder
joosthartgers
gast

Re:grote plannen voor op zolder
even druk met wintrack geweest en de helft van het plan is klaar. Ben er nog niet helemaal uit wat ik met de keerlus vanuit oostelijke wisselstraat wil doen, of zo laten of nog een 2e schaduwstation erbij incl keerlus. Is de indeling van het stoomdepot en rangeer terrein zo logisch of moet er wat aangepast worden?? Vind het lastig om bijvoorbeeld de perronsporen en de hoofdbaan in een vloeiende lijn te leggen. Iemand hier tips voor ( gebruik k-rails misschien...? :()
Graag jullie reacties, zijn zeer welkom.

Re:grote plannen voor op zolder
Hoi,

Wat een mooie ruimte. Nou weet ik niet waar je voorkeur naar uitgaat, maar zoals je de baan nu hebt opgezet heb je een schitterend station maar vrijwel geen parade traject. En mij lijkt dat het zeker mooi is ze te zien rijden over een lang traject en niet alleen optrekken en afremmen.

Mvg.

Olaf
Re:grote plannen voor op zolder
joosthartgers
gast

Re:grote plannen voor op zolder
Olaf,
Dank voor het compliment over het station. Het dubbelsporig traject dat over de wisselstraat loopt moet sowieso een paradetraject worden. Ik ben nu even met de andere kant bezig. Wil hier graag een "kop"station met opstelmogelijkheden voor goederentreinen en onderhoudsplaats voor diesel/elocs.

Re:grote plannen voor op zolder
Hallo Joosthartgers,

Prachtig ontwerp dat wordt vast een mooie baan met veel rijruimte.
Ik zal je blijven volgen, succes met de verdere bouw van je baan.

vr.gr. Günther.
Re:grote plannen voor op zolder
Citaat van: joosthartgers op vrijdag 07 januari 2011, 13:32:26
Maarten,
Ben er inderdaad nog niet helemaal uit. Heb me al geprobeerd te verdiepen in de digitale wereld, maar de materie wil maar niet doordringen. Het schrikt me een beetje af. Ook vind ik het erg leuk om lekker te prutsen met alle aansluitingen en als eindresultaat dan een werkende baan te zien. Maar ik zal er nog eens even goed over denken. Ik zie de voordelen inderdaad wel van digitaal rijden.
gr Joost

Joost, ik ben verre van een techneut maar digitaal rijden stelt echt geen fluit voor. Begin met een mobile station en ga lekker rijden en verder prutsen. Mocht het bevallen dan kan je altijd overwegen een Central Station of Ecos centrale aan te schaffen en ook wissels digitaal aansturen.

Succes, je hebt een pracht van een ruimte die je zo te lezen goed gaat gebruiken.

Tom
Re:grote plannen voor op zolder
joosthartgers
gast

Re:grote plannen voor op zolder
Hier het andere deel van het plan. Zit er aan te denken om de toegangs sporen naar rechter station  deels verdekt op te stellen en vanuit de keerlus waar ik nog niet weet wat ik er mee ga doen een extra paradevak te maken. Vanuit het kopstation gaat er ook een zijlijn helemaal naar de ander kant van de baan. Een soort bergbaantje met extra tussen station. Leuk idee...? Zal de wijziging nog even uitwerken dan wordt het wat duidelijker.
Bedankt voor de reacties.
Re:grote plannen voor op zolder
joosthartgers
gast

Re:grote plannen voor op zolder
hier nog het extra parade traject + 2e schaduwstation. blijft de keerlus toch intact. Alleen even goed gaan kijken naar alle hoogtes of dat in te bouwen is op deze manier...?! :?

Re:grote plannen voor op zolder
Lid sinds: 2010

Ludmilla.

offline
Re:grote plannen voor op zolder
druk, dat wel

ik zou het inderdaad rechts zo houden met dat bochtje.
links vind ik hel vooral erg druk, ik weet ook niet waar je je stations gebouw wild wegzetten en je stad of dorp
de stukken rails die je boven van links naar rechts hebt liggen zou ik verder naar achteren plaatsen zodat je geen brug hebt en meer lengte rechts heb voor je lokdepot

ook weet ik niet of je links met het spoor uit je schaduwstation uit komt met de helling, je moet namelijk met 6 a 7  spoorstukken best veel stijgen.

Groeten en succes,
Martijn
Re:grote plannen voor op zolder
Hallo Joost,

Indrukwekkend banenplan ik zou het zo houden.
Ik denk dat je hier veel rij plezier van zult hebben.
En druk of vol het is maar net waar je van houd.
Ik hou van druk en vol!!
Hoop gauw foto's van je baan te zien.

vr.gr. Günther.
Re:grote plannen voor op zolder
Wat een plan  :shock:! Zo groot  :lol:


groeten minitreintje/Dylan
Re:grote plannen voor op zolder
Wat en baan!!!
Wat een ruimte!!
Wat mooi!!

Succes,

Marcel
Re:grote plannen voor op zolder
joosthartgers
gast

Re:grote plannen voor op zolder
Citaat van: Marklin5 op zaterdag 08 januari 2011, 11:56:38
druk, dat wel

ik zou het inderdaad rechts zo houden met dat bochtje.
links vind ik hel vooral erg druk, ik weet ook niet waar je je stations gebouw wild wegzetten en je stad of dorp
de stukken rails die je boven van links naar rechts hebt liggen zou ik verder naar achteren plaatsen zodat je geen brug hebt en meer lengte rechts heb voor je lokdepot

ook weet ik niet of je links met het spoor uit je schaduwstation uit komt met de helling, je moet namelijk met 6 a 7  spoorstukken best veel stijgen.

Groeten en succes,
Martijn

Martijn,
Heb een beetje schematisch ingevuld waar alles zou moeten komen. De beide stations komen dus hoger te liggen ik vind dat je hierdoor een wat speelser effect krijgt en je ziet het niet heel vaak. Inderdaad zijn het veel sporen, maar zoals aan het begin al aangegeven hou ik hier erg van. Ik snap even niet wat je bedoeld met de sporen bovenin...? kan je dit even schematisch uittekenen misschien dat ik het dan door heb. het spoor naar het schduwstaion loop verdekt nog een heel stuk door dus qua stijging komt dat helemaal goed. (althans ik neem aan dat je het spoor met de rode pijl bedoeld?)

gr Joost
Re:grote plannen voor op zolder
Hallo Joost,

Dat is een mooie ruimte, je baanplan ziet er ook al groot en mooi uit.

Ben benieuwd naar je eerste bouw resultaten.

Blijf dit zeker volgen :lol:.

Gr.
Piwie.
Re:grote plannen voor op zolder
Lid sinds: 2010

Ludmilla.

offline
Re:grote plannen voor op zolder
Citaat van: joosthartgers op zaterdag 08 januari 2011, 15:09:54
Citaat van: Marklin5 op zaterdag 08 januari 2011, 11:56:38
druk, dat wel

ik zou het inderdaad rechts zo houden met dat bochtje.
links vind ik hel vooral erg druk, ik weet ook niet waar je je stations gebouw wild wegzetten en je stad of dorp
de stukken rails die je boven van links naar rechts hebt liggen zou ik verder naar achteren plaatsen zodat je geen brug hebt en meer lengte rechts heb voor je lokdepot

ook weet ik niet of je links met het spoor uit je schaduwstation uit komt met de helling, je moet namelijk met 6 a 7  spoorstukken best veel stijgen.

Groeten en succes,
Martijn

Martijn,
Heb een beetje schematisch ingevuld waar alles zou moeten komen. De beide stations komen dus hoger te liggen ik vind dat je hierdoor een wat speelser effect krijgt en je ziet het niet heel vaak. Inderdaad zijn het veel sporen, maar zoals aan het begin al aangegeven hou ik hier erg van. Ik snap even niet wat je bedoeld met de sporen bovenin...? kan je dit even schematisch uittekenen misschien dat ik het dan door heb. het spoor naar het schduwstaion loop verdekt nog een heel stuk door dus qua stijging komt dat helemaal goed. (althans ik neem aan dat je het spoor met de rode pijl bedoeld?)

gr Joost

Hoi Joost,

nu ik dit zie vind ik het wel heel erg mooi, je hebt het mooi opgelost met het station boven de sporen te plaatsen en je rangeerterrein is erg mooi.
ik heb het plan toch maar even veranderd als hoe ik het zou doen, uiteindelijk moet je toch zelf bepalen.

Groeten,
Martijn
Re:grote plannen voor op zolder
joosthartgers
gast

Re:grote plannen voor op zolder
Martijn,
Ik snap nu wat je bedoeld gelukkig. Ja jouw optie is zeker het overwegen waard. Wordt meer ruimte door gecreeerd. Bedankt voor het meedenken.

gr
Re:grote plannen voor op zolder
Joost,

Ga je dit analoog besturen met relais? Zal toch niet. Weet waar je aan begint.

Mooie ruimte, ben jaloers. :D

Gr, Ben.
Re:grote plannen voor op zolder
Heey joost,

Ik had een vraagje heb jij van jou plan tot zover een wintrack bestand. Ik zie er zelf iets in om in mijn baan te gebruiken. Natuurlijk alleen als jij dat niet erg vind.

Gr. Dirk
Re:grote plannen voor op zolder
joosthartgers
gast

Re:grote plannen voor op zolder
Citaat van: Spoorman op zondag 09 januari 2011, 12:09:13
Joost,

Ga je dit analoog besturen met relais? Zal toch niet. Weet waar je aan begint.

Mooie ruimte, ben jaloers. :D

Gr, Ben.
Ben,
Ik ben er inderdaad nog niet over uit of het digitaal of analoog wordt. Ben het nog even aan het afwegen. Moet me toch nog iets meer er in verdiepen denk ik.
gr
Re:grote plannen voor op zolder
joosthartgers
gast

Re:grote plannen voor op zolder
Citaat van: DB BR85 op zondag 09 januari 2011, 12:49:02
Heey joost,

Ik had een vraagje heb jij van jou plan tot zover een wintrack bestand. Ik zie er zelf iets in om in mijn baan te gebruiken. Natuurlijk alleen als jij dat niet erg vind.

Gr. Dirk

Dirk,
Ik heb alleen de demo van wintrack dus heb screenshots gemaakt. Als je even zegt welk deel je ongeveer wil hebben kan ik die nog wel even voor je maken in wintrack en mailen.
Gr Joost
Re:grote plannen voor op zolder
joosthartgers
gast

Re:grote plannen voor op zolder
nog even aan het stoeien met wintrack. In de wisselstraat naar het kopstation de wissels iets netter neergelegd. Helemaal recht een extra doorrijspoor voor goederentreinen, die dmv keerlus bij het rangeerterrein links van het kopstation kunnen komen. zo hinderen ze het personen vervoer niet. Het advies van Martijn ter harte genomen en het hoofdtraject vertrekkende uit het kopstation iets naar achter gelegd, hierdoor wordt het onderliggende traject langer zichtbaar en kan je de treinen mooi bekijken. Het plan van het paradetraject links van het kopstation bevalt me heel erg en ik hou het ook zo. Qua hoogte wordt het parade traject niveau 0, het traject naar oostelijke ingang station +12cm en het kopstation +24cm. Ongeveer dan he... :)
hoor graag wat jullie er op deze manier van vinden. Tips zijn nog steeds meer dan welkom.
Re:grote plannen voor op zolder
joosthartgers
gast

Re:grote plannen voor op zolder
hier nog even 2 screenshots in 3d
Re:grote plannen voor op zolder
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:grote plannen voor op zolder
Dag Joost.
Bijzonder mooie ruimte maar ook een bijzonder baanontwerp.
Weinig banen van deze grootte zullen zo weinig rondrijdend treinverkeer hebben als bij jouw ontwerp, wel enorm veel en prachtige mogelijkheden voor rangeer- opstel- kop- en omloopverkeer.
Zonder automatiseren zal het treinverkeer wel enorm beperkt moeten worden om alles in goede banen te kunnen leiden.
Het lijkt mij dat je met deze baan wel zal moeten automatiseren. (nou ja, bij wijze van spreken dan want je moet natuurlijk niets! :wink: )

Veel succes met het ontwerp en bouw van de baan.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:grote plannen voor op zolder
Hoi joost,

heel mooie ruimte, en super veel mogelijkheden. Leuk baanplan, maar ik zou veel meer ruime bogen en flexrails toepassen.

groeten daan
Re:grote plannen voor op zolder
Hallo Joost,

Ik blijf het een mooi ontwerp vinden.
En natuurlijk zou je de baan moeten automatiseren, MAARRRRRRRRRR?

Dit hoeft niet, analoog is nog altijd zo twee seinen 1 trein, 10 seinen 9 treinen.
Vroeger voor dat ik geboren werd en in de jaren 50, 60, 70 en 80 deed je toch niet anders.

Kijk naar de baan van John, met koploper en een PC kan je meer.
Maar jou stelling van analoog aansturen is ook een goede oude oplossing.

veel bouw en rij plezier, ik blijf je draadje volgen.
vr.gr. Günther.
Re:grote plannen voor op zolder
joosthartgers
gast

Re:grote plannen voor op zolder
Citaat van: AlbertJan op zondag 09 januari 2011, 19:38:02
Dag Joost.
Bijzonder mooie ruimte maar ook een bijzonder baanontwerp.
Weinig banen van deze grootte zullen zo weinig rondrijdend treinverkeer hebben als bij jouw ontwerp, wel enorm veel en prachtige mogelijkheden voor rangeer- opstel- kop- en omloopverkeer.
Zonder automatiseren zal het treinverkeer wel enorm beperkt moeten worden om alles in goede banen te kunnen leiden.
Het lijkt mij dat je met deze baan wel zal moeten automatiseren. (nou ja, bij wijze van spreken dan want je moet natuurlijk niets! :wink: )

Veel succes met het ontwerp en bouw van de baan.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.


AlbertJan,
Naar mate ik meer met de baan bezig ben, zie ik steeds mee dingetjes die ik wil veranderen. Zo ook ben ik inderdaad aan het kijken hoe ik wat meer lange trajecten in kan voegen zodat je de treinen ook echt langs ziet rijden. Er is genoeg ruimte voor, maar ik moet gewoon even kijken hoe ik het wil hebben. Qua automatisering zie ik inderdaad ook in dat het een beste klus gaat worden om dat allemaal goed te laten verlopen/ Ben nog in dubio.

Groeten
Re:grote plannen voor op zolder
joosthartgers
gast

Re:grote plannen voor op zolder
Citaat van: daanknoben op zondag 09 januari 2011, 21:11:37
Hoi joost,

heel mooie ruimte, en super veel mogelijkheden. Leuk baanplan, maar ik zou veel meer ruime bogen en flexrails toepassen.

groeten daan

Daan,
Ik had de vraag al een keer gesteld in deze topic of dat inderdaad een optie was. Kan ik daar gewoon K-rails voor gebruiken? en is dat dan ook zaag en slijpwerk...? Ben niet thuis in de flexrails.

groeten
Re:grote plannen voor op zolder
joosthartgers
gast

Re:grote plannen voor op zolder
Citaat van: Günther op zondag 09 januari 2011, 21:52:31
Hallo Joost,

Ik blijf het een mooi ontwerp vinden.
En natuurlijk zou je de baan moeten automatiseren, MAARRRRRRRRRR?

Dit hoeft niet, analoog is nog altijd zo twee seinen 1 trein, 10 seinen 9 treinen.
Vroeger voor dat ik geboren werd en in de jaren 50, 60, 70 en 80 deed je toch niet anders.

Kijk naar de baan van John, met koploper en een PC kan je meer.
Maar jou stelling van analoog aansturen is ook een goede oude oplossing.

veel bouw en rij plezier, ik blijf je draadje volgen.
vr.gr. Günther.


Günther,
Zoals ook al tegen AlbertJan ben ik nog in dubio. Mijn gevoel zegt wel dat ik gewoon lekker moet gaan stoeien met relais en draadjes en veel denkwerk. Ik denk dat hierdoor de voldoening voor mij groter is. Zoals eerder al aangegeven heb ik een goede vriend die erg handig is met electronica en deze materie ook erg onder de knie heeft( werkt er dagelijks mee). Denk dat ik deze hulp goed kan en moet gebruiken.
groeten
Re:grote plannen voor op zolder
joosthartgers
gast

Re:grote plannen voor op zolder
Voor het avondeten toch maar even de zolder op en een doos rails open getrokken. Er ligt nu nog wel een betonnen vloer, maar kon het niet laten :lol:.
Heb het Kopstation even op de grond uitgelegd. Er boven even een plaat gelegd met het station erop om een beetje een indruk te krijgen hoe het eruit gaat zien. Op de foto van het station af zie je links nog net een grote steunbalk die het dak hopelijk tegenhoud :?. Moet methet baanplan dus nog wel even passen en meten zodat de baan er precies tussen door kan. Reacties weer mee dan welkom
Re:grote plannen voor op zolder
joosthartgers
gast

Re:grote plannen voor op zolder
en hier van de andere kant
Re:grote plannen voor op zolder
Denk er wel om dat je overal bij moet kunnen. Diepte aan de wand max. 80-90cm.

Gr, Ben.
Re:grote plannen voor op zolder
Hoi Joost,

een prachtige ruimte en een mooi baanplan met zeer veel rijmogelijkheden :D

Ik zou inderdaad ook gaan voor een paradetraject. Het is fantastisch om te zien als daar lange treinen over rijden :D

Groetjes en succes met de bouw, John
Re:grote plannen voor op zolder
joosthartgers
gast

Re:grote plannen voor op zolder
Citaat van: Tilly op maandag 10 januari 2011, 19:37:30
Hoi Joost,

een prachtige ruimte en een mooi baanplan met zeer veel rijmogelijkheden :D

Ik zou inderdaad ook gaan voor een paradetraject. Het is fantastisch om te zien als daar lange treinen over rijden :D

Groetjes en succes met de bouw, John

John, Dank voor je reactie. Zoals ik al had aangegeven wil ik inderdaad wat meer paradebaan. Heb even een paradebaan uitgelegd, onderlangs bij het kopstation. Komt op 4m traject compleet zichtbaar. Heb even een foto gemaakt als impressie. tussen het paradespoor en kopstation misschien nog uitneembaar luik om tip van Ben ter harte te nemen. Dit is het breedste stuk 1,2m.
Ben nu eerst even bezig om deze kant van de baan klaar te maken qua ontwerp anders overzie ik het niet meer :?  :) Daarna de andere kant aan de beurt. Hoor graag wat je er van vind.
Gr
Re:grote plannen voor op zolder
joosthartgers
gast

Re:grote plannen voor op zolder
paradespoor, tussenin misschien uitneembaar luik..?
Re:grote plannen voor op zolder
joosthartgers
gast

Re:grote plannen voor op zolder
hier nog even het traject in wintrack
Re:grote plannen voor op zolder
joosthartgers
gast

Re:grote plannen voor op zolder
Zat Net even op de topic van Romijo te kijken. Gebruikte het programma Itrain. Is dit een goed programma. Zoals ik het lees in de beschrijving is het een programma om juist alleen wat delen van de baan te automatiseren dmv blokbeveliging en de rest kan je gewoon zelf besturen. Klinkt wel goed... iemand ervaring hiermee en zou dit een optie zijn voor mijn baan? Heb het programma al even gedownload en ziet er redelijk eenvoudig uit.

Graag jullie mening
Re:grote plannen voor op zolder
Citaat van: joosthartgers op maandag 10 januari 2011, 21:33:18
Zat Net even op de topic van Romijo te kijken. Gebruikte het programma Itrain. Is dit een goed programma. Zoals ik het lees in de beschrijving is het een programma om juist alleen wat delen van de baan te automatiseren dmv blokbeveliging en de rest kan je gewoon zelf besturen. Klinkt wel goed... iemand ervaring hiermee en zou dit een optie zijn voor mijn baan? Heb het programma al even gedownload en ziet er redelijk eenvoudig uit.

Graag jullie mening

Hoi Joost,
Lees dit topic over iTrain maar (klik hier), daarom ben ik er mee begonnen. En het is inderdaad een heel gemakkelijk programma. Ik heb echter nog geen praktijkervaring. De baan moet nog deels gelegd en volledig worden aangesloten  :P

Gr,
Rob.
Re:grote plannen voor op zolder
Bedankt Joost voor je uitleg.
Vind je spielerij wel goed, dit is echt iets om te automatiseren.
Ik wou dat ik zo'n vriend had dit me met de elektronica kon helpen.
Door dat ik een probleem in mijn hoofd heb is zien voor mij makkelijker dan het te lezen.
Ben benieuwd naar de uitwerking van je baan.
Blijf je draadje volgen.

vr.gr. Günther.
Re:grote plannen voor op zolder
Citaat van: joosthartgers op maandag 10 januari 2011, 20:22:12
paradespoor, tussenin misschien uitneembaar luik..?

Ik vrees dat dat niet volstaat.

Probeer je eens voor te stellen als je baan op hoogte is, laten we zeggen +90cm boven het maaiveld. :P Reik dan eens met een arm naar je achterste sporen. Mogelijk wil je ook gaan bebouwen of anderszins. En wat te denken van de hoeken: onbereikbaar tenzij je over de tafel wilt lopen. Ben bang dat dit plan een teleurstelling wordt als je niet goed over de basis nadenkt.

Gr, Ben.
Re:grote plannen voor op zolder
joosthartgers
gast

Re:grote plannen voor op zolder
Citaat van: Spoorman op dinsdag 11 januari 2011, 11:40:24
Citaat van: joosthartgers op maandag 10 januari 2011, 20:22:12
paradespoor, tussenin misschien uitneembaar luik..?

Ik vrees dat dat niet volstaat.

Probeer je eens voor te stellen als je baan op hoogte is, laten we zeggen +90cm boven het maaiveld. :P Reik dan eens met een arm naar je achterste sporen. Mogelijk wil je ook gaan bebouwen of anderszins. En wat te denken van de hoeken: onbereikbaar tenzij je over de tafel wilt lopen. Ben bang dat dit plan een teleurstelling wordt als je niet goed over de basis nadenkt.

Gr, Ben.

Ben,
Daar heb je inderdaad een goed punt. Ik ga eens even brainstormen hoe dit anders kan qua baanplan/ beriekbaarheid. Dank voor je opmerking.

gr
Re:grote plannen voor op zolder
Ben als  erge beginner wel benieuwt wat het word ?  volg het met  interesse
Re:grote plannen voor op zolder
 beriekbaarheid ? stinkt dat dan ? :?
Re:grote plannen voor op zolder
joosthartgers
gast

Re:grote plannen voor op zolder
Citaat van: Johnnytrein op dinsdag 11 januari 2011, 14:20:18
beriekbaarheid ? stinkt dat dan ? :?

Kom uit Deventer dan wil ik nog wel eens "plat"  typen  :lol:

Re:grote plannen voor op zolder
Lid sinds: 2010

Ludmilla.

offline
Re:grote plannen voor op zolder
voor dat kopstation dat net nog een beetje onder het stationsgebouw komt moet je eens hier naar kijken

Station.

Groeten,
Martijn