Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

"SERPENT-CITADEL"

Gestart door linuxer vrijdag 07 januari 2011, 08:41:00

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:"SERPENT-CITADEL"
linuxer
gast

Re:"SERPENT-CITADEL"
Citaat van: chester2203 op donderdag 12 mei 2011, 22:32:57
kijk eens aan en we gaan maar door!!! Waar heb je dat portaal vandaan trouwens ?

Was puur om te proberen hoor (en de vrouw te enthousiastmeren voor de scenery).
Portaal komt van conrad (210565 - 89) en volgens de omschrijving goed voor twee rijbanen (verkeer dus geen treinen). Maar als ik hem achter mijn overweg zet:



dan past dat niet echt!
Re:"SERPENT-CITADEL"
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:"SERPENT-CITADEL"
Interessant railtje heeft die overweg, Peter.
Hoort die bij het Faller (?) bouwpakket?

Groeten,

Erik.

P.S.: Railgum werkt ook heel mooi op de wielflensen
van de locs voor een betere massa, en hiermee kun
je tevens het rijgedrag van de locs verbeteren . . . :wink:
Re:"SERPENT-CITADEL"
linuxer
gast

Re:"SERPENT-CITADEL"
Citaat van: Nieuwenhuis op donderdag 12 mei 2011, 23:07:35
Hoort die bij het Faller (?) bouwpakket?

Hallo Erik, scherp opgemerkt. Die rail hoort inderdaad bij de over weg en is zeker weten van Faller. Pin me alleen niet vast op het typenummer want het is ook van weleer en dus zo'n 35 jaar geleden dat deze in elkaar is gezet.

Op deze afbeelding zie je rails en aansluitingen nog wat duidelijker.



De wegdelen kunnen worden aangesloten op een faller racebaan waarmee dus feitelijk een kruising van trein/auto baan kan worden gemaakt. Ooit heb ik een dergelijke racebaan gehad. Met van die kleine autootjes met een kunststof pinnetje onder de wagen om hem ik het spoor te houden (slot principe). De overblijfselen van die baan samen met nog wat bergachtige baandelen huizen voor zover ik weet nog bij mijn ouders in de kelder als ze al niet weg zijn vanwege ruimtegebrek. Tijd om eens te gaan snuffelen dus.

De truc van de stroomopname van de sleper heb ik al eens op je site gelezen met de ervaringen van de railbus. Als het na het "stuffen" nog niet naar behoren werkt ga ik dat zeker ook als middel uitproberen/inzetten. Die van de wielen is nieuw voor mij. Bedankt dus weer voor de tip(s).
"SERPENT-CITADEL"
linuxer
gast

"SERPENT-CITADEL"
Volgens mij was het Frans (chester2203) die aangaf vroeger pennen leeg te hebben geblazen om er uiteindelijk lantaarns van te maken. Dat verhaal kwam me van vroeger ook bekend voor. Vandaag de bevestiging gevonden bij het zoeken naar wat oud materiaal!

Re:"SERPENT-CITADEL"
chester2203
gast

Re:"SERPENT-CITADEL"
 :D Jaaah ik herken ze gelijk . een grote smeerboel was dat...
maar het werkte wel.
Re:"SERPENT-CITADEL"
linuxer
gast

Re:"SERPENT-CITADEL"
Vandaag staat in het teken van "railgummen".
Ik zal verslag doen van het uiteindelijke resultaat.
"SERPENT-CITADEL"
linuxer
gast

"SERPENT-CITADEL"
Vorderingen en ervaringen tot op heden:

Vorderingen:
Na gisteren al een kleine start te hebben gemaakt met gummen vandaag verder gegaan.
Alleen het onderstaande in rood moet nu nog gedaan worden.



Ervaringen:
- Optisch knapt de rails er in ieder geval behoorlijk van op.
- Alle stof is gelijk weer eens van de baan.
- Het is een kl*te klus, zeker op plaatsen waar je slecht bij kan.
- Direct visuele controle op railaansluitingen.

Of het rijgedrag er ook beter van wordt blijft nog even afwachten.
Dat ga ik pas uitproberen als ik helemaal rond ben geweest :)
Re:"SERPENT-CITADEL"
Reinder
gast

Re:"SERPENT-CITADEL"
jaja daar wordt je  moe van he? ik ga zo na de lunch weer onder de tafel draadjes trekken

mvg
Reinder
Re:"SERPENT-CITADEL"
linuxer
gast

Re:"SERPENT-CITADEL"
Citaat van: Reinder op zondag 15 mei 2011, 12:46:16
jaja daar wordt je  moe van he? ik ga zo na de lunch weer onder de tafel draadjes trekken

Reinder, wel uitkijken dat er geen vast zit aan een trien hé!!

Hier spreekt mijn voordeel van een opklapbare baan. Ik heb welliswaar minder ruimte voor opslag etc. maar bij het wegwerken van de draadjes klap ik de baan op en kan op mijn gemak staand of in sommige gevallen zittend een en ander aan sluiten. Is beter voor je rug :)

Succes in ieder geval.
Re:"SERPENT-CITADEL"
Reinder
gast

Re:"SERPENT-CITADEL"
heb jij effe mazzel. Maar ik hoef niks van de baan te halen tijdens het bouwen. oh en me klus is tot stilstand gekomen ben me soldeertin kwijt

mvg
Reinder
Re:"SERPENT-CITADEL"
linuxer
gast

Re:"SERPENT-CITADEL"
Citaat van: Reinder op zondag 15 mei 2011, 13:55:23
oh en me klus is tot stilstand gekomen ben me soldeertin kwijt

Aai, da's minder. Heb hier nog wel wat liggen maar is ca. 100 Km weg.
Geen klussende buurman die je kan bijstaan?
Re:"SERPENT-CITADEL"
Reinder
gast

Re:"SERPENT-CITADEL"
De karwei in leusden is open ga direct maar effe die kant op voor soldeer tin en kroonsteentjes

mvg
Reinder
Re:"SERPENT-CITADEL"
linuxer
gast

Re:"SERPENT-CITADEL"
Citaat van: linuxer op zondag 15 mei 2011, 10:32:25
Ik zal verslag doen van het uiteindelijke resultaat.

Nou ik kan tevreden zijn met het resultaat. De treinen rijden merkbaar beter rond. Nu ik alles vol in bedrijf kan gaan testen loop ik tegen het volgende probleem aan:

Verschillende treinen hebben een aanmerkelijk verschil in snelheid bij gelijke trafo stand. Dit verschil is dusdanig groot dat het niet met lading alleen op valt te lossen. Gevolg is dat bij "overdrachtspunten" gezien de beperkte ruimte door de compacte baan, het nog al eens voor komt dat de vertrekkende trein niet snel genoeg weg is om ruimte te bieden voor de aankomende trein.

De doorgewinterde modelbaanbestuurder roept natuurlijk gelijk dat de blokbeveiliging dan niet juist is. Klopt want die zitten er eigenlijk helemaal niet in aangezien ruimte hiervoor beperkt is.

Valt er iets aan de snelheid per trein aan te passen of is dit iets waar ik mee moet leren leven. Geen ramp natuurlijk maar ik blijf dan aan de trafo "schroeven" en kan niet op mijn gemak vanaf de zijlijn toekijken.
Re:"SERPENT-CITADEL"
chester2203
gast

Re:"SERPENT-CITADEL"
Ligt dit mogelijk aan je materieel, koolborstels, slepers enz..  :help:
Re:"SERPENT-CITADEL"
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:"SERPENT-CITADEL"
Dag Peter.

Klaar met poetsen en gummen? :mrgreen:

Citaat van: linuxer op zondag 15 mei 2011, 16:19:14
Verschillende treinen hebben een aanmerkelijk verschil in snelheid bij gelijke trafo stand. Dit verschil is dusdanig groot dat het niet met lading alleen op valt te lossen. Gevolg is dat bij "overdrachtspunten" gezien de beperkte ruimte door de compacte baan, het nog al eens voor komt dat de vertrekkende trein niet snel genoeg weg is om ruimte te bieden voor de aankomende trein.

Valt er iets aan de snelheid per trein aan te passen of is dit iets waar ik mee moet leren leven. Geen ramp natuurlijk maar ik blijf dan aan de trafo "schroeven" en kan niet op mijn gemak vanaf de zijlijn toekijken.

Jazeker kan dat Peter!

Door dioden toe te passen in de loc. Zie voor uitgebreide
beschrijving van deze toepassing in dit, dit, dit en dit topic.
Handig hé die zoekfunctie op het forum? :wink:

Groeten,

Erik.
Re:"SERPENT-CITADEL"
linuxer
gast

Re:"SERPENT-CITADEL"
Citaat van: chester2203 op zondag 15 mei 2011, 17:13:20
Ligt dit mogelijk aan je materieel, koolborstels, slepers enz..  :help:

Zou kunnen Frans, maar heb ze wel allemaal nagelopen en voorzien van nieuwe slepers en borsteltjes bij de laatste keer ingebruikname. Met name de wat oudere loc's gaan als een raket.

Citaat van: Nieuwenhuis op zondag 15 mei 2011, 17:47:32
Handig hé die zoekfunctie op het forum? :wink:

Je hebt gelijk Erik. Die gebruik ik nog veel te weinig. Zoekomschrijving is dan ook vaak het probleem om tot het juiste te komen. Ga dit in ieder geval lezen/uitspitten.

Tnx.
"SERPENT-CITADEL"
linuxer
gast

"SERPENT-CITADEL"
Re:"SERPENT-CITADEL"
Reinder
gast

Re:"SERPENT-CITADEL"
Wat een leuke foto zo.

Is hier ook allemaal gelukt alleen is me blauwe draad op dus heb maar 3 wissels kunnen doen

mvg
Reinder
Re:"SERPENT-CITADEL"
linuxer
gast

Re:"SERPENT-CITADEL"
Citaat van: Reinder op zondag 15 mei 2011, 19:25:14
.... me blauwe draad op .....

Reinder, speciaal voor jou > let op de rechter bovenhoek van de foto rechts onder.
2 lege rolletjes blauw draad maar ook nog een verse :). Maar geen 100 Km ;)
"SERPENT-CITADEL"
linuxer
gast

"SERPENT-CITADEL"
Vandaag wat draadjes omgezet zodat er in mijn semi-schaduwstation één spoor vrij is gekomen. Dit spoor moest ik helaas opofferen aangezien ik met enige regelmaat ter nauwer noods een botsing heb weten te voorkomen.

Eerder kwam de binnenlopende trein aan op een spoor waar ook een vertrekkende trein stond te wachten. Dat bleek geen goede oplossing vanwege de (te) korte opstelsporen in combinatie met snelheidsverschillen per trein.

Nu kan het niet mis gaan, en dat is maar goed ook want het is de bedoeling dit deel af te schermen. Natuurlijk niet zo permanent dat ik er niet meer bij zou kunnen mocht er alsnog iets fout gaan natuurlijk.




Na wat tips te hebben opgedaan voor het opruimen van het rollende materiaal ga ik voor de keuze van stapelbakken denk ik. Het internet maar eens afspeuren naar wat moois. De bakken wil ik dan voorzien van polyetherschuim om e.e.a. net  en beschermt te kunnen stallen.
"SERPENT-CITADEL"
linuxer
gast

"SERPENT-CITADEL"
Zo, een aantal mooie niet al te diepe stappelbakken op de kop weten te tikken. Ik heb er in ieder geval genoeg :) Die ga ik zeker niet vol krijgen met modelspoor materiaal maar niets is zo naar als halverwege tot de conclusie komen dat je bakken te weinig hebt.



En een toepassing voor dit soort bakken is altijd wel te vinden.

Nu op zoektocht naar een winkel waar ik polyetherschuim kan vinden. Zit zelf te denken aan een onderlaag van ca. 1,5 cm en vervolgens een laag van zeg 3 cm waarin ik gaten snij op maat van de wagons etc. (naar een voorbeeld van Erik Nieuwenhuis). Zo kan ik alles netjes schokvrij opbergen.

Maar vandaag eerst maar eens van de tweewieler genieten .....
Re:"SERPENT-CITADEL"
Reinder
gast

Re:"SERPENT-CITADEL"
Das effe een slim idee zeg!

En dat je ergens te weinig hebt is erg vervelend, spreek uit ervaring net blauw draad

Mvg
Reinder
Re:"SERPENT-CITADEL"
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:"SERPENT-CITADEL"
Mooie, maar vooral ook handige bakken Peter! :thumbup: Daar kun je flink wat in kwijt.

Veel plezier vandaag op de (motor :help:) fiets vandaag, daar is het mooi weer voor! :cool:

Groeten,

Erik.
Re:"SERPENT-CITADEL"
linuxer
gast

Re:"SERPENT-CITADEL"
Even "off-topic" .....



Van "Marklin" naar "Temsi" is maar een klein stukje via Hengelo .....
Re:"SERPENT-CITADEL"
chester2203
gast

Re:"SERPENT-CITADEL"
Zucht!........  :)
Nostalgie.....
Re:"SERPENT-CITADEL"
linuxer
gast

Re:"SERPENT-CITADEL"
Gaaf hé .... maar nu weer "on-topic" wie helpt me bij het ontwerpen van mijn nieuwe banenplan. Ik loop vast bij de onderste wissels!



:) :) :)
Re:"SERPENT-CITADEL"
Reinder
gast

Re:"SERPENT-CITADEL"
Ga je overnieuw beginnen nee toch?
Re:"SERPENT-CITADEL"
linuxer
gast

Re:"SERPENT-CITADEL"
Neh, was maar een grapje over mijn (zoon's) lego baan. Ik ben tevreden met wat ik nu heb liggen. Valt nog veel aan te versleutelen en als alles er naar tevredenheid in ligt en is aangesloten dan heb ik nog een mannelijke kluif aan de scenery om het totaal af te ronden. Ik zou pas opnieuw beginnen als ik meer ruimte beschikbaar heb.
"SERPENT-CITADEL"
linuxer
gast

"SERPENT-CITADEL"
Zo, eens kijken of het wat gaat worden met de melders van de lichtseinen.
In een ander draadje heb ik daar een mooie en vooral eenvoudige oplossing voor gevonden.



Kwestie van de diodes en weerstand aansluiten bij de schakelkastjes van de seinen, in mijn geval dus onder de baan, en vanaf dat punt "slechts" één draad doorvoeren naar het paneel. Het grootste probleem aldaar wordt de door Reinder zo beeldend omschreven "spagetti" aan draden door te komen.
"SERPENT-CITADEL"
linuxer
gast

"SERPENT-CITADEL"

Re:"SERPENT-CITADEL"
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:"SERPENT-CITADEL"
Kijk! Hier kan ik nou dus van kwijlen . . . .  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Misschien nog een krimpkousje, maar ik vind het TOP!

Groeten,

Erik.
Re:"SERPENT-CITADEL"
chester2203
gast

Re:"SERPENT-CITADEL"
Geweldig bedacht!! (of goed afgekeken):-)
Dat relais kastje van het sein zit dat nu onder de baan? en steekt alleen het sein daar boven uit !! Zo zie je maar dat je die duo led's toch nog kon gebruiken!!
Re:"SERPENT-CITADEL"
linuxer
gast

Re:"SERPENT-CITADEL"
Tnx Erik.
Ik ga het nog wat compacter maken en dan inderdaad isoleren.

Klopt Frans,
die kastjes zitten inderdaad onder de baan. Maar wel gescheiden van elkaar.



Het grijze kastje van het relais vind ik spuuglelijk en wilde het niet op de baan hebben.
Door de seinpaal los te draaien en de draadjes te verlengen kan je zonder het sein te "slopen" deze los van elkaar monteren. Bij de paal straks wat bosjes/gras (in het echt ook zo) en het is opgelost.
Re:"SERPENT-CITADEL"
linuxer
gast

Re:"SERPENT-CITADEL"
Vertrouwen is goed, controleren nog beter!

Want wat blijkt nu:

Bij het aansluiten van het sein zoals op eerder getoonde afbeelding blijken beide lampjes van het sein op te gloeien. Da's leuk voor op de kermis, maar op mijn baan heb ik dat toch liever niet.



Maar eens even het draadje volledig doorspitten waar ik deze "tip" vandaan heb. Mogelijk is de toepassing toch anders dan op een standaard 7188. Het idee was 100 punten waard maar in de uitvoering haal ik nog niet de helft :)
Re:"SERPENT-CITADEL"
linuxer
gast

Re:"SERPENT-CITADEL"
Citaat van: Reinder op zondag 22 mei 2011, 20:07:02
Maar optimaal spul hoor .....

Reinder, hoe dik is dat blauwe spul?

Ik kan hier niet dikker dan 5mm kopen (is overigens groen).
Ik zoek me suf naar dikker want de bedding van M-Rails is 8 mm.
Re:"SERPENT-CITADEL"
Reinder
gast

Re:"SERPENT-CITADEL"
Das 3 millimeter dik
Re:"SERPENT-CITADEL"
Lid sinds: 2023

offline
Re:"SERPENT-CITADEL"
Citaat van: linuxer op maandag 23 mei 2011, 19:51:44
Bij het aansluiten van het sein zoals op eerder getoonde afbeelding blijken beide lampjes van het sein op te gloeien. Da's leuk voor op de kermis, maar op mijn baan heb ik dat toch liever niet.

Linuxer,

De aansluitingen voor op het hoofdsein leveren een wisselspanning t.b.v. de verschillende kleuren lampjes van een voorsein. Deze wisselen dus met de stand van het sein. Zoals je het nu aansluit sluit je volgens mij alles kort, zodat de stroom van de ene uitgang de andere uitgang wordt ingestuurd en daardoor allebei de lampjes aan gaan. Bovendien denk ik dat een 2-polige duo-led, die van kleur wisselt bij polariteitswisseling op wisselspanning niet gaat werken.
Ik denk als je een duo-led met 3 aansluitingen ( gemeenschappelijke kathode ) gebruikt dat het wel werkt.
De beide diodes moeten dan anti-paralel over de duo-led worden aangesloten.

Alphons
Re:"SERPENT-CITADEL"
linuxer
gast

Re:"SERPENT-CITADEL"
OK Alphons, daar heb ik iets aan. Dat ik "sluiting" had kon niet anders. Ik ga je plan uitproberen maar daarvoor moet ik wat onderdeeltjes hebben die ik nu nog niet heb. Het resultaat laat dus even op zich wachten :)
Re:"SERPENT-CITADEL"
eulaersivan
gast

Re:"SERPENT-CITADEL"
Linuxer:

Heb je een detailfoto hoe je je wissellantaarn hebt omgebouwd om te kunnen rijden met lange wagens?

Tx - Ivan
Re:"SERPENT-CITADEL"
linuxer
gast

Re:"SERPENT-CITADEL"
Ivan, ik zal kijken of ik vanavond even een foto kan plaatsen. Let wel: ik heb een groot model lantaarn aangepast (van een rechte wissel) omdat deze door omstandigheden te dicht op de baan is komen te liggen. Direct achter een gebogen wissel zelfs door een deel van de behuizing af te halen. Maar het idee is misschien ook voor jou toepasbaar.
Re:"SERPENT-CITADEL"
linuxer
gast

Re:"SERPENT-CITADEL"
Re:"SERPENT-CITADEL"
eulaersivan
gast

Re:"SERPENT-CITADEL"
Mooi. Hoe heb je dat juist gedaan?
Re:"SERPENT-CITADEL"
linuxer
gast

Re:"SERPENT-CITADEL"
Citaat van: eulaersivan op dinsdag 24 mei 2011, 18:15:44
Mooi. Hoe heb je dat juist gedaan?

Van de nog complete wissel:

Het schroefje van de lantaarn los draaien >
Het vierkante kapje verwijderen >
Het lampje verwijderen >
Het schaalvormige lamphoudertje uitnemen >
Passend kraaltje op de "veerplaat" van het lampje plaatsen (even uitvogelen hoe groot dat moet zijn) >
Het schaalvormige lamphoudertje terug plaatsen >
Het schroefje plaatsen en weer vast draaien.
Re:"SERPENT-CITADEL"
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:"SERPENT-CITADEL"

Citaat van: linuxer op dinsdag 24 mei 2011, 18:24:32
Van de nog complete wissel:

Het schroefje van de lantaarn los draaien >
Het vierkante kapje verwijderen >
Het lampje verwijderen >
Het schaalvormige lamphoudertje uitnemen >
Passend kraaltje op de "veerplaat" van het lampje plaatsen (even uitvogelen hoe groot dat moet zijn) >
Het schaalvormige lamphoudertje terug plaatsen >
Het schroefje plaatsen en weer vast draaien.

Pas op Peter: WKI-alarm!!! :wink:
Prima oplossing, zonder (al te veel) destructieve maatregelen. :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re:"SERPENT-CITADEL"
linuxer
gast

Re:"SERPENT-CITADEL"
Citaat van: Nieuwenhuis op dinsdag 24 mei 2011, 18:39:09
Pas op Peter: WIKI-alarm!!! :wink:

:)

Wil het best plaatsen maar volgens mij heb ik daar geen rechten voor.
Nergens kan ik een bestaande pagina aanpassen of een bij voegen (voor zever ik kan vinden iig).

Ho, wacht: ik zie al wat er fout gaat :) > maar inloggen daar gaat niet  :thumbdown:

Raar genoeg wordt bij het inloggen het @ teken vervangen door een _ waardoor de melding volgt : Sorry, gebruikersnaam of wachtwoord onjuist
Re:"SERPENT-CITADEL"
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:"SERPENT-CITADEL"
Hoi Peter.

Eigenlijk wilde ik alleen maar duidelijk maken dat het
naar mijn idee WiKi-waardige informatie is.  :thumbup:
Zelf heb ik ook nog niet op de WiKi geschreven hoor O:-D  :oops:
maar hier staat wel het e.e.a. over het inloggen.

Groeten,

Erik.
Re:"SERPENT-CITADEL"
linuxer
gast

Re:"SERPENT-CITADEL"
En weer wordt ik er op "betrapt" niet goed te hebben gezocht :)
Ik vraag me af of ik dit steeds vergeet of jij gewoon het forum uit je hoofd kent Erik?

Anyway ..... Ik heb een PB naar Sascha verzonden om het probleem aan te pakken.
Niet dat ik me gedwongen voel maar als ik met het publiceren van dergelijke zaken mensen kan helpen waarom niet.

Voor wat betreft de baan. Dat ligt even stil. Ik wacht op onderdeeltjes om de seinen naar mijn paneel te brengen conform het door Alphons voorgestelde idee. En om het materiaal op te ruimen wacht ik op een lading schuimrubber. Als dat binnen is wordt het vakjes snijden in het schuim.

Op de baan ben ik van plan met multiplex de vormen te gaan bepalen van bergen, tunnelingangen en al dat soort aanpassingen ter voorbereiding op het maken van een eerste aanzet op de aankleding. Dan kan ik in deze fase goed bepalen of ik (later) nog overal bij kan als e.e.a. dicht gemaakt wordt.
Re:"SERPENT-CITADEL"
Citaat van: linuxer op woensdag 25 mei 2011, 08:43:06
En weer wordt ik er op "betrapt" niet goed te hebben gezocht :)
Ik vraag me af of ik dit steeds vergeet of jij gewoon het forum uit je hoofd kent Erik?

Anyway ..... Ik heb een PB naar Sascha verzonden om het probleem aan te pakken.
Niet dat ik me gedwongen voel maar als ik met het publiceren van dergelijke zaken mensen kan helpen waarom niet.

Voor wat betreft de baan. Dat ligt even stil. Ik wacht op onderdeeltjes om de seinen naar mijn paneel te brengen conform het door Alphons voorgestelde idee. En om het materiaal op te ruimen wacht ik op een lading schuimrubber. Als dat binnen is wordt het vakjes snijden in het schuim.

Op de baan ben ik van plan met multiplex de vormen te gaan bepalen van bergen, tunnelingangen en al dat soort aanpassingen ter voorbereiding op het maken van een eerste aanzet op de aankleding. Dan kan ik in deze fase goed bepalen of ik (later) nog overal bij kan als e.e.a. dicht gemaakt wordt.

Kan ook niet inloggen...

Ben benieuwd naar je vorderingen!



groeten Dylan
Re:"SERPENT-CITADEL"
linuxer
gast

Re:"SERPENT-CITADEL"
Citaat van: minitreintje op woensdag 25 mei 2011, 18:38:57
Ben benieuwd naar je vorderingen!

Dylan, ik laat het je weten .........
Re:"SERPENT-CITADEL"
linuxer
gast

Re:"SERPENT-CITADEL"
Citaat van: Nieuwenhuis op dinsdag 24 mei 2011, 18:39:09
Pas op Peter: WIKI-alarm!!! :wink:

Erik,

Op basis van onze eerdere "informatie uitwisseling" kan ik je melden de trotse bezitter te zijn van mijn eerste wiki artikel. Ik hoop hiermee de mede probleem eigenaren op weg te helpen naar een (mogelijke) oplossing.