Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

"SERPENT-CITADEL"

Gestart door linuxer vrijdag 07 januari 2011, 08:41:00

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:"SERPENT-CITADEL"
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:"SERPENT-CITADEL"
Citaat van: linuxer op vrijdag 22 april 2011, 09:14:19
Citaat van: Nieuwenhuis op woensdag 13 april 2011, 21:01:56
straks ga je dat 'hakken en zagen' in M-rails zo leuk vinden .....

Niet uit enthousiastme maar uit pure noodzaak moet ik weer de zaag zetten in een van mijn rails stukken.

Ja,ja . . . . :mrgreen:

Is een gebogen wissel geen optie dan?
En de steun vervangen voor een hoeksteun?
Ik werk zelf veel met spijkerband: één haaks op maat gebogen
en één diagonaal op maat gebogen; gezamelijk vastzetten en
je hebt een heel stevige driehoeksteun op maat.

Groeten en succes met 'hakken, zagen en solderen',

Erik.
Re:"SERPENT-CITADEL"
linuxer
gast

Re:"SERPENT-CITADEL"
Citaat van: fonzo999 op vrijdag 22 april 2011, 09:35:46
Ik ben benieuwd waar dat andere spoor terechtkomt, die rijdt recht tegen de staander aan  >:-D

Tja, de mannen die de tunnel moeten "boren" voor het tweede spoor zijn vroeg naar huis. Vermoedelijk omdat het goede vrijdag is of zo. Het is de bedoeling dat ook hier een portaal komt te zitten.
Re:"SERPENT-CITADEL"
linuxer
gast

Re:"SERPENT-CITADEL"
Citaat van: Nieuwenhuis op vrijdag 22 april 2011, 11:24:31
..... succes met 'hakken, zagen en solderen'

Erik, met een gebogen wissel kom ik verderop weer in de problemen. In ieder geval wel bedankt voor de tip(s). Als er te weinig "vlees" over blijft bij de portaaltjes zal ik het inderdaad moeten oplossen met een steuntje. Zelf zat ik te denken aan aluminium profieltje maar spijkerband werkt natuurlijk een stuk makkelijker.

Het resultaat van het verbouwen van een 5120 tot mijn pas stuk:



Valt niet tegen moet ik zeggen. De volgende zal een mooiere afwerking hebben denk ik, maar het gaat om het functioneren toch. Ik heb in ieder geval goede isolatie, het belangrijkste. Naast het feit dat de rails nu past natuurlijk :)
Re:"SERPENT-CITADEL"
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:"SERPENT-CITADEL"
I'm impressed . . .

Netjes gewerkt hoor (wordt steeds leuker hé?).
Vraag me af of dit nu een halve 5120 is. Daar de
'inkepingen voor draad doorvoer' meestal precies
in het midden van het railstuk zitten, lijkt mij deze
iets langer als een halve industrieboog, of was dat
ook de bedoeling?
Nogmaals mijn complimenten!

Groeten,

Erik.
Re:"SERPENT-CITADEL"
linuxer
gast

Re:"SERPENT-CITADEL"
Citaat van: Nieuwenhuis op vrijdag 22 april 2011, 14:50:15
..... lijkt mij deze iets langer als een halve industrieboog .....

Voor de ware kenner blijft ook niets onopgemerkt hé .....
Klopt dat hij net een stukje langer is. Één spoorstaaf om exact te zijn.
Kwam beter uit bij het werken en paste net wat beter in het geheel.

Ben nu druk om e.e.a. te verlengen tot de oude rails maar moet deze vermoedelijk toch (ook) gaan verleggen. Fraai is dat want die ligt onder de andere sporen. Dat is zo makkelijk met schroeven maar ook dat heb ik al eerder gehad. Niets voor niets zeggen we dan maar. Als het eindresultaat maar dat is wat ik voor ogen heb. Een semi-schaduwstation met drie opstelsporen.
Re:"SERPENT-CITADEL"
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:"SERPENT-CITADEL"
Hallo,

Leuk om al die railen aan te passen met de dremel.
Heb ik vorig jaar ook nog gedaan,
ipv die lip er weer aan te maken kun je ook de volgende rail er aan solderen  8o

Kijk hier maar eens klik

Succes er mee.

Gr Einte
Re:"SERPENT-CITADEL"
linuxer
gast

Re:"SERPENT-CITADEL"
Citaat van: Einte op vrijdag 22 april 2011, 15:58:58
..... kun je ook de volgende rail er aan solderen .....

Einte, bedankt voor deze tip. Gaat zeker een keer van pas komen!
"SERPENT-CITADEL"
linuxer
gast

"SERPENT-CITADEL"
Even off-topic: gevonden in een wiki



Volgens mij de kleinste baan die ik ooit heb gezien, maar bewijst wel dat het niet de meters alleen zijn die het plezier kunnen brengen.
"SERPENT-CITADEL"
linuxer
gast

"SERPENT-CITADEL"
Na de werkzaamheden van vrijdag toch weer een segment voor elkaar:

Re:"SERPENT-CITADEL"
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:"SERPENT-CITADEL"
Mooi gemaakt Peter!

Is het poortje nu groot genoeg voor alle mogelijke wagons?

Groeten en Vrolijk Pasen,

Erik.
Re:"SERPENT-CITADEL"
linuxer
gast

Re:"SERPENT-CITADEL"
Citaat van: Nieuwenhuis op zondag 24 april 2011, 12:04:19
Is het poortje nu groot genoeg voor alle mogelijke wagons?

Natuurlijk voor eenieder die dit leest ook een goed pasen.



Erik, ik vroeg me dit zelf ook af natuurlijk. Het is allemaal maar net aan. De wagen met de grootste uitslag die ik (op dit moment) bezit is de kuilwagen (4617). Die gaat er netjes langs. Mijn baan leent zich niet om met lange rijtuigen te gaan rijden. Vind ik overigens op die korte (baan en) bochten ook niet mooi.

Het rollende materiaal zal dan ook bestaan uit korte wagons. Ketelwagens, bakwagens en al dat soort materiaal. Wat je op de afbeelding ziet is de smalste doorgang op het nieuw gevormde traject. De rest is allemaal ruimer maar dit was op deze plek het maximaal haalbare.
Re:"SERPENT-CITADEL"
Lid sinds: 2006

a'j plat kunt proatn, mo'j 't neet loaten

offline
Re:"SERPENT-CITADEL"
Peter,

Die kraanwagen op bovenstaande foto is die digitaal of handbediend?
Als hij handbediend is moet je hem ook even andersom uitproberen met de giek naar achteren.
Re:"SERPENT-CITADEL"
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:"SERPENT-CITADEL"
Dag Peter.

1. Leuke opname!
2. Strak portalen-werk.
3. Zoals Wilfried al opmerkt, heeft die kraan een slinger
    aan de zijkant, die best uitsteekt . . . . nog effe checken :wink:

Groeten,

Erik.


N.B. @ Wilfried: De stalen pen aan de giek verraad
                         dat het hier geen digitale versie betreft.

Re:"SERPENT-CITADEL"
linuxer
gast

Re:"SERPENT-CITADEL"
:) bedankt voor het meedenken .....

Het is inderdaad een (oude) niet-digitale uitvoering met modificatie!
Ik heb namelijk de slinger ingekort aangezien hij met de originele lengte zelfs (bijna) de metalen brug raakte.



Kan nooit de bedoeling zijn natuurlijk dat een origineel wagentje van Markin niet door een origineel baandeel (brug) van Marklin kan rijden maar goed. Aangezien ik me zelf niet met het zwengeltje iets op zie gaan takelen, heb ik deze maar wat ingekort.
Re:"SERPENT-CITADEL"
linuxer
gast

Re:"SERPENT-CITADEL"
Citaat van: Wilfried op zondag 24 april 2011, 22:42:48
Als hij handbediend is moet je hem ook even andersom uitproberen met de giek naar achteren.

Wilfried, je tip gevolgt en ook met de kraan in de andere richting een test gedaan:



Zonder de aanpassing die ik al aan de zwengel had gedaan zou het niet zijn gelukt denk ik.
Bedankt voor het meedenken.
"SERPENT-CITADEL"
linuxer
gast

"SERPENT-CITADEL"
Van de week niet stil gezeten .....



Wat een drama, het zagen van de portaaltjes, het vastleggen van de rails en het plaatsen van de seinen onder de reeds bestaande verhoging.



Op naar het verleggen van bestaande bedrading en aansluiten van de nieuw geplaatste schakelrails en wissels.
Re:"SERPENT-CITADEL"
chester2203
gast

Re:"SERPENT-CITADEL"
Zeker niet stil gezeten. Ziet er weer goed uit. Nu weer de bedrading. Zie je straks niets meer van maar o zo belangrijk!
Ben ook zo benieuwd wat jij met je scenerie van plan bent!!
Groet
"SERPENT-CITADEL"
linuxer
gast

"SERPENT-CITADEL"
Zo, eerst maar weer eens een hand vol soldeer plintjes voorbereiden.
Dan kan ik straks weer op een makkelijke wijze mijn wissels aansluiten.



Zowel het schakelpaneel als de schakelrails.

"SERPENT-CITADEL"
linuxer
gast

"SERPENT-CITADEL"
Déjà vu

Re:"SERPENT-CITADEL"
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:"SERPENT-CITADEL"
Hallo,

Dat ziet er strak uit onder je trein plaat  8o
Die soldeerstrippen is ook een leuk idee, ik soldeerde er nieuwe draden aan op de juiste lengte die nodig was.
Nu kun je er makkelijker aan solderen of iets aan veranderen.

Gr Einte
Re:"SERPENT-CITADEL"
linuxer
gast

Re:"SERPENT-CITADEL"
Citaat van: Einte op zondag 01 mei 2011, 14:51:06
Nu kun je er makkelijker aan solderen of iets aan veranderen.

Klopt, dat was ook de insteek bij toepassing: flexibiliteit.

Ik heb van de 10 aansluitpunten 5 en 6 uit de stip verwijderd.

0 0 0 0 - - 0 0 0 0

1 t/m 4 heb ik doorgelust en 6 t/m 10 zodat ik per strip recht en gebogen kan aansluiten voor een wissel. Soortgelijke stirp gebruik ik ook voor mijn schakelrails (komende van links/rechts).

Op deze wijze ben ik flexibel in wat ik aan de wissel verder nog aan sluit. Naar het schakelpaneel, vanaf een schakelrail of sein. En op een dusdanige wijze dat ik het eenvoudig kan aanpassen zonder hiervoor de basisbedrading aan te hoeven passen.
Re:"SERPENT-CITADEL"
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:"SERPENT-CITADEL"
Hoi Peter.

Ook ik ben reeds afgestapt van de standaard
Märklin wijze van bedraden. Ik vond het verre
van ideaal, helemaal met die stekkertjes. Ik
breng alles naar één centraal punt, het enige
wat ik onder m'n baan heb is draad, kabel en
kroonsteentjes.
Zo heeft iedereen dus een systeem uitgedacht
wat voor hem het beste werkt! :wink:
Mooi strak werk die bedrading, Peter!!!

Groeten,

Erik.
Re:"SERPENT-CITADEL"
linuxer
gast

Re:"SERPENT-CITADEL"
Tnx all .....

Vandaag nog even aan de baan kunnen werken vanwege het feit dat het nauwelijk waaide. Dan hou je het niet al te lang uit op een 5 mei vliegerfestival en heb je wat tijd over :). De seinen voor mijn semi-schaduwstation aan kunnen sluiten. Alle stoomvoerende draden zijn verwerkt. Nu alleen nog wat draden naar de stips van de schakelrail en het verdere testen (met rijden) kan beginnen. De eerste testen (met handmatig schakelen) gaf al een leuk resultaat.
"SERPENT-CITADEL"
linuxer
gast

"SERPENT-CITADEL"
Opbrengst Houten (07-05)

Minder handig is het om je zoons naar de 4MFOR collectie te laten kijken. Hakt aardig in je budget. Een belangrijke aanvulling kunnen aanschaffen om linuxer sr. te plezieren. De 7051. Straks gelijk testen. <<< Alle functies werken!

Daarnaast nog wat oudere wagentjes kunnen kopen voor acceptabele prijsjes. Leuk om de bestaande stammetjes ervan uit te kunnen breiden. En nog een rangeerloc.



@chester2203
Nogmaals bedankt voor de bestelling en het afleveren daarvan. Leuk kennis gemaakt te hebben. Nu is het wachten op het signaal van Kris.

@Einte
Ik weet niet of het je is gelukt de juiste wissel te bemachtigen. Uit je bewoordingen maakte ik op dat je de 5202L 51xx met kleine lantaarn zoekt. Die bestaat zeker want heb er een op mijn baan liggen. Zijn er wel maar zijn niet goedkoop
Ook leuk jou en je verloofde te hebben gesproken.

Helaas vliegt de tijd (net zo hard als het geld uit je knip) en had ik te laat door dat de M&G al ruim voorbij was. Komt nog wel goed bij een volgende beurs als de aandacht voor het materiaal wat verslapt en over gaat naar "de omgeving".
Re:"SERPENT-CITADEL"
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:"SERPENT-CITADEL"
Dag Peter.

Mooie aanwinsten! En dan met name de kraan,
de old-skool wagonnetjes en het locje - zo één
had je volgens mij al, dus dat wordt een line-up! :wink:

Hoe was de beurs verder? Ik moest deze keer
verstek laten gaan: vanwege de afstand ga ik
maar 1 á 2 keer per jaar. De verwachting is dat
ik de beurs van 2 juli wél ga bezoeken.

Groeten,

Erik.
Re:"SERPENT-CITADEL"
chester2203
gast

Re:"SERPENT-CITADEL"
genoegen was geheel wederzijds. Mijn aanwinsten zijn beperkt gebleven tot nog wat wissels en rails. Heb het voornemen om 9 juli weer te gaan en dan zeker naar de miet en griet te gaan.

Ps dat heb je toch nog snel gedaan volgens mij toen wij elkaar ontmoeten had je nog niets toch!! hoelaat was je weer thuis!
Re:"SERPENT-CITADEL"
linuxer
gast

Re:"SERPENT-CITADEL"
Citaat van: Nieuwenhuis op zaterdag 07 mei 2011, 16:57:41
Hoe was de beurs verder?

Hallo Erik,

Het was groter dan ik me kon herinneren van de laatste (en enige) keer dat ik geweest ben, ergens in 2004. Ik vond de drukte mee vallen. Je kon goed overal kijken bij de verschillende stands. Wel was het wat warm, maar voor mij geen probleem. Het is leuk te zien hoe ver de prijzen uiteen liggen tussen de verschillende aanbieders. Na eerst de goedkoopste op te zoeken en vervolgens wat af te dingen kom je op een acceptabele prijs uit. De kraan ben ik wel zeer blij mee inderdaad. Is wel in gebruikte staat wat de rede zal zijn geweest dat ik redelijk veel van de prijs af wist te halen.

Veel duitse standhouders en toch ook wel heel veel slecht materiaal wat wordt aangeboden hoor. En dan weet men er zelfs de hoofdprijs voor te vragen. Het is dus wel goed zoeken en opletten want die boeven lijken maar op een ding uit en dat is niet jou te voorzien van plezier in je hobby maar lauter het geld uit je broek kloppen. Dat vind ik toch wel jammer maar goed.

Verder voor mij en de familie wel een geslaagde dag en zeker iets om vaker te doen.
Alleen dat sparen hé .....

:)

Re:"SERPENT-CITADEL"
linuxer
gast

Re:"SERPENT-CITADEL"
Citaat van: chester2203 op zaterdag 07 mei 2011, 17:14:55
dat heb je toch nog snel gedaan volgens mij toen wij elkaar ontmoeten had je nog niets toch!!

Hey Frans, klopt. Maar toen had ik al wel het een en ander op mijn netvlies hoor! Eerst een goede selectie maken en dan toeslaan :) In sommige gevallen helpt het mee naarmate de dag vordert maar helaas kon ik ook niet helemaal tot het einde blijven. Of dat op deze beurs iets uit maakt weet ik niet. Dat merken we de volgende keer wel.
Re:"SERPENT-CITADEL"
linuxer
gast

Re:"SERPENT-CITADEL"
Volgens het schema brand de lamp in de cabine van de kraan in combinatie met het bedienen van de magneet/grijper. Ik zou natuurlijk het lampje afzonderlijk van de magneet kunnen laten branden. Maar iets zegt me dat Marklin dit bewust zo heeft gemaakt om de kans op inbranden van de contact ring onder de cabine te verkleinen. Iemand een mening?
Re:"SERPENT-CITADEL"
Misschien vervangen door led's?


groeten Dylan
Re:"SERPENT-CITADEL"
linuxer
gast

Re:"SERPENT-CITADEL"
Citaat van: minitreintje op zaterdag 07 mei 2011, 19:40:53
Misschien vervangen door led's?

Hoi Dylan, tja dat kan een idee zijn maar moet je bekennen dat ik bij g*d niet weet of een led + weerstand minder stroom verbruikt dan het traditionele gloeilampje. Het moet immers over de zelfde contact ring heen wil de kraan rondjes kunnen blijven draaien (zonder knopen).
Re:"SERPENT-CITADEL"
Citaat van: linuxer op zaterdag 07 mei 2011, 21:24:30
Hoi Dylan, tja dat kan een idee zijn maar moet je bekennen dat ik bij g*d niet weet of een led + weerstand minder stroom verbruikt dan het traditionele gloeilampje.
Er zijn al leds die werken bij een stroom van 5 mA.

Mvg,
Peter
Re:"SERPENT-CITADEL"
Citaat van: Freak op zaterdag 07 mei 2011, 21:52:05
Citaat van: linuxer op zaterdag 07 mei 2011, 21:24:30
Hoi Dylan, tja dat kan een idee zijn maar moet je bekennen dat ik bij g*d niet weet of een led + weerstand minder stroom verbruikt dan het traditionele gloeilampje.
Er zijn al leds die werken bij een stroom van 5 mA.

Mvg,
Peter

Dat is veel minder dan een gloeilamp... Men gebruikt vandaag de dag niets voor niets Led lampen...


groeten Dylan
"SERPENT-CITADEL"
linuxer
gast

"SERPENT-CITADEL"
Kon het niet laten alvast de kraan een mooi plaatsje te geven:

Re:"SERPENT-CITADEL"
Reinder
gast

Re:"SERPENT-CITADEL"
Je hebt er een mooi plekje voor uitgezocht. Fijn dat ie ook functioneert zoals hij hoort te doen. Moet jou plaatjes over de bedrading maar is goed gaan bekijken aangezien ik op dat punt ben aangekomen

mvg
Reinder
Re:"SERPENT-CITADEL"
linuxer
gast

Re:"SERPENT-CITADEL"
Citaat van: Reinder op maandag 09 mei 2011, 19:04:21
Moet jou plaatjes over de bedrading maar is goed gaan bekijken aangezien ik op dat punt ben aangekomen

Reinder, als je specifieke vragen hebt of op zoek bent naar een foto ergens van, je weet me te vinden.
Hiermee wil ik niet aangeven dat wat ik heb toegepast "de" oplossing is.
In de verschillende draadjes is veel informatie te vinden met elk hun eigen voor en nadelen.

Doe er je voordeel mee.
Re:"SERPENT-CITADEL"
Reinder
gast

Re:"SERPENT-CITADEL"
Heb al wel ontdekt dat me ruimte voor me schakkeltableu toch wel aan de  kleine kant is. Verder moet ik wat meer kroonsteentjes kopen hihi

mvg
Reinder

Re:"SERPENT-CITADEL"
linuxer
gast

Re:"SERPENT-CITADEL"
Citaat van: Reinder op maandag 09 mei 2011, 19:24:33
Heb al wel ontdekt dat me ruimte voor me schakkeltableu toch wel aan de  kleine kant is. Verder moet ik wat meer kroonsteentjes kopen hihi

Hahahah Reinder, die kroonsteentjes is niet het probleem. Daar is gemakkelijker aan te komen dan ruimte!!
Dacht zelf voldoende ruimte te hebben maar met schakelaars LED's en de draden wordt het toch een wat drukke boel hoor.
Re:"SERPENT-CITADEL"
Reinder
gast

Re:"SERPENT-CITADEL"
Tja ik wil het dus uit tekenen op dat plakje naast me cs2. Maar ben nogal bang dat het te samen geperst wordt. Dis dat je de lijnen niet meer goed ziet. En dat je dus puur alleen je schakelaars ziet en dus niet het sporenplan. Kan het óók uitrekenen en dan de schakelaars der onder plaatsen en dan nummers plaatsen bij ee lokatie en bij de schakelaars. Maargoed ik heb een potlood dus ga vanaf wel effe tekenen en kijken hoe het uit komt

Mvg
Reinder
Re:"SERPENT-CITADEL"
linuxer
gast

Re:"SERPENT-CITADEL"
Citaat van: Reinder op maandag 09 mei 2011, 19:57:10
Maargoed ik heb een potlood dus ga vanaf wel effe tekenen en kijken hoe het uit komt

Nou succes met uittekenen. Ik heb zojuist nog 3 schakelaars bijgeplaatst voor het bedienen van de kraan.
Heb er voor gekozen deze op te nemen op het paneel en geen gebruik te maken van het standaard paneel dat er bij zit (het blauwe kastje).
"SERPENT-CITADEL"
linuxer
gast

"SERPENT-CITADEL"
OK, toegegeven het is wat druk maar .....



Nog drie schakelaars toevoegen voor de bijgekomen wissels.
Dan de LED's voor de rijrichting markering toevoegen.
Vervolgens de rails verder in graferen op die plaatsen waar dat nog kan.

Zo hoop ik uiteindelijk een compact overzichtelijk geheel te krijgen.

PS: De drie schakelaars rechts boven zijn voor het bedienen van de kraan.
"SERPENT-CITADEL"
linuxer
gast

"SERPENT-CITADEL"
Re:"SERPENT-CITADEL"
chester2203
gast

Re:"SERPENT-CITADEL"
Peter, je schakel paneel ziet er geweldig uit.. capeau!!! petje af
Ga je daar nu nog je baanplan op tekenen?

En je kraan super om te zien... werden er ook oordoppen bij geleverd wat maakt dat ding ene lawaai of lijkt dat maar zo!! :D
Re:"SERPENT-CITADEL"
linuxer
gast

Re:"SERPENT-CITADEL"
Citaat van: chester2203 op dinsdag 10 mei 2011, 21:46:09
lawaai

Gelukkig kan ik dit bericht lezen want horen doe ik niet veel meer!
Klopt hij maakt nogal wat herrie. Is wel normaal als ik de overige filmpjes op youtube mag geloven.
Wordt wel aardig versterkt doordat hij op die houten plaat staat hoor.

Gelukkig zal hij niet vaak in bedrijf zijn gaan we maar van uit :)

Alles wat tussen de nog te plaatsen LED's aan ruimte over blijft en waar baan ligt komt nog wel op het paneel afgebeeld ja. Althans dat is de bedoeling. Ga het graferen denk ik en dan inwassen met verf of zo.

Maar dat pas nadat alles er op en in zit ....
Re:"SERPENT-CITADEL"
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re:"SERPENT-CITADEL"
Mooi  :thumbup:  :thumbup: tableau en errruggg  B) strakke bedrading zeg! Mooi gedaan!

Zijn die soldeerplintjes die je paar posts eerder liet zien die van Conrad?
Re:"SERPENT-CITADEL"
linuxer
gast

Re:"SERPENT-CITADEL"
Citaat van: ernstcramer op dinsdag 10 mei 2011, 22:35:22
Zijn die soldeerplintjes die je paar posts eerder liet zien die van Conrad?

Tnx ..... en ja zijn inderdaad van Conrad:

532118   SOLDEERPLINT 3POL                 
532142   SOLDEERPLINT 10POL                 

De 10 polige daarvan splits ik door er de middelste 2 punten van te verwijderen.
Even doorverbinden met een stuk draad aan de onderkant en klaar.

Hoeft natuurlijk niet maar is wel OK voor het overzicht per wissel/schakelrail.
"SERPENT-CITADEL"
linuxer
gast

"SERPENT-CITADEL"
Als ze het vragen zeg ik dat de kinderen het leuk vinden :)



Maar stiekem .....



Ik kan toch mijn afkomst niet verlogenen ;)
"SERPENT-CITADEL"
linuxer
gast

"SERPENT-CITADEL"
Vandaag nog wat materiaal binnen gekregen waaronder een tunnelportaal voor twee rijbanen. Ik weet niet wie die schaal heeft omgezet maar ik denk dat door een enkelbaans portaaltje nog net een fietser 1:87 kan. Dat ding is echt wel erg krap aan. Wilde het gebruiken achter mijn overweg om maar eens een voorzichtige start te maken aan de scenery. Maar eens kijken hoe we dat gaan oplossen.

Ook een railgum maakte deel uit van de levering. Dat wordt poetsen om het rijgedrag van de loc's te verbeteren. Van verschillende bronnen het ik begrepen dat dit best verschil maakt. We gaan het zien.

Verder nog wat schakelaars voor de laatst bijgeplaatste wissels. Ja ook die moeten nog bijgeplaatst worden op het paneel. Nog even en het valt uit elkaar doordat er geen "vlees" meer zit tussen alle gaatjes :)
Re:"SERPENT-CITADEL"
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:"SERPENT-CITADEL"
Hallo,

Leuke aanwinsten  :)

Gr Einte
Re:"SERPENT-CITADEL"
chester2203
gast

Re:"SERPENT-CITADEL"
kijk eens aan en we gaan maar door!!! Waar heb je dat portaal vandaan trouwens ?