Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Station Eemshaven, nieuw noordelijkste station van Nederland

Gestart door trein-ice3 donderdag 29 maart 2018, 23:06:35

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Station Eemshaven, nieuw noordelijkste station van Nederland
Hallo noord Groningers en treinreisfanaten,
Nog geen plaatjes van het sinds 28 maart 2018 nieuwe noordelijkste station van Nederland hier op 3railforum?
Station Eemshaven dus. Voor 25 miljoen aangelegd om een verbinding met de boot naar het Duitse eiland Borkum te krijgen. Als de brug bij Weener (Dld) weer is aangebracht na het ongeluk, schip voer tegen de brug en peiler, dan rijdt van Eemshaven over een paar jaar een trein naar Leer. Onderdeel van de Wunderlinie.
Ik ben nog niet in Eemshaven geweest dus dames en heren show je plaatjes van de Arriva trein of van een goederentrein(?)
Plaatje knippen van websites en hier plaatsen is immers verboden en links naar het krantenbericht Dv/hN of RTV-Noord worden naar een tijdje onbruikbaar en worden aldus een dode link. Google afbeeldingen laat ook wel wat zien maar ...
Moi, Dirk
Re: Station Eemshaven, nieuw noordelijkste station van Nederland
Hoi Dirk,

Vandaag maar is een reis met de trein Elst naar Eemshaven gemaakt. Had nog een seizoensretour liggen die deZe maand op moest. Denk dan kan ik gelijk een forumlid uit Winschoten van foto's voorzien.
Heb ik gelijk dit nieuwe stukje spoor in Nederland ook gehad.

De tijd dat de trein daar stil staat is maar een kort, maar toch een paar foto's kunnen maken.
Re: Station Eemshaven, nieuw noordelijkste station van Nederland
Hoi Marcel.
Bijzonder leuk om dit station nu ook in het "echt" te kunnen bewonderen.

Bedankt voor het maken en plaatsen van deze fraaie foto's! :thumbup:

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Station Eemshaven, nieuw noordelijkste station van Nederland
Marcel,

Bedankt voor het plaatsen van deze mooie foto's van het noordelijkste station van Nederland. :) :thumbup:

Groet Michel
Re: Station Eemshaven, nieuw noordelijkste station van Nederland
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Station Eemshaven, nieuw noordelijkste station van Nederland
mooie sabbats reis !! wel mooi plaatjes uit het altijd mooie Noorden !! :thumbup: :)
Re: Station Eemshaven, nieuw noordelijkste station van Nederland
Hallo Marcel, hartelijk bedankt voor de plaatjes. Mooi helder weer en scherpe blik. Je hebt mooi de omgeving erop gezet. Die enorme parkeerplaats, de windmolens en de allerlaatste uitvoering van de kaartverkoop en reizigersinformatie hokje.
Tnx, Dirk
Re: Station Eemshaven, nieuw noordelijkste station van Nederland
Iedereen bedankt voor de reacties. Het hoge noorden heeft zeker hele mooie dorpjes.

Ik heb geprobeerd in de korte tijd die ik had een uitgebreid beeld van het station en zijn omgeving te maken.
Vanwege de zon kon ik geen foto's van de andere kant maken. Het was in ieder geval een leuke reis.

Toch is een keer meer tijd vrij maken om is iets langer in het hoge noorden te kunnen rond kijken. Is zeker de moeite waard.

Wat ik me trouwens wel afvroeg is of de oude spoorlijn naar het station Roodeschool nog gebruikt wordt.
Zag dat het spoor er nog lag met aansluitng op het hoofdet.
Re: Station Eemshaven, nieuw noordelijkste station van Nederland
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Station Eemshaven, nieuw noordelijkste station van Nederland
Jazeker word de aansluiting nog gebruikt, er gaat elke dag een keteltrein naar toe om aardgascondensaat te laden.

http://www.spoorpers.nl/roodeschool.php kijk hier maar eens op.
Re: Station Eemshaven, nieuw noordelijkste station van Nederland
Hoi Robert,

Dank je wel voor de link. Je schrijft iedere dag, maar dat is denk alleen door de weeks of ook in het weekend?

Re: Station Eemshaven, nieuw noordelijkste station van Nederland
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Station Eemshaven, nieuw noordelijkste station van Nederland
Interessante foto's, wel een beetje kaal, ik zou er niet op een trein willen staan wachten tijdens een zware noorderwesterstorm. ;)
Het ziet er vrij modulair gebouwd uit.
Zijn dit standaard haltes?
Re: Station Eemshaven, nieuw noordelijkste station van Nederland
Echt een standaard halte is er niet. De meeste hebben toch wel een eigen ontwerp.
Maar wat wel standaard is dat er nog maar weinig comfort en bij slecht weer nauwelijks nog schuilmogelijkheden zijn.
Laat staan verwarmde ruimtes in de winter.
Re: Station Eemshaven, nieuw noordelijkste station van Nederland
beerenburger automaat ? jagermeister tap ?  :D