Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

ESU Br 215 Engineering Edition

Gestart door Spoorman dinsdag 04 januari 2011, 07:24:27

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
ESU Br 215 Engineering Edition
De meeste informatie over deze lok welke onlangs uitgeleverd is blijkt vooralsnog naar het ronde archief verdwenen incl. de filmpjes van dit mooie model. Vandaar een nieuwe topic start in de hoop ervaringen te kunnen lezen van gebruikers.







Fraaie lok, geheel van metaal met veel details. ESU techniek in een lok van een gerenommeerd merk.

Voor een uitgebreide beschrijving met heel veel foto's zie hier: klik.

De lok heeft 22 functie's in DCC, in Marklin Motorola zijn de eerste 9 benaderbaar.

Gr, Ben.
Re:ESU Br 215 Engineering Edition
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:ESU Br 215 Engineering Edition
Die passagiers in het tweede filmpje, zijn lekker door elkaar geschud. :lol:
Waarom worden de topics dan zo snel gearchiveerd en hoe kun je ze dan nog bekijken?
Re:ESU Br 215 Engineering Edition
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:ESU Br 215 Engineering Edition
Hoi Kappa,

Ja,de lok kwam er hard tegen aan,en waarom het draadje gearchiveerd is weet ik niet :(

De loc's op de beurs in Dortmund hadden ook nog metalen remwerkjes,maar bij het seriemodel zijn ze er van afgestapt.

Dat zal zo zijn redenen gehad hebben,en ik denk dat het storing had gegeven,op de sensoren van het rijden over de wissels.

Jammer,maar dat vond ik wel een mooi detail :(

De lok is wel stevig verpakt,zoals in de link van Ben te zien is,en voor zover ik weet is de elektronica en de motor ontwikkeld door Esu.

De fabrikant heb ik al een keer naar gegist,en er waren in het vorige draadje forummers,die het met me eens waren :)

Deze zal ik nu niet noemen,vanwege dat het niet bekend is wie dan wel :(

M.v.g.

Hans V200.0
Re:ESU Br 215 Engineering Edition
Citaat van: Kappa op dinsdag 04 januari 2011, 10:27:06

Waarom worden de topics dan zo snel gearchiveerd en hoe kun je ze dan nog bekijken?


Brigitte gaat alles terugzetten op andere plaatsen.

Het beste is niet meer te posten in Nieuws/Neurenberg 2011, over 362 dagen verdwijnt dit ook in het archief. :P

Gr, Ben.
Re:ESU Br 215 Engineering Edition
Citaat van: Spoorman op dinsdag 04 januari 2011, 10:53:43
Brigitte gaat alles terugzetten op andere plaatsen.
Welke plaatsen? Dat wordt flink zoeken... :(
Re:ESU Br 215 Engineering Edition
Lid sinds: 2006

Fan vanaf mijn geboorte

offline
Re:ESU Br 215 Engineering Edition
Hoi Allen,

De Nederlandse handleiding is net on-line gezet:

http://www.tsdbvba.be/handleidingen/BR215NL.pdf

Veel leesplezier,
Bert
Re:ESU Br 215 Engineering Edition
Dank voor de link Bert. Is lekker leesvoer :!:

Edit Nobody: Typefout verbeterd.
Re:ESU Br 215 Engineering Edition
Ik was me niet bewust van het bestaan van dit zeer fraaie model, maar dat is over  :D. In de Eisenbahn Kurier van deze maand staat een test van de geel/grijze versie. Ik vind het een zeer indrukwekkende loc! Normaalgesproken laat ik alles dat geen Märklin is links liggen (niet omdat het bagger is, maar omdat een schoenmaker bij zijn leest moet blijven), maar dit is wel heel verleidelijk.
Re:ESU Br 215 Engineering Edition
Dit belooft een mooi model te worden! Het is dat ik nederlands rij anders had ik hem gekocht.
Alleen de handleiding lezen is al een pleziertje :D

Dashboard verlichting, dat had ik nooit verwacht. Hoe klein zal dat zijn? :shock:

Die wissel/bocht geluiden zijn te gek. Alleen waarom doen ze het niet als je sneller rijdt? Is dat in het echt ook zo?

Hopen dat ze ook stoomloc ontwikkelen waarbij de rook cynchroon gaat met de snelheid.

Remie
Re:ESU Br 215 Engineering Edition
Lid sinds: 2006

Fan vanaf mijn geboorte

offline
Re:ESU Br 215 Engineering Edition
Citaat van: Oscar op zaterdag 15 januari 2011, 19:50:11
Ik was me niet bewust van het bestaan van dit zeer fraaie model, maar dat is over  :D. In de Eisenbahn Kurier van deze maand staat een test van de geel/grijze versie. Ik vind het een zeer indrukwekkende loc! Normaalgesproken laat ik alles dat geen Märklin is links liggen (niet omdat het bagger is, maar omdat een schoenmaker bij zijn leest moet blijven), maar dit is wel heel verleidelijk.
Hoi Oscar,

Ik vind het juist jammer om alleen bij Marklin te blijven, want er zijn vele merken, die hele mooie modellen maken, die ik persoonlijk veel mooier vind dan die van Marklin, zoals b.v. Brawa, LSModels en dus nu ESU.
Anderen zijn ook veel goedkoper en rijden ook uitstekend, zoals PIKO.

Groet,
Bert
Re:ESU Br 215 Engineering Edition
Citaat van: treinbert op zondag 16 januari 2011, 00:16:34
Ik vind het juist jammer om alleen bij Marklin te blijven, want er zijn vele merken, die hele mooie modellen maken, die ik persoonlijk veel mooier vind dan die van Marklin, zoals b.v. Brawa, LSModels en dus nu ESU. Anderen zijn ook veel goedkoper en rijden ook uitstekend, zoals PIKO.
Je hebt gewoon gelijk. Punt  :D. Maar ik dwing mezelf om bij 1 merk te blijven, ik ben ook veel meer een (kleine) verzamelaar dan een rijder. Voor een vaste baan is bij mij geen ruimte. Ik verzamel al jaren Märklin uit de jaren '50 en '60 en pas recent zijn daar een aantal nieuwe modellen bijgekomen (omdat ik ze mooi vind). Als ik breder ga verzamelen, dan kan ik alles wel gaan kopen en dat is ondoenlijk. Beter een kleine maar goede verzameling (met focus) dan een grote die alle kanten op gaat. Als ik een "echte rijder" zou zijn, dan zou ik zeker breder kijken dan alleen Märklin. Tja...
Re:ESU Br 215 Engineering Edition
Lid sinds: 2006

Fan vanaf mijn geboorte

offline
Re:ESU Br 215 Engineering Edition
Citaat van: Remie op zondag 16 januari 2011, 00:11:41
Dashboard verlichting, dat had ik nooit verwacht. Hoe klein zal dat zijn? :shock:
Hoi Remie,

Hier even twee foto's van het dashboard.


Zonder cabinelicht.



Met cabinelicht.

Ook nog een plaatje met rijtuigen van LSModels erachter.


Groet,
Bert
Re:ESU Br 215 Engineering Edition
Hallo Bert,
Dat ziet er onwijs mooi uit!
Bedankt voor het plaatsen.

Groetjes,
Remie
Re:ESU Br 215 Engineering Edition
Zeer fraai inderdaad!
Re:ESU Br 215 Engineering Edition
Ai, jammer, geen rookpluimpje te zien  :(