Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Schönblick 2.0

Gestart door maarten santegoets zondag 02 januari 2011, 15:10:30

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Schönblick 2.0
Lid sinds: 2011

offline
Re: Schönblick 2.0
Maarten, bedankt voor je antwoord :thumbup:.

groeten Martin
Re: Schönblick 2.0
Piwie
gast

Re: Schönblick 2.0
Maarten,

Wat een prachtige modulebaan ben jij aan het bouwen, ook je Amerikaanse baan is practig.
Blijf je volgen.

Gr.
Piwie.
Re: Schönblick 2.0
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Schönblick 2.0
Tijd niet gekeken maar wat een vooruitgang zeg mooi hoor. :thumbup:
Betoncentrale is heel fraai en zal een leuk gezicht zijn op je modulebaan. :)
Ik ga vaker kijken vanaf nu Maarten. ;)
Re: Schönblick 2.0
In aanbouw:





Er is in de beschrijving niks te vinden over verlichting van de brug. Beetje jammer, dus dat wordt zelf weer vogelen. Een moderne loopbrug hoor verlicht te zijn vind ik :D
Re: Schönblick 2.0
Martijn
gast

Re: Schönblick 2.0
Ik zie je draadje nu pas. Interessante en leuke baan ben je aan het bouwen. heb met plezier de foto's bekeken. Vraagje: wat voor een bouwpakket is dat tankstation?

groeten,

Martijn
Re: Schönblick 2.0
Martijn,

tankstation is van Faller. Nr weet ik zo niet meer..
Re: Schönblick 2.0
Ongeveer op de helft nu. In de liften kan ik helaas geen licht maken, voor de trappen heb ik denk ik 6 lampjes nodig.

Re: Schönblick 2.0
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Schönblick 2.0
Waarom kan je in de liften geen licht maken?


Mvg,

Peter degeluidsman
Re: Schönblick 2.0
Teveel glas en geen goeie mogelijkheid om de draden weg te werken....
Re: Schönblick 2.0
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Schönblick 2.0
Smd leds met lakdraad, daar zie je nagenoeg niets van  :)


Mvg,

Peter degeluidsman
Re: Schönblick 2.0
Daar ben ik op electrotechnisch gebied niet handig genoeg voor. Ga ik dus nu niet aan beginnen, maar zeg nooit nooit :)
Re: Schönblick 2.0
Tja maar weer ff een kleine preview







Heb nu weervoldoende lampjes dus ga de loopbrug afmaken. Heb voor het sporenplan nog wat meer wissels nodig, maar stap voor stap komen we verder :D
Re: Schönblick 2.0
Piwie
gast

Re: Schönblick 2.0
Ziet er goed uit :thumbup:

Gr.
Piwie.
Re: Schönblick 2.0
Hallo allemaal,

vakantietijd dus knutseltijd. Voor het museumdepot een kleine bekoling van Faller (lasercut).







Ook weer wat bomen neergezet en wat bovenleiding, meer volgt in de komende weken. :D
Re: Schönblick 2.0
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Schönblick 2.0
Hoi Maarten,

Jij gaat je vakantie aan de baan besteden  :) we zien je update wel tegemoet de komende tijd.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Schönblick 2.0
hallo

in de categorie "wat te doen met spullen die je niet meer gebruikt", het volgende;
voor mijn amerikaanse baan heb / had ik geen wisselstellers/aandrijvingen. aangezien alles goed bereikbaar is kan ik met handstellers werken, te weten de oude van de marklin k-rails die ik heb liggen en verder niet gebruik. op hoogte brengen met een drupje secondenlijm en klaar. zie foto's.



Re: Schönblick 2.0
Hallo, hierbij weer een update van beide banen...

De aansluiting tussen betoncentrale en de rest van de Duitse baan




Uitbreiding sporenplan Amerikaanse baan en eveneens het toekomstige locdepot




Dat was ie weer, tot de volgende keer!
Re: Schönblick 2.0
Hallo, deze keer weer een update van de modulebaan.

Zoals je op de foto's kunt zien, moet er aan de overgang van de 2 modules nog wat gedaan worden.....









Dat was em weer, tot de volgende keer!
Re: Schönblick 2.0
.joost.s.
gast

Re: Schönblick 2.0
Super gaaf allemaal.
Re: Schönblick 2.0
Lid sinds: 2011

offline
Re: Schönblick 2.0
Het blijven mooie vorderingen Maarten :thumbup: :thumbup:.
Wat ook gewoon gaaf is en het super USA maakt is die Amerikaanse jeep (of suv of hoe het heten mag ;) ) uit de vorige update :thumbup: :thumbup:. Staat goed bij de wagon.

groeten Martin
Re: Schönblick 2.0
Martin,

Volgens een maat van mij is dat een Chevrolet Suburban, het zijn details die het afmaken...
Re: Schönblick 2.0
Hallo, daar zijn we weer!

Bij de betoncentrale is natuurlijk een kantoor annex chauffeursruimte vereist. Hiervoor gaat een DDR vakantiehuisje dienst doen. Zie de foto's. Enjoy!





Re: Schönblick 2.0
weer ff een update, klein beetje gedaan dit weekend.



groeten Maarten
Re: Schönblick 2.0
ucheucheuche, wat een stof op dit draadje! Tijd om weer eens een update te doen.

morgen krijg ik weer een leveringetje vanuit Lippe, dan kan ik de bovenleiding zover afmaken.





Re: Schönblick 2.0
Jørg
gast

Re: Schönblick 2.0
-Maarten:
Mooie foto's, maar weer rek en strek oefeningen voor de nek,  >:-D >:-D >:-D >:-D
Re: Schönblick 2.0
de rotatie op de computer staat goed, maar Tinypic pakt ze niet goed helaas...
Re: Schönblick 2.0
peterke33
gast

Re: Schönblick 2.0
Maarten leuke update heb je daar.  :thumbup: :thumbup:
Re: Schönblick 2.0
Hallo allemaal,

dit weekend heb ik de keuze gemaakt om de Amerikaanse baan te slopen. Reden:  aanhoudende ontsporingsproblemen en het feit dat geen enkele lok digitaal voorzien is. Aangezien dit het rijcomfort danig verhoogt is dit wel een pre. Nu dus al aan het slopen, echter goed nieuws:  de vervanging!

Er komt een baan op basis van C-rail, tijdperk 3/4, kopstation met keerlus. Deze komt naast de modulebaan tijdperk 5/6!

Ik hou jullie op de hoogte!

Groet Maarten
Re: Schönblick 2.0
hierbij alvast een eerste baanplan

Re: Schönblick 2.0
Hallo allemaal!

Het is weer even geleden dat hier een update is geplaatst. Druk bezig geweest in de treinenkamer intussen. Hierbij wat foto's., onder andere van het niveau van het schaduwstation.







Re: Schönblick 2.0
Lid sinds: 2009

offline
Re: Schönblick 2.0
Hoi Maarten,

Fraai weer hoor! Vraagje: hoe maak je eigenlijk de zijkanten van een bochtmodule mooi passend? Ik verwacht daar namelijk toch wel iets van een naad... Schuin afzagen of accepteren?

Alvast bedankt voor je antwoord.

Met vriendelijke groet,
William
Re: Schönblick 2.0
William,

Bedoel je de koppen van de module of echt de zijkanten? Deze zijn namelijk gesegmenteerd en daar waar het niet strak is vul ik ze op...

Groet

Maarten
Re: Schönblick 2.0
Lid sinds: 2009

offline
Re: Schönblick 2.0
Hoi Maarten,

Ik bedoel de zijkanten. "Opvullen" beantwoordt de vraag, dank je! Ik maar moeilijk denken met zagen onder een bepaalde hoek om het passend te maken...

Groeten,
William
Re: Schönblick 2.0
William,

Mijn filosofie is: waarom moeilijk doen als het makkelijk kan! Ik gebruik voor het opvullen overigens van die kant en klare Alabastine in een tube, werkt perfect.

Groet Maarten
Re: Schönblick 2.0
Lid sinds: 2011

offline
Re: Schönblick 2.0
Hoi Maarten,

zonde dat je moet slopen, maar je zet hem positief weg :thumbup: :thumbup:. Verder weer lekker bezig zo te zien :thumbup:.

groeten Martin
Re: Schönblick 2.0
Weer wat bezig geweest met ideetjes dit weekend. Op het breedste punt wordt de baan 127cm, maar achter in de hoek is het in principe nog verder weg. Ben benieuwd hoe dat vaat uitpakken.



Voor een baan zonder bovenleiding ruimte genoeg toch?



Re: Schönblick 2.0
Hoi,

Heb wat meer rails binnengekregen, nu schaduwstation klaar en de weg naar boven gevonden.



Re: Schönblick 2.0
aangezien ik al wat begonnen ben met het "bijballasten" van C-rails en ik ooit weleens lang geleden uitgelegd heb hoe ik dat doe, heb ik nu eindelijk een duidelijke foto van het principe: men neme C-rails, dunne strip karton (5mm, in dit geval van een kartonnen doos), C-rail ballast (Busch) en een hoop houtlijm.

Re: Schönblick 2.0
Weer een pakketje uit Lippe gehad vandaag, van t weekend maar eens de lijm erbij pakken!

Re: Schönblick 2.0
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Schönblick 2.0
Dag Maarten.

Mooie bouwdoos, gefeliciteerd met deze aanwinst!
Veel plezier met het in elkaar zetten ervan :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: Schönblick 2.0
Hij staat! Meteen 3 microdraadlampjes ingebouwd, ik was toch bezig... Heb denk ik ruimte voor zelfs 2 feldbaansporen achter het gebouw als ik het zo bekijk.



Re: Schönblick 2.0
Vandaag maar eens de waterpaswagon van mn vader geleend om de helling te beoordelen. Het lijkt er op dat sommige loks er moeite mee hebben, echter de helling blijkt toch mee te vallen. Ik denk dat het aan de slepers van de personenrijtuigverlichting ligt.



Re: Schönblick 2.0
Lid sinds: 2011

offline
Re: Schönblick 2.0
Hoi Maarten,

handig hulpmiddel. Daar heb je vast veel plezier van.

groeten Martin
Re: Schönblick 2.0
Lid sinds: 2009

offline
Re: Schönblick 2.0
Noem je 7% helling mee vallen??? Een stelregel is om niet boven de 3% uit te komen, uit ervaring weet ik dat een dikke 4% nog kan maar wel de grens is, 7% is dus behoorlijk stijl voor de modelspoorbaan ;)
Re: Schönblick 2.0
Jørg
gast

Re: Schönblick 2.0
-Maarten:
Ja das een behoorlijke steile helling, maar indien je die zeer kort houdt en geen te lange treinen over laat rijden, kan het wel.
Re: Schönblick 2.0
Het midden van de luchtbel geeft 4% aan en goederentreinen komen makkelijk boven, dus ik blijf optimistich..
Re: Schönblick 2.0
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Schönblick 2.0
Dag Maarten.

@citaat Hm, ik kan het mis hebben, maar volgens
mij dien je niet het midden van de luchtbel aan te
houden, maar de buitenranden ervan.
Immers: als de wagon horizontaal waterpas staat
en de luchtbel exact in het midden is, geven de
buitenranden 0% aan ...
Proefrijden met volledige (lange) treinen waar je
mee van plan bent te gaan rijden luidt het devies! ;)

Groeten,

Erik.
Re: Schönblick 2.0
Meer dan 10 goederenwagons of 4 4-assige ombouwers gaat het niet worden, mn br 80 komt nu met 8 goederenwagons al makkelijk boven. Ik denk dat de weerstand van de slepers van de donderbussen en de slinger die in het spoor zit ook invloed hebben. Het is geen onoverkomelijk probleem, alleen ff opletten dat ik met sommige treinen voldoende 'gas' geef..
Re: Schönblick 2.0
Alvast maar een klein beetje zichtwerk aangebracht. Meteen een gat open gelaten voor een uitneembaar deel zodat ik bij alle verdeelplaten en het schaduwstation kan.

Re: Schönblick 2.0
Daar zijn we weer! De afgelopen tijd heb ik niet stilgezeten, weer een stuk smalspoor afgemaakt en ook de Car System Laserstreet delen rond het dorpsgedeelte gelegd.