Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Schönblick 2.0

Gestart door maarten santegoets zondag 02 januari 2011, 15:10:30

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Schönblick 2.0
hallo allemaal,

he-he weer eens een update, eerst maar eens een houten vloer op mijn balkon gemaakt (beats betontegels). Ik zit eraan te denken om de rijlengte op te gaan rekken door een spiraal te maken, bijgaand een foto. Heb even wat uitgelegd.  Verder nog wat huisjes gebouwd etc...



groet Maarten
Re: Schönblick 2.0
spiraal is trouwens gemaakt van 2241 en 2251 K-rails
Re: Schönblick 2.0
Bezig met de aansluitmodule bij het dorp (module 7), hier weer wat foto's.







groet Maarten
Re: Schönblick 2.0
hallo!

hier nog wat foto's van de vooruitgang deze week. Kan nu ff niet verder, de bomen en grondbedekking zijn op :D





groet Maarten
Re: Schönblick 2.0
Lid sinds: 2008

offline
Re: Schönblick 2.0
Ziet er weer goed uit Maarten.

Tony
Re: Schönblick 2.0
nu even 3 modules aan mekaar gekoppeld, ga vandeweek kijken of het wil rijden.









groet Maarten
Re: Schönblick 2.0
hmm :( voeding los geraakt aan de linkse van de 2 draden.



vorige keer als volgt opgelost zonder de scenery open te hoeven maken, echter het is een aardig werkje. 8o



ach ja, t houdt je bezig he :)
Re: Schönblick 2.0
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Schönblick 2.0
Mooie modules Maarten jammer dat de bomen en grondbedekking op was.
Hebben we weer wat om naar uit te kijken. ;)
Re: Schönblick 2.0
hoi!

vandaag aan het slopen geweest aan een deel van de amerikaanse baan, helling en bocht zorgde voor teveel frustratie wagons en locs bleven eruit lopen. Ga nu het station verlengen en de haakse kruising er voorlopig uithalen.



Re: Schönblick 2.0
hallo allemaal,

afgelopen week bezig geweest met de stationsmodules, een begin gemaakt met bovenleiding op de middelste module. Tevens wat geballast en aan de smalspoorlijn gewerkt. Heel divers dus! :D





Re: Schönblick 2.0
Hallo allemaal,

nu een module die z'n voltooiing nadert. Afgelopen week boompjes gezet, de weg en trambaan afgemaakt en bovenleiding geschilderd. Nu alleen de stoepen het viaduct schilderen, de zijkant van de module en ja; nog meer bomen :D, dan is deze klaar.







Dit was de laatste update voor de feestdagen denk ik, dus iedereen fijne feestdagen gewenst!

groet Maarten
Re: Schönblick 2.0
hallo allemaal,

op de valreep van 2013 nog ff een klein dingetje. Letterlijk klein, want het betreft een nacht-tafereel dat ik op een loze plek, achter glas onder mijn Amerikaanse baan wil maken. Ik had nog wat huisjes en een Märklin-overweg over waar ik geen andere toepassing voor had, maar het bij elkaar zettende in een nachtelijke setting moet er wel iets leuks uitkomen.







In het tankstation en het huis met carport zit al extra verlichting, in het station komen eveneens extra lampen in de overkapping.

Iedereen bij deze alvast een fijne jaarwisseling en een spoors 2014!

Groet Maarten
Re: Schönblick 2.0
goeiemiddag,

ik ben maar weer eens bezig geweest, een gecompleteerde module moet er ook aan de buitenkant goed uit zien. De eerste laag "monumentengroen" zit er op, vandeweek de 2e laag.



Ook nog even een biergarten gemaakt..



Re: Schönblick 2.0
Hallo,

eindelijk de 3e (en laatste) module van het station op hoogte gebracht. Totale lengte van het station ruim 3,6m. Het lokdepot (vroeger basis van opdruklocomotieven, vandaar aanwezig) wordt ingericht als museumdepot.

totaaloverzicht




het museumdepot

Re: Schönblick 2.0
Lid sinds: 2008

offline
Re: Schönblick 2.0
Hoi Maarten

Dat word een leuk museumdepot.

Tony
Re: Schönblick 2.0
hoi,

daar istie weer! aan 2 modules een achtergrond toegevoegd, gewoon een simpele blauw geschilderde plaat. Geeft toch een heel ander aanzicht



Re: Schönblick 2.0
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Schönblick 2.0
 :) Het zijn toch vaak de "simpele" dingen die net de finishing touch er aan geven.
Met iedere stap word het mooier en mooier.  B) :thumbup:

Dirk-Jan
Re: Schönblick 2.0
Hallo, daar zijn we weer :P

vandaag binnen gereden: de eerste loc met geluid, nr 37404 :D



en tevens nog even wat Vollmer gebouwen gekocht voor de uitbreiding van het dorp die op stapel staat, voor het te laat is... 8o



groet Maarten
Re: Schönblick 2.0
even een foto op een module  ;)

Re: Schönblick 2.0
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Schönblick 2.0
Schitterende loc Maarten, je eerste loc met geluid leuk man.
Maar pas op dit smaakt naar meer  >:-D

Veel plezier ermee.


Mvg,

Peter Degeluidsman.
Re: Schönblick 2.0
hallo allemaal,

dit lange hemelvaartweekend onder andere bezig geweest met de amerikaanse baan. Had vorige week kurkbedding en wissels gehaald om de baan weer rond te maken. In de eerste foto zie je ook een probeerseltje om een verlaten stuk spoor na te bootsen.






dat was ie weer, more to come!
Re: Schönblick 2.0
Lid sinds: 2009

offline
Re: Schönblick 2.0
Hoi Maarten,

Het lijkt alsof je hele kamer volstaat ;-). Je probeersel ziet er goed uit, maar het lijkt alsof de bocht niet mooi aansluit op de kruising. Klopt dit, of is dit gezichtsbedrog?

Met vriendelijke groet,
William
Re: Schönblick 2.0
Hoi William,

het lijkt idd zo, echter het is ook aan de rand van de plaat waar nooit een trein echt doorheen zal rijden. Dan valt ie van de plaat af namelijk....
Re: Schönblick 2.0
als laatste dit lange en bezige weekend foto's van de beginselen van een nieuwe module. De hoofdlijn daalt hier af naar het dorp. Tevens komt hier nog iets van industrie, wat weet ik nog niet, ik denk een fabriekscomplex.



Re: Schönblick 2.0
ff een proefopstelling op de nieuwe module. Meteen ook maar besloten alvast de voeding vast te solderen  :D





Re: Schönblick 2.0
hallo allemaal,

nu nog even een weekje vrij en in verband met de grote hoeveelheid regen die hier in het Tilburgse valt, toch maar weer aan de beide modelbanen bezig geweest. Hier alvast even een sfeerfoto, there's more to come later this week  :P

Re: Schönblick 2.0
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Schönblick 2.0
Die sfeer smaakt naar meer Maarten, kom maar op met die foto,s want de komende dagen regent het behoorlijk veel.


Mvg,

Peter Degeluidsman.
Re: Schönblick 2.0
Lid sinds: 2006

offline
Re: Schönblick 2.0
"de komende dagen regels het behoorlijk veel." Welke regels bedoelt u . 8o

Re: Schönblick 2.0
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Schönblick 2.0
Heb jij nou niets beter te doen dan altijd en op iedereen te reageren die spelfouten maakt.

In je handtekening staat : Steeds bereid om bij te leren, doe dit dan eens.



Peter Degeluidsman.
Re: Schönblick 2.0
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Schönblick 2.0

Citaat van: degeluidsman op woensdag 13 augustus 2014, 11:32:06
In je handtekening staat : Steeds bereid om bij te leren, doe dit dan eens.

Ach Peter, hij bedoelt waarschijnlijk  :idea: "steeds bereid om ons bij te leren"  O:-D
Het is idd bij het irritante af, geef het verder maar geen aandacht
Re: Schönblick 2.0
Heren,

liever geen gezeik over spelfouten hier, maar foto's van noeste arbeid  ;)





De middelste stationsmodule is nu voor 75% klaar, vooral bovenleiding moet nog geplaatst worden.
Re: Schönblick 2.0
overzichtsfoto middelste stationsmodule

Re: Schönblick 2.0
en weer een dag verder: alleen nog gras (wat op is) op sommige plaatsen, bovenleiding (wat op is), daarmee samenhangende het gat bij het stationsgebouw, alle lampjes en rails aansluiten en de achtergrond. Dan is deze module zover klaar.

Re: Schönblick 2.0
Hallo allemaal,

ondanks een drukke periode met veel repetities voor de Tilburgse Revue, toch nog de tijd gevonden om iets aan de modules en de amerikaanse baan te doen. Deze week wat mee foto's maar nu alvast 2. Er hoeft nog maar 1 dubbele uitleggermast geplaatst te worden en dan kan ik de middelste stationsmodule helemaal afwerken.



Re: Schönblick 2.0
hierbij nog een overzichtsfoto.



ter vergelijking, onderstaand is april 2013



Re: Schönblick 2.0
hallee!!

na veel werken en veel andere zaken, eindelijk vakantie. en dus ook weer iets kunnen doen, ditmaal een perron voor de amerikaanse baan. volledig van hout.

Re: Schönblick 2.0
Hallee, daar zijn we weer!
 
even een tijdje niks kunnen doen door een theateravontuur, maar toch maar weer begonnen. Nu module 3 van het station Schönblick. Ik vond dat er te weinig 'leven' was, dus maar een stuk eraan gemaakt met 2 gebouwen extra.





Re: Schönblick 2.0
en nu een vordering van een paar avonden later  ;)

Re: Schönblick 2.0
Afgelopen week weer wat meer gedaan, 2e deel achtergrond en ook tunnel. Zie foto's



Re: Schönblick 2.0
.joost.s.
gast

Re: Schönblick 2.0
Hele mooi modulles, heb alles met gemak even bekeken.
Ook leuk dat u markli maar, ook wat roco enz. Hebt.
Vond u het niet veel leuker om een rondje te rijden aan het begin?

Re: Schönblick 2.0
Kleine sfeerimpressie  ;)

Re: Schönblick 2.0
Lid sinds: 2011

offline
Re: Schönblick 2.0
Nou de sfeer zit er goed in. Dat vraagt om meer...... O:-D.

groeten Martin
Re: Schönblick 2.0
hallo, het is Pasen en wat doe je dan: prutsen aan de modelbaan! deze week voor het eerst iets besteld bij modelbahnshop lippe en hierdoor kan ik de middelste stationsmodule eindelijk afwerken.



groet Maarten
Re: Schönblick 2.0
Alle drie de stationsmodules aan elkaar gekoppeld.4,5m ongeveer.



Re: Schönblick 2.0
Lid sinds: 2009

offline
Re: Schönblick 2.0
Mooie lengte! Fijn hè, modules :-).
Re: Schönblick 2.0
Gestaag gaan we verder, voorlopig wordt het doel: rijden van station naar station. Dus: we beginnen aan station nr2




Re: Schönblick 2.0
Hallo,

Weer een bestelling uit Lippe binnen gekregen, waarmee ik onder ander een begin kan maken met het diorama "L&M Beton". Bedoeling is dat er de mogelijkheid bestaat om hem aan de modulebaan te kunnen koppelen. Zie onder de foto's.





Re: Schönblick 2.0
Maarten

Knap zo een betoncentrale. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Schönblick 2.0
Lid sinds: 2011

offline
Re: Schönblick 2.0
Hoi Maarten. Mooie betoncentrale :thumbup: en mooie wagens erbij :thumbup: :thumbup:. Even een vraag, die betonplaten, is dat gewoon een print op karton?

groeten Martin
Re: Schönblick 2.0
De betonplaten zijn van Busch en inderdaad platen van karton.