Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Schönblick 2.0

Gestart door maarten santegoets zondag 02 januari 2011, 15:10:30

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Schönblick 2.0
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Schönblick 2.0
Hoi Maarten,

Jij neemt de hele huiskamer in gebruik zo, dat krijg ik hier niet voor elkaar  :?

Fijne vakantie en een hoop plezier bij het bouwen.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: Schönblick 2.0
in sommige gevallen heeft alleen wonen z'n voordelen... ;) :P
Re: Schönblick 2.0
Lid sinds: 2010

offline
Re: Schönblick 2.0
 :D :D :D :D

Gewoon de dames op vakantie sturen Peter.

Robin
Re: Schönblick 2.0
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Schönblick 2.0
Dan hou ik geen geld meer over om spullen voor de treinbaan te kopen Robin  :-( :-(
En ik moet nog ergens in de buurt van Gouda iets ophalen  :?



Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: Schönblick 2.0
Lid sinds: 2011

offline
Re: Schönblick 2.0
Hoi maarten, leuk om ze zo achter elkaar te zien. Gewoon een paar maanden laten staan?  :D
Re: Schönblick 2.0
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: Schönblick 2.0
 8o, dat is gaaf door de kamer heen, gelukkig zijn het modules, kun je het weer een keertje weghalen, bouwse, vr gr Arie
Re: Schönblick 2.0
Hoi,

omdat het vandaag niet het beste weer was in het brabantse, maar even aan mijn amerikaans (vaste) baan gewerkt. Ben bezig geweest met de omkasten en verlichting. Heb al een klein stuk gedaan en even gewacht tot het donker was voor het maximale effect voor de foto's. enjoy!





groet Maarten
Re: Schönblick 2.0
Netjes,


groeten Dylan
Re: Schönblick 2.0
oetbeem
gast

Re: Schönblick 2.0
Mooi gemaakt :)

Mvg Danny
Re: Schönblick 2.0
de verlichting zijn van die standaard spotbalkjes met 2 spots van de Karwei. (IKEA heeft geloof ik dezelfde ongeveer). er komen er nog bij, dit was alvast om te proeren en het effect te zien. Het is in ieder geval aardig gelukt, dus het is zinvol om er mee door te gaan. Door die omlijsting krijg je ook een soort van '3D schilderij-effect', is ook erg leuk. Veel info erover opgedaan uit de Modelrailroader.
Re: Schönblick 2.0
jakeman
gast

Re: Schönblick 2.0
Een erg mooi draadje dit! ik ben er met interesse naar aan het kijken!  :thumbup:
Groeten Jake
Re: Schönblick 2.0
hallo allemaal,

het weer wordt weer wat minder, dus dat is een goede reden om maar weer eens op de treinenkamer bezig te gaan. Aangezien ik redelijk klein behuisd ben (appartement) en toch een rondlopende USA-baan wil maken, moest er een oplossing gevonden worden voor de deur van de treinenkamer. In mijn oude appartement had ik rigoreus de deur uit de kamer gehaald, echter dat wilde ik deze keer niet. Vandeweek ben ik zodoende bezig geweest met een wegvouwbaar spoorgedeelte. hierbij de foto's









Dat was em weer!
Re: Schönblick 2.0
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Schönblick 2.0
Handig bedacht,

Dit moet ik onthouden als ik naar de zolder verhuis.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: Schönblick 2.0
Lid sinds: 2011

offline
Re: Schönblick 2.0
Slimme constructie :thumbup:. Ga je het ook nog afwerken in bijv. een brug of is het echt een overbruggingsstukje?

grt Martin
Re: Schönblick 2.0
het wordt wel geballast en wat gras er langs, maar meer niet.
Re: Schönblick 2.0
Lid sinds: 2011

offline
Re: Schönblick 2.0
Nou das toch ook wat. Maakt wel net wat meer af natuurlijk. Ik wil het eindresultaat wel eens zien. Kan voor mij ook best wel eens handig zijn in de toekomst.

groeten Martin
Re: Schönblick 2.0
ik heb de inspiratie uit ModelRailroader, daar staan best nuttige dingen in af en toe. Meer praktische tips dan bijvoorbeeld Railmagazine of Railhobby. Ben er nu al ruim 10 jaar lid van..
Re: Schönblick 2.0
Jessendelft
gast

Re: Schönblick 2.0
Zou het niet een idee zijn om er een brug van te bouwen? Een paar bogen erboven (of ondersteboven). Ik heb 2 plaatjes als voorbeeld: zo of zo.

Veel succes verder!

Grtzz Jesper/Jessendelft
Re: Schönblick 2.0
een brug is mijns inziens niet stevig genoeg in dit geval en neemt teveel ruimte in beslag. Je zou dan bijvoorbeeld een uitneembare brug moeten maken, maar om die netjes op te bergen zonder te beschadigen heb ik geen ruimte voor. Tevens is het lastiger met de voeding. Dit werkt sneller en simpeler.
Re: Schönblick 2.0
Jessendelft
gast

Re: Schönblick 2.0
Als je 2 lipjes aan elke kant van de brug zou plaatsen en op de brug zelf ook 2 lipjes/plaatjes, en er voor zorgt dat de brug in een standaard positie 'valt' als je hem erin zet zou het voedingsprobleem opgelost zijn.
Ik ben het met je eens dat een brug niet stevig lijkt, maar zelfs met deze constructie zou je er een brug van kunnen maken door de brug aan de onderkant te 'hangen' (zoals te zien is in mijn 2e link). Het hout wat je nu hebt is voor de stevigheid, en kan je grijs schilderen en van bijv. een looppad met daarnaast nog een klein hek voorzien. Ook kun je hem naar beneden blijven klappen omdat je aan de foto's te zien aardig wat ruimte overhoudt achter de 'opgevouwen' brug.

Maar het blijft jouw baan! Als het je niks lijkt ben ik natuurlijk niet de persoon om jou te vertellen wat je er wel en niet mee moet doen ;)

Grtzz en succes!
Re: Schönblick 2.0
lipjes zijn minder betrouwbaar dan een vaste draad. Tevens moet ik fatsoenlijk bij mijn bergruimte kunnen, dus het wegklapgedeelte moet plat zijn. Het is nu 2 verlijmde delen 8mm mdf, dus dat is dun genoeg. Ik snap dat je denkt dat het mischien ook scenery moet / kan zijn, maar in dit geval is het puur functioneel (en dus zo betrouwbaar mogelijk).
Re: Schönblick 2.0
Hallo allemaal,

dit weekend weer bezig geweest aan de vaste baan. Nu de 'vanger' voor het wegklapgedeelte gemaakt (waar Bart Smit meccano al niet goed voor is) en tevens een deel af gegipst.









groeten Maarten
Re: Schönblick 2.0
hallo allemaal,

even weer eens een update. Ben de afgelopen tijd toch nog wat bezig geweest, vooral met de amerikaanse baan, maar vandaag ook met de duitse baan. hieronder de foto's.











en nog een doorkijkje



O ja, nog even iets anders: volgend jaar pinksteren speel ik mee in een theaterproductie genaamd Meske Vermoord, in Alphen. Even de website spammen: www.meskevermoord.nl

Dat was em weer
Re: Schönblick 2.0
C-Brian
gast

Re: Schönblick 2.0
Je werkt werkelijk prachtig! :O :thumbup:
Ga zo door!
Re: Schönblick 2.0
Soms komen er wel mooiere foto's uit mijn camera, zie hieronder:





groeten Maarten
Re: Schönblick 2.0
Lid sinds: 2011

offline
Re: Schönblick 2.0
Hoi Maarten,

dat zier er mooi uit allemaal. :thumbup: :thumbup: :thumbup: Gezellig stadje heb je.

groeten Martin
Re: Schönblick 2.0
Lid sinds: 2008

offline
Re: Schönblick 2.0
Ziet er leuk en sfeervol uit Maarten. :thumbup:

Tony
Re: Schönblick 2.0
hallo allemaal,

hier nog wat foto's van de vooruitgang van de voorbije dagen:









Binnenkort wordt het tijd om aan de bovenleiding van de tram te beginnen, veel te doen dus.

groeten Maarten
Re: Schönblick 2.0
Lid sinds: 2011

offline
Re: Schönblick 2.0
Hee Maarten,

werk je je rails weg met gips? Ziet er mooi uit overigens :thumbup: :thumbup:. Trammetjes doen het altijd goed op de baan.

groeten Martin
Re: Schönblick 2.0
Lid sinds: 2008

offline
Re: Schönblick 2.0
Hoi Maarten

Het begint er erg goed uit te zien.

Tony
Re: Schönblick 2.0
hierbij mijn eerste poging om bovenleiding te solderen aan de straatverlichting. Kwam erachter dat je een beetje verf moet wegkrabben omdat het dan beter hecht.
ach ja, it's a learning experience..


Re: Schönblick 2.0
het eerste stukje bovenleiding is gesoldeerd, weer een stapje verder dus!





Re: Schönblick 2.0
Lid sinds: 2011

offline
Re: Schönblick 2.0
Spagetti boven je baan :D. Ziet er goed uit. Handig om lantaarnpalen te gebruiken. :thumbup: :thumbup:

groeten Martin
Re: Schönblick 2.0
even 2 weken niet werken voor de baas, maar werken aan de baan! :P

Nu bezig geweest aan de brugmodule, met kurkrotsen van Noch o.a.

Zo was het ruim een half jaar geleden:


en zo is ie nu:




Re: Schönblick 2.0
Lid sinds: 2008

offline
Re: Schönblick 2.0
Ja Maarten dat is een heel groot verschil,schitterend nu.

Tony
Re: Schönblick 2.0
Weer een fantastisch mooi resultaat!



groeten Dylan
Re: Schönblick 2.0
goedenavond,

in verband met het prachtige lenteweer, toch maar weer eens bezig geweest. beetje geballast en aan de scenerybasis gewerkt bij de amerikaanse baan.





Afrastering heb ik gemaakt van balsa en ijzergaren.

groet Maarten
Re: Schönblick 2.0
Lid sinds: 2010

Ludmilla.

offline
Re: Schönblick 2.0
Ziet er gaaf uit :thumbup: en dat op zo'n klein stukje
Errug Amerikaans zo, mooi gemaakt :)
Re: Schönblick 2.0
Vandaag de scene afscheiding geplaatst voor het stads- en het berg/bos gedeelte van de amerikaanse baan.

De foto met de doublestack wagen. Hier komt een tunneluitgang met sneeuwgallerij.



De foto met de RDC. Hier komt een een verkeersbrug om de doorgang te verhullen. Dit is het stadsgedeelte namelijk.



Dat was em weer. Vrolijk Pasen!
Re: Schönblick 2.0
Hallo allemaal,

ik ben maar weer eens verder gegaan met het station van de duitse baan. Het gebogen perron is 1 van de moeilijkste dingen om te maken, zeker met de verkanting van de rails in de bogen. De perronoverkapping heb ik zelf aangepast vanuit een standaard Faller overkapping. Alles ziet er nu wat ruw uit, maar het idee lijkt me duidelijk.



Re: Schönblick 2.0
hallo!

gister en vandaag nog wat bezig geweest, naast het genieten van het lekkere zonnetje. Het deel van het perron van de middelste module is geschilderd en ook het stationsgebouw staat op zijn plaats. Tevens het sporenplan van de laatste module ook al klaar.











Dat was ie weer!
Re: Schönblick 2.0
hierbij nog wat close-ups:



Re: Schönblick 2.0
mjv_train
gast

Re: Schönblick 2.0
echt toppie  :thumbup: :thumbup: :thumbup:, geniet er maar van zo aan de baan werken

groeten
Marcel (mjv_train)
Re: Schönblick 2.0
nog eentje dan:



groet Maarten
Re: Schönblick 2.0
het steeds knusser wordende dorpje:









binnenkort maar weer eens verder met de bovenleiding van de tram en de aansluitingsmodule op de rest van de baan.

groet Maarten
Re: Schönblick 2.0
Hier nog een foto van de aansluitingsmodule. Ben nu bezig met de trambovenleiding, is erg lastig.

Re: Schönblick 2.0
hoi,

de afgelopen tijd een beetje aan de amerikaanse baan bezig geweest, check de foto's.





dat was em weer
Re: Schönblick 2.0
Lid sinds: 2007

offline
Re: Schönblick 2.0
Hoi Maarten,

een station in een bocht ziet er altijd goed uit maar je perronoverkappingen zijn te hoekig. Misschien kun je ze onder een hoek in meerdere stukken zagen waardoor ze mooier met de bocht "meelopen".

Goeie smaak bouwpakketten heb je trouwens, ziet er heel leuk uit :thumbup:

Groetjes, John
Re: Schönblick 2.0
Hoi,

mijns inziens zijn ze niet te hoekig, de knik zit op de goede plek en het perron is breed genoeg. Ik vind het mooi zo. Tevens kan ik er ook niets meer aan verzagen wegens de faller lichtsets die er onder hangen en ook omdat er aan 1 kant een kiosk onder zit.

groet Maarten
Re: Schönblick 2.0
hoi,

ik heb even heel globaal het baanplan van de duits- / Oostenrijkse modulebaan uitgetekend. Gewoon met de pen, maar misschien geeft dit een idee. Modules 1 t/m 8 zijn al in verschillende stadia van compleetheid. En, voordat de vraag komt: nee, ik ben niet van plan er verder digitaal iets van uit te tekenen, omdat het nogal aan verandering onderhevig kan zijn.