Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Schönblick 2.0

Gestart door maarten santegoets zondag 02 januari 2011, 15:10:30

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Schönblick 2.0
hallo allemaal,

nu ik oververhuisd ben, ga ik zo langzamerhand de hobby weer oppakken. alvast een brug voor de volgende module in ruwbouw in mekaar gezet.



groet Maarten
Re:Schönblick 2.0
de brug van module 3 is nu alweer wat verder. Er komt tevens nog een brug voor de smalspoorlijn.





de geleiderails ga ik denk ik nog vullen met soldeer, tenbehoeve van de stroomgeleiding.

groet Maarten
Re:Schönblick 2.0
Lid sinds: 2011

offline
Re:Schönblick 2.0
hallo Maarten,

Prachtige brug met die bogen eronder. Wat bedoel je met "de geleiderails vullen met soldeer"?

groet,
Michiel
Re:Schönblick 2.0
Lid sinds: 2009

offline
Re:Schönblick 2.0
Hoi Maarten,

Dit gaat lekker ;-)!
Re:Schönblick 2.0
Hansje
gast

Re:Schönblick 2.0
Mooie brug Maarten....en dat uitzicht, als dat geen inspiratie geeft  :D:thumbup:

Succes met je baan !!

groeten,

Hans
Re:Schönblick 2.0 - and now for something completely different...
iets leuks voor in je IKEA CD-rek:



Re:Schönblick 2.0
bezig geweest met een kast voor de modules, zie hier het resultaat:



tussen de 2 witte planken komt de vaste, kamerronde Amerikaanse baan te lopen. de kast is nog niet af, er kunnen denk ik straks totaal 6 modules in.

Re:Schönblick 2.0 - and now for something completely different...
Citaat van: maarten santegoets op zondag 18 september 2011, 20:13:00
iets leuks voor in je IKEA CD-rek:




Leuk om te zien dat ik niet de enige ben die zijn ikea kast van scenery heeft voorzien  :D
Re:Schönblick 2.0
hey Imtar, dat vraagt om een foto he, dat weet je  :P
Re:Schönblick 2.0
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Schönblick 2.0
Hoi Maarten.

Mooie foto's van de modules. Ziet er allemaal prachtig uit.

Is niet zo'n slecht idee om zo stukje bij beetje een baan op te bouwen.

Ben al benieuwd naar je plan voor je vaste baan.

Groet, Ronald
Re:Schönblick 2.0
Lid sinds: 2011

offline
Re:Schönblick 2.0
Hoi Maarten,

Het ziet er allemaal prima uit; Goed idee om met modules te werken, zeker als je rekening moet houden met een verhuizing. Ik wens je veel succes met bouwen en blijf je volgen!

Groet,

Marco,
Re:Schönblick 2.0
Imtar
gast

Re:Schönblick 2.0
Citaat van: maarten santegoets op zaterdag 24 september 2011, 22:33:42
hey Imtar, dat vraagt om een foto he, dat weet je  :P

Zoiets dan?

Re:Schönblick 2.0
Lid sinds: 2006

offline
Re:Schönblick 2.0
Dat is mooi gedaan . Maar ik wil de bewoners van de villa helemaal rechts op dat bergje gaan bezoeken hoe kom ik daar?
Re:Schönblick 2.0
Edwin
gast

Re:Schönblick 2.0
Citaat van: Johnnytrein op zondag 25 september 2011, 09:00:57
Dat is mooi gedaan . Maar ik wil de bewoners van de villa helemaal rechts op dat bergje gaan bezoeken hoe kom ik daar?

Via de lift in de grot die verborgen zit achter de bomen :P
Re:Schönblick 2.0
Imtar
gast

Re:Schönblick 2.0
Citaat van: Johnnytrein op zondag 25 september 2011, 09:00:57
Dat is mooi gedaan . Maar ik wil de bewoners van de villa helemaal rechts op dat bergje gaan bezoeken hoe kom ik daar?

Er kronkelt een paadje omhoog naar dat huisje  :)
Re:Schönblick 2.0
ziet er goed uit Imtar, keep it up!!
Re:Schönblick 2.0
niko
gast

Re:Schönblick 2.0
mooie modulles allemaal

mvg niKo
Re:Schönblick 2.0
Hierbij 2 foto's (links en rechts) van de proefopstelling van de brugmodule.

hoofdspoor-brug: kitbash van standaard Märklin boogbrug (k-rail), 1 faller boogbrugpakket en 1 faller bruggenhoofdpakket.

Gecombineerde rail-wegbrug voor de smalspoorbaan: Auhagen-bouwpakket en zelfbouw m.b.v. balsahout.

Beide bruggen zijn nog in ruwbouw en ongeschilderd, maar dit geeft een beetje een idee van module 3.



Re:Schönblick 2.0
Lid sinds: 2011

offline
Re:Schönblick 2.0
Ziet er erg mooi uit. ZIe dat je ook wat USA materieel hebt! Laat je dat ook rijden of heb je daar aparte modules voor?
Re:Schönblick 2.0
voor het amerikaanse spul komt een aparte vaste baan.
Re:Schönblick 2.0
deze week een beetje aan de dorpsmodule bezig geweest, de basis voor de tramhalte gelegd.

Re:Schönblick 2.0
nog wat fotootjes...



Re:Schönblick 2.0
vandaag de dorpsmodule op een plek gezet waar ik hem beter kon fotograferen. De module die deze verbindt met de rest van de baan komt t.z.t aan de kant van het enkel spoor van de tram.





Re:Schönblick 2.0
Lid sinds: 2010

Machinist bij de Valleilijn

offline
Re:Schönblick 2.0
keep up the good work!
Re:Schönblick 2.0
Lid sinds: 2007

offline
Re:Schönblick 2.0
Maarten,

leuk dat spoor wat zo door een landelijk dorpje kronkeld :thumbup:

Probeer wel de foto's wat meer scherp te krijgen, dit kijkt iets prettiger ;)

Groetjes, John
Re:Schönblick 2.0
Eerste module voor het station even uitgelegd, past eigenlijk mooi zoals ik het in gedachte had. En ja John, deze foto is scherper  ;)

Re:Schönblick 2.0
ziezo,

alvast even wat bovenleiding gemonteerd. Nu weer even de boel opgeruimd want komende 2 weken sta ik in de schouwburg met de Tilburgse Revue (ff heel druk dus, maar wel leuk) :P







Re:Schönblick 2.0
zo, ff weer wat nieuws hier. 2 1/2 week kerstvakantie nu, dus tijd om weer eens in de treinenkamer verder te gaan. Eerst deze week de kasten verder afmaken, zodat alle dozen van de verhuizing nu EINDELIJK weg kunnen :P
Re:Schönblick 2.0
Hallo allemaal,

even het draadje weer boven water toveren. Ik ben weer wat bezig geweest in de afgelopen 1 1/2 maand, dus hierbij wat foto's. De brugmodule is intussen al wat verder, echter hiervan volgen later foto's.



ook de dorpsmodule is wat verder, hier is afgelopen week nog aan gewerkt.







groeten Maarten
Re:Schönblick 2.0
Lid sinds: 2009

offline
Re:Schönblick 2.0
Hé, daar issie weer :-)! Goed om te zien dat er nog altijd voortgang in het werk zit. Vergeleken met mij ga je als een sneltrein, dus is het leuk om te zien waar je zoal mee bezig bent. Het blijft een leuke combi, tram en trein. Op naar de volgende update?

Het enig wat ik jammer vind is dat de foto's van matige kwaliteit zijn... Heb je geen fototoestel tot je beschikking (ervan uitgaande dat dit gedaan is met een telefoon)?

Groet,
William
Re:Schönblick 2.0
Lid sinds: 2008

offline
Re:Schönblick 2.0
Prachtig Maarten.
Leuk zo door je hele Huis.

Tony
Re:Schönblick 2.0
oetbeem
gast

Re:Schönblick 2.0
word al mooi
Re:Schönblick 2.0
Citaat van: William027 op zondag 19 februari 2012, 10:40:19

Het enig wat ik jammer vind is dat de foto's van matige kwaliteit zijn... Heb je geen fototoestel tot je beschikking (ervan uitgaande dat dit gedaan is met een telefoon)?

Groet,
William

het is met een camera gemaakt, alleen een wat oudere en het is geen spiegel-reflex..
Re:Schönblick 2.0
Lid sinds: 2009

offline
Re:Schönblick 2.0
Citaat van: maarten santegoets op zondag 19 februari 2012, 12:44:05
Citaat van: William027 op zondag 19 februari 2012, 10:40:19

Het enig wat ik jammer vind is dat de foto's van matige kwaliteit zijn... Heb je geen fototoestel tot je beschikking (ervan uitgaande dat dit gedaan is met een telefoon)?

Groet,
William

het is met een camera gemaakt, alleen een wat oudere en het is geen spiegel-reflex..

Oh, maar laat dat de pret niet drukken! Ik heb/ had een Sony compactcamera uit het jaar 2002 ofzo, en daarmee kon je prima foto's maken. In zo'n geval als dit (woonkamer) gaat het fout wat betreft belichtingstijd. Hoe "aftands" de camera ook is: vaak kun je wel de nodige parameters instellen. Belangrijk zijn hierbij:


  • ISO (bij voorkeur zo hoog mogelijk in dit geval)
  • Belichtingstijd (die zal vanwege het weinige licht relatief lang zijn

Vervolgens zoek je een stabiele ondergrond (bijvoorbeeld een huishoudtrap o.i.d.) en met een beetje spelen stabiliseer je de camera in de juiste positie. Vervolgens neem je de foto met de zelfontspanner aan. Op die manier elimineer je ook nog eens de beweging van je vinger die de ontspanner indrukt. Dan moet het toch prima kunnen lukken, en zelfs met lagere ISO waarden.

Wellicht is dit informatie die je al wist, maar goed: je hebt niet persé een spiegelreflex nodig voor scherpe, duidelijke foto's.

Groet,
Een oprecht geïnteresseerde volger van je draadje :-)
Re:Schönblick 2.0
hallo,

hier nog 2 foto's van afgelopen week. Nu de gecombineerde smalspoor / weg-brug geplaatst. Het dek hiervan moet nog geschilderd worden, maar heb het er voor de vorm even op gelegd.





groet Maarten
Re:Schönblick 2.0
brug nummer 2 is geschilderd en geplaatst.





Re:Schönblick 2.0
oetbeem
gast

Re:Schönblick 2.0
welke wagons zijn dat? ik vind ze wel mooi voor een kolenmijn :D
Re:Schönblick 2.0
Citaat van: oetbeem op zondag 26 februari 2012, 22:03:20
welke wagons zijn dat? ik vind ze wel mooi voor een kolenmijn :D

het zijn standaard mijnwagons van Roco, dit is de steenslagversie eigenlijk, maar zijn prima voor kolen te gebruiken.
Re:Schönblick 2.0
Hoi,

hierbij weer recente foto's. Vanavond maar even alle 3 de modules aan elkaar gezet. Morgen proberen alle bedrading en aansluitingen te doen en dan: kijken of het rijdt!

eerst  nog 1 van de brugmodule alleen:







groet Maarten
Re:Schönblick 2.0
Lid sinds: 2011

offline
Re:Schönblick 2.0
Dat vordert gestaag en het ziet er al leuk uit zo achter elkaar!

groet, Michiel
Re:Schönblick 2.0
oetbeem
gast

Re:Schönblick 2.0
ziet er prachtig uit alleen lijkt het op de foto alsof die brug scheefstaat  :neutral:
Re:Schönblick 2.0
klopt, hij staat iets scheef. Maar lijkt meer dan het in werkelijkheid is.... de brug was nogal een zorgenkindje betreffende montage  :?
Re:Schönblick 2.0
hier nog wat foto's van de werkzaamheden...











Re: Schönblick 2.0
Zo, ff het stof van dit draadje blazen!

ben de afgelopen tijd niet zo heel veel met de baan bezig geweest ivm drukte op het werk én het lekkere weer. Maar, ben toch nog in de hobbykamer bezig geweest, voornamelijk om ruimte te creëren.



Boven opslag, onder opslag en tussenin komt de amerikaanse vaste baan. Er komt nog een lijst omheen en verlichting van de baan



Boven amerkaanse baan, onder opslag.

tot de volgende update. gr Maarten
Re: Schönblick 2.0
Lid sinds: 2011

offline
Re: Schönblick 2.0
Dat ziet er allemaal mooi uit zeg.  :thumbup: Je gaat voortvarend te werk en je kan het eenvoudig opbergen. Ook een leuk diorama in de Ikea kast.
Ik ga het volgen.

veel bouwplezier.

groeten Martin
Re: Schönblick 2.0
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
Re: Schönblick 2.0
ziet er indrukwekkend uit, die kasten.

ben ook benieuwd naar je Amerikaanse baan.

grjohn
Re: Schönblick 2.0
Hallo,

hierbij weer wat gedane arbeid. Scenery kan ik nu ff niet verder mee, want de bomen zijn op :D. Foto's van de camping in het duitse naaldwoud:









dat was ie weer, tot de volgende keer!
Re: Schönblick 2.0
Lid sinds: 2011

offline
Re: Schönblick 2.0
Leuk hoor die camping. Is een leuk idee voor een ongebruikt hoekje op de baan.  :thumbup:

Groeten,
Marc
Re: Schönblick 2.0
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
Re: Schönblick 2.0
ziet er leuk uit die camping

gr john

Re: Schönblick 2.0
hallo allemaal,

heb vakantie nu, dus dat biedt mogelijkheden. Intussen weer een module in ruwbouw er bij aan het maken (de verbinding tussen trammodule en de rest) en tevens kans gehad om eens alle 6 de modules achter elkaar te zetten. Ze zitten nog niet vast en het is allemaal in verschillende stadia, maar het beeld lijkt me duidelijk.















groet Maarten