Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Waterval in gedeeltes

Gestart door Harald en Alex zaterdag 01 januari 2011, 10:38:14

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Waterval in gedeeltes
Lid sinds: 2023

offline
Waterval in gedeeltes
Allereerst de beste wensen voor iedereen op dit forum!

Ik hoop dat ik hier in het goede subforum zit met mijn vraag anders graag verplaatsen naar de juiste :wink:

We willen een waterval maken op onze baan alleen is het zo dat het eigenlijk twee watervallen achter elkaar moeten worden en er zit een gedeelte in een verplaatsbaar stuk.Nu hadden we de zoekfunctie al eens gebruikt maar zijn toch niet dat tegen gekomen wat we zoeken.

De waterval zou moeten beginnen boven op de berg recht naar beneden tot onder de brug door en dan wederom recht naar beneden dan komt er weer een stukje beek en dan wederom recht naar beneden in de modulebak die verrijdbaar is. Betekent dus dat het water daar over de rand stroomt daar zit echter ook de scheiding tussen het vaste en het verrijdbare deel.Daarna stroomt het dan door een beek die uitmond in een klein meertje.We hebben een paar fotos gemaakt van de situatie.

We hopen dat jullie goeie ideeen hebben en ook de technische kant van het verhaal kunnen uitleggen.Dus welke materialen gebruiken etc etc.

Alvast bedankt voor de reacties!

Harald & Alex
Re:Waterval in gedeeltes
caponordtraveller
gast

Re:Waterval in gedeeltes
Hallo Harald en Alex,


dus zoeken jullie het materiaal om dergelijke waterval tot een goed einde te brengen ?
Aan je eerste waterval te zien, heb je een serieuse val  :shock:van het water. Hoogte bedoel ik.  :)

Ik zag ooit eens een manier om eerste te werken met een paar gespannen touwtjes, daarop werd watten gekleefd en door iedere dag er vermoedlijke een kleine hoeveelheid vernis op te gieten, bekwam je een echt ogende waterval, die op sommige plaatsen bijna doorzichtig was.

Succes er alvast mee,  :lol:


Steven.
Re:Waterval in gedeeltes
Ik vond vorig weekend nog een faller boek waarin ze van die waterfolie gebruikten en daar dan van die hars overheen lieten lopen. :?

Het is van het bovenste punt naar onder toch gauw een 75 cm verschil.Misschien dat jou idee ook wel werkt.We gaan maar eens experimenteren binnenkort.Zal de ervaringen/resultaten dan posten.

Als er ondertussen nog iemand met andere ideeen heeft dan horen we het graag. :wink:

Harald & Alex
Re:Waterval in gedeeltes
Gewoon watereffects van woodland scenics of noch gebruiken. Geeft een uistekend resultaat. Kijk maar even op de website van woodland . Staat wel een filmpje. Flesje kost ongeveer 15 euro in houten. Voor rivieren en beekjes heb il de korrels gebruikt. Gaat ook prima en kpst 12 euro

succe
roland
Re:Waterval in gedeeltes
Die korrels heb ik ook wel eens gebruikt en dat gaat prima op een horizontaal oppervlak maar hoe doe je het dan met een waterval?

Met die folie dan toch of nog anders?

Harald & Alex

Re:Waterval in gedeeltes
Roland,

Ik heb Alex en Harald op een ander draadje net hetzelfde ook uitgelegd. Ook op de vlakkere gedeeltes de waterdrops en voor de waterval(len) de wassereffekte van noch.


Guy
Re:Waterval in gedeeltes
Hallo harald en alex
http://woodlandscenics.woodlandscenics.com/index.cfm

kijk even bij de filmpjes en alles wordt duidelijk.

Roland
Re:Waterval in gedeeltes
Geweldig 8) 8) 8)

Alles duidelijk en simpeler kan het inderdaad niet zijn.Ik ga dat spul zaterdag halen.

Harstikke bedankt!

Harald & Alex
Re:Waterval in gedeeltes
Linker hal. Middenin aan de linkerkant. Doe de heren de groeten;-)

roland
Re:Waterval in gedeeltes
Ik wil er nog even bijvermelden dat de wassereffekte van noch of van woodland scenics juist dezelfde zijn. Woodland is overgenomen door Noch, maar brengt wel nog produkten onder eigen naam uit.
Dus als ze geen woodland hebben, noch is juist hetzelfde. T'is maar dat ge't weet.

Guy
Re:Waterval in gedeeltes
Nog een tip: koop er een potje witte acrylverf bij . De watereffects zijn wit als je ze aanbrengr maar drogen volkomen helder op. Om de woeste stroomversnellingen te maken, doe je die daarna met het zelfde spul met witte verf erdoor gemengd.

Guy: woodland is ruim te koop in houten.

Roland
Re:Waterval in gedeeltes
eggerbahn
gast

Re:Waterval in gedeeltes
Wil even laten weten dat ik mijn water maak met silicone (fixall trans clear) en dat lukt vrij behoorlijk . Misschien iets voor een waterval dit kleeft vrij goed en is goed te modelleren . Succes ermee
Re:Waterval in gedeeltes
Nou hij ligt te drogen  :)Ik ben benieuwd naar de resultaten  :P

Harald & Alex