.....................Diepe zucht........................Wat een ophef allemaal toch hier. Ik voel me bijna crimineel, die niet kan fotograferen, die levensmoe is, en die het verweten wordt, dat ie meegedaan heeft, en al HELEMAAL, dat ie (onofficieel dan) gewonnen heeft. Nog even en ik zit in een kliniek heren!
Ik heb al eerder gezegd, dat ik inderdaad op het spoor gestaan heb. So what? Er zijn mensen genoeg, die gekkere dingen doen voor een foto. (kijk bijvoorbeeld eens naar winnaars van world press photo).
En ja, de foto is licht bewerkt. So what again? Al had ik er een schilderij van gemaakt, of een negatief afdruk? Of ik had een foto geplaatst van een tekening van een trein, van een kind van 4. Als mensen het mooi vinden (EN DAAR DRAAIT DE WEDSTRIJD OM) stemmen ze erop, en win je. Simpel zat. Wie zegt mij, dat alle andere ingezonden foto´s onbewerkt zijn? Misschien stonden er bij sommige foto´s wel mensen in beeld, en zijn die weggehaald, of is de lucht iets donkerder gemaakt? Ik (en ik denk minimaal 95% van de kijkers) kunnen dat er niet zo snel even aan zien. Maar omdat het bij mijn foto duidelijker opvalt, is het opeens incorrect? En wat te denken van zwart-wit en sepia (bruin-wit) foto´s? Tegenwoordig vallen die ook onder "bewerkt".
Ik heb het idee, dat er wellicht wat jaloezie heerst hier, en dat mensen nodig wat stoom af moeten laten, of gif moeten schijten. En daar kiezen ze dan maar dit topic voor.
Hopelijk wordt dit topic snel gesloten, en gaat iedereen weer vredig verder met onze prachtige hobby; modeltreinen, en fotograferen

Roy