Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

37580 Gläserne Zug

Gestart door Oscar donderdag 30 december 2010, 20:32:36

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
37580 Gläserne Zug
Oscar
gast

37580 Gläserne Zug
Een prachtig model! Decoder en motor zijn onder de vlakke vloer weggewerkt, er is sprake van een geheel vrije doorkijk. De raampartij is schitterend, de binnenverlichting ook. Het gewicht is relatief laag omdat het model grotendeels van kunststof is. De trekkracht is voldoende voor een model dat niks hoeft te trekken. Op de baan is de Gläserne een feest om te zien, buitengewooi fraai.



Ondanks dat ik enthousiast genoeg ben over dit model om het te kopen, zijn er ook wat zorgpuntjes. Het model is erg gevoelig voor een tekort aan stroom, hetzij door vuile rails, hetzij doordat er veel andere stroomverbruikers op de baan staan. Het gevolg is dat de 37580 soms uit zichzelf van snelheid verandert, net als vroeger de oude analoge machines deden op M rails banen als ze de bocht doorgingen of zoiets. Ten tweede gaat de interieurverlichting soms spontaan uit. Er zitten koperen lipjes boven de scheidingswanden die het balkon afscheiden van het zitgedeelte. Deze lipjes maken contact met koperbanen in het plafond. Ik dacht eerst dat het daarin zat, want als je aan de kap morrelt dan gaat de verlichting weer aan. Maar het lijkt erop dat het probleem aan de onderkant van de scheidingswanden zit, in de bekabeling naar de decoder. Zou wel eens een gevalletje garantie kunnen worden....
Re:37580 Gläserne Zug
Aliebengalie
gast

Re:37580 Gläserne Zug
Hier op het forum zijn al meerdere problemen tersprake gekomen.
Meerdere garantie gevalletjes zijn er al voorbij gekomen.
Inderdaad een mooie aanwinst,maar je moet er wel tevreden mee zijn ,en geen gekke dingen mee gebeuren.
Duur zat.
Wens je suc6 en hoop dat het snel opgelost word.

Mvg: Alex
Re:37580 Gläserne Zug
Lid sinds: 2008

offline
Re:37580 Gläserne Zug
Hoi Oscar,

Ik heb dit model al vaker voorbij zien komen, maar wil jou ook even feliciteren met de aankoop.
Ik raak steeds meer onder de indruk van dit model. Misschien komt ie ook wel in mijn collectie:)
Dank voor het plaatsen van deze mooie foto!

Groeten Dennis
Re:37580 Gläserne Zug
Ik had de zoekfunctie gebruikt voordat ik een nieuw topic opende over de 37580 maar kon geen bestaand topic vinden. Als er al wel topics over dit model zijn dan kan de moderator dit topic wel samenvoegen.

Zal nog 's een keer zoeken om te kijken wat anderen voor ervaringen met dit model hebben.

Groeten,
Oscar
Re:37580 Gläserne Zug
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:37580 Gläserne Zug
Hallo Oscar,

Hierbij wou ik ook een topic starten,maar aangezien jij er al mee begonnen bent zet ik mijn foto's hierin :)

Eigenlijk moeten er nog preisertjes in,maar ik heb de moed nog niet opgevat de kap te openen  :D

M.v.g.

Hans V200.0

Re:37580 Gläserne Zug
Lid sinds: 2021

online
Re:37580 Gläserne Zug
Citaat van: Aliebengalie op donderdag 30 december 2010, 21:06:24
Hier op het forum zijn al meerdere problemen tersprake gekomen.
Meerdere garantie gevalletjes zijn er al voorbij gekomen.
Mvg: Alex

Hallo Alex, ik heb geen idee waar je ze bent tegen gekomen?

Groeten,
Gijs
Re:37580 Gläserne Zug
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:37580 Gläserne Zug
Ook namens mij nog even wat (uit mijn topic bekende) foto's. Bij mij rijdt hij inmiddels erg mooi, maar je moet je baan inderdaad wel schoon houden. Een halfuur op een rollenbank kan soms ook wonderen doen. Tip voor mensen met een CS-II met de laatste update: in de CV-instellingen (wees voorzichtig!!!) instellen dat de koplampen en sluitlichten langzaam aan en uit gaan en de binnenverlichting instellen als tl-verlichting. Dit geeft namelijk erg mooie effecten. Je kunt zelf ook nog de duur van het effect instellen. Het opstarten van tl-verlichting hoort natuurlijk maar 2 à 3 seconden te duren en moet je dus zeker niet op het maximum instellen.










M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:37580 Gläserne Zug
Ik heb net die hele discussie zitten lezen op Stummi's forum en daar wordt een mens niet vrolijk van  :(. Bij veel 37580's van de eerste levering zit de massakabel los, in de zin dat 'ie niet aan het draaistel is gesoldeerd. Veel mensen hebben last van zeer slechte rij eigenschappen zoals blijven steken op wissels. De mijne blijft niet steken, maar verandert alleen van snelheid. Het zijn geen grote sprongen, zeg maar een procent of 10 erbij of eraf. Tips van Stummi's forum: massa kabel controleren, bruinering van de wielbanden terugdringen, opletten dat er geen olie of vet op de wielbanden of de rails zit.

Ik zal morgen eens kijken of de massadraad bij de mijne ook los zit. Wordt vervolgd.

PS prachtige foto's allemaal!!
Re:37580 Gläserne Zug
Ook ik had een exemplaar van de eerste lichting en ben toen dankzij het forum (mijn draadje stond onder "show je nieuwste aanwinsten van 2010") op het spoor gekomen van de discussie op het Stummi-forum. Heel herkenbaar.
Ik ben teruggegaan naar mijn dealer en heb een nieuw exemplaar gekregen. Aan de dealer heb ik een kopietje van de stummipagina's bezorgd waar hij heel dankbaar voor was.
Intussen loopt de Gläserne Zug sinds enkele weken probleemloos rondjes op mijn baan en ben ik een tevreden mens. Het is inderdaad een hele mooie lok. Alleen jammer dat er standaard geen figuurtjes inzitten.
Dus gewoon teruggaan naar de winkel en een ander exemplaar vragen. Daarvoor dient de garantie.
Veel succes, Miguel
Re:37580 Gläserne Zug
Lid sinds: 2008

offline
Re:37580 Gläserne Zug
Goh, er zitten toch wat kinderziektes in. Hoop voor iedereen dat deze meevallen/goed opgelost worden.
@Rmw: die instellingen met die lichtjes, dat vraagt om een filmpje;)
Iedereen dank voor de foto's

Groeten Dennis
Re:37580 Gläserne Zug
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:37580 Gläserne Zug
Citaat van: d.vanaalst op vrijdag 31 december 2010, 09:49:39
@Rmw: die instellingen met die lichtjes, dat vraagt om een filmpje;)
Iedereen dank voor de foto's

Vanuit de rookwolken van het vuurwerk kan ik melden dat ik "volgend jaar" wel weer eens zal kijken voor een nieuw filmpje op mijn site, met o.a. de Glazen Trein :wink: (klinkt nog zo ver weg :lol: )!!!


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:37580 Gläserne Zug
Bij mijn 37580 zit de massa draad gelukkig goed vast. Het motordraaistel bevatte genoeg olie voor een lokale milieuramp dus daar heb ik ook meteen maar wat aangedaan. Met wat staalwol de wielbanden gereinigd. Bij de daarop volgende testrit ging alles de eerste 5 minuten perfect. Daarna begonnen de sprongetjes in snelheid zich weer voor te doen. Het is niet drastisch, als ik tegelijkertijd andere treinen heb rijden, met geluid en zo, dan merk je het eigenlijk niet eens. Maar het is er, en het hoort niet.
Re:37580 Gläserne Zug
Minto Tighfield
gast

Re:37580 Gläserne Zug
Hallo

Het is en blijft een prachtig model. Wat ik heb gemerkt bij een paar wissels, is dat indien de wisselverlichting niet goed is aangedrukt (doorzichtig wieltje met asje op "lampje") het kapje van de wissellantaarn te hoog staat en daardoor de vrij lage bodem van de Gläserne Zug er tegen aanloopt. Intussen opgelost bij die wissels waar dat gebeurde.
De Zug rijdt verder fantastisch.

Groetjes,

Minto Tighfield :D
Re:37580 Gläserne Zug
Mooie foto!!

Ik heb mijn rails eens goed schoon gemaakt en een stukje lood in de 37580 gedaan. In combinatie met mijn eerdere acties is het probleem nu vrijwel opgelost. Het lijkt "gewoon" een kwestie van contact te zijn. Het draaistel met de sleper is, voor zover ik kan zien, niet met massa verbonden. Van het andere draaistel zijn 2 wielen voorzien van antislipbanden. Dat betekent dat slechts 2 wielen overblijven voor massa, en omdat de Gläserne zo licht is, is dat eigenlijk niet genoeg.

Het probleem met de verlichting is ook opgelost: contactjes beetje opschuren, klaar.

Zo, en nou aan de oliebollen  :D !
Re:37580 Gläserne Zug
Spoorman
gast

Re:37580 Gläserne Zug
Citaat van: Oscar op vrijdag 31 december 2010, 19:14:40

Het draaistel met de sleper is, voor zover ik kan zien, niet met massa verbonden. Van het andere draaistel zijn 2 wielen voorzien van antislipbanden. Dat betekent dat slechts 2 wielen overblijven voor massa


Er zou een massaveer moeten zitten tegen de assen. Misschien zijn ze die vergeten? Als de sleper en het raam eraf klikt kun je het zien.



Gr, Ben.
Re:37580 Gläserne Zug
Lid sinds: 2010

offline
Re:37580 Gläserne Zug
Citaat van: Oscar op vrijdag 31 december 2010, 16:31:04
Bij mijn 37580 zit de massa draad gelukkig goed vast. Het motordraaistel bevatte genoeg olie voor een lokale milieuramp dus daar heb ik ook meteen maar wat aangedaan. Met wat staalwol de wielbanden gereinigd. Bij de daarop volgende testrit ging alles de eerste 5 minuten perfect. Daarna begonnen de sprongetjes in snelheid zich weer voor te doen. Het is niet drastisch, als ik tegelijkertijd andere treinen heb rijden, met geluid en zo, dan merk je het eigenlijk niet eens. Maar het is er, en het hoort niet.

Ik heb dit zelfde probleem met m'n E44 m*39441, heb me er dood aan geërgerd. :(
Allereerst had deze het bovengenoemde massa probleem dat gelukkig relatief eenvoudig te verhelpen was.
Maar er zit ook zo'n nieuwe MFX decoder in van Märklin zelf, Ik heb de loc zonder kap laten rijden en deze werd gloeiend heet.
Heb er daarna een van ESU uit een andere loc in geprikt (21 polige stekker), het probleem was weg en deze werd niet heet.
Dat verklaart waarom de loc de eerste paar minuten wel goed rijdt, daarna wordt hij heet en gaat stotteren.
Dus ik ga binnenkort één van ESU bestellen. 8)
Ik heb trouwens garantie tot aan de voordeur aangezien ik deze op een beurs heb gekocht.  :(
Re:37580 Gläserne Zug
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:37580 Gläserne Zug
Citaat van: Lodewijk op zaterdag 01 januari 2011, 14:40:43
Maar er zit ook zo'n nieuwe MFX decoder in van Märklin zelf, Ik heb de loc zonder kap laten rijden en deze werd gloeiend heet.
Heb er daarna een van ESU uit een andere loc in geprikt (21 polige stekker), het probleem was weg en deze werd niet heet.
Dat verklaart waarom de loc de eerste paar minuten wel goed rijdt, daarna wordt hij heet en gaat stotteren.
Dus ik ga binnenkort één van ESU bestellen. 8)
Ik heb trouwens garantie tot aan de voordeur aangezien ik deze op een beurs heb gekocht.  :(

Hallo Lodewijk,

Als dergelijke problemen zich voordoen bij een model,met garantie breng je hem terug.
Ook op de beurs krijg je garantie,en dat vraag ik er ook soms bij,zeker als ik er niet zeker van ben.
Er kan namelijk altijd een defect model tussen zitten,zeker als de kwaliteitscontrole op een laag pitje heeft gestaan.

Er is op de beurs ook een mogelijkheid je lok te testen of ie in ieder geval rijd,en doet ie het daar al niet,dan kun je meteen terug.
Geluid zul je thuis moeten testen,want dat hoor je slecht,met de vele bezoekers er omheen :?

Hier heb ik een gläserner züg die ook rijk is aan olie,en ik ga hem eerdaags reinigen.
De aansluiting van de extra massa verdiend geen schoonheidsprijs,vanwege de bewegelijkheid,en de locatie waar deze zich bevindt,en is een puntje van aandacht.

Al met al hebben ze bij Märklin beterschap belooft,en ik hoop dat ze zichzelf daar aan houden,want het hoort gewoon niet te gebeuren :(

M.v.g.

Hans V200.0


Re:37580 Gläserne Zug
Lid sinds: 2010

offline
Re:37580 Gläserne Zug
Het scheelt dat m'n E44 geen geluid heeft dus is een andere decoder niet zo duur.
Ik zou niet meer weten welke handelaar het precies was, was op een locale beurs.
Daarbij was de prijs ook goed zelfs inclusief een andere decoder is de prijs nog steeds ver onder de winkelwaarde.
Re:37580 Gläserne Zug
Citaat van: Spoorman op vrijdag 31 december 2010, 21:02:04
Er zou een massaveer moeten zitten tegen de assen. Misschien zijn ze die vergeten? Als de sleper en het raam eraf klikt kun je het zien.
Gr, Ben.

Die had ik inderdaad niet gezien. Dank! De Gläserne rijdt nu naar tevredenheid. Als 'ie een snelheidssprongetje maakt dan weet ik meteen dat de rails op die plek een doekje nodig hebben  8).
Re:37580 Gläserne Zug
ERIK SALDEN
gast

Re:37580 Gläserne Zug
dag,

vandaag mijn glaserne mogen ontvangen. Hij valt mij erg tegen. Niet zozeer de detaillering en rijgedrag doch de materiaalkeuze. Toen ik hem voor het eerst optilde dacht  ik " Lima " .
Ben het zelf schuld. Had hem besteld bij Jim Knopf voordat hij in de winkel was. Voor mij de eerste en laatste keer dat ik dit doe.


groetjes:
Erik
Re:37580 Gläserne Zug
EriK, Ik zal me opofferen doe deze gläserne terug in de doos en breng hem maar naar mij. Hier word hij dan in dank aanvaard.  :D
Re:37580 Gläserne Zug
ERIK SALDEN
gast

Re:37580 Gläserne Zug
Dag Johnny,

ik ben altijd blij dat er mensen zijn die het leed van anderen willen afpakken zonder er zelf voordeel van te hebben.
Erg bedankt en mail me even uw adres.

Mvrgr:

Erik
Re:37580 Gläserne Zug
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re:37580 Gläserne Zug
Hallo Iedereen


zeer mooie loc maar,  hoe rijdt ze eigenlijk over m-rails???
Re:37580 Gläserne Zug
In de Duitse Em staat een artikel over het voorbeeld, evenals de modellen van Roco en Matrix.
Re:37580 Gläserne Zug
Wat is de duitse em?
Re:37580 Gläserne Zug
Eisenbahn Magazin!
Dat tijdschrift is een instituut hoor, vreemd dat je nog geen blad hebt ingezien, te verkrijgen bij ALBA.
Kijk maar eens op hun website.
Re:37580 Gläserne Zug
 :D Als ik via google Alba ingeef krijg ik foto's van een of ander vrouws persoon.  :? :shock: volgens mij gaat die niet veel over treinen weten hoor. :oops:
Re:37580 Gläserne Zug
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re:37580 Gläserne Zug
Citaat van: looney tunes op zaterdag 08 januari 2011, 13:02:24
Hallo Iedereen

zeer mooie loc maar,  hoe rijdt ze eigenlijk over m-rails???

Hallo Iedereen

heeft niemand dit model op m-rails getest??
Re:37580 Gläserne Zug
Lid sinds: 2010

offline
Re:37580 Gläserne Zug
@ Looney tunes:
Niet deze loc maar wel een E44 M* 39441 met SDS en een nieuwe MFX decoder van M zelf en dus hetzelfde als in deze loc.
Zoals eerder in dit draadje vermeld moet de bruinering van de wielen af en je M-rails perfect schoon zijn.
Bij het minste geringste stofje of vuiltje hapert de loc en op M*wissels blijft deze altijd haperen.
Hij rijdt wel door maar schokt regelmatig en dat terwijl 7 andere locs met een lokpilot en 5*hoogvermogen motor het altijd probleemloos doen.

Dus denk er goed over na voordat je een loc met SDS en een M decoder aanschaft, ik had na 10 minuten al spijt.
Re:37580 Gläserne Zug
Intussen is het alba probleem via pm opgelost.  :D waarvoor nogmaals mijn dank.
Re:37580 Gläserne Zug
Citaat van: Lodewijk op maandag 10 januari 2011, 23:10:35
Zoals eerder in dit draadje vermeld moet de bruinering van de wielen af en je M-rails perfect schoon zijn. Bij het minste geringste stofje of vuiltje hapert de loc ... Dus denk er goed over na voordat je een loc met SDS en een M decoder aanschaft, ik had na 10 minuten al spijt.

Ik heb een aantal mfx locs met SDS en met geen enkel model leidt dat tot problemen, ze rijden allemaal geweldig (ook op minder schone rails). Het zit 'm volgens mij niet in de combinatie mfx/SDS maar in het lage gewicht van de Gläserne. Daarom moet je op de bruinering letten en op schone rails, niet omdat er een mfx decoder in zit. Althans, dat is mijn ervaring  :D. Ik heb de Gläserne wat verzwaard en in combinatie met schone rails is het rijgedrag is nu prima.
Re:37580 Gläserne Zug
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re:37580 Gläserne Zug
Hallo Lodewijk

bedankt

ik ga er dan nog maar eens heel diep over nadenken
Re:37580 Gläserne Zug
Lid sinds: 2010

offline
Re:37580 Gläserne Zug
@oscar, ik heb het niet over de gläsernezug maar over een E44 deze is zwaar genoeg.
Ik heb er zoals eerder vermeld een lokpilot uit een andere loc in gezet en hij rijdt dan veel beter.
Alleen op M-wissels stottert hij af en toe nog.
Re:37580 Gläserne Zug
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:37580 Gläserne Zug
Heb 'm in de winkel in handen gehad. Mooi model, maar wel erg licht uitgevoerd.

Wat ik jammer vind is dat ze er niet een paar reizigers in hebben gezet. Er is geen trein te bedenken waarbij het interieur zó goed zichtbaar is en hij is galmend leeg...
Re:37580 Gläserne Zug
Citaat van: Acido op dinsdag 11 januari 2011, 17:52:13
Heb 'm in de winkel in handen gehad. Mooi model, maar wel erg licht uitgevoerd.

Wat ik jammer vind is dat ze er niet een paar reizigers in hebben gezet. Er is geen trein te bedenken waarbij het interieur zó goed zichtbaar is en hij is galmend leeg...

Ik vind dat juist een sterk punt, omdat Märklin dan niet voor de koper hoeft te besluiten welke figuurtjes (en hoeveel) erin moeten. Je kunt het naar eigen inzicht doen. In de echte Gläserne waren de rugleuningen kantelbaar zodat alle passagiers altijd vooruit kunnen rijden. In model kan dat niet. Prop je het model vol met passagiers, dan rijdt de hele hut de helft van de tijd achteruit  :D.
Re:37580 Gläserne Zug
Lid sinds: 2021

online
Re:37580 Gläserne Zug
Hallo allemaal, ik heb dan ook eindelijk mijn glaserne zug in ontvangst mogen nemen.

Naar aanleiding van een aantal verhalen werd ik nieuwsgierig hoe die het bij mij zou doen.

Ik heb hem over mijn hele baan laten rijden en hij rijd en kruipt zoals het moet.

Ik ben er erg blij mee het is een mooi model.

In het echt is hij veel mooier dan op de foto's van marklin en het gewicht vind ik ook niet onder de maat.

Toen ik hem voor het eerst vasthad viel het mij reuze mee.

Nog even gauw op de foto gezet en dan weer snel rijden :D



Groeten,
Gijs
Re:37580 Gläserne Zug
Aliebengalie
gast

Re:37580 Gläserne Zug
Hij is heel erg mooi hoor Gijs.
Misschien hebben ze er al iets aan de problemen gedaan,wie weet.
Hoop voor jou , dat je gespaart blijft van die ellendige probleempjes.
Maar je weet in iedergeval waar medeforummers mee te maken hebben gehad.
Veel plezier met het schitterende exemplaar.

Mvg:Alex
Re:37580 Gläserne Zug
Lid sinds: 2021

online
Re:37580 Gläserne Zug
Dank je wel Alex, ik ben in ieder geval voorbereid.

Een beetje geluk mocht ik ook wel hebben ik heb ook zo lang gewacht op mijn exemplaar.

Groetjes,

Gijs
Re:37580 Gläserne Zug
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:37580 Gläserne Zug
Citaat van: Aliebengalie op woensdag 12 januari 2011, 04:25:56
Misschien hebben ze er al iets aan de problemen gedaan,wie weet.
Hoop voor jou , dat je gespaart blijft van die ellendige probleempjes.
Maar je weet in iedergeval waar medeforummers mee te maken hebben gehad.
Veel plezier met het schitterende exemplaar.

Hij is inderdaad prachtig :D !!! Bij mij rijdt hij overigens ook nog steeds erg mooi en inmiddels is dat al een behoorlijk tijdje.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:37580 Gläserne Zug
Lid sinds: 2021

online
Re:37580 Gläserne Zug
Ik heb hem net zn eigen pendel traject gegeven.

Hij pendelt nu samen met een railbus van het ene stadje naar het andere stadje.

Een plaatje !

Groeten,
Gijs
Re:37580 Gläserne Zug
Lid sinds: 2006

Groeten uit Maastricht Brupo-x .

offline
Re:37580 Gläserne Zug
Prima toch dat lijkt me erg leuk als pendelzug hem te gebruiken !!!

Groeten uit Maastricht Brupo-X. 8) 8) 8)
Re:37580 Gläserne Zug
Mijn 37580 heeft vooral in de vitrine gestaan tot nu toe. Totale rijtijd is nog geen 3 uur. Vandaag gaf hij er de brui aan. Als 'ie stil staat werken alle functies goed. Gaat 'ie rijden, dan treedt kortsluiting op. Ik vermoed dat er kortsluiting in de motor zit. De laatste tijd reed 'ie ook weer monder goed, vooral "achteruit" (als de denkbeeldige passagiers achteruit rijden).

Terug maar de winkel maar weer.
Re:37580 Gläserne Zug
Aliebengalie
gast

Re:37580 Gläserne Zug
Erg vervelend,maar gelukkig heb je nog garantie.

Hoop dat je hem snel terug hebt.

En dat je in het vervolg er meer plezier van mag beleven.

Dingen zijn duur zat.

Mvg: Alex
Re:37580 Gläserne Zug
Gelukkig snapt mijn dealer dat een klant er niet op zit te wachten om 300 euro voor een model neer te leggen, om dan na 3 uurtjes gebruik het ding weer zo'n 4-8 weken in te leveren voor herstel. Een andere 37580 had hij niet, maar wel een splinternieuwe 37581, en hij bood aan om te ruilen. Daar ben ik erg blij mee, want achteraf gezien had ik de 37581 moeten kopen (ik zit in tijdperk III). Thuisgekomen bleek de 37581 de ene kant op veel meer lawaai te maken dan de andere kant op, maar dat was met een beetje olie en een kwartiertje rijden opgelost. De rij-eigenschappen waren aan het begin zo-zo (veel stotteren) maar ook dat ging over.

Hopelijk houdt deze het langer vol. Het is in ieder geval een prachtig model om te zien!

PS de gesproken mededeling en de claxon zijn anders als bij de 37580 (lees: ouder), heel fraai.

Re:37580 Gläserne Zug
Blausee-Mitholz
gast

Re:37580 Gläserne Zug
Licht blauw, TEE uitvoering dan wordt het nu tijd voor de donkerblauwe uitvoering ik loop al warm  B)

Mvg, Johan
Re:37580 Gläserne Zug
cardonel
gast

Re:37580 Gläserne Zug
BESTE FORUMLEDEN,

Ook ik heb nu na 2 x gebruik hetzelfde probleem als Oscar,alle functies doen het echter rijden niet.
Althans met de MS,bij aansluiting op de CS rijd hij wel ,maar geforceerd,en  alleen achteruit.
De veel oudere Roco glasener zug is veel beter dan deze lichte Marklin.

gr
leo
Re:37580 Gläserne Zug
Johan, en dat na het lezen van de problemen met deze loc, waarschijnlijk heb jij gebrek aan regen :) Weet er eigenlijk in welke periode welke kleur gebruikt werd en of er al beslist werd wat ze gaan doen met deze loc na zoveel jaren stilstand?
Re:37580 Gläserne Zug
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:37580 Gläserne Zug
Vorig jaar was er in ieder geval nog geen concreet plan. Wie weet komt dat ooit nog eens.
Zie ook onze Wiki.

Groetjes,

Rutger
Re:37580 Gläserne Zug
Blausee-Mitholz
gast

Re:37580 Gläserne Zug
Kijk Johnny .............





....heb dus alle belang bij de donkerblauwe uitvoering  B)

Mvg, Johan
Re:37580 Gläserne Zug
Moest er iemand interesse hebben in ne blauwe analoge roco 43527. Ik heb er eentje te koop .