Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

welke treinen en seinen in tijdperk III

Gestart door Janvis donderdag 30 december 2010, 12:10:15

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
welke treinen en seinen in tijdperk III
Hallo allemaal,

Ik heb gister besloten om mijn modelspoorbaan over een andere boeg te gooien, ik wou in eerste instantie kwa landschap zuidduitsland aan te houden en kwa treinen NL (omdat ik daar ook mee werk in het echt) en dit alles in tijdpperk 5

Maar gister heb ik besloten over te gaan naar tijdperk 3 omdat ik stoomtreinen toch wel heel erg mooi vind, ook wil ik toh overgaan op treinen die ook in zuidduitsland reden om het zo wat realistieser te maken.
Nu heb ik al een deel bovenleiding op mn baan dus de eerste e-loc's zullen ook moeten gaan rijden.

Kunnen jullie mij adviseren welke type loc's nu het beste bij het landschap en tijdperk passen (voral de e-loc's kom ik niet uit)

En uiteraard ook de seinen zijn een dilema, moet ik nu overgaan op armseinen of kan ik ook lichtseinen blijven gebruiken?

Alvast bedankt voor jullie hulp

mvg jw
Re:welke treinen en seinen in tijdperk III
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re:welke treinen en seinen in tijdperk III
Als je het over Duitse E-locs uit periode III hebt, dan denk ik bijvoorbeeld aan de E 10 (39110), E 10.3 (39120), E 41 (39410), een voorserie 103 (E 03, 37575), een E 40 (39140) en de E 50 (39500). Ook een E 94 (Duitse krokodil) is een prima keuze. Ik ben geen expert, maar volgens hebben deze locs door zowat heel Duitsland gereden.
Verdere opties zijn bijvoorbeeld de E 70.2 (37483) en de E 69 (37475/37477).

Genoeg keuze dus! :D
Re:welke treinen en seinen in tijdperk III
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:welke treinen en seinen in tijdperk III
Hallo Janvis,

Zelf dacht ik aan een BR E18/E19 ( BR 118/119),dit zijn fraaie lok's en er zijn vele varianten gemaakt.

Ook de DB BR E44 ( BR144) komt in het zicht,en de benaming tussen haakjes betreft de DB nummering.

Voor een goederenlok zou ik voor een BR 194 gaan,of een BR 152 van de DB,maar een BR E50 ( BR 150) misstaat ook niet 8)

Lichtseinen hadden zeker in het begin van TP III geen overhand,zoals heden ten dage,maar een combinatie is zeker mogelijk.

Wel zou ik de armseinen in de meerderheid laten.

Het gaat er natuurlijk wel om,wat jij mooi vind om te laten rijden,dus vandaar dat dit voorbeelden zijn :)

M.v.g.

Hans V200.0
Re:welke treinen en seinen in tijdperk III
Als je door de Märklin gids of die van een andere bladerd staat overal keurig aangegeven voor welk tijdperk ze geschikt zijn, geldt ook voor de wagons.
Je kunt ook op tijdperk zoeken in de Märklin database.
Andere leveranciers geven het tijdperk trouwens ook aan. En Faller geeft bij zijn gebouwen ook een vanaf tijdperk aan.
Naast elloks kun je ook met diesels rijden en/of een railbus. Zeker de railbus kwam op de kleinere lijnen ook vaak voor.

Succes er mee