Beste Tinus,
Geeft I-Train geen adviezen t.a.v. de plaats en lengte van de terugmelders in de baan?
Overigens als I-Train netjes afremt voor een sein d.m.v. een remmeld actie, dan zou het zo moeten zijn dat de trein langzaam rijdend op de stopmelder komt en is doorschieten niet logisch.
Beste Peter en Wijbe,
Ik ben het voor 100% met Peter eens, alleen als de opvraagfrequentie of de verwerkingsfrequentie laag is, dan kan een grotere afstand tot het sein nodig zijn, immers een trein op 120 km/hr doet op schaalsnelheid nog altijd een dikke 38 centimeter per seconde.
Het argument wat Walter gebruikt is natuurlijk valide, een draaistel met allemaal antislipbandjes detecteert niet, dus is de detectie pas op het tweede draaistel, maar dat valt binnen mijn aanbeveling van een melder met een lengte van minnimaal de langste afstand tussen twee assen.
Ik krijg dat probleem (want ik volg mijn eigen aanbeveling natuurlijk niet op..) zodra ik een treinstel koop met de aandrijving in een kopdraaistel en bandjes om alle wielen, dan zal ik wat moeten "organiseren" met extra melders (reedcontacten denk ik aan) op bepaalde punten en halteverboden in bepaalde rijwegen.
Groet, Anne W