Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Baan van Harald & Alex Göschenen Renovatie overloop

Gestart door Harald en Alex zaterdag 25 december 2010, 16:40:31

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Baan van Harald & Alex Boogbrug geplaatst.Nu verdere afwerking.
Dit weekend........

Ja dit weekend hadden we dus foto's willen laten zien van de tweede laag gips gemodelleerd en wel klaar om volgende week van een laag verf te voorzien.

Maar Harald is 26-4 jarig dus moest er een cadeautje komen."Wat wil je hebben Harald?" "Ik heb geen idee" krijg je dan terug.Schijnbaar heeft ie alles al dus ja dan wordt het wel lastig.Dus zaterdagmorgen even naar Wsum gereden kijken of ie daar dan wat kon vinden.En ja hoor 2 mooie eerste klas wagons van de SBB om een sleep wat uit te breiden.Was nog even dubieus of het dan deze moesten zijn of Hupac wagons wat toch ook nog wel op het verlanglijstje staat maar toch maar besloten deze twee SBB wagons van Roco mee te nemen.Dat hebben we dus geweten......

Deze wagons die nog even iets langer waren als wat we al rijden hadden bleken bij lange na overal niet langs te kunnen. :? Dus het gevolg een hoop kap en breekwerk waar we bijna het hele weekend mee zoet zijn geweest.Op 1 plaats ramde de zijkant van de wagon zo een muur in dat de hele zaak terug moest worden gezet.Nu was het toch al de bedoeling om dit met papier print beplakte portaal er uit te halen.

Dat is dus wel gelukt en daar zit dus ook de eerste laag gips op.Verder nog wat met de Roco BLS aan het klooien geweest.Hij is terug van de reparateur maar die heeft of niet dezelfde hellingen als wij of dezelfde sleep want het euvel is gebleven alleen nu blijkt het duidelijk dat de wielen geen grip genoeg hebben.We hebben er nu Marklin slipbandjes onder gezet en nu is het wel wat beter maar nog niet goed.We zitten er aan te denken de loc wat te verzwaren?

Hier dus nog een paar fotos zoals de situatie nu is en de 2 nieuwe wagons.

Harald &  Alex
Re:Baan van Harald & Alex Boogbrug geplaatst.Nu verdere afwerking.
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Baan van Harald & Alex Boogbrug geplaatst.Nu verdere afwerking.
Beste Harald & Alex,

Lengte wagons: tja, mijn baan is al een jaar of 20 in aanbouw, dus met te krappe bogen voor moderne lange wagons, de huidige Tante M maat gaat net, en ik ga de baan niet aanpassen, dus moet ik steeds goed kijken wat ik koop.

Waalwijk: komen jullie daar al langer?

Groet, Anne W
Re:Baan van Harald & Alex Boogbrug geplaatst.Nu verdere afwerking.
Hoi Anne

Dat krijg je met impulsieve aankopen dan kom je wel eens bedrogen uit.Er moet nu wel her en der wat gerepareerd worden maar dat zou vroeg of laat toch wel aan de beurt komen.

Volgens mij heb jij ons een tijd terug aangeraden daar eens te gaan kijken.We wonen in Breda dus vlak bij Trein 2000 maar we vinden de winkel van Wsum ook leuk om eens te kijken.Jammer dat je niet meer vrij rond kan kijken bij het materieel.De eigenaar vertelde dat ie een paar keer bestolen was en er zat nu een hek voor de ruimte waarin de locs en wagons liggen.Schandalig dat er toch schijnbaar lieden zijn die met deze mooie hobby bezig zijn en het dan met diefstal mooie sier schijnen te moeten maken.  :thumbdown:

Harald & Alex

Re:Baan van Harald & Alex Boogbrug geplaatst.Nu verdere afwerking.
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Baan van Harald & Alex Boogbrug geplaatst.Nu verdere afwerking.
Beste Harald & Alex,

Dat van dat hek wist ik nog niet, wel van de diefstallen, overigens denk ik dat als je de kans hebt om op een door de weekse dag te gaan, dat het hek dan niet "in gebruik" is, tenminste, ik was er vanmorgen voor een potje verf en ik zag niks.

Groet, Anne W
Re:Baan van Harald & Alex Boogbrug geplaatst.Nu verdere afwerking.
Anne

Het is ook geen pontificaal hek maar een klein houten ding.Kan goed zijn dat ie er niet voor gestaan heeft toen jij er was.Blijft toch een jammerlijke zaak dat je gaat stelen om je hobby te beoefenen.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Boogbrug geplaatst.Nu verdere afwerking.
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Baan van Harald & Alex Boogbrug geplaatst.Nu verdere afwerking.
Mannen jullie zijn weer flink bezig met gipsen. Mooie lange sleep gemaakt wel jammer dat er daarna weer wat veranderingen nodig waren om de sleep door de bocht te laten komen.

Maar ja zo blijf je wel lekker bezig ;)

Groet, Ronald
Re:Baan van Harald & Alex Boogbrug geplaatst.Nu verdere afwerking.
Hoi Ronald

Het staat toch wel mooi met de langere wagons.Het is even slikken als je dan her en der de beitel in moet zetten maar ook weer een leer voor de volgende keer als we weer materieel bij kopen.

Vandaag was een "rustdag" wat de baan betreft.Jenny haar auto had een probleem met de uitlaat en daardoor nergens aan toe gekomen.Morgen gaat het gipsgeklieder verder.........

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Boogbrug geplaatst.Nu verdere afwerking.
Hallo Harald & Alex,

Mooi met die lange wagons, is bij mij ook niet mogelijk ,moet anders ook breken en seinen verzetten.
Zie daar toch wel tegenop, knap dat jullie toch de moeite hebben genomen.

Mvg René
Re:Baan van Harald & Alex Boogbrug geplaatst.Nu verdere afwerking.
Hoi Rene.

Het was of kappen of Harald zijn verjaardagscadeau terug brengen dus dan maar kappen.We zijn toch continue bezig zaken te verbeteren dus dan kan dit er ook nog wel bij.

Vandaag gipsronde nummer 2.Nu is alles onder een laag bedolven en kan er na dat het droog is met een beitel nog wat bijwerken.Ook weer een nieuw stuk voorbereid met schotten en vliegengaas.Daar komt morgen dan de eerste laag weer op.

We hebben de rivierloop nu rechtsom onder de brug door laten lopen en daar "verdwijnt" de rivier dan ook maar dat zie je dan niet.Lijkt als je er recht voor staat dat ie rechtsom gaat en dan verder onder de brug door stroomt.De spiegel had een mooie oplossing kunnen zijn maar zoals het er nu naar uitziet is dit ook een goede oplossing.

Hier nog twee fotos van de vooruitgang.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Boogbrug geplaatst.Nu verdere afwerking.
Ziet er weer gelikt uit heren. Zelf zit ik nog in de ruwbouw fase dus het gipsen en afwerken is nog wel even een eindje weg.

Groeten,
marc
Re:Baan van Harald & Alex Boogbrug geplaatst.Nu verdere afwerking.
Hoi Marc

We vinden het ook maar een geklieder maar schijnt een noodzakelijk kwaad te zijn  :| :|

Vandaag dan weer verder.Echter was het mooi weer en om dan boven op zolder in de warmte te gaan zitten dan liever in de tuin.Harald had andere verplichtingen en dus zelf even geprobeerd om voor de weg die tegenover de boogbrug loopt een bruggetje te maken zodat de bezoekers van het kasteel geen natte voeten krijgen om er te komen.Er komt vanaf de achterliggende berg een kleine waterval die uitmond in de rivier.

Op de foto dan half af te zien.Hij moet nog geschilderd worden maar eerst het gips maar eens goed laten uitharden.

Ik hield natuurlijk wel gips over dus dat maar als eerste laag gebruikt waar gisteren de vliegengaas tegenaan gezet was.Je kan nu beter de contouren zien.Er komt links een soortement strand.Zal geen zandstrand worden maar eerder een verzameling keien die naar beneden gerold zijn in de loop der tijd.Dit is echter nog ver weg.Volgende week de tweede laag gips er op en dan zien we wel weer verder  ;)

Harald & Alex

Re:Baan van Harald & Alex Boogbrug geplaatst.Nu verdere afwerking.
Jullie schieten lekker op heren! Inderdaad lekker weer, zelf ook vanmiddag ff wat in de tuin geklust! Het voordeel van dit warme weer (en dus ook een lekkere warme zolder  :) is dat het gips lekker snel droog!

Ik blijf jullie met veel belangstelling volgen!

Groeten,
Marc
Re:Baan van Harald & Alex Boogbrug geplaatst.Nu verdere afwerking.
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:Baan van Harald & Alex Boogbrug geplaatst.Nu verdere afwerking.
Mooi karakteristiek bruggetje, Alex! :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re:Baan van Harald & Alex Boogbrug geplaatst.Nu verdere afwerking.
Leuk bruggetje jongens !!!!

Grt Johan
Re:Baan van Harald & Alex Boogbrug geplaatst.Nu verdere afwerking.
Bedankt voor de reacties  :thumbup:

Het is dus zo dat het achterste deel waar het "strand" zit een luik is.Omdat het allemaal wat nauw gemaakt is want de boogbrug staat immers wel op een vaste plaat moest deze naar achteren scharnieren anders past zelfs Harald er niet meer tussen laat staan ik zelf  ;) Dit brengt echter wel de nodige problemen met zich mee.Als je een scharnierend deel hebt met die bergpartij er op dan slaat ie voor tegen de ombouw aan.Dus het eerste schot staat er een centimeter van af.De weg moet wel 1 stuk lijken als de klep dicht is dus vandaar dus de brug.In gesloten positie is het dan 1 stuk en moet het luik open dan even de brug eruit pakken en dan kan het luik zonder belemmeringen open.Hoe we de rotsen op elkaar gaan passen dat het bij elkaar langs past als het luik open en dicht gaat is ook iets voor volgende week  ;)

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Boogbrug geplaatst.Nu verdere afwerking.
Het gipsgeklieder is klaar en de eerste kleur zit er op.We hebben traptreden gemaakt zodat je van de weg op het strand kan komen.Er moet dus nog een tweede laag op en deze dan met een natte spons bewerken zodat het op de rest gaat lijken.

Hier een paar fotos van de vorderingen.

Harald & Alex



Re:Baan van Harald & Alex Boogbrug geplaatst.Nu verdere afwerking.
Dat ziet er veel belovend uit Harald & Alex. Ben benieuwd naar het eindresultaat!
Re:Baan van Harald & Alex Boogbrug geplaatst.Nu verdere afwerking.
Marc

Wij ook.De rivier wordt het lastigste om daar iets moois van te maken.We hebben in het draadje van Tomhas wel hele mooie resultaten gezien.Dat gaan we maar eens proberen te imiteren.........

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Boogbrug geplaatst.Nu verdere afwerking.
H&A,

Gaan jullie een proef sloot maken? Of wordt het experiment gelijk op de baan gedaan? ;)
Ik moet zeggen die hoek is lekker vol gebouwd.
Nog inkopen gedaan voor de kelderverdieping?

Robin
Re:Baan van Harald & Alex Boogbrug geplaatst.Nu verdere afwerking.
Hoi Robin

Een proefstukje zou misschien wel een goed idee zijn.Zeker het deel siliconenkit zien we wel wat tegenop.Maar we zijn nog niet zover.eerst de tweede laag verf  op de bergen en wat verzinnen voor dat lege halfronde deksel.

We hebben net wat rails binnen gekregen maar dat is nog niet voldoende om de eerste 6 sporen te leggen.We wilden eerst proberen die bergen etc etc zover te krijgen dat we uit de stof rommel komen.Op de een of andere manier krijg je met dat gips gedoe zoveel stof dat je het hele zolder er mee onder krijgt.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Boogbrug geplaatst.Nu verdere afwerking.
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:Baan van Harald & Alex Boogbrug geplaatst.Nu verdere afwerking.
Hallo H&A,

Jullie lijken wel onvermoeibaar om met het gips en verf allerlei kunsten te vertonen , tis allemaal prachtig ,
Hopelijk zijn jullie nu snel uit de witte rotsooi/stof
Vraag mij alleen af of Alex nog zn plekje heeft of hangt hij tijdens het rijden naast de monitor? :mrgreen: :mrgreen:
Veel suk6,

Gr, Jan
Re:Baan van Harald & Alex Boogbrug geplaatst.Nu verdere afwerking.
Jan

Ik ben nog steeds van de hardware en Harald van de software.Alleen pas ik met veel moeite in de opening dus de voorspoiler moet niet veel groter worden  :mrgreen: :mrgreen: Gebeurd er wat achterin dan is het toch Harald die er naar toe moet.De voorste opening dus dat je de monitoren kan zien is groter dus daar mag ik dan verblijven tijdens het rijden.Wel is het de bedoeling dat daar ook weer een luik komt maar dan moet dit stuk helemaal klaar zijn.De rivier moet toch ergens vandaan komen.Als we dan ooit zover komen dat het echt foutloos rond rijd dan kan dat luik mooi dicht blijven en heb je een compleet geheel zonder de lelijke mangaten.

Dus ik hang nog niet naast de monitoren het valt nog mee........

Harald & Alex
Re: Baan van Harald & Alex Boogbrug geplaatst.Nu verdere afwerking.
In deze toch wel roerige tijden misschien niet de meest verstandige beslissing maar ik ben van baan veranderd.Ik werk in transport als planner en ben door een concurrent gevraagd daar te komen werken.Hij deed een aanbod wat ik niet kon weigeren.Vandaag de laatste dag bij de oude baas.Ook eigenlijk wel onverwacht want normaal moet je toch naar 12 jaar in dienst te zijn geweest wel uitwerken maar omdat er dan commerciële belangen in het spel zijn wilde mijn baas dat niet en ik zat er eigenlijk ook niet op te wachten.

Dus maandag bij een andere baas en een nieuw begin.Ik zal alle ervaring die ik heb in dit werk wel nodig hebben om het een goede start te laten hebben maar heb er wel vertrouwen in.We gaan er in ieder geval op salaris op vooruit en als het daadwerkelijk zo gaat als gesteld in de gesprekken die we gehad hebben de arbeidsomstandigheden ook.

Harald & Alex
Re: Baan van Harald & Alex Verandering van werk.
Heel veel succes met je nieuwe baan  :thumbup: :thumbup:
Meer salaris betekend dus ook meer te besteden aan de mooie hobby  >:-D >:-D

Groeten Niels
Re: Baan van Harald & Alex Boogbrug geplaatst.Nu verdere afwerking.
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: Baan van Harald & Alex Boogbrug geplaatst.Nu verdere afwerking.
Citaat van: harald en alex op vrijdag 18 mei 2012, 21:07:51

Dus maandag bij een andere baas en een nieuw begin.Ik zal alle ervaring die ik heb in dit werk wel nodig hebben om het een goede start te laten hebben maar heb er wel vertrouwen in.We gaan er in ieder geval op salaris op vooruit en als het daadwerkelijk zo gaat als gesteld in de gesprekken die we gehad hebben de arbeidsomstandigheden ook.
Harald & Alex

Alex,
Veel geluk en plezier met  je nieuwe job/werkgever.

Gr, Jan
Re: Baan van Harald & Alex Verandering van werk.
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Baan van Harald & Alex Verandering van werk.
Hoi Alex,

Wat een verrassing ineens een andere baan. Wel moedig om in deze tijd over te stappen. Veel succes in je nieuwe job maak er wat van.

Groet, Ronald
Re: Baan van Harald & Alex Verandering van werk.
Bedankt voor de reacties.

Het is wel heel snel gegaan binnen een week allemaal.Beweegredenen waren buiten de loonsverhoging ook dat er bij de oude werkgever er niet als een team gewerkt wordt.Iedereen kraakt elkaar als het even kan af en iets voor elkaar over hebben was dan ook ver te zoeken.Ik ben zelf nooit op zoek gegaan naar ander werk maar in transport gebeurd het nog wel eens dat het ene bedrijf bij het andere personeel weg probeert te halen.Voel me in ieder geval wel gevleid dat er zoveel vertrouwen in mij is.Alleen nu moet ik het nog waar zien te maken..........

Alex
Re: Baan van Harald & Alex Verandering van werk.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Baan van Harald & Alex Verandering van werk.
Verandering van spijs doet eten.
Het is goed om zo af en toe van werkgever te veranderen, dat houdt je scherp en maakt een mens ambitieus.
Zeker als er dan nog een betere beloning tegenover staat en een goeie werksfeer.
Succes met je nieuwe job.
Mijn motto was altijd, ga fluitend naar je werk en ga ook weer fluitend naar huis, dan heb je een mooi leven, zeker met zo'n mooi hobby er naast.

Hoe gaat het met de silicone, wil het al een beetje lukken. ;)
Re: Baan van Harald & Alex Verandering van werk.
Hoi Tom

Bedankt voor je reactie.Inderdaad is verandering eens in de zoveel tijd wel goed.Ik ging hier vaak niet vrolijk naar mijn werk en kwam nog minder vrolijk terug.......

Silicone nog niet aan begonnen.We zijn wat met kleuren aan het experimenteren en zijn op zook naar bootlak.Als we dat hebben gaan we maar eens een proefstukje maken.

Harald & Alex
Re: Baan van Harald & Alex Verandering van werk.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Baan van Harald & Alex Verandering van werk.
Bootlak hebben ze bijna in iedere bouwmarkt, staat onder Jachtlak.
Dat geeft een mooie diepe kleur aan de reeds aangebrachte kleuren.



Vergeet niet om met wat witte sporen te werken, waardoor het stromings effect wordt weergegeven.
Dat heb ik op de eerst laag jachtlak gedaan zodat het bij de volgende echt wat meer in de diepere laag van het water ligt.
Maar daar kan je zelf op verschillende manieren mee stoeien.
Succes verzekerd. ;)
Re: Baan van Harald & Alex Verandering van werk.
Tom

Bij de Hornbach hadden ze dit.

We zijn al wat aan het kliederen geslagen.Welke kleur heb je eigenlijk als basis genomen een heel donkergroen?We hebben nu een wat lichtere kleur gepakt maar kan niet zeggen dat dit een gewenst resultaat geeft?

Harald & Alex
Re: Baan van Harald & Alex Verandering van werk.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Baan van Harald & Alex Verandering van werk.
Ja die kleurtjes dat is een kwestie van proberen.
Ik had een mengeling van blauw en groen en dan smeren maar.

Foto 2 xaanklikken om hem extra te vergroten, misschien heb je er wat aan.



Maak het op sommige delen wel wat donkerder zodat het daar dan dieper lijkt.

Hier het prille begin, toen was er nog geen idee hoe het verder zou gaan worden.
Deze is helaas niet te vergoten.



Nou succes er mee  :)
Re: Baan van Harald & Alex Verandering van werk.
Harald & Alex - Erg mooi geworden dat water!
Re: Baan van Harald & Alex Verandering van werk.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Baan van Harald & Alex Verandering van werk.
Citaat van: marc-lin op zaterdag 19 mei 2012, 21:14:42
Harald & Alex - Erg mooi geworden dat water!

uhhhhhh, dat is niet het water wat Harald & Alex aan het maken zijn, dit is op mijn baantje. :O
Is slechts een voorbeeld voor H & A ;)
Re: Baan van Harald & Alex Verandering van werk.
Mijn verontschuldigingen! Ere wie ere toekomt. Erg mooi water Tombas.
Re: Baan van Harald & Alex Verandering van werk.
Marc

Dat zou wel mooi zijn als we zulke resultaten konden tonen maar bij ons zie je de MDF kleur gewoon nog zitten  :D Vandaag gaan we eens kijken wat ik hier nog aan verf heb en dan eens zien dat we er iets van kleur op krijgen.  ;)

Tom

Bedankt voor de fotos en de uitleg.We mogen hopen dat de resultaten net zo worden als bij jou.  :thumbup:

Harald & Alex

Re: Baan van Harald & Alex Verandering van werk.
Net even de schuur op de kop gezet op zoek naar de verfpot die we bij de meertjes ook als basiskleur gebruikt hebben.Dit is een donkergroene kleur dus niet de blauwe kleur die je op de foto van Tom ziet.Omdat ik meen te herkennen dat er bij Tom in het eindresultaat wel groene accenten naar voren komen.

Hier dan twee fotos van de basiskleur.Verf is nog nat op dit moment.Kleur zal dus nog wel wat minder glanzend worden maar dat zal dan met de bootlak wel weer ophalen.Hoe brengen jullie die bootlak aan?Gewoon met een kwast en dan meerdere keren of een laagje er in kieperen en dan laten drogen????

Harald & Alex
Re: Baan van Harald & Alex Basiskleur rivier aangebracht.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Baan van Harald & Alex Basiskleur rivier aangebracht.
Mooie kleur groen, zou toch naar het midden toe wat blauw toe voegen zodat het wat donkerder wordt.
Ik heb de jachtlak er in gegoten, dan moet je wel hopen dat alles water(jachtlak)dicht is.
Duurt wel even voordat de boel droog is.
Zet dan in de nog natte laag de bootjes en zwemmers zodat die echt in het water liggen.

Laatste laag heb ik met de kwast gedaan en weer hier en daar met wit stromingssporen gemaakt, die veeg je dan met het aflakken mooi mee in de richting waar het water heen moet lopen.
De silicone heb ik aangebracht toen de jachtlak nog net niet droog was.
Daarbij wel opletten dan de bootjes en zwemmers niet geraakt worden maar wel zo aangesmeerd dat het net lijkt of die het water rondom doen bewegen.

En dan niet vergeten om goed te ventileren :idea:
Re: Baan van Harald & Alex Basiskleur rivier aangebracht.
Hallo Tom

Bedankt voor je reactie  B)

Waterdicht is het onderste deel zeker niet want dat is een scharnierend deel naast de brug.Maar daar verzinnen we wel wat op.We zijn ook nog niet zover dat we kunnen gaan gieten.Zal eens kijken of er nog ergens donkerblauw te vinden is.

Harald & Alex
Re: Baan van Harald & Alex Basiskleur rivier aangebracht.
Beetje blauw er bij aangebracht in het midden wat rotsblokken gemaakt en dan nog een stukje muur omdat de berg daar wel heel ver naar rechts ging en nu het water daar gewoon rechtdoor gaat.Kunnen later nog wat preisers op om de wateractiviteiten te bekijken.Links de weg achter de brug met gips op dezelfde hoogte gebracht.

Volgende week weer verder als het allemaal zover droog is.

Harald & Alex
Re: Baan van Harald & Alex Basiskleur rivier aangebracht.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Baan van Harald & Alex Basiskleur rivier aangebracht.
Ziet er goed uit, zou het bij de brugpeilers nog wat lichter maken, dat zijn van die stukken waar ook veel vuil blijft hangen, zeg maar een takkezooi en waar ook onderwaterplanten welig kunnen groeien.

Ik geef weer een paar voorbeelden.





laatste foto met 2x klikken te vergroten.

Hoop dat jullie er weer wat aan hebben. ;)
Re: Baan van Harald & Alex Basiskleur rivier aangebracht.
Hoi Tom.

Heb je daar dan bij die pijlers gewoon gras gedaan en daarna die bootlak er over gegoten?

Harald & Alex
Re: Baan van Harald & Alex Basiskleur rivier aangebracht.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Baan van Harald & Alex Basiskleur rivier aangebracht.
ja, maar eigenlijk is dat een soort van turf, heel fijn strooispul, verkrijgbaar bij J&J.Vriend.
Re: Baan van Harald & Alex Basiskleur rivier aangebracht.
Tom

Bedankt voor de tip.We gaan wel eens kijken dat spul heb je ook van Woodland geloof ik?

Harald & Alex
Re: Baan van Harald & Alex Basiskleur rivier aangebracht.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Baan van Harald & Alex Basiskleur rivier aangebracht.
Hoi H&A,

Gefeliciteerd met je nieuwe baan, ik hoop dat het je bevalt op je nieuwe plek en als ik zou las over je oude collega,s zal dat wel gaan lukken.

In een bedrijf moeten alle neuzen dezelfde kant uit staan anders werkt het niet.

Jullie water partij ziet er in mijn ogen al leuk uit en met alle tips gaat het nog mooier worden, ik volg het trouw want ooit zal ik ook aan het water moeten  :D


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: Baan van Harald & Alex Basiskleur rivier aangebracht.
Van harte met de nieuwe werkstek. ( kun je jezelf nu ook een Mb veroorloven ?  >:-D )

Ik ben weer in het land.( nog niet thuis maar dat duurt niet lang meer)en heb een toestel vol foto's voor jullie.
Van bergbeek tot de Bodensee het staat er allemaal op.
En een setje van de Rheinfall in Schaffhausen.
Met veel voorbeelden van het verzoek hoe de stenen in een bergbeek liggen.
Ik ben een kloof doorgelopen dus die opdracht was een makkie.

Groeten Robin
Re: Baan van Harald & Alex Basiskleur rivier aangebracht.
Citaat van: degeluidsman op zondag 20 mei 2012, 20:23:48
Hoi H&A,

Gefeliciteerd met je nieuwe baan, ik hoop dat het je bevalt op je nieuwe plek en als ik zou las over je oude collega,s zal dat wel gaan lukken.

In een bedrijf moeten alle neuzen dezelfde kant uit staan anders werkt het niet.

Jullie water partij ziet er in mijn ogen al leuk uit en met alle tips gaat het nog mooier worden, ik volg het trouw want ooit zal ik ook aan het water moeten  :D


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Hoi Peter.

Aan de ene kant wel een moeilijke beslissing kan ik je zeggen om zo van baan te veranderen.Ik heb daar 12 jaar gewerkt en nu in 1 week zo maar naar een andere gaan voelde wel raar maar er viel toch ook wel een last van mijn schouders toen ik afgelopen vrijdag naar huis reed.

Je kan voor dat water beter de fotos van Tom bekijken die heeft het wel heel knap gemaakt.Nu lijkt het bij ons nogal kaal op dit moment maar we hopen er toch een leuk stukje scenery van te kunnen maken.

Citaat van: Hero op zondag 20 mei 2012, 20:41:17
Van harte met de nieuwe werkstek. ( kun je jezelf nu ook een Mb veroorloven ?  >:-D )

Ik ben weer in het land.( nog niet thuis maar dat duurt niet lang meer)en heb een toestel vol foto's voor jullie.
Van bergbeek tot de Bodensee het staat er allemaal op.
En een setje van de Rheinfall in Schaffhausen.
Met veel voorbeelden van het verzoek hoe de stenen in een bergbeek liggen.
Ik ben een kloof doorgelopen dus die opdracht was een makkie.

Groeten Robin

Hallo Robin.

Je weet dat hier BMW bovenaan staat en zo een ster komt er hier echt niet voor de deur.......

We zijn wel benieuwd naar je fotos.De vorige set stonden ook leuke dingen op.Je hebt wel een leuke trip gehad verder?

Harald & Alex

Re: Baan van Harald & Alex Basiskleur rivier aangebracht.
Ja was een prima tripje. Beetje vol schema.  :)
Overal mooi weer. Ik heb weer kleur op de wangetjes.

Ik ben woensdag avond met de nachttrein naar München gereden.
Donderdag naar Brannenburg met de wendelsteinbaan met het tandradoverbrenging naar de top.
Daar lag een meter VERSE sneeuw. Dus naar benden lopen zat er niet in.
Natuurlijk de chinesetoren bezocht. ( de biergarten van München ) en daar de avond doorgebracht.

Vrijdag via allerlei boemellijntjes via Garmisch,door Oostenrijk via Lindau naar de rijnwaterval gegaan.
S avonds nog door naar Freiburg.
Zaterdag de Lotenbachkloof en de Wutangkloof doorgelopen.
Vandaag via Ulm weer richting Nl gekomen.

Ik zal later nog wel een paar foto's toevoegen. Ik moet het toestel nog leeg maken dus dat duurt nog even.
Toestel leeg gehaald. :)

Robin
Re: Baan van Harald & Alex Basiskleur rivier aangebracht.
Bloedheet is het op die zolder  :thumbdown: Dus maar weer eens in de tuin gaan zitten maar wel met een idee voor een klein project.Eigenlijk gejat van Tomhas maar beter goed gejat dan ...........

Deze steenslag keermuur moet in een behoorlijk groot gat in de berg op de achterzijde komen waar een rare muur met grote ramen zat.Hier dan de foto.........

Harald & Alex
Re: Baan van Harald & Alex Steenslag Keermuur.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Baan van Harald & Alex Steenslag Keermuur.
Ziet er goed uit, ik mag graag wat van mijn ideetjes terug zien hoor, geen enkel probleem mee.
Daarvoor zitten we ook op een forum om er met elkaar wat van te maken en er voor elkaar te zijn.
B)