Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Baan van Harald & Alex Göschenen Renovatie overloop

Gestart door Harald en Alex zaterdag 25 december 2010, 16:40:31

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Baan van Harald & Alex Hekwerk brug & Nieuwe aanwinst!
Citaat van: wiebrand op woensdag 29 februari 2012, 09:54:38
ziet er mooi uit ga zo door
bij mij wil het baan ontwerp niet echt lukken ,zit vast
ben er zo goed in
groetjes wiebrand

Wiebrand.

Over deze hele baan is slecht nagedacht zeg maar niet zelfs.Daardoor hebben we toen we met koploper begonnen aardig aan moeten passen.Nu is het nog steeds eigenlijk twee banen die met elkaar verbonden zijn.Als we hier de mooie ontwerpen zien waar dus echt wel goed over is nagedacht en optimaal gebruik wordt gemaakt van de ruimte dan spijt ons dat wel.Het is echter te laat om de zaak op de schop te doen en we zijn ondanks dat het niet optimaal is wel tevreden.

Als je gewoon  een banenplan post en dan de experts er hier hun mening over laat zeggen kom je toch gauw op een verbetering.

Succes ermee  ;)

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Hekwerk brug & Nieuwe aanwinst!
Vandaag een camerawagen in elkaar geknutseld en de eerste tests mee gedaan.We hebben een sleutelhanger camera gekocht van het merk Velleman een lageboordwagen gepakt daarop een plaatje gezet en daarop de camera dan vastgezet .Daarna de geprobeerd een film te maken.Resultaten zijn er al wel en is leuk om naar te kijken.Kwaliteit is redelijk tot goed te noemen.Het enigste wat ons er nog van weerhoud is dat er om het er goed op te krijgen te snel rijdt.We hebben alles mee laten rijden om ook een beetje levendig verkeer op de baan te krijgen wat gefilmd wordt maar dat houdt ook weer in dat de cameratrein wel eens staat te wachten en je een paar minuten tegen een rotswand aan zit te kijken.

We gaan hier zeker mee verder.Eerst nog wat meer beeldmateriaal zien te krijgen en de snelheid wat omlaag zien te brengen en dan misschien nog wat knip en plakwerk dat het een beetje toonbaar wordt.

Als er resultaten zijn dan posten we die  ;)

Wat ons ook wel leuk zou lijken dat we een paar led voor op de wagon zouden zetten zodat er in de vele tunnels ook net lijkt dat de camera in de loc zit.Iemand zoiets al eens geprobeerd?

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Eerste tests camerawagen.
De camera heb ik ook maar een namaak. Werkt erg goed. Snelheid? 2-4 rijstappen van de 14 werkt goed hier.


groeten Dylan
Re:Baan van Harald & Alex Eerste tests camerawagen.
Vandaag weer een poging gewaagd met de camera wagon.Nu maar eens voor de V200 gzet.Die staat op een lagere snelheid ingesteld en zou dus wat betere beelden moeten geven.We kunnen wel zeggen dat je vanuit deze positie veel dingen ziet die voor verbetering vatbaar zijn.Tunnelportalen waar dus echt nog wel veel aan moet gebeuren.Binnenkort maar eens een mal voor een dubbelsporig portaal zien te scoren.

Er staat geen muziek bij op en we hebben aardig moeten knippen om onder de 15 minuten te blijven.Vooral waar de trein lang stilstaat en in tunnels hebben we delen weg gehaald dus het kan hier en daar wat onwerkelijk lijken dat de trein bijvoorbeeld de spiraal in gaat en er direct weer uit komt.Maar voor de rest geeft het een aardig beeld.



Verder een hekwerk besteld voor goederenperron.Van Noch een setje figuren gekocht voor de goederenloods.Je ziet de baas zijn handen ten hemel steken als ie ziet dat twee van zijn slimste werknemers met een palletwagen een veel te hoge pallet naar binnen proberen te trekken.

Dan nog een begin proberen te maken met een klep in de spiraal dat ie van boven dicht komt.Wel aan een scharnier zodat je in de spiraal kan staan als dat nodig is.

2 wisselaandrijvingen kapot in de dezelfde wissel in nog geen 15 minuten maakte een einde aan de zondag.Die r..dingen van Marklin kunnen je plezier wel goed vergallen.De tweede was er eentje zonder einschakelaars overigens.Volgende week maar eens naar kijken.....

Harald & Alex

Re:Baan van Harald & Alex Eerste tests camerawagen.
Dat is een lange rit in de achtbaan. :D
Kun je geen loc op hele lage snelheid instellen om een rondje te filmen?
Geeft wel leuke effecten zo vanaf de baan.Jammer dat de rust er nog niet in zit.
Dan zie je pas echt hoeveel werk je nog te doen hebt.


Robin
Re:Baan van Harald & Alex Eerste tests camerawagen.
hallo

mooie goederen opslagplaats heel mooi afgewerkt
Re:Baan van Harald & Alex Eerste tests camerawagen.
Citaat van: Hero op zondag 04 maart 2012, 22:19:37
Dat is een lange rit in de achtbaan. :D
Kun je geen loc op hele lage snelheid instellen om een rondje te filmen?
Geeft wel leuke effecten zo vanaf de baan.Jammer dat de rust er nog niet in zit.
Dan zie je pas echt hoeveel werk je nog te doen hebt.


Robin

Robin

De rust en het een beetje constant rijden ligt volgens ons voor een deel dat er teveel op de baan staat en er dus rijwegen geblokkeerd worden door stilstaande treinen etc etc.We moeten aan een schaduwstation.......Je ziet de cameratrein 2 a 3 keer hetzelfde rondje maken omdat er teveel omheen rijdt.Dan wordt het voor zo een film te maken al gauw saai.

Het is ook goed voor ons zelf om zo eens de baan te bekijken.Je ziet allerlei dingen waar je anders overheen kijkt of denkt dat valt wel mee en daar hebben we nu wel een andere mening over.

Of had jij nog een andere bedoeling met "rust"?

Harald & Alex

Re:Baan van Harald & Alex Eerste tests camerawagen.
Prachtige baan en een uitgebreid verslag. Ik heb zitten smullen. Ik ben pas begonnen met nadenken over een baan. Van mijn vader heb ik nog een set m-rails liggen, die ik inmiddels al wel heb uitgebreid. Helaas staat alles op zolder in plastic kratten te wachten tot er ruimte in huis ontstaat om te gaanbouwen. Dus tot die tijd is het vooral veel ideeen opdoen en kennis opdoen. Van jullie bouwverslag heb ik ook veel intersaante dingen gezien. Trouwens, ik woon ook in Breda.

Johan.
Re:Baan van Harald & Alex Eerste tests camerawagen.
hoi alex

ziet er goed uit
ook het filmpje

mvg gerard-ns
Re:Baan van Harald & Alex Eerste tests camerawagen.
Citaat van: harald en alex op zondag 04 maart 2012, 22:30:58

Of had jij nog een andere bedoeling met "rust"?


Rust=veel lagere rijsnelheid voor de camera. (in dit geval)

Ik had echt het idee in de Python te zitten.Je ziet ook dat de camera de draaisnelheid van de bochten niet trekt en dat het beeld dan onscherp wordt.
Zet gewoon die loc op 40 km/u en je krijgt een prachtbeeld van je baan.
(en schrikt je echt kapot wat er opeens allemaal in die tunnels is blijven liggen ;) )

Robin
Re:Baan van Harald & Alex Eerste tests camerawagen.
Citaat van: Hero op zondag 04 maart 2012, 22:36:19
Citaat van: harald en alex op zondag 04 maart 2012, 22:30:58

Of had jij nog een andere bedoeling met "rust"?


Rust=veel lagere rijsnelheid voor de camera. (in dit geval)

Ik had echt het idee in de Python te zitten.Je ziet ook dat de camera de draaisnelheid van de bochten niet trekt en dat het beeld dan onscherp wordt.
Zet gewoon die loc op 40 km/u en je krijgt een prachtbeeld van je baan.
(en schrikt je echt kapot wat er opeens allemaal in die tunnels is blijven liggen ;) )

Robin

Robin

We gaan vast nog wel verder experimenteren met de camera.De snelheid nog verder omlaag brengen brengt in de beelden vast meer rust daar heb je wel gelijk in.We zijn nog niks tegengekomen op de beelden wat we aan materieel kwijt zijn  :mrgreen: Misschien komt dat nog.

Citaat van: Gerard-ns op zondag 04 maart 2012, 22:35:02
hoi alex

ziet er goed uit
ook het filmpje

mvg gerard-ns

Gerard

Bedankt voor je reactie.Geen achtbaan gevoel ?We gaan er wel mee door totdat we het rustigere beeld krijgen wat Robin ook al zei.

Citaat van: johan1970 op zondag 04 maart 2012, 22:34:26
Prachtige baan en een uitgebreid verslag. Ik heb zitten smullen. Ik ben pas begonnen met nadenken over een baan. Van mijn vader heb ik nog een set m-rails liggen, die ik inmiddels al wel heb uitgebreid. Helaas staat alles op zolder in plastic kratten te wachten tot er ruimte in huis ontstaat om te gaanbouwen. Dus tot die tijd is het vooral veel ideeen opdoen en kennis opdoen. Van jullie bouwverslag heb ik ook veel intersaante dingen gezien. Trouwens, ik woon ook in Breda.

Johan.

Hallo Johan.

Bedankt in ieder geval voor je reactie.Je kan veel uit de draadjes van anderen halen dat doen wij ook hoor.  ;)

Citaat van: oetbeem op zondag 04 maart 2012, 22:26:25
hallo

mooie goederen opslagplaats heel mooi afgewerkt

Hij is nog niet af hoor.Alleen waren er afgelopen zaterdag wat zaken die we er nog bij wilden hebben niet op voorraad.Een deel is besteld alvast.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Eerste tests camerawagen.
Harald & Alex,

leuk filmpje maar Robin heeft wel gelijk, de snelheid is nog veel te hoog en je ziet dat de camera dan moeite heeft met scherp stellen.

Het is inderdaad goed om de baan eens vanuit zo'n standpunt te zien. Je kunt dan heel gemakkelijk zien hoe de trein zich overal gedraagd en waar nog werk aan de winkel is.

Toen ik bij mij zo'n filmpje ging maken had ik ook het probleem dat de trein niet overal goed doorreed. Dit heb ik toen opgelost door andere treinen te blokkeren en vrij baan te maken voor de camera-trein. Af en toe kun je dan een trein deblokkeren zodat je op de film ook tegemoetkomend verkeer ziet.

Groetjes, John
Re:Baan van Harald & Alex Eerste tests camerawagen.
Hoi John

We gaan dat zeker nog een keer proberen.Het is leuk om te zien vanuit een heel ander  camerastandpunt.Al onze half gesloopte portalen was een minder leuk gezicht  :( Maar dat staat direct wel een stuk hoger op het "to do lijstje "

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Eerste tests camerawagen.
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:Baan van Harald & Alex Eerste tests camerawagen.
Hoi H&A,

Leuke film, mooi gezicht om de baan vanuit een ander standpunt te bekijken, maar zoals jullie zelf al vertellen dat je nu veel meer details ziet die je normaal niet ziet. Dus geeft weer hobby werk aan de winkel :D
Mooi gedaan,

Gr, Jan
Re:Baan van Harald & Alex Eerste tests camerawagen.
een treinbaan is nooit af, je komt meestal weer dingen tegen die verbeterd kunnen worden,dat is het leuke aan deze hobby het verveeld nooit altijd wel wat aan te doen.
mooi filmpje alleen iets te lang.
wiebrand
Re:Baan van Harald & Alex Eerste tests camerawagen.
Vandaag de firma Muller en zonen een onderkomen gegeven.De mannen hadden al wel een omheind terrein maar moesten nog een gebouw hebben voor hun werkzaamheden.Ook rondom het hekwerk de groenvoorziening gemaakt.Je kan zien dat het zaterdag is want er is geen mens te zien en de poort staat wagenwijd open  :mrgreen: Komt omdat we nog geen geschikte figuren gevonden hebben en er toch niks aan goederen te stelen valt.Ook dat is besteld namelijk  ;)

Harald & Alex

Re:Baan van Harald & Alex Eerste tests camerawagen.
Mooie foto s .

Tony
Re:Baan van Harald & Alex Muller & Sohne bedrijfsgebouw.
Tony

Bedankt voor je reactie.

Vanmorgen een deksel gemaakt voor de bovenkant spiraal.Deze hebben we geprobeerd mee te laten lopen met de stijging en dat betekend dus dat  we nu een hellend vlak hebben van 55.5 cm x 40 cm en daar moet iets op.Alleen laat ons de inspiratie nu in de steek.We hadden er even een huisje op gezet maar dat is het ook niet?Iemand die een leuk idee heeft?Hieronder wat foto's.Het deksel zit aan een scharnier overigens dus kan weg geklapt worden naar beneden.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Inspiratie gezocht voor deksel spiraal.
zomaar een ideetje, mannen... misschien de berg er naast nog een stukkie optrekken en dan een zeteltjeslift of kolenlift of zo iets maken, waarvan het onderste stationnetje daar op die plaats komt ?
Re:Baan van Harald & Alex Inspiratie gezocht voor deksel spiraal.
Ik zou daar een mooi meer met een bos maken dan heb je ook geen probleem van wegen etc.

Gr. Henk
Re:Baan van Harald & Alex Inspiratie gezocht voor deksel spiraal.
Citaat van: dani op zondag 11 maart 2012, 22:19:36
zomaar een ideetje, mannen... misschien de berg er naast nog een stukkie optrekken en dan een zeteltjeslift of kolenlift of zo iets maken, waarvan het onderste stationnetje daar op die plaats komt ?

Hoi Dani

Het is een beweegbaar luik dus iets met stoeltjesliften dat zal niet gaan hoewel het wel een hele mooi gezicht zou zijn.We hebben al een paar keer bij zo een set staan kijken.Misschien dat zoiets er ooit wel gaat komen maar niet op deze plaats.Aan de andere kant hebben we al een skipiste.Daar zou het goed bijpassen.

Citaat van: ÖBB op maandag 12 maart 2012, 17:24:55
Ik zou daar een mooi meer met een bos maken dan heb je ook geen probleem van wegen etc.

Gr. Henk

Henk

Een meer cq rivier is al gepland en gaat in het midden komen dus naast dit stuk eigenlijk.We zijn nu met een enkelsporige boogbrug bezig.Als die klaar is en op zijn plaats is gezet dan kunnen we over het watergedeelte na gaan denken.Of de brug met zijn "voeten" in het water komt te staan of net aan de kant dat is ons ook nog niet duidelijkDat openbaart zich hopelijk als de brug op zijn plek zit.

We hebben zelf ook nog geen ideeën.Gisteren tig uren in de fotoverzameling van Robin over Zwitserland zien kijken.Je ziet veel flauwe hellingen met het groenste gras wat je maar kan vinden en in een complete setting lijkt dat heel mooi op een foto maar of dat het op een modelbaan ook goed doet zo een groen veld?Dus we zijn nog niks verder.Dus laat ze maar komen die ideeën.

Harald & Alex

Re:Baan van Harald & Alex Inspiratie gezocht voor deksel spiraal.
Hoi H&A,

Wat dachten jullie van een sportveld? Een voetbalveld is redelijk te doen. Een honkbalveld heeft al van die ronde hoeken. Misschien is dat leuk om daar te doen, en dat is ook redelijk makkelijk vast te maken, aan een deksel die je op kunt tillen. Alleen nog maar even waterpas maken. Maar dat zal voor jullie geen probleem zijn;)

Groeten Dennis
Re:Baan van Harald & Alex Inspiratie gezocht voor deksel spiraal.
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:Baan van Harald & Alex Inspiratie gezocht voor deksel spiraal.
H&A hoi,

Wat dachten jullie van een kermis? :D

Gr, Jan
Re:Baan van Harald & Alex Inspiratie gezocht voor deksel spiraal.
Harald & Alex,

zou een kasteeltje of ruïne passen?

Groetjes, John
Re:Baan van Harald & Alex Inspiratie gezocht voor deksel spiraal.
Citaat van: Tilly op maandag 12 maart 2012, 19:54:10
Harald & Alex,

zou een kasteeltje of ruïne passen?

Groetjes, John

Hoi John

Dat zou wel passen maar een kasteel staat al aan de linkerkant.Om er dan rechts nog iets dergelijks te doen?

Citaat van: 44er op maandag 12 maart 2012, 19:44:55
H&A hoi,

Wat dachten jullie van een kermis? :D

Gr, Jan

Hoi Jan

Sorry maar we hebben niks met kermis.Het is nog steeds zo dat het deel beweegbaar moet blijven en met alle attributen die je dan krijgt is het niet echt te doen denken we.
Citaat van: d.vanaalst op maandag 12 maart 2012, 19:18:58
Hoi H&A,

Wat dachten jullie van een sportveld? Een voetbalveld is redelijk te doen. Een honkbalveld heeft al van die ronde hoeken. Misschien is dat leuk om daar te doen, en dat is ook redelijk makkelijk vast te maken, aan een deksel die je op kunt tillen. Alleen nog maar even waterpas maken. Maar dat zal voor jullie geen probleem zijn;)

Groeten Dennis

Dennis

Dat is wel een aardig idee en heeft ook nog wel sentimentele waarde.Mijn onlangs overleden vader was een groot voetbalfan en ook een groot deel van zijn leven actief geweest als speler en trainer van diverse clubs en daarom zou het wel een goed idee zijn.

Maar gaat een stuk van 55.5 cm bij 43 cm groot genoeg zijn om en realistisch voetbalveld te maken.Als je een echt voetbalveld hebt is 100 meter bij 50 meter?in H0 is dat wel iets meer als de beschikbare ruimte.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Inspiratie gezocht voor deksel spiraal.
h&a,

misschien zoals bij de rathische bahn, gras er op met hier en daar een paar hele grote brokken gevallen rots, hooischuur erbij van tilly models, koeien laten grazen o.i.d. ?

succes er mee
groet
jan
Re:Baan van Harald & Alex Inspiratie gezocht voor deksel spiraal.
Dennis

Net wat aan het googlen geslagen en het idee was goed alleen hebben ze er op het Beneluxspoor forum ook een topic over gehad en daar kwamen ze alleen voor het veld al op 57 X 115 cm en wij hebben nog niet de helft aan ruimte. :-( Dus dat valt helaas af.Jammer we zagen het al helemaal zitten.

Citaat van: janstuif op maandag 12 maart 2012, 20:56:22
h&a,

misschien zoals bij de rathische bahn, gras er op met hier en daar een paar hele grote brokken gevallen rots, hooischuur erbij van tilly models, koeien laten grazen o.i.d. ?

succes er mee
groet
jan

Jan

Bedankt voor je suggestie.We denken ook dat het toch iets in de vrije natuur moet worden en niet iets waar je aan maten gebonden bent zoals het voetbalveld.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Inspiratie gezocht voor deksel spiraal.
Citaat van: harald en alex op maandag 12 maart 2012, 20:11:11

Dennis

Dat is wel een aardig idee en heeft ook nog wel sentimentele waarde.Mijn onlangs overleden vader was een groot voetbalfan en ook een groot deel van zijn leven actief geweest als speler en trainer van diverse clubs en daarom zou het wel een goed idee zijn.

Maar gaat een stuk van 55.5 cm bij 43 cm groot genoeg zijn om en realistisch voetbalveld te maken.Als je een echt voetbalveld hebt is 100 meter bij 50 meter?in H0 is dat wel iets meer als de beschikbare ruimte.

Harald & Alex

Hoi Harald & Alex,

Leuk om te zien dat jullie op zoek zijn naar een invulling met voor jullie een emotionele waarde.
Als je het mij vraagt, denk ik dat een voetbalweld wel kan passen, maar dat de ruimte eromheen een vrij gedrongen geheel zal gaan worden.

Wat ik eigenlijk bedoelde is een soort trapveldje. Zelf kom ik al een aantal jaren in St-Jodok in Oostenrijk en daar hebben ze in de keerlus van de Brennerspoorlijn zo'n veldje liggen. Hierop staan 3 lichtmasten, en een muziektent voor de lokale blaaskapel.


Het genoemde veld ligt bovenaan

Ik heb hier ook wel foto's van, mocht jullie interesse hebben, wil ik die met alle plezier toesturen.

Groeten Dennis
Re:Baan van Harald & Alex Inspiratie gezocht voor deksel spiraal.
Dennis

We zijn benieuwd naar je foto's.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Inspiratie gezocht voor deksel spiraal.
Citaat van: harald en alex op maandag 12 maart 2012, 19:08:23


We hebben zelf ook nog geen ideeën.Gisteren tig uren in de fotoverzameling van Robin over Zwitserland zien kijken.Je ziet veel flauwe hellingen met het groenste gras wat je maar kan vinden en in een complete setting lijkt dat heel mooi op een foto maar of dat het op een modelbaan ook goed doet zo een groen veld?Dus we zijn nog niks verder.Dus laat ze maar komen die ideeën.

Harald & Alex



Wat je een flauwe helling noemt :D Beeld vertekent een beetje. 500m verder staat het Landwasser viaduct.

Rotsen kun je niet fotograferen uit een rijdende trein.(aanraken lukte wel).
Onderstaande kun je nog wel wat mee .

Robin
Re:Baan van Harald & Alex Inspiratie gezocht voor deksel spiraal.
Hallo

Zoals gezegd zijn we er nog niet aan uit maar we gaan eerst eens de stukken rails die in het zicht zitten afmaken.Er moet nog een tweede tunnelpoort komen en ballast de beide poorten moeten nog in de kleur etc etc.Een idee gaat er dan vanzelf wel komen.Voordat het hele stuk af is zijn we zo een paar weken verder.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Inspiratie gezocht voor deksel spiraal.
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Baan van Harald & Alex Inspiratie gezocht voor deksel spiraal.
Hi guys,

Moeilijk stukje om onder handen te nemen.

Misschien is het wat om de randen naar het luik toe met rotsen te bekleden en dan van het luik een soort bergmeer te maken. Voordeel is dat er dan ook niet zoveel gewicht op het luik komt en je bij het openen van het luik niets hoeft te verwijderen.

Succes en groet,

Ronald
Re:Baan van Harald & Alex Inspiratie gezocht voor deksel spiraal.
Hallo

We zijn er nog niet aan uit.Maar zo een ramp is dat nu ook weer niet.We zitten nog met de verdere ruwbouw van deze hoek en sleutelelement is daar een stenen boogbrug. 9 paginas terug hadden we daar een foto van geplaatst hoe het houtwerk er uit zag en dat was dus zo:

Edit:Link werkt niet  :?

Het hele gips gebeuren is toch niet zo aan ons besteed en de brug heeft een hele tijd in een hoekje gelegen.Nu we echter met dit stuk van de baan verder willen zullen we wel moeten en de laatste paar weekenden steeds een stukje proberen te doen.

Het is een R2 bocht dus vrij krap en de zijkanten dan bekleden met gips is lastig dus is het een combinatie van gips en klei geworden.Dus de poten zijn van gips en de bovenste 10 cm is klei.Dat werkt ook een stuk schoner dan gips.Nu we echter tegen de tijd lopen dat het geverfd moet worden komen er twijfels.De zuigende werking van gips is vele malen groter denken we dan klei.Zou het kleurverschil gaan opleveren?Moeten we misschien voorstrijk opbrengen en dan gaan verven?Die voorstrijk dan ook op de klei aanbrengen of alleen op de gipsgedeeltes?

Hier nog een foto hoever we er nu mee zijn.Aan de binnenkant moeten de bogen nog afgewerkt worden en er moet nog een brugdek op.Dat is de bedoeling om vandaag te gaan doen.Verven zal dan volgende week gaan gebeuren hopen we.

Harald & Alex

Re:Baan van Harald & Alex Vraag verven boogbrug.
Ik zou de voorstrijk overal op opbrengen.Sluit het alles af.
Het magische woord is toch "proefstukje" en proberen hoe de zuigende werking van beide is.
Je hebt vast wel wat mislukte stukken. :D 

Om eerlijk te zijn zie ik op de foto bijna alleen maar gips delen.Dus het aandeel klei zal wel meevallen.

Succes,ik ga hier de puinhoop van gisteren opruimen.En dan een Booster in elkaar zetten.

Robin

Re:Baan van Harald & Alex Vraag verven boogbrug.
Robin

dit is de voorzijde en zit het alleen bovenin.Achterkant is bijna helemaal van klei.De binnenkant in de ronding van de bogen ook klei dat is als je een steenmotief neemt niet te doen met gips als je het motief er direct in wil hebben.


Alle onderdelen voor je booster binnnen?

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Vraag verven boogbrug.
Citaat van: harald en alex op zondag 18 maart 2012, 09:13:14

Alle onderdelen voor je booster binnnen?

Harald & Alex


Ik hoop het wel. De laatste envelop moet nog beneden in de brievenbus liggen.
Het ergste is al gedaan,het boren van alle gaten  :)

Als je er maar genoeg laagjes verf op smeert wordt het vanzelf zoals je wil.

Robin
Re:Baan van Harald & Alex Vraag verven boogbrug.
Robin

Teveel verf kan ook niet goed zijn.Dan klieder je de voegen en alles dicht en hadden we er net zo goed een betonbrug van kunnen maken.Volgende week de voorstrijk er maar op en dan afverven.

Vandaag de ander kant de bogen bijgewerkt en het brugdek er op gezet.Dit met een redelijk dun plaatje wat we wat breder gehouden hebben dan de muren.



Nu komt daar straks C-Rail op te liggen en nog een hekwerk er om toe alleen vragen we ons wel af of dat wel lijkt?Je zou er nog een plaatje van de dikte van C Rail er op kunnen leggen maar dan wordt het wel een dikke rand aan de bovenkant.Overigens in een bocht in verstek zagen dat zal hem ook niet worden.........

We hadden misschien de muur wat hoger dan het brugdek moeten maken maar daar is het nu te laat voor?

Harald & Alex

Re:Baan van Harald & Alex Vraag verven boogbrug.
hee hallo, ik zeg ook zo maar wat hoor, maar is het misschien een idee om die brug in de grondverf te zetten die je vooraf in de gewenste kleur mengt?(die grondverf dus) Hoef je maar 1x en sluit mooi af.
Succes er mee! P.s, ik vond jullie filmpje wel leuk maar ik werd na een tijdje wel wat misselijk.
Misschien is het een idee om meerdere plattewagons achterelkaar te doen en dan de camera op de 3e wagen, en gebruik een lange wagon: geeft een rustiger beeld over de wissels, maar ook in de bochten(gaat iets binnen door) groeten,  Arend.
Re:Baan van Harald & Alex Vraag verven boogbrug.
Hoi Arend

We gaan met voorstrijk proberen de zuigende werking op te heffen en dan op dezlfde manier als met de rechte brug verven.Dus een laag aanbrengen en dan met een natte spons uitvegen en dan nog een tweede laag met een donkere kleur en dan ook weer met de spons.

De "joyride" gaan we nog een keertje overdoen dan met een geringere snelheid.Er staat op dit moment teveel materieel op de baan omdat we dus nog steeds geen schaduwstation hebben.We zijn aan het zoeken waar we voor nette prijzen C-rails kunnen kopen.Gisteren een prijs bij C-Rail Maikel gevraagd maar die kwam toch wel aardig hoog uit.Dus is de volgende kans in Houten denken we.Een richtprijs hebben we nu in ieder geval.

Als er dan wat minder op de baan staat dan gaan we nog een keer een camera rondje doen  ;)

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Vraag verven boogbrug.
Super idee, ik kijk er naar uit!
groet, Arend.
Re:Baan van Harald & Alex Vraag verven boogbrug.
Citaat van: harald en alex op maandag 19 maart 2012, 18:51:14

De "joyride" gaan we nog een keertje overdoen dan met een geringere snelheid.Er staat op dit moment teveel materieel op de baan omdat we dus nog steeds geen schaduwstation hebben.We zijn aan het zoeken waar we voor nette prijzen C-rails kunnen kopen.Gisteren een prijs bij C-Rail Maikel gevraagd maar die kwam toch wel aardig hoog uit.Dus is de volgende kans in Houten denken we.Een richtprijs hebben we nu in ieder geval.

Als er dan wat minder op de baan staat dan gaan we nog een keer een camera rondje doen  ;)

Harald & Alex

Plaats de camera dan boven de wielen.Ik gok dat de camera nu op de uitsteek voor de wielen stond.
Daar heb je een veel grotere zwaai in de bochten omdat de wagon daar oversteekt.

Robin
Re:Baan van Harald & Alex Vraag verven boogbrug.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Baan van Harald & Alex Vraag verven boogbrug.
C-rail Maikel heeft normaal erg goede prijzen, ik ben benieuwd of jullie in Houten slagen.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Baan van Harald & Alex Vraag verven boogbrug.
Citaat van: Hero op maandag 19 maart 2012, 19:18:34
Citaat van: harald en alex op maandag 19 maart 2012, 18:51:14

De "joyride" gaan we nog een keertje overdoen dan met een geringere snelheid.Er staat op dit moment teveel materieel op de baan omdat we dus nog steeds geen schaduwstation hebben.We zijn aan het zoeken waar we voor nette prijzen C-rails kunnen kopen.Gisteren een prijs bij C-Rail Maikel gevraagd maar die kwam toch wel aardig hoog uit.Dus is de volgende kans in Houten denken we.Een richtprijs hebben we nu in ieder geval.

Als er dan wat minder op de baan staat dan gaan we nog een keer een camera rondje doen  ;)

Harald & Alex

Plaats de camera dan boven de wielen.Ik gok dat de camera nu op de uitsteek voor de wielen stond.
Daar heb je een veel grotere zwaai in de bochten omdat de wagon daar oversteekt.

Robin

Robin

Hier een foto van de camerawagon.Als je hem verder naar achteren zet dan denken we dat ie een stuk van de groene plaat meeneemt?

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Vraag verven boogbrug.
Citaat van: degeluidsman op maandag 19 maart 2012, 21:08:27
C-rail Maikel heeft normaal erg goede prijzen, ik ben benieuwd of jullie in Houten slagen.


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Hallo Peter

een recht stuk 24188 kost Euro 2.05 bij C-Rail Maikel.We meenden ons te herinneren dat ze in Houten wel onder de Euro 2.- te koop waren?We willen in 2x het schaduwstation doen.Nu hebben we 60 rechte stukken nodig van in totaal 121.Dan is alles wat goedkoper is dan die Euro 2.05 toch weer meegenomen.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Vraag verven boogbrug.
Hoi Harald & Alex,

Die brug wordt wel wat  :thumbup: Zou voor mij ook een lastige klus zijn zonder gipservaring. Vergt nogal wat bewerking om een repeterende aansluiting in je kromming te krijgen! Gewoon doorgaan  :D

groet,
Michiel
Re:Baan van Harald & Alex Vraag verven boogbrug.
Citaat van: harald en alex op dinsdag 20 maart 2012, 21:07:34
Citaat van: degeluidsman op maandag 19 maart 2012, 21:08:27
C-rail Maikel heeft normaal erg goede prijzen, ik ben benieuwd of jullie in Houten slagen.


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Hallo Peter

een recht stuk 24188 kost Euro 2.05 bij C-Rail Maikel.We meenden ons te herinneren dat ze in Houten wel onder de Euro 2.- te koop waren?We willen in 2x het schaduwstation doen.Nu hebben we 60 rechte stukken nodig van in totaal 121.Dan is alles wat goedkoper is dan die Euro 2.05 toch weer meegenomen.

Harald & Alex


is dat met ovp of zonder ? ( ? 2,05 )

joop
Re:Baan van Harald & Alex Vraag verven boogbrug.
Wat jullie camerawagon betreft.
Als je de voorkant gelijk legt met het wiel voorkom je een hoop onnodig gezwaai.
Omdat je inderdaad de groene plaat in beeld krijgt zul je die :
 - weg moeten zagen ,zie je wel het schot van de wagon.
 - de camera iets omhoog brengen.

Robin

Re:Baan van Harald & Alex Vraag verven boogbrug.
Citaat van: Golfer op dinsdag 20 maart 2012, 21:16:29
Hoi Harald & Alex,

Die brug wordt wel wat  :thumbup: Zou voor mij ook een lastige klus zijn zonder gipservaring. Vergt nogal wat bewerking om een repeterende aansluiting in je kromming te krijgen! Gewoon doorgaan  :D

groet,
Michiel

Michiel

Je moet het toch zien als de verf er op zit en de zaak op zijn plaats staat.Nu zie je inderdaad nog wel wat zaken die niet helemaal zo zijn als ze horen te zijn.Maar dat was bij die andere brug ook en als je het nu ziet is het best te pruimen.

Citaat van: joop op dinsdag 20 maart 2012, 22:01:39

is dat met ovp of zonder ? ( ? 2,05 )

joop

Joop

Geen idee nog nooit geen rails daar gekocht.Maar als het er 1x in ligt maakt dat niet meer uit?Het gaat ons er echt om dat we een goede prijs krijgen.De verpakking is niet van belang.

Citaat van: Hero op dinsdag 20 maart 2012, 22:05:35
Wat jullie camerawagon betreft.
Als je de voorkant gelijk legt met het wiel voorkom je een hoop onnodig gezwaai.
Omdat je inderdaad de groene plaat in beeld krijgt zul je die :
  - weg moeten zagen ,zie je wel het schot van de wagon.
  - de camera iets omhoog brengen.

Robin



Robin

Dit was even een snelle oplossing.We kunnen nog wel iets anders verzinnen dat ie wat hoger komt.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Vraag verven boogbrug.
Citaat van: harald en alex op dinsdag 20 maart 2012, 21:07:34

een recht stuk 24188 kost Euro 2.05 bij C-Rail Maikel.We meenden ons te herinneren dat ze in Houten wel onder de Euro 2.- te koop waren?We willen in 2x het schaduwstation doen.Nu hebben we 60 rechte stukken nodig van in totaal 121.Dan is alles wat goedkoper is dan die Euro 2.05 toch weer meegenomen.


Hoi Harald en Alex,

hier koop ik tegenwoordig alles:

klikklak

Veel goedkoper zul je het niet kunnen vinden. Kijk ook maar eens naar de prijzen van bv Viessmann of Noch artikelen B)

Enigste nadeel zijn de verzendkosten dus wil je er echt aan verdienen dan moet je grotere hoeveelheden tegelijk bestellen of een duits afleveradresje hebben.

Groetjes, John
Re:Baan van Harald & Alex Vraag verven boogbrug.
Hoi John

Bedankt voor de link.Een afleveradres in Duitsland zouden we wel hebben eventueel.We zijn dan toch wel benieuwd of het in Houten ook rond deze prijzen uit komt.

Als dat zo is gaan we daar kopen want dan heb je dat gedoe met verzenden niet meer.

Harald & Alex