Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Baan van Harald & Alex Göschenen Renovatie overloop

Gestart door Harald en Alex zaterdag 25 december 2010, 16:40:31

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re:Baan van Harald & Alex Loc schakelt zich zelf in achteruit???
Hallo .

Robin kwam dus niet gisteren  :( Hij voelde zich niet goed dus dit is verschoven naar volgende week.We hopen dat het nu wat beter gaat?

Gisteren de dekstenen gegoten.1 stuk van 55 cm x 6 cm en deze dan doormidden gesneden zodat ie er in 1x op kan.Vanmorgen dan ingekrast en geverfd.Het is nog niet helemaal droog en kleur zal dus nog wat bijtrekken.We willen er nog een hekwerk op zetten zodat het geheel dan af is.Ook is het gladde stuk vervangen door een nieuwe plaat.

De kale hellingen onder de torens aan de voorkant wat begroeiing gegeven en ook de stukken tussen de weg en de rivier gedaan.In de bedding een bak met steentjes gekieperd om te kijken hoe dit zou staan.Hier zijn we zelf nog niet van overtuigd.Wat denken jullie????Alles ligt los en kan er zo weer uit.Hier zou dan zo "water" overheen gegoten kunnen worden met wat grotere rotsblokken er nog in?

Horen graag jullie mening.

Harald & Alex

Re:Baan van Harald & Alex Brug ver klaar.Vraag rivierbedding.
Hoi Harald en Alex,

Ik vin het riviergrind iets te grof, wellicht wat fijner split zien te vinden en dan zo af en dan wat hoopjes met dit grind.

De brug is echt mooi geworden, complimenten.

Gr. Henk
Re:Baan van Harald & Alex Brug ver klaar.Vraag rivierbedding.
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

online
Re:Baan van Harald & Alex Brug ver klaar.Vraag rivierbedding.
Beste Harald & Alex,

Ik denk dat jullie de "kopse" kanten van de muren helemaal in de begroeiing moeten gooien om te verbloemen dat het enkele muren zijn zonder haakse zijmuren de rotsen in.

Groet, Anne W
Re:Baan van Harald & Alex Brug ver klaar.Vraag rivierbedding.
welllicht dat je het grind met wat zand kan afwisselen?
Re:Baan van Harald & Alex Brug ver klaar.Vraag rivierbedding.
Hallo,

Sorry van gisteren.Het ging echt niet.

Ik ben ondertussen weer helemaal bijgeslapen.Stond vanochtend om 6 uur naast mijn bed. O:-D
De visite is net de deur uit.Dus de baan is weer schoon gereden. :thumbup:

Wat de beek betreft.
Veel minder stenen en van uit het midden groot naar klein neerleggen.
Ook veel minder grote stuken (1a2) tov de kleinere.
Fijn grind licht meestal langs de oever waar het minder hard stroomt.

Ik zal eens kijken naar wat plaatjes in het archief.
Die moet ik nog wel hebben.Maar ik ben bang dat daar meer water dan steen op staat.
We waren er aan het eind van het ontdooi seizoen. :D Dus veel water in de beekjes.

Robin

Edit. Toch nog rustig water gevonden. De rest zit in jullie mailbox. foto's vervangen voor bewerkte exemplaren.Zijn niet mooier wel duidelijker.
Re:Baan van Harald & Alex Brug ver klaar.Vraag rivierbedding.
Bedankt voor de reacties  :thumbup:

Henk

Bedankt voor de complimenten.Het gaat nog verder afgewerkt worden.Het grind is wat we in huis hebben.We hebben het er even los in gelegd om een idee te krijgen.De oude laag "water" is dusdanig beschadigd dat we toch wel opnieuw moeten.We hadden al eens geprobeerd met een verfbrander de boel weer vloeibaar te krijgen maar het oppervlak is dusdanig groot dat je het nooit weer als 1 geheel krijgt.Mede oorzaak is ook dat de zon hier recht op staat s'middags en het kan dan in de zomer ongenadig warm worden op de zolder.Zo warm dus dat de laag vloeibaar wordt  :thumbdown: We moeten iets voor de ramen maken wat dit tegengaat dus een gordijn  of iets dergelijks zodat dit niet meer voorkomt.

Het grind zou inderdaad wel wat fijner kunnen daar heb je gelijk in.En wat ongelijkmatiger verdelen.

Anne

Daar heb je gelijk in en moet inderdaad gebeuren.We weten nog even niet wat we daarvoor gaan gebruiken.Dat spul wat Peter Degeluidsman gebruikt heeft op zijn arcademuur zou misschien wel iets zijn.Gelukkig zijn niet alle 4 de torens zo.

Imtar.

We zitten te denken hoe we een snelstromende rivier gaan imiteren.Op de foto's van Robin zie je daar een voorbeeld van.De stroom is wit door de snelheid van het water.Dit lijkt me heel erg moeilijk zo niet onmogelijk?Wel zie je dan van het midden de ondergrond niet?

Robin.

DAt geeft niks die locs lopen niet weg.Komt misschien ook nog goed uit want als het een beetje meezit komt er volgende week nog een nieuwe aanwinst........

Bedankt in ieder geval voor de fotos.Dat geeft een mooi beeld van de werkelijkheid maar roept ook weer vragen op hoe je het water zo in model gaat krijgen  :?

Dan nog een foto van de arcademuur.Naast de hoofdsporen ligt een rangeerspoor om de kolen overslag te bevoorraden.Om te voorkomen dat er personeel op het hoofdspoor kan komen hebben we hekken in de open portalen geplaatst en bovenop de arcademuur ook nog een hek geplaatst om ongelukken te voorkomen.Ook hier moet nog verder afgewerkt worden.De lelijke gipskleur die er zat is in ieder geval weg.

Harald & Alex

Re:Baan van Harald & Alex Brug ver klaar.Vraag rivierbedding.
t Is lastig, maar te doen, zo'n snelstromende rivier. Wat vormbaar hars, gevolgd door witte verf op de "schuimkoppen" doet wonderen. En je kan de bodem zeker nog zien. Een voorbeeld op mijn eigen baan:




Re:Baan van Harald & Alex Brug ver klaar.Vraag rivierbedding.
Imtar.

Dat ziet er goed uit  :thumbup: .Had ik in je draadje al gezien inderdaad.Welk merk hars heb je gebruikt en waar haal je het?Het nadeel van dat spul wat je in een modelwinkel koopt is dat je er niet tegen kan gieten en dan is het al hard  :thumbdown:

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Brug ver klaar.Vraag rivierbedding.
ik gebruik de still water en water effect van vallejo. Ik koop dat bij een spellenspeciaalzaak in Nijmegen (Moenen en Mariken), maar er zullen vast meer winkels zijn die het verkopen.
Re:Baan van Harald & Alex Brug ver klaar.Vraag rivierbedding.
hoi harrald en alex

ziet er goed uit

mvg gerard-ns
Re:Baan van Harald & Alex Brug ver klaar.Vraag rivierbedding.
Imtar

Gaan we proberen op te zoeken of ze dat hier ook ergens verkopen.

Citaat van: Gerard-ns op zondag 19 februari 2012, 20:52:44
hoi harrald en alex

ziet er goed uit

mvg gerard-ns

Hoi Gerard.

Bedankt voor het compliment.  :thumbup:

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Brug ver klaar.Vraag rivierbedding.
Di's de site van vallejo zelf, wellicht dat je daar iets aan hebt:

http://www.acrylicosvallejo.com/gb/water-stone-gb.html
Re:Baan van Harald & Alex Brug ver klaar.Vraag rivierbedding.
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

online
Re:Baan van Harald & Alex Brug ver klaar.Vraag rivierbedding.
Beste Harald & Alex,

Of je de bodem van een beek nog kunt zien hangt af waar je hem situeert, komt hij van een gletsjer, dan is het water grijs of van een berg zonder gletsjer, dan is het water helder, afgezien van het witte schuim, ik herinner me dat je als boven bij de "Schynige Platte" bent (loopt een trein naar toe) en je kijkt naar beneden naar de Brienzer See, dat je dan een hele grijze massa uit de monding van de Lütschine ziet komen, terwijl de rest van het meer er gewoon helder, maar donker uit ziet (het meer is dan ook heel diep)

Groet, Anne W
Re:Baan van Harald & Alex Brug ver klaar.Vraag rivierbedding.
Anne

Op de fotos is het misschien niet duidelijk te zien maar er ligt nog een stuk achter de brug en je ziet ook nog een stuk enkelsporig spiraal aan de rechterkant.Dat enkelsporig stuk moet ook nog een brug komen.Dit zal een boogbrug worden waarvan de voet in het water zal komen te staan.Dat stuk willen we eerst zover klaar hebben zodat we het water dan in 1x kunnen maken.Er moet recht achter de brug een klep komen zodat in geval van calamiteiten je in de verste hoeken kan komen.

We zijn dus nu aan het vooruit plannen......

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Brug ver klaar.Vraag rivierbedding.
Ben na 2 avonden lezen weer helemaal bij mbt jullie draadje. Wat is daar een werk verzet zeg... Mijn complimenten.... Ook hoe jullie ieder mogelijk probleem wat ontstaat tackelen middels het forum is geweldig leuk om te lezen..  Ga zo door en blijf zoveel mogelijk foto's van jullie baan plaatsen ik kijk er met genoegen naar.
Even eens een Brabantse groet
Frans
Re:Baan van Harald & Alex Brug ver klaar.Vraag rivierbedding.
Hoi Harald & Alex,

de brug ziet er stukken beter uit met die "dekstenen". Hoe heb je die strip trouwens gegoten?

Ja, en dan die rivier. Ben benieuwd hoe dit verder gaat zodat ik dit fijn kan afkijken :D

Die plaatjes van Imtar zien er trouwens klasse uit :thumbup:

Groetjes, John
Re:Baan van Harald & Alex Brug ver klaar.Vraag rivierbedding.
Hoi Frans.

We hebben zeker op het electronische deel van heel weinig kaas gegeten en komen we dan iets tegen dan vragen we het hier.We hebben veel steun van Robin die ons de duw richting Koploper heeft gegeven.Het gaat steeds beter met het rijden met Koploper en als je treinen goed rijden dan is de lol om zaken zoals deze brug te verbouwen steeds groter.Als de resultaten dan ook nog aardig eruit zien en je er wat handigheid in krijgt dan is het des te leuker om te doen.Fotos blijven we posten van de vorderingen  ;)

John

Met modelgips en een zelfgemaakte mal van 55 cm bij 6 cm van hout.We hebben er een krant ingelegd en daar het gips op gegoten.De krant zorgt er voor dat het gips niet aan het hout vast gaat zitten.Die krant krijg je er later dus niet af maar zit aan de onderkant dus ziet niemand iets van,Na drogen middendoor snijden en je hebt de strip die je wilt hebben op de juiste maat.Daarna steenmotief er in krassen en verven.

Ja die rivierbedding dat is dus nog niet zo ver dat we daar aan kunnen beginnen want er moet nog een stuk achter bij gebouwd worden en het lijkt ons beter in 1x de hele zaak af te werken.Stiekem hoopten we bij jou een voorbeeldje te kunnen scoren  :D maar dat zal dan wel niet lukken.

De fotos van Imtar zijn wel een goed voorbeeld.Alleen is dit wat breder maar zoals op de fotos van Robin is te zien kan je met een laag grind op de zijkanten daar ook wel weer wat aan doen.Ondertussen proberen we zoveel mogelijk fotos en info te verzamelen dat we straks goed voorbereid hier aan kunnen beginnen.Met die hars is het natuurlijk zo dat je maar 1 kans hebt om het goed te doen...........

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Brug ver klaar.Vraag rivierbedding.
Ik zal komend weekend de stick met de rivier foto's wel mee nemen.
Ik heb hem al vaker meegehad maar nooit de tijd genomen de boel over te pompen.
Ik zal ook mijn camera weer eens meenemen. :D Kijken of die dan ook gebruikt gaat worden. ;)

Robin
Re:Baan van Harald & Alex Brug ver klaar.Vraag rivierbedding.
Citaat van: harald en alex op dinsdag 21 februari 2012, 19:12:56

Met modelgips en een zelfgemaakte mal van 55 cm bij 6 cm van hout.We hebben er een krant ingelegd en daar het gips op gegoten.De krant zorgt er voor dat het gips niet aan het hout vast gaat zitten.Die krant krijg je er later dus niet af maar zit aan de onderkant dus ziet niemand iets van,Na drogen middendoor snijden en je hebt de strip die je wilt hebben op de juiste maat.Daarna steenmotief er in krassen en verven.


Harald & Alex,

ok, op die manier. Ik heb ditzelfde al eens geprobeerd maar heb daarbij het hout bekleed met gladde plakband voor een betere lossing. Dit werkt wel maar is ook niet echt optimaal :?

Groetjes, John
Re:Baan van Harald & Alex Brug ver klaar.Vraag rivierbedding.
Robin.

Nou we zijn inderdaad benieuwd of het er van gaat komen.We hebben buiten de locs om weinig problemen dus zou moeten kunnen een fotosessie  :mrgreen:

John

Het is wel zo dat we nadat het gips een uur gedroogd was de mal er voorzichtig om weg gebroken en dan met een breed plamuurmes voorzichtig van de onderplaat afsteken.Plakken doet het toch nog wel wat.........

Gisteren hebben we M user en zoon op bezoek gehad.We hadden wat gipsmallen van hun geleend en nu we daar klaar mee waren wilden zij onze baan eens bekijken en gelijk de mallen mee terug nemen.We hebben in de twee uur dat ze geweest zijn de baan laten zien en gereden.Her en der gaat er dan nog wel wat fout maar denk dat we wel een aardige indruk konden geven hoever we nu zijn met onze baan.Ronald leuk dat je er was best gezellig om het over de hobby te hebben en we zien elkaar wel weer een keer  ;)

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Brug ver klaar.Vraag rivierbedding.
Hoi Harald en Alex,

Ik zie een mooie landschaps bouw ontstaan als ik naar de brug kijk en de aankleding van de natuur als ook de kleuren. Wel als opbouwende kritiek even maar die stenen onder de brug overheersen op de foto, ze zijn wat te veel van het zelfde zeg maar en de hoeveelheid is nogal aan de ruige kant vind ik. Als je wat meer grootes mix en wat minder denk ik dat het een meer rustige uitstraling geeft en een beetje met kleur werken.
Wat jullie water betreft, dat van Imtar is heel mooi en Vallejo is een goed merk zoals mijn ervaring is in de verfjes. Vroeger heb ik dit eens gedaan dmv boten lak en golfjes met velponlijm er op en de kopjes wit maken met plakaat verf, toen was er niks anders, had het uit een boek van Faller dacht ik.
Een vriend heeft kortgeleden een beetje bruisende rivier en waterval gemaakt op zijn baan van mbv silicone.
Het resultaat mag er zeker zijn, ik zet de link van ons forumpje er even bij dan kijk je maar eens naar zijn foto's


http://h0vrienden.forum2go.nl/baanopbouw-st-barbara-in-allgaeu-t88-275.html

Bouw plezier en succes verder.

Mvg Ron :)
Re:Baan van Harald & Alex Brug ver klaar.Vraag rivierbedding.
Hallo Ron.

Je vriend mag hier zo zijn kunsten nog eens herhalen.Ziet er super uit  :thumbup: :thumbup:

Gewoon met transparante siliconenkit zijn dit hele knappe resultaten.We hebben het ondertussen 2x bekeken en gaan daar zeker iets mee doen.Dus bedankt voor de link.De stenen die er nu in liggen zitten niet vast.Was alleen even om een idee te krijgen.Op foto's zie je meer als dat je er zo tegen aan kijkt.Tenminste is dat onze ervaring.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Brug ver klaar.Vraag rivierbedding.
hallo Harald en Alex, even een week niet gelezen en ik mag weer een mega achterstand wegwerken. Jullie zijn lekker bezig, dank voor de foto's! Ga zo door zou ik zeggen.

groet,
Michiel
Re:Baan van Harald & Alex Brug ver klaar.Vraag rivierbedding.
Wat een schitterende snelstroomende rivier niet van echt te onderscheiden.
Knap gemaakt zeg.

Tony :thumbup: :thumbup:
Re:Baan van Harald & Alex Brug ver klaar.Vraag rivierbedding.
Citaat van: ron van den broek op woensdag 22 februari 2012, 19:48:42

Een vriend heeft kortgeleden een beetje bruisende rivier en waterval gemaakt op zijn baan van mbv silicone.
Het resultaat mag er zeker zijn, ik zet de link van ons forumpje er even bij dan kijk je maar eens naar zijn foto's


http://h0vrienden.forum2go.nl/baanopbouw-st-barbara-in-allgaeu-t88-275.html


Hoi Ron,

die vriend van jouw is een ware kunstenaar, bedankt voor de link :thumbup:

Harald & Alex,

makkie, alleen een kwestie van na-apen :D

Groetjes, John
Re:Baan van Harald & Alex Brug ver klaar.Vraag rivierbedding.
Citaat van: Golfer op woensdag 22 februari 2012, 22:27:36
hallo Harald en Alex, even een week niet gelezen en ik mag weer een mega achterstand wegwerken. Jullie zijn lekker bezig, dank voor de foto's! Ga zo door zou ik zeggen.

groet,
Michiel

Michiel bedankt.

De fotos blijven zeker komen.Er is nog een brug in de maak waar we nu de gipsdelen voor aan het gieten zijn.In deze brug zit wel veel meer werk omdat ie in een bocht loopt en twee keer zo veel bogen telt.Wel kunnen we deze aan de keukentafel maken.Toch een stuk makkelijker als dat ie al vast in de baan zit.

Citaat van: Tilly op donderdag 23 februari 2012, 06:35:25

Harald & Alex,

makkie, alleen een kwestie van na-apen :D

Groetjes, John

John

Of het zo makkelijk gaat zijn dat wagen we nog te betwijfelen.Maar we gaan zeker een poging wagen.Voordat het zover gaat zijn moet er eerst nog wel het een en ander gebeuren.Je bent uiteraard vrij om ons in deze voor te gaan  :mrgreen: :mrgreen:

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Brug ver klaar.Vraag rivierbedding.
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re:Baan van Harald & Alex Brug ver klaar.Vraag rivierbedding.
Hallo Hareld en Alex,

Jullie brug ziet er goed uit.
Mooi gemaakt hoor!
Succes met de rivierbedding :)

Mvg
Falco
Re:Baan van Harald & Alex Brug ver klaar.Vraag rivierbedding.
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Baan van Harald & Alex Brug ver klaar.Vraag rivierbedding.
Deze week samen met Mike bij Harald & Alex op bezoek geweest. Nu eindelijk een idee van de afmeting van de baan.
Op naar de zolder moesten we even gebukt omhoog, omdat de baan zo grootmis dat hij zelfs over het trapgat loopt. Boven aangekomen was het gebouwde geheel overweldigend, boven het trapgat ligt een prachtig rangeerdeel met een flinke locloods achter een draaischijf. Dit alles geflankeerd door een dubbele locloods en een slim aangelegd programmeerspoor.
Op de voorzolder lopen veel verdekte en zichtbare sporen die door de scheidingsmuur heen gaan naar de zolderkamer. Op de zolderkamer staat Harald in het midden van de baan achter zijn pc,om de baan via koploper te besturen, Alex staat op de voorzolder en heeft net als Harald de beschikking over twee beeldschermen hangend aan het plafond om zo de treinenloop in de gaten te houden. Er is veel aandacht aan de scenery besteed wat heeft geresulteerd in flinke bergpartijen met tunnels waar de treinen door rijden. Door gebruik te maken van de volledige zolder kunnen er flinke lange treinen rondrijden wat een mooi gezicht is. Momenteel zijn ze bezig om onder de baan een gigantisch schaduwstation te bouwen die bereikbaar is door middel van een enorme klimspiraal.
Alex is volop bezig om alles van verlichting te voorzien. Als je bij de baan staat te kijken vindt je telkens weer verrassende stukjes die op het eerste gezicht niet zichtbaar zijn, omdat je van één punt uit niet alles kan overzien. Zo was er een complete skihelling die op het eerst gezicht niet zichtbaar was.
Snel was het laat en zijn we weer richting huis gegaan met een ervaring rijker.

Mannen het was leuk om dit een keer gezien te hebben, er is nog aardig wat te doen dus jullie hoeven je voorlopig niet te vervelen. Petje af voor al dit werk.

Groet. Ronald & Mike
Re:Baan van Harald & Alex Brug ver klaar.Vraag rivierbedding.
Hoi Ronald & Mike.

Bedankt voor de complimenten. :oops: Een te mooie beschrijving van een baan waar nog wel veel aan moet gebeuren.Normaal gezien sta ik dus in de slaapkamer en Harald op de overloop.Alleen was het in dit geval voor de jeugd wat makkelijker om onder de baan door te kruipen.Als je nog een keer tijd hebt en de andere kant wil bekijken dan laat maar weten  ;)

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Brug ver klaar.Vraag rivierbedding.
Vandaag het hekwerk geplaatst op de brug.We moesten toch naar Trein 2000 om een nieuwe aanwinst te gaan halen en direct deze hekken ook maar mee genomen.Wel even een roestbehandeling gegeven.

De nieuwe aanwinst rijdt super we kunnen niet anders zeggen.Het zal dus zeker niet de laatste Piko zijn.We hebben na het ijken er een sleep achter gehangen die de Roco niet kon trekken maar de Piko heeft er geen moeite mee.

Wel en dat is jammer zie je duidelijk het verschil tussen de 2 BLS locs qua kleurstelling De nieuwe Piko op de voorgrond en de Marklin Loc op de achtergrond.Nog even op internet gekeken en het groen van de Marklin loc benaderd toch meer de werkelijkheid.Hier had Piko iets beter werk kunnen leveren volgens ons.Wel een mooi gedetailleerd model daar ligt Piko voor op Marklin.Ook de verlichting is beter.Al met al een geslaagde aankoop.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Hekwerk brug & Nieuwe aanwinst!
Stom van me. Als ik had geweten dat jullie daar naar toe gingen had je wat voor me mee mogen nemen.Ik heb nog steeds een potje verf nodig.
Ik moest vandaag werken ivm ziekte van een collega.Op weg naar huis nog even bij H&H modelbouw geweest maar die had de kleur niet op voorraad.

Die Piko ziet er wat minder lichtgevend uit als zijn Marklin broertje.Oogt zo best aardig.
Ik zal morgen ook nog een loc meenemen eens kijken of die het op jullie baan naar zijn zin heeft.

Robin
Re:Baan van Harald & Alex Hekwerk brug & Nieuwe aanwinst!
Robin

Ja als je ons verteld dat je iets nodig hebt dan hadden we dat wel meegenomen......Wat voor kleur moet dat zijn dan?Camera niet vergeten he.......

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Hekwerk brug & Nieuwe aanwinst!
Ik zal straks even rustig in gaan pakken.
Anders gaat het mis met alle kleine onderdelen.

Citaat van: harald en alex op zaterdag 25 februari 2012, 18:33:07
Ja als je ons verteld dat je iets nodig hebt dan hadden we dat wel meegenomen......Wat voor kleur moet dat zijn dan?

Ik heb nog een potje Humbrol 74 nodig.
En een zijdeglans grijstint. Daar heb ik geen nummer van. Die moet op gevoel uitgezocht worden.
Is het bij jullie koopzondag toevallig?

Robin
Re:Baan van Harald & Alex Hekwerk brug & Nieuwe aanwinst!
Citaat van: Hero op zaterdag 25 februari 2012, 18:39:25

Is het bij jullie koopzondag toevallig?


Volgens Jenny niet.  :(

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Hekwerk brug & Nieuwe aanwinst!
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:Baan van Harald & Alex Hekwerk brug & Nieuwe aanwinst!
Harald  en Alex

Jullie  brug ziet er schitterend uit net als de omgeving, :thumbup:
Jammer dat de P lok een kleurverschil heeft , zelf vindt ik het wel een apart model met deze outfit op de zijkant. :thumbup:
Lekker bezig geweest,
Suk6 morgen met Heer Robin "the Master" :D :P

Gr, Jan
Re:Baan van Harald & Alex Hekwerk brug & Nieuwe aanwinst!
Geweldige brug zeg.

Tony
Re:Baan van Harald & Alex Hekwerk brug & Nieuwe aanwinst!
Citaat van: 44er op zaterdag 25 februari 2012, 18:49:27
Harald  en Alex

Jullie  brug ziet er schitterend uit net als de omgeving, :thumbup:
Jammer dat de P lok een kleurverschil heeft , zelf vindt ik het wel een apart model met deze outfit op de zijkant. :thumbup:
Lekker bezig geweest,
Suk6 morgen met Heer Robin "the Master" :D :P

Gr, Jan


Jan

Dat gaat vast wel lukken morgen.Wordt vast een leuke dag.Vaak was het zo dat er allerlei problemen opgelost moesten worden maar we gaan er van uit dat het een ombouw/rijdagje gaat worden.

Over de kleuren daar beginnen we nu te twijfelen.Hebben nog een foto opgezocht waar je de twee locs in real life ziet en nu lijkt het ook wel of het groen iets verschilt?

Citaat van: blauweengel op zaterdag 25 februari 2012, 18:54:22
Geweldige brug zeg.

Tony

Bedankt voor het compliment Tony.Veel werk maar als het klaar is dan kan je er van genieten.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Hekwerk brug & Nieuwe aanwinst!
Citaat van: harald en alex op zaterdag 25 februari 2012, 18:48:31
Citaat van: Hero op zaterdag 25 februari 2012, 18:39:25

Is het bij jullie koopzondag toevallig?


Volgens Jenny niet.  :(

Harald & Alex

Maakt niet uit.Maar anders was ik even langs jullie treinenboer gegaan.

Wat die kleur betreft.Ik denk dat die ontzettend moeilijk te beoordelen is.Afhankelijk van de lichtval kan die flink afwijken.

Citaat van: 44er op zaterdag 25 februari 2012, 18:49:27
Suk6 morgen met Heer Robin "the Master" :D :P

Ik heb die titel wel makkelijk verdient met een paar ledjes,die je zelf nog in mocht bouwen ook. :D
Overdrijf je niet een beetje voor dat prutswerk.

Robin
Re:Baan van Harald & Alex Hekwerk brug & Nieuwe aanwinst!
Hoi Harald & Alex,

mooie aanwinsten en veel plezier ermee :)

Kun je trouwens iets meer vertellen over het hekwerk op de brug? Heb je een merk/artikelnummer/prijs voor me?

Groetjes, John
Re:Baan van Harald & Alex Hekwerk brug & Nieuwe aanwinst!
Heb jij interesse in die roestige zooi John? :D

Dat hekje komt wel mooi slank over zo op die brug.
Behalve roest mag er ook nog wel wat viezigheid op.

Robin
Re:Baan van Harald & Alex Hekwerk brug & Nieuwe aanwinst!
Citaat van: Tilly op zaterdag 25 februari 2012, 20:05:32

Kun je trouwens iets meer vertellen over het hekwerk op de brug? Heb je een merk/artikelnummer/prijs voor me?


John

Van Faller artikelnummer 180407 en Euro 5.75.- zitten 6 stuks in en dat is totaal 108 cm.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Hekwerk brug & Nieuwe aanwinst!
Vandaag Robin op bezoek gehad.Hij was vorige week ziek en zodoende is het deze zondag geworden.We haddden nog 2 locs waar nog geen ESU in zat en deze zijn er dan vandaag in gebouwd alsmede led verlichting in de BR103.Je neemt je dan altijd voor om een hoop foto's te maken maar dat is er dus niet van gekomen  :(

Wel hebben we er eentje gemaakt van de ombouw van Looney.De decoder zit er dan op het moment van deze foto nog niet op maar zo is wel beter te zien hoe Robin de verlichting gerealiseerd heeft.De decoder zit nu ook bij deze printplaat op.

We hebben daarna de locs geijkt en nog een paar rondjes gereden.De dag is zo voorbij met 2x ombouw en nog wat onderhoudswerkzaamheden.Wel jammer dat we de V60 niet goed meer aan de gang hebben kunnen krijgen.Het anker is niet meer wat het moet zijn.Heeft er iemand toevallig nog een goed anker voor een kleine schijfcollectormotor liggen?Het gaat om deze loc:http://wiki.3rail.nl/doku.php?id=modellen:marklin:maerklin_3065

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Hekwerk brug & Nieuwe aanwinst!
Hallo Harald & Alex,

het hekwerk op de brief ziet er goed uit, moet je eens een close -up foto van nemen  ;)
De lok zien er goed uit, ze passen perfect op jullie baan.

Steven.
Re:Baan van Harald & Alex Hekwerk brug & Nieuwe aanwinst!
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Baan van Harald & Alex Hekwerk brug & Nieuwe aanwinst!
Hoi Hareld en Alex,

Leuke aanwinst er weer bij  :thumbup: :thumbup:

De hekjes op de brug maken het weer mooi af, jullie baan is echt een plaatje.

In de loc die jullie omgebouwd hebben kun je nu ook gelijk een Marklin Msd decoder in plaatsen die heeft de vorm van het printje.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Baan van Harald & Alex Hekwerk brug & Nieuwe aanwinst!
Hoi Peter.

De loc is zondag voorzien van een ESU Lopi 4 net als de oude BR103.De BR103 heeft ook een 5 ombouwset met een 5 polig anker gekregen.Deze was een half jaar geleden besteld voor een andere BR103 en deze hadden we ondertussen al gemodificeerd.Dus nu zet het hele spul in een van buiten niet echt goed uitziende loc maar hij rijdt wel als een zonnetje.

Hallo Steven.

Bij deze:

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Hekwerk brug & Nieuwe aanwinst!
Das echt een heel chique overspanning zeg. Complimenten :)

Groeten Dennis
Re:Baan van Harald & Alex Hekwerk brug & Nieuwe aanwinst!
Citaat van: harald en alex op zaterdag 25 februari 2012, 20:36:40

Van Faller artikelnummer 180407 en Euro 5.75.- zitten 6 stuks in en dat is totaal 108 cm.


Harald & Alex,

bedankt voor de info en de closeup :thumbup:

Ik wil niet vervelend doen maar zou je me ook nog de hoogte van het hekje kunnen nameten? De pilaartjes op mijn brug zijn nl maar 11mm hoog :?

Groetjes, John
Re:Baan van Harald & Alex Hekwerk brug & Nieuwe aanwinst!
Citaat van: Tilly op maandag 27 februari 2012, 19:46:45
Citaat van: harald en alex op zaterdag 25 februari 2012, 20:36:40

Van Faller artikelnummer 180407 en Euro 5.75.- zitten 6 stuks in en dat is totaal 108 cm.


Ik wil niet vervelend doen maar zou je me ook nog de hoogte van het hekje kunnen nameten? De pilaartjes op mijn brug zijn nl maar 11mm hoog :?

Groetjes, John

John

Net even voor je nagemeten het hekwerk is 2 cm. hoog.Dan kan je misschien beter de 180403 van Faller nemen.Die is wel rond 1 cm hoog.Dit zag er wat robuuster uit vonden we zelf.

Harald & ALex
Re:Baan van Harald & Alex Hekwerk brug & Nieuwe aanwinst!
Ok, bedankt :thumbup:

Groetjes, John
Re:Baan van Harald & Alex Hekwerk brug & Nieuwe aanwinst!
ziet er mooi uit ga zo door
bij mij wil het baan ontwerp niet echt lukken ,zit vast
ben er zo goed in
groetjes wiebrand