Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Baan van Harald & Alex Göschenen Renovatie overloop

Gestart door Harald en Alex zaterdag 25 december 2010, 16:40:31

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Baan van Harald & Alex Foto's vorderingen.
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Baan van Harald & Alex Foto's vorderingen.
Hoi mannen,

Ik zie dat het gipsgieten nu wel goed lukt. Jullie maken aardige vorderingen. Als jullie klaar zijn met gieten kom ik eens langs.

Groet, Ronald
Re:Baan van Harald & Alex Foto's vorderingen.
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re:Baan van Harald & Alex Foto's vorderingen.
Hallo Harald en Alex,

Het is duidelijk te zien dat jullie vorderingen maken.
De brug is mooi gelukt :)
Ik vraag me alleen af of jullie nog bij sommige delen van de baan kunnen komen indien er storing is??? Zoals daar midden in die ja "krater" zeg maar?

Mvg
Falco
Re:Baan van Harald & Alex Foto's vorderingen.
Arno

Bedankt voor je reactie.Je ziet wel op de fotos dat we nog wel veel aan het verbeteren zijn.

Ronald

Dit zijn de laatste die we dus 1 deel water 1 deel gips hebben gegoten.Nu doen we wat meer gips er in en dat heeft positieve gevolgen.

Je bent welkom  ;)

Falco

Je bedoeld de laatste foto?Dat deel in het midden staat op wielen en kan onder de baan geschoven worden.Het stuk waar je de dubbeltractie ziet staan met de rails naar achteren richting tunnel blijft dan zitten dus je moet er wel even onderdoor kruipen maar dan kan je overal goed tot redelijk bij.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Foto's vorderingen.
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re:Baan van Harald & Alex Foto's vorderingen.
Citaat van: harald en alex op donderdag 26 januari 2012, 19:22:16


Falco

Je bedoeld de laatste foto?Dat deel in het midden staat op wielen en kan onder de baan geschoven worden.Het stuk waar je de dubbeltractie ziet staan met de rails naar achteren richting tunnel blijft dan zitten dus je moet er wel even onderdoor kruipen maar dan kan je overal goed tot redelijk bij.

Harald & Alex

Hoi,

Ja dat bedoelde ik :)
Oké, dus daar is dan goed over nagedacht!
Ziet er verder top uit.

Mvg
Falco
Re:Baan van Harald & Alex Foto's vorderingen.
Vandaag weer verder met de brug.Van de week weer wat stukken gegoten en die zitten nu op zijn plaats.Nu we wat meer gips in de mengverhouding gebruiken is het toch steviger als voorheen dus dat is wel positief.Het voorraadje is weer op dus volgende week weer gieten.

Hier de fotos van de vorderingen.Ziet er tot nu toe wel aardig uit vinden we.Alleen de afwerking van de bogen daar hebben we nog geen oplossing voor alsmede de onderkant van de brug wat eigenlijk ook een steenmotief moet worden.Als iemand daar een idee voor heeft?

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Foto's vorderingen.
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Baan van Harald & Alex Foto's vorderingen.
He mannen zakt de vloer nog niet door >:-D >:-D

Prima brug zo met die torens.

Groet, Ronald
Re:Baan van Harald & Alex Foto's stenen brug.
Kun je geen schuim of plastic plaat met steenmotief in die bogen plakken?
Is wel een flink verschil met hoe het er ooit uitzag.

Succes.
Robin
Re:Baan van Harald & Alex Foto's stenen brug.
Zijn die bogen niet nog wat uit te vijlen? De ronding loopt dan wellicht beter door.
Verder wel top!

groet,
Michiel
Re:Baan van Harald & Alex Foto's stenen brug.
Ronald

Het totale gewicht met al dat gips willen we niet weten  :P

Robin

Lijkt inderdaad een stuk beter zo maar wel een heel arbeidsintensief werkje.De brug kan er niet uit en dat maakt het wel een stuk lastiger.Die rondingen afwerken daar zitten we nog wel mee maar daar zal ook wel een oplossing voor komen.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Foto's stenen brug.
Citaat van: Golfer op zaterdag 28 januari 2012, 19:26:54
Zijn die bogen niet nog wat uit te vijlen? De ronding loopt dan wellicht beter door.
Verder wel top!

groet,
Michiel

Michiel.

Dat moet nog gebeuren.het sluit nog niet overal netjes aan.Maar eerst even goed laten drogen en dan bijwerken anders breekt de boel zo.......

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Foto's stenen brug.
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:Baan van Harald & Alex Foto's stenen brug.
Citaat van: harald en alex op zaterdag 28 januari 2012, 19:33:38

Het totale gewicht met al dat gips willen we niet weten  :P

Harald & Alex

Hoi H & A ,

Ziet er weer prima uit jullie handarbeid,  :thumbup:

Ik hou het Brabants Dagblad wel in de gaten over een giga verzakking in B... !!  :D

Suk6 verder , hoe is het met rijden? / bezetmeldingen? 

Gr, Jan
Re:Baan van Harald & Alex Foto's stenen brug.
Citaat van: harald en alex op zaterdag 28 januari 2012, 19:39:02

Dat moet nog gebeuren.het sluit nog niet overal netjes aan.Maar eerst even goed laten drogen en dan bijwerken anders breekt de boel zo.......

Harald & Alex

Is wel voorbeeld getrouw een paar scheuren over het viaduct. :D :D

Robin
Re:Baan van Harald & Alex Foto's stenen brug.
Jan

Rijden en bezetmeldingen werken nu zoals het moet  :thumbup: :thumbup: :thumbup: Dat is wel een hele geruststelling zo.

Robin.

In welke uitgang van de IB moet de loconetaansluiting?Denk dat we het niet goed hebben zitten.Alles functioneert verder wel maar willen het even zeker weten.Had van Wim nog een verdeelkastje gekregen en Harald was even te snel met lostrekken.......

Harald & Alex

Re:Baan van Harald & Alex Foto's stenen brug.
Hallo Harald & Alex,

Citaat van: harald en alex op zaterdag 28 januari 2012, 20:11:03
In welke uitgang van de IB moet de loconetaansluiting?
T aansluiting.

Mvg,
Peter
Re:Baan van Harald & Alex Foto's stenen brug.
Peter

Bedankt net maar even omgedraaid.Hoop dat het geen kwaad kan dat ie in de verkeerde zat  :?

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Foto's stenen brug.
Citaat van: harald en alex op zaterdag 28 januari 2012, 20:39:32

Hoop dat het geen kwaad kan dat ie in de verkeerde zat  :?


Kan geen kwaad.

LocoNet B kan ook, geen probleem, is echter meer bedoeld voor een LocoNet booster. T kan echter meer belast worden dan B maar dat is op jou niet van toepassing.

Gr, Ben.
Re:Baan van Harald & Alex Foto's stenen brug.
Ben.

Bedankt voor je reactie zijn we weer rustig  ;)

Wat zijn nu nog meer toepassingen voor Loconet buiten bezetmelders en de booster?

Groeten.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Foto's stenen brug.
O.a. handregelaars. Als je meerdere stekkerbussen langs je baan zet kun je overal regelaars inpluggen.


bron: gotthardmodell.ch

Gr, Ben.
Re:Baan van Harald & Alex Foto's stenen brug.
Vandaag nog wat gips verwerkt voor de brug.Nu moet er eerst een nieuwe doos komen want het gaat  hard met die 2,5 kilo.

Daarna de verlichting ten dele hersteld van de gebouwen.De kabels voor naar de trafos weer aangesloten en voila het werkt ook nog.We willen er nog lantaarns bij plaatsen en ook de rijtuigen moeten nog verlicht worden.Dat staat er allemaal wat donker bij.

Hier nog wat fotos van de overloop wat dus wel weer werkt.

Harald & Alex

Re:Baan van Harald & Alex Foto's stenen brug.
Hallo Harald & Alex,

Toch altijd weer mooi die sfeerfoto's met de verlichting aan!

Mvg René


Re:Baan van Harald & Alex Foto's stenen brug.
Citaat van: harald en alex op zondag 29 januari 2012, 18:13:18

Daarna de verlichting ten dele hersteld van de gebouwen.


Gezellig sfeertje. :)

Gr, Ben.
Re:Baan van Harald & Alex Foto's stenen brug.
Hallo Rene en Ben

Dit vindt ik wel het mooiste in het donker met de verlichting aan en dan automatisch met koploper de zaak laten regelen.Nu we van de melderproblemen af zijn gaat dat vrij aardig.We hebben nog wat problemen met koppelingen dus dat is in het donker al weer wat minder als er wat wagons blijven staan en de loc plotseling 5 blokken verder is voordat je dat dan ziet  :? Binnenkort gaan we toch wat Marklin koppelingen vervangen voor een ander merk.

De slaapkamer is wat verlichting betreft nog lang niet zover.Perrons en de voetgangersbrug willen we dan nog gaan verlichten.Volgende week eens met die voetgangersbrug beginnen.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Foto's stenen brug.
Is de nieuwe elektriciteitscentrale in bedrijf gesteld ?

En worden dat ledjes op die voetgangersbrug?of heb je nog wat op voorraad liggen.

Robin
Re:Baan van Harald & Alex Foto's stenen brug.
Robin

Nog niet helemaal.De overloop zit op de oude trafo.We pakten die van jou vanmiddag alleen die miste een stekker  :O Beetje lastig op de zondagmiddag dus even provisorisch gedaan om een deel van de slaapkamer te testen.

Was inderdaad wel de bedoeling om het met ledjes te doen.Dacht dat we nog ergens hadden liggen maar niet meer aan toe gekomen om te kijken.

Hoe zat dat nu met die koppelingen?Die Marklin dingen beginnen ondertussen wel vervelend te worden........

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Foto's stenen brug.
Ik had je een pb gestuurd met de vraag of je er 10 of 20 nodig had. ;)

Dan hoop,ik tijdens openingstijden een postkantoortje te kunnen bezoeken en zijn jullie weer gelukkig volgend weekend.

Groetjes Robin
Re:Baan van Harald & Alex Foto's stenen brug.
Robin.

Chef software moet dan zeker een brilleke  :mrgreen:

Doe dan maar 20 als je die kan missen.Kunnen we even vooruit.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Foto's stenen brug.
Eigenlijk niet maar ik kon ze nergens voor een mooie prijs vinden.
Ik heb nog wel een berg stroomvoerende voor mijn rijtuigen.
Ik denk dat de nood in de alphen hoger is als in Alphen.

Had je trouwens nog wat aan die wielen van die wagon?

Robin
Re:Baan van Harald & Alex Foto's stenen brug.
Robin

Daar zijn we dus ook nog niet aan toe gekomen om ze uit te wisselen.Gaan we dan volgende week ook even proberen.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Foto's stenen brug.
Hier is ook niet veel gebeurt.Alleen nog wat (superstrak) soldeerwerk.
Het streven is een per dag te doen.
Weekend was weer veel te kort.
En de komende werkweek is ook geen pretje ben ik bang. :-(

Robin
Re:Baan van Harald & Alex Foto's stenen brug.
Die weekenden zijn te kort daar zijn we het wel over eens.Dat gedoe met dat gips gaat veel tijd in zitten.Was dat vanmiddag ook wel beu dus daarom eens met de verlichting begonnen te herstellen.

Volgende week gaan we eens kijken dat we stopcontacten bij krijgen in de slaapkamer.Dat geklooi met die verlengkabels wordt je op een gegeven moment ook zat.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Foto's stenen brug.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Baan van Harald & Alex Foto's stenen brug.
Mooie sfeer plaatjes mannen  :thumbup: :thumbup:

Als alternatief voor Marklin koppelingen zou ik voor Roco gaan, koppeld altijd en gaat volgens mij nooit los ( zonder je het wilt  :D ).


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Baan van Harald & Alex Foto's stenen brug.
In je glazenbol gekeken Peter? :D :D
Die hebben we ook ingekocht. Nou ja dat was de bedoeling.
Alleen de aanbieding van de vorige beurs kon ik niet terug vinden.

Robin
Re:Baan van Harald & Alex Foto's stenen brug.
Hele mooie foto's weer Harald & Alex. Ga zo door! Ik geniet van jullie topic.  :thumbup:

Groeten,
Marc
Re:Baan van Harald & Alex Foto's stenen brug.
Hallo Marc

Bedankt voor je reactie.We doen ons best er wat van te maken.Leren ook nog steeds bij met allerlei dingen.

Peter

Die bedoelden we dus.Dat werkt gewoon veel beter dan die van Marklin.Beneden in de spiraal liet 1 loc continue zijn wagons staan.Gisteren de laatste 2 Roco koppelingen er op gezet en sindsdien geen problemen meer.Makkelijker kan het niet.Koppelingen verwisselen en opgelost  :thumbup:

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Foto's stenen brug.
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Baan van Harald & Alex Foto's stenen brug.
Mooie foto's vooral die locloods is een prachtig gezicht.

Groet, Ronald
Re:Baan van Harald & Alex Foto's stenen brug.
Hoi Ronald.

Bedankt voor je reactie.Die locloods lijkt inderdaad mooi in het donker.Nu heeft Harald nogal wat wagons "geparkeerd" op het overige deel van het terrein waar deze staat en is het nogal rommelig.Als het een keer vrij is daar dan zulllen we er nog een foto van maken.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Foto's stenen brug.
ja graag ! En dan ook nog een fotootje overdag, want jullie locdepot vind ik prachtig !
groet Arend
Re:Baan van Harald & Alex Foto's stenen brug.
Citaat van: firstborneagle op dinsdag 31 januari 2012, 20:33:02
ja graag ! En dan ook nog een fotootje overdag, want jullie locdepot vind ik prachtig !
groet Arend

Hoi Arend

Bedankt voor je reactie.Als je nu eens op pagina 1 kijkt en de allereerste foto dan zie je het locdepot in daglicht.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Foto's stenen brug.
ja die heb ik gezien, en zoals ik zei: PRACHTIG ! dit vraagt toch om meer foto's ?
Vanuit een andere hoek bijvoorbeeld... ben benieuwd.
Re:Baan van Harald & Alex Foto's stenen brug.
Arend

We gaan van het weekend wel eens kijken  of we een paar uit de andere hoek kunnen maken.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Foto's stenen brug.
Vandaag weer verder met de brug.De gipsplaatjes zitten er zo goed als allemaal op.Verder de bogen met stucadoorsgaas bekleed en dan met roodband dicht gesmeerd.Geen makkelijk klusje als je de brug niet even op de kop kan zetten........Nu nog de afwerking van de bogen en de bovenste randen.

Dan verder met de verlichting.De voetgangersbrug heeft 5 led gekregen.Het station en goederenperron waren al verlicht.Alleen de perrons moeten nog want dat valt nu wel heel erg op dat het daar aardedonker is.

Fotos van de brug niet gemaakt.Zullen we morgen nog even maken na een opruimactie.Is nu nogal een rommeltje.Als je het licht uit doet zie je daar niks van dus van de verlichting nog wel wat fotos.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Foto's verlichting.
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Baan van Harald & Alex Foto's verlichting.
Mooi! Ik vind het altijd zo betoverend als overal de lampjes aan zijn. :)
Re:Baan van Harald & Alex Foto's verlichting.
Hallo

We zijn nu bezig om de kleuren te bepalen voor de brug maar we weten nog niet wat het moet worden.Welke kleur zou er het mooiste bij staan?

Groeten Harald en Alex
Re:Baan van Harald & Alex Mening gevraagd kleur brug.
Het stukje wat je in je hand hebt,lijkt me een "natuurlijke kleur",maar denk ook gangbaar,om er wat effecten op te geven,ik denk aan een moskleur,of wat klimplanten(wildgroei) tegen aan te zetten.
Groetjes Josje
Re:Baan van Harald & Alex Mening gevraagd kleur brug.
De bovenste komt het meest overeen met de omgeving. >:-D >:-D

Ik denk dat je het in de oker bruinachtige tinten moet zoeken.
Tenzij er een groeve met grijze stenen in de buurt is.

Die 2e foto is wat donker.Daar zijn de kleuren niet goed in te schatten.
Heb je daar nog een vervangende foto voor?
edit:
Ik zie net dat het dezelfde delen zijn. :oops: Dus mijn keuze valt dan op het kleine stukje.
Maar dan wel een paar bijna gelijke kleuren mengen en nat door elkaar opbrengen.
Dus eigenlijk tamponeren en de overgangen in elkaar poetsen.
Anders wordt het een te eentonige kleur.(daar heb je met grijs iets minder last van.Dat mixt zichzelf makkelijker door de dekking die als ie slecht is gewoon lichter lijkt.)

Robin
Re:Baan van Harald & Alex Mening gevraagd kleur brug.
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Baan van Harald & Alex Mening gevraagd kleur brug.
Ik zou inderdaad ook voor de "bruine" variant gaan en niet de grijze. Dat past denk ik beter bij je lichtgele landschap.

Rutger
Re:Baan van Harald & Alex Mening gevraagd kleur brug.
Hallo Robin

We hebben eerst dat bruin achtige gedaan heel dun dat weg met een spons afgeveegd en dan gelijk met zwart erover heen en ook weer afgeveegt met een spons. Het zijn dus maar 2 kleuren. Voor dat grijze geld het zelfde

Groeten Harald en Alex
Re:Baan van Harald & Alex Mening gevraagd kleur brug.
Hallo Harald/Alex

Ik zou voor de bruinachtige variant gaan.
Maar dat is natuurlijk persoonlijk,Kleuren
op een  foto zijn altijd weer anders als in
het echt.

Grt Johan
Re:Baan van Harald & Alex Mening gevraagd kleur brug.
Hoi Harald en Alex,

de "bruine" variant heeft ook mijn voorkeur maar belangrijker is dat het straks past in het geheel en dat kunnen jullie zelf het beste zien.

Groetjes, John
Re:Baan van Harald & Alex Mening gevraagd kleur brug.
We denken zelf ook dat het bruine het beste is.We zijn helaas nog niet zover.Vandaag wel weer wat opgeschoten met de brug.Wat ons niet gelukt is dat zijn die bogen om de rondingen af te werken.Misschien volgende week nog eens proberen.Hier en daar zie je ook nog wel niet helemaal goed aansluitende platen.Daar moet ook nog een oplossing voor komen.

Harald & ALex