Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Baan van Harald & Alex Göschenen Renovatie overloop

Gestart door Harald en Alex zaterdag 25 december 2010, 16:40:31

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re:Baan van Harald & Alex Bezoek Wiebrand en Robin
Harald en Alex, jammer dat de andere decoder niet tot een beter resultaat leidt. Gelukkig was het een leuke dag  :)

groet,
Michiel
Re:Baan van Harald & Alex Bezoek Wiebrand en Robin
Michiel,

Het was een gezellige dag :) leuk is anders.
Naar een probleem zoeken en het niet volledig opgelost krijgen is toch een beetje een domper.
Ik ben wel benieuwd hoe de boel zich nu gedraagt.
Robin
Re:Baan van Harald & Alex Bezoek Wiebrand en Robin
Citaat van: Hero op maandag 09 januari 2012, 22:50:04
Naar een probleem zoeken en het niet volledig opgelost krijgen is toch een beetje een domper.

Ik kan begrijpen dat dat zo voelt ja.

groet,
michiel
Re:Baan van Harald & Alex Bezoek Wiebrand en Robin
Citaat van: Hero op maandag 09 januari 2012, 22:50:04

Ik ben wel benieuwd hoe de boel zich nu gedraagt.


Robin

Wij ook......Er is nog niet meer gereden sinds zondag.Dus ja het is nog even afwachten.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Bezoek Wiebrand en Robin
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:Baan van Harald & Alex Bezoek Wiebrand en Robin
Citaat van: harald en alex op dinsdag 10 januari 2012, 18:51:04
Citaat van: Hero op maandag 09 januari 2012, 22:50:04

Wij ook......Er is nog niet meer gereden sinds zondag.Dus ja het is nog even afwachten.
Harald & Alex

Wordt er gestaakt bij jullie spoorwegmaatschappy :mrgreen: :mrgreen:

Gr, Jan
Re:Baan van Harald & Alex Bezoek Wiebrand en Robin
Hoi Jan.

Nee gestaakt niet,Harald moet weer naar school en ik naar mijn werk.Het liefste zouden we gewoon op zolder doorgaan maar er moet toch ook geld verdiend worden.Anders kan je het een en ander niet bekostigen.......

We gaan van de week en anders het weekend maar weer proberen.Er is nu een verdachte melderkaart tussenuit gehaald en nu moeten we verder testen.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Bezoek Wiebrand en Robin
Vandaag dan de arcademuur een kleurtje gegeven.In eerste instantie ging dat niet zo geweldig en dat Knauf Gips wat nu na twee weken nog niet goed uitgehard is werkt ook niet mee  :evil: :evil: Het blijft broos en zacht.Zo zelfs dat een paar keer met een pigment poeder er over vegen de diepte tussen de stenen verdwijnt.Die zooi gaan we dus niet verder gebruiken.Wat wel moeten we dan maar even kijken.Het eindresultaat is dan nog niet helemaal wat we in gedachten hadden.De foto toont dat het links wat lichter is geworden dan rechts wat in werkelijkheid niet zo opvalt.Buiten het zicht staat een lamp.Misschien is dat de oorzaak......

Verder de achterkant van de berg een kleurtje gegeven de tweede laag die dan grotendeels met een spons weer verwijderd wordt.Het is dan als het opgedroogd is weer dezelfde kleur als de rest,Dan moet morgen de begroeiing nog komen.


Ook nog even gereden en een uur spookmeldingen vrij met 7 locs.Hopen dat het probleem nu definitief opgelost is.



Harald & Alex

Re:Baan van Harald & Alex arcademuur en voortgang berg.
Jullie hadden toch geen afwasmiddel aan het water voor het gips toegevoegd?

Mooi dat de boel nu blijft rijden. Hangt melderkaart no 9 er al weer bij?

Robin
Re:Baan van Harald & Alex arcademuur en voortgang berg.
Robin

Kaart 9 zou dus de er tussen uit gehaalde kaart 4 moeten zijn.We hebben je overigens  wat foto's gemaild van de laatste S88 kaart maar meer als de woorden "Interface" en "S88" kan ik er echt niet op zien.Als je meer ziet dan wij dan horen we het graag.

Nee geen zeepsop op wat dan ook gebruikt.De tunnelpoort die je op de foto ziet brak ook al in twee stukken.Dat gieten is al niet een favoriete bezigheid en dat het dan als het dan twee weken heeft gelegen dan moet het toch wel goed uitgehard zijn?

Harald & Alex

Re:Baan van Harald & Alex arcademuur en voortgang berg.
Ik heb je prachtige foto teruggestuurd met wat aanwijzingen erop. ;)
Belangrijkste weten we (ik) dat is de kant waar de 5volt zit.

Robin
Re:Baan van Harald & Alex arcademuur en voortgang berg.
Robin

Je krijgt zo een paar fotos van kaart 4 die dus straks achteraan geplaatst zou moeten worden.Die heeft dus aan in en uitgaande kant pennen en is dus niet hetzelfde als de eerdere foto's.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex arcademuur en voortgang berg.
Harald & Alex,

vreemd dat je zoveel problemen hebt met het uitharden. Zou het gips niet te oud kunnen zijn? Hier zijn de afgietsels na zo'n 3 dagen droog en hard(liggen opgeslagen bij een temp van 20 graden).

Die tunnelgallerij ziet er wel mooi uit, dat wordt bij mij trouwens het volgende project ;)
Ik heb wel mijn twijfels over dat huisje daar bovenop, niet echt realistisch denk ik. De kleur van de muren en bogen mag wat mij betreft ook nog iets lichter. Heb je al gedrybrushed? Hierdoor wordt alles ook een stuk lichter en mooier!

Groetjes, John
Re:Baan van Harald & Alex arcademuur en voortgang berg.
Hoi John.

Wij kopen het nieuw in de winkel en verbruiken het dan ook in een korte periode.Wat de Gamma of Knauf er mee doen weten we ook niet uiteraard.Het wordt wel hard maar  het materiaal is gewoon te broos.Drybrushen nog niet gedaan dat klopt.

We kijken vandaag nog wel even hoe het verder moet.Er moet nog een klein stukje arcademuur komen bij de tunnel die je op de tweede foto ziet.Die gaan we straks nog eens gieten.Komt dat er ook zo uit dan gaan we maar eens op zoek naar iets anders.Dit is de derde doos al wat dus niet goed is.

We hadden er een wandelpad overheen gemaakt met een klein huisje.Omdat dit gedeelte midden tussen de sporen ligt en er later nog een vrij lange tunnel achter komt wilden we een uitneembaar deel hebben als er iets gebeurd zodat we het deel naar rechts nog kunnen bereiken.Dus iets bergachtigs er bovenop is dan lastig.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex arcademuur en voortgang berg.
Hey Harald en Alex,

de berg krijgt redelijk vorm. 
De tunnelportalen zouden die niet meer uitgewerkt of afgerond moeten zijn volgens de structuur van je berg? De linkse bovenhoek bedoel ik dan ....


groet,

Caponordtraveller - Steven.
Re:Baan van Harald & Alex arcademuur en voortgang berg.
Hoi Steven.

Je bedoeld het achterste portaal?

Vandaag maar weer eens voor tuinman gespeeld en de begroeiing op de achterkant van de berg aangebracht.Ziet er dan toch direct weer heel anders uit.Ook de galerij is nu schijnbaar droog en is toch wat lichter geworden als op de eerste foto.Op de berg staan nog een paar huisjes die we willen vervangen voor iets wat meer bij de omgeving past.

Verder wat gereden wat vandaag qua spookmeldingen niet zo lekker ging.We zijn dus nog niet van het probleem af maar hebben er toch wel vertrouwen in dat we dit gaan overwinnen.Robin zou nog iets in elkaar solderen wat misschien een oplossing gaat geven.

Verder maar eens een paar fotos gemaakt van gedane werkzaamheden en de BLS Dubbeltractie en twee overzicht fotos van het slaapkamer deel.Hiervoor moet je dus bovenop de baan staan.........Zal dit ook nog eens proberen te doen van de andere ruimte.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex arcademuur en voortgang berg.
En nog een paar.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex arcademuur en voortgang berg.
Harald & Alex

:thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:hoe het er allemaal uitziet.


Gr. Arno
Re:Baan van Harald & Alex Nieuwe fotos van alles wat.
Heerlijke foto's van een grote baan.  :P Dank, hoop dat jullie van die spookmeldingen afkomen. Zelf zet ik het vaak uit maar de laatste tijd niet veel meer gereden.

groet,
Michiel
Re:Baan van Harald & Alex Nieuwe fotos van alles wat.
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:Baan van Harald & Alex Nieuwe fotos van alles wat.
Hallo Harold en Alex,

Wat een werk verstouwen jullie in kortetijd  :thumbup:
Ziet er prachtig uit en idd het groen toont direkt al anders op de verse bergwand ,
BLS tractie ook  :thumbup:
Suk6 verder met freubelen, :P :D

Groeten, Jan
Re:Baan van Harald & Alex Nieuwe fotos van alles wat.
Bedankt voor de reacties  B)

De samenstelling van de dubbeltractie gaat nog veranderen tenminste dat is de bedoeling.Er is nog een loc in bestelling die we daar voor wilden gebruiken.Het is zo jammer dat de blauwe BLS niet qua trekkracht voldoet en nu in deze samenstelling moet rijden maar het is even niet anders.

We gaan inderdaad door met bouwen er moet nog zoveel gebeuren het is nog lang niet zoals we graag willen hebben.

Het terugmeld verhaal is irritant maar toch gaat dat vroeg of laat goed komen.We hebben kaart 4 verwijderd en zaterdag ging het foutloos en zondag zonder iets veranderd te hebben gaat het dan weer heel slecht.We wachten de soldeerkunsten van Robin even af.Werkt dat niet dan gaan we proberen de terugmelding via Loconet te doen en werkt dat ook niet dan ...........

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Nieuwe fotos van alles wat.
Harald & Alex,

jullie baan begin steeds meer vorm te krijgen en ik zie dat er nog genoeg werk aan de winkel is :-)
De achterzijde van de tunnelgallerij mag trouwens ook nog aangekleed worden ;)

Vervelend al die problemen met spookmeldingen en ik weet precies wat het is. Gewoon doorgaan en de oplossing zal zich heus wel een keer aanbieden.

Groetjes, John
Re:Baan van Harald & Alex Nieuwe fotos van alles wat.
Hoi John

Je wilt niet weten hoeveel bomen er op zo een stukje gaan.50 bomen stelt gewoon niks voor.Waar we al wel achter zijn is dat je met een zelf gemaakte grassmaster toch veel spaarzamer met je gras omgaat dan we met een shampoo fles deden.De boom voorraad is er nu ver doorheen.We hebben nog wat gipswerken te doen.Elke avond maar een paar keer gieten deze week zodat we van het weekend een voorraadje hebben om te starten.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Eerste resultaten gietmallen & achterzijde berg.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Baan van Harald & Alex Eerste resultaten gietmallen & achterzijde berg.
Citaat van: harald en alex op zondag 08 januari 2012, 21:33:13
Peter

Wij zijn dus niet de enige met dat probleem dat het na een dag zelfs nog vochtig aanvoelt........We hebben gisteren gegoten na een uur uit de mal gehaald en op de kachel gelegd en het daar vanmorgen afgehaald en toen voelde het nog vochtig aan.Wat voor gips gebruik jij??Wij van Knauf modelgips.

Harald & Alex

Sorry voor mijn late reactie maar ik gebruik ook Knauf modelgips.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Baan van Harald & Alex Nieuwe fotos van alles wat.
Hoi Peter

Even wat ervaringen delen dan  :P We doen 1 deel water 1 deel gips laten dat een minuut of 10 staan dan goed roeren en dan gieten.Het is dan net zo dun als melk zeg maar.Na een uur halen we het dan uit de mal en dan voelt het nog goed vochtig aan en dat is na een paar dagen wel minder maar nog niet geheel weg.Hebben de gegoten stukken maar eens op de radiator gelegd om te kijken hoe het dan gaat.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Nieuwe fotos van alles wat.
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Baan van Harald & Alex Nieuwe fotos van alles wat.
Hoi mannen,

Beter is om 2 delen gips op 1 deel water te gebruiken. Het is dan nog steeds goed vloeibaar maar er hoeft uiteindelijk minder water te verdampen dus is het eerder droog.
Om de verwarming forceren is niet zo'n goed idee. Kans op breuk wordt groter.

Groet, Ronald
Re:Baan van Harald & Alex Nieuwe fotos van alles wat.
Hoi Ronald

Gaan we dat wel proberen  ;)

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Nieuwe fotos van alles wat.
Goedemorgen,

Hoe gaat daar in het brabantse ?
Wordt het gips nu wel stevig?

Vraag twee kunnen jullie wel raden. Rijdt het nu eindelijk een beetje door ?

Groeten Robin
Re:Baan van Harald & Alex arcademuur en voortgang berg.
Citaat van: harald en alex op zondag 15 januari 2012, 16:57:23
de BLS Dubbeltractie

Hoi Harald en Alex

Dit is voorspan (komt heel sporadisch wel voor)
De BLS Re 465 kan met veel oudere Zwitserse lokomotief serie in dubbeltractie rijden (BLS Ae 415 en Re 420 en de SBB Re 420 en Re 620) daar hebben ze een interface voor aan boord.
Echter die interface communiceert niet met Traxx lokomotieven en kunnen ze daar dus niet mee in dubbeltractie rijden.

Bij de combinatie die jij uitbeeld zitten in beide lokomotieven een machinist en spreken we van voorspan. Het is dus geen reguliere combinatie.

Mvg, Johan
Re:Baan van Harald & Alex Nieuwe fotos van alles wat.
Hoi Johan.

We hebben even niet anders en het is omdat de Roco niet de trekkracht heeft (of goeie  tandwielen die wel in elkaar pakken en niet over elkaar heen draaien) dat we dit zo gedaan hebben.



Probleem met de bezetmeldingen is opgelost dankzij Wim Ros.  :thumbup: Hij is vanmiddag bij ons langs geweest om de zaak te bekijken.Als allereerste constateerde hij dat we op alle melderkaarten een massa hadden wat dus niet moet.Toen alles laten rijden en gaandeweg kwamen de spookmeldingen weer.Een tweede S88LN geinstalleerd vanaf kaart 6 dus de bezetmelders zijn nu via loconet in twee groepen aangesloten.Toch bleven er nog incidentele spookmeldingen over in groep 5.Nu zag Wim wat wij dus gewoon nooit gezien hadden dat als er over de melders 5.9 en 5.10 gereden werdt er op het kopsoor er naast ook een melder aanging.Als we dan een bezetmelding maakten op het kopspoor dan ging de bezetmelder van het daarnaast gelegen spoor mee aan.Als je dan op dat kopspoor weer een bezetmelding maakte dan ging alleen deze ook maar aan.

Volgens Wim een kapotte IC op kaart 5.De kaart vervangen door een exemplaar dat Wim bij had en opgelost [:D][:D]Verder zijn er nog wat problemen met de database aangepakt.We hebben dus een grote stap voorwaarts gezet en willen Wim daarvoor dan ook hartelijk danken voor de tijd die hij er in gestoken heeft.

Net nog even genoten van een storingsvrije baan en we gaan er vanuit dat dit probleem niet meer tegen gaan komen.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Probleem bezetmeldingen opgelost dankzij ..........
Harald en Alex,

Helemaal top dat de baan goed draait nu,  mooi van Wim Ros dat hij bij jullie naar het probleem is wezen kijken,
en de problemen heeft kunnen oplossen,  :thumbup:

SUk6 verder met de (aan/op) bouw,  :D

Gr, Jan
Re:Baan van Harald & Alex Probleem bezetmeldingen opgelost dankzij ..........
Jan.

We hadden er op het koploperforum een topic over gestart en alle terugmeldmodules komen van Rosoft dus toen we het daar niet opgelost kregen bood Wim aan om te komen kijken.Op het eind is het dus een S88 die niet goed is en die is netjes omgeruild.Goeie service aan huis.Kunnen nog veel leveranciers van leren.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Probleem bezetmeldingen opgelost dankzij ..........
hallo harald en Alex,

Fijn dat Wim Ros langs kwam en dat het nu opgelost is. Wat zal dat super rijden.  :thumbup:

groet,
Michiel
Re:Baan van Harald & Alex Probleem bezetmeldingen opgelost dankzij ..........
Citaat van: harald en alex op zaterdag 21 januari 2012, 21:24:19
Op het eind is het dus een S88 die niet goed is en die is netjes omgeruild.Goeie service aan huis.Kunnen nog veel leveranciers van leren.
Harald & Alex

:D :D :thumbup:

Gr, Jan
Re:Baan van Harald & Alex Probleem bezetmeldingen opgelost dankzij ..........
Michiel

Een verademing is het om het zonder elke 5 minuten een noodstop te krijgen door een onverklaarbare spookmelding.Morgen gaan we er maar eens een rijdag van maken.  :P Hopen dat het dan ook nog steeds zo gaat als het hoort. (Gaan we wel van uit)

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Probleem bezetmeldingen opgelost dankzij ..........
Mooi dat alles gevonden is.
Zaten we gisteren avond toch al een eind in de goede richting. ;)

Staan mijn bomen al ? Anders moet je ze tussendoor eens water geven.
Straks drogen ze uit :D

Ik hoop dat je morgen eindelijk eens met een biertje in je hand kunt kijken hoe de boel rond rijdt.
(Ik geloof alleen niet dat je dat een dag vol houdt. :) :) :) :) )

Robin
Re:Baan van Harald & Alex Probleem bezetmeldingen opgelost dankzij ..........
Citaat van: Hero op zaterdag 21 januari 2012, 22:12:24
Mooi dat alles gevonden is.
Zaten we gisteren avond toch al een eind in de goede richting. ;)

Staan mijn bomen al ? Anders moet je ze tussendoor eens water geven.
Straks drogen ze uit :D

Ik hoop dat je morgen eindelijk eens met een biertje in je hand kunt kijken hoe de boel rond rijdt.
(Ik geloof alleen niet dat je dat een dag vol houdt. :) :) :) :) )

Robin

Robin

Klopt het was inderdaad wat jij ook al zei.Maar dat die melders dubbel oplichten was nog niemand opgevallen.

Voor je bomen kijk even naar post 1014 daar staan ze tussen de andere  ;) De loofbomen bewaren we nog even.

We tenminste ik hoop dat het morgen net zo super gaat als vanavond.Harald is minder positief.Hij hoeft er nu niks meer aan te doen als het automatisch rond rijdt.Dan vervelen ze zich te snel."Heb niks te doen" komt er dan.Ik ben blij dat hij niks hoeft te doen........

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Probleem bezetmeldingen opgelost dankzij ..........
Dat hoorde ik vanmiddag ook al bij Teus.
Die heeft de automatische startna aankomst van een ander spoor weer verwijderd na klachten van zijn kleinzoon.

Je kan de chef software toch een dienstregeling in elkaar laten zetten.
Heeft ie weer wat te doen.Gewoon handmatig / op bestemming tussen de rest doorrijden.

Robin
Re:Baan van Harald & Alex Probleem bezetmeldingen opgelost dankzij ..........
Nu zal het schaduwstation wel van de grond moeten komen.Wim heeft hem daar het een en ander over uitgelegd dus die vraag zal binnenkort wel komen om de "hardware kant" voor elkaar te maken.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Probleem bezetmeldingen opgelost dankzij ..........
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Baan van Harald & Alex Probleem bezetmeldingen opgelost dankzij ..........
Het bewijst maar eens hoe belangrijk het is om de werking van de melder PER MELDER te controleren en dit ook nog over de hele lijn: melder>computerscherm.

Groet, Anne W
Re:Baan van Harald & Alex Probleem bezetmeldingen opgelost dankzij ..........
Harald & Alex,

Citaat van: harald en alex op zaterdag 21 januari 2012, 21:06:18
Als allereerste constateerde hij dat we op alle melderkaarten een massa hadden wat dus niet moet.Toen alles laten rijden en gaandeweg kwamen de spookmeldingen weer.
Een vraag, en werd je ook medegedeeld waarom dat alle melderkaarten geen massa mogen hebben ?.

CiteerVolgens Wim een kapotte IC op kaart 5.De kaart vervangen door een exemplaar dat Wim bij had en opgelost
Sander (Seinwezen) gaf het al aan:
Citaat van: Seinwezen op zaterdag 24 december 2011, 10:31:33
Ik denk dat het wel eens in kaart 5 kan zitten.
Dus misschien ook die eens er tussen uit halen en dan alles weer aansluiten.

Mvg,
Peter
Re:Baan van Harald & Alex Probleem bezetmeldingen opgelost dankzij ..........
Hoi Peter.

Dat was me iets te technisch wat ie daar vertelde.Dus hij mij wel uitgelegd maar is niet blijven hangen.  :? Wel was er direct resultaat en dat is het belangrijkste.Kaart 5 hadden wij inderdaad nog niet uitgewisseld.Was de bedoeling dat we dit gisteren gingen doen en toen belde Wim dat ie wel langs wilde komen en we hebben het toen even laten zitten.

We zijn helaas niet zo goed in het hele electronica verhaal en je gaat gauw twijfelen wat je moet doen.Als er dan iemand ter plekke is die verstand van zaken heeft  en reserveonderdelen bij dan kan je makkelijker beslissingen nemen en zaken uitwisselen cq. toevoegen.

Alex
Re:Baan van Harald & Alex Probleem bezetmeldingen opgelost dankzij ..........
Citaat van: Freak op zondag 22 januari 2012, 09:27:47
Citaat van: harald en alex op zaterdag 21 januari 2012, 21:06:18
Als allereerste constateerde hij dat we op alle melderkaarten een massa hadden wat dus niet moet.Toen alles laten rijden en gaandeweg kwamen de spookmeldingen weer.
Een vraag, en werd je ook medegedeeld waarom dat alle melderkaarten geen massa mogen hebben ?.

Harald & Alex,

Wellicht voor de grap eens alle massa's weer aansluiten? Ik heb altijd gelezen dat je niet te veel massa verbindingen kan hebben. De spanningsval  moet gewoon voldoende zijn. Als je dat weer zou aansluiten denk ik dat het nog steeds uitstekend draait..

groet,
Michiel
Re:Baan van Harald & Alex Probleem bezetmeldingen opgelost dankzij ..........
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Baan van Harald & Alex Probleem bezetmeldingen opgelost dankzij ..........
Het is vaak lastig te zien dat somige melders aan elkaar hangen of verkeerd zijn ingevoerd.

Het handigste om dit soort storingen op te lossen is om alles van de baan te halen en een enkele loc rond te laten rijden dan zie je in een oog opslag welke blokken bezet worden.

Maar fijn dat Wim, jullie geholpen heeft soms zie je door de bomen het bos niet meer.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Baan van Harald & Alex Probleem bezetmeldingen opgelost dankzij ..........
Citaat van: degeluidsman op zondag 22 januari 2012, 17:38:06

Het is vaak lastig te zien dat somige melders aan elkaar hangen of verkeerd zijn ingevoerd.


Koploper heeft een exportfunctie naar Excel: "Wat waar gebruikt". Blokdetails, bezetmelders, treintypen en de hele santekraam kun je eenvoudig uitlijsten. Gemakkelijker kan niet maar bijna niemand gebruikt het. :O

Gr, Ben.
Re:Baan van Harald & Alex Probleem bezetmeldingen opgelost dankzij ..........
Ben,

Alleen jammer dat je die lijst niet kan maken als excel op een andere computer staat.
Ik heb een of andere Windows 7 excel variant die ook niet herkend wordt.
Kan je natuurlijk wel zo een soort lijst printen als pdfje.

Robin
Re:Baan van Harald & Alex Probleem bezetmeldingen opgelost dankzij ..........
Michiel

We laten het eerst even zo.Vandaag hebben we behalve die massakabels alle overtollige UTP kabel etc etc weg gehaald.Het werd een onoverzichtelijke zooi.Verder de 2 S88LN vastgezet.We kunnen de massa dus nog wel weer aansluiten maar laten het eerst even zo.Vandaag ging het op 1 melding na goed.6.9 liet koploper een spookmelding geven maar dit nummer is niet aangesloten en komt ook nergens in koploper voor.We weten nog niet wat we daarvan moeten denken.Eens kijken of dit vaker gaat gebeuren want dan gaat kaart 6 toch ook terug naar Wim.

Peter.

We hebben wel wat bijgeleerd gisteren.Onder andere dat je een overzicht kan krijgen welke melders in de blokken zijn gebruikt.Bij ons kwam geen enkele melder twee keer voor.Dus geen invoer fouten maar echt een kaart die defect was.

Wat we dan vandaag gedaan hebben was ook op advies van Wim.We hadden een wissel in een blok liggen omdat de perrons dusdanig lopen en de treinen te lang zijn als ze voor de wissel stopten de achterste wagons de passagiers dan ergens in de tunnel uit moesten stappen.We hebben de wissel verlegt en nu wel wat opstelspoor in moeten leveren maar daarentegen weer wat cm gewonnen voor ons toekomstige dorp.Betekend wel dat er weer een hoop draden omgelegd moesten worden.......

Dan zijn we gisteren begonnen met gips werkzaamheden aan een brug die in het midden van de slaapkamer ligt.Deze was met papier steenmotief bekleed en nu wagen we ons er dan aan hier iets realistischer op te maken.Dus vorige week een hoop gietwerk gedaan.Die zitten er dus op maar we kunnen nog wel een keer zoveel gieten want we zijn nog maar voor de helft klaar.

Dan wil men dus een foto bij plaatsen maar blijkt dat de camera leeg is......Die houden jullie dan tegoed  ;)

Harald & Alex

Re:Baan van Harald & Alex Probleem bezetmeldingen opgelost dankzij ..........
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:Baan van Harald & Alex Probleem bezetmeldingen opgelost dankzij ..........
Citaat van: Spoorman op zondag 22 januari 2012, 18:24:50
Citaat van: degeluidsman op zondag 22 januari 2012, 17:38:06

Het is vaak lastig te zien dat somige melders aan elkaar hangen of verkeerd zijn ingevoerd.


Koploper heeft een exportfunctie naar Excel: "Wat waar gebruikt". Blokdetails, bezetmelders, treintypen en de hele santekraam kun je eenvoudig uitlijsten. Gemakkelijker kan niet maar bijna niemand gebruikt het. :O

Gr, Ben.

Hallo Ben,

de optie wordt door mij meestal als 1e geopend bij een voor mij vreemde database, en vaak niet voor niks,

met vriendelijke groet,

Walter
Re:Baan van Harald & Alex Probleem bezetmeldingen opgelost dankzij ..........
Citaat van: harald en alex op zondag 22 januari 2012, 18:31:34
Dan wil men dus een foto bij plaatsen maar blijkt dat de camera leeg is......Die houden jullie dan tegoed  ;)
Harald & Alex

Mooi dat er weer e.e.a. is opgelost en verbeterd, maar moeten we nog langer wachten........... 8o :D

Gr, Jan
Re:Baan van Harald & Alex Probleem bezetmeldingen opgelost dankzij ..........


Mooi dat er weer e.e.a. is opgelost en verbeterd, maar moeten we nog langer wachten........... 8o :D

[/quote]

Jan

Nee hoor de camera is vol  ;)

Hier dan de fotos van de vorderingen.De arcademuur die nog wel verder gedetailleerd moet worden.Het omleggen van het opstelspoor zodat de wissel niet midden in een blok ligt en dan de gipswerken aan de brug die nog verder afgemaakt moet worden.Dan nog een overzichtsfoto van de overloop.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Foto's vorderingen.
Heren,
Dit wordt een lust voor het oog.

Echt prachtig.

Gr. Arno