Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Baan van Harald & Alex Göschenen Renovatie overloop

Gestart door Harald en Alex zaterdag 25 december 2010, 16:40:31

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Baan van Harald & Alex Stenen boogbrug vraag........
Heren.

Bedankt voor de reacties

Ja het kan ook zo simpel zijn dat je er zelf niet aan denkt natuurlijk  :oops: :oops: Nu eens op zoek naar een geschikte mal.Zou eigenlijk bruchstein of zoiets moeten zijn met een mooie dieptewerking.Hoe krijg je de randen om de bogen dan in hetzelfde model als je de rest met een mal zou doen?

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Stenen boogbrug vraag........
voor de bogen doe je hetzelde


En dan krijg je dit effect


veel sucses ben benieuwd hoe je het gaat oplossen
Re:Baan van Harald & Alex Stenen boogbrug vraag........
Hoi Pixon,

zo'n mal gebogen gieten is een super idee, ik had het al gezien in je topic ;)
Voor mij wel iets makkelijker dan voor Harald en Alex omdat mijn boogstraal veel groter is.

Harald en Alex,

jullie zullen inderdaad iets met gips moeten bedenken of de huidige constructie bekleden met muurplaten. Kijk eens naar de laatste update van Gerard(mog). Hij heeft volgens mij ook zelf bruggen gemaakt met muurplaten en die zien er top uit :thumbup:

Groetjes, John
Re:Baan van Harald & Alex Stenen boogbrug vraag........
Hoi John

Dat topic van Gerard daar zien de bruggen er inderdaad top uit.We zitten de hele avond al te dubben hoe we nu het beste kunnen aanpakken.Het is een R2 boog dus inderdaad een niet al te grote boogstraal.Waar we nog het meest bang voor zijn is dat als je met een mal en of je nu klei of gips gaat gebruiken de overgangen gaat zien.Ook nog geen mal gevonden helaas.Denk dat grove bruchstein het mooiste is.Dat willen we toch eerst proberen om het zelf te fabriceren.Wordt dat een flop dan kunnen we altijd nog over muurplaten na gaan denken.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Stenen boogbrug vraag........
Harald & Alex,

ik zit over hetzelfde probleem te tobben als jullie. Misschien een soort van pilaren maken waarmee je de gipsdelen als het ware kunt opdelen en naden kunt voorkomen.

Groetjes, John
Re:Baan van Harald & Alex Stenen boogbrug vraag........
We zoeken dus ondertussen door naar een geschikte mal.Zijn dit tegen gekomen en dat lijkt niet zo verkeerd?

http://www.langmesser-modellwelt.de/product_info.php?cPath=194_198&products_id=2092&osCsid=1f431bf40b20cb2fffe5bb37aa125e69

Ik hoor ook vaak over Sporle maar die site hebben we nog niet gevonden.......

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Stenen boogbrug vraag........
De link is het bedrijf waar John (tilly) ook zijn mallen vandaan heeft.

De spoirle mallen kon je via anita decor kopen maar nu via "C-rail maikel".

Anita decor heeft nu andere mallen en deze werken ook goed

Gr.

Ron
Re:Baan van Harald & Alex Stenen boogbrug vraag........
Hoi Ron.

Bedankt voor de info.De site van Anita Decor mist wat fotos van de resultaten die je krijgt met de mallen die wij wilden.Dat was wel jammer.Dan gaan we eens bij C-Rail Maickel kijken  ;)

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Stenen boogbrug vraag........
Vandaag op bezoek geweest bij PAB om zijn Intellibox over te nemen.We hebben met de Edits Pro nogal eens last van onverklaarbare uitval waar Koploper dan op noodstop gaat en als we de zaak daarna weer opstarten dan doet alles het weer alsof er niets aan de hand is.We hebben al diverse keren geprobeerd de oorzaak te vinden maar tot op heden geen succes.Ook kan je met een Edits Pro nog met met een Marklin 6021 geen locs uitlezen en fatsoenlijk programmeren.

In Piet zijn draadje zagen we de opmerking staan dat hij een Ecos had gekocht en een Intellibox over zou hebben en hier hebben wij direct op gereageerd.We wilden omdat we toch willen proberen met koploper door te gaan en dus een interface mogelijkheid nodig hebben leek ons dit een goede mogelijkheid om bovenstaande wensen te vervullen.We hebben begrepen dat er nog wel eens spontane resets ontstaan met Intellibox en Koploper en dat dit op te lossen is met een Loconet interface en die hebben we  besteld.De Edits Pro zal dan omgebouwd worden dat deze als booster voor de baan gaat functioneren.Nu horen we wat geluiden dat dit niet bij elkaar zou passen?

We hadden hierdoor ook de kans PAB zijn baan te bekijken wat een mooie bijkomstigheid was.We kunnen niet anders zeggen dat de vele fotos in Piet zijn topic de baan alle eer aan doen.Wat een details mooi uitgevoerd en zoveel diversiteit dat je er niet op uitgekeken raakt.Een baan die in onze ogen helemaal af is.Volgens Piet was er toch nog wel het een en ander te doen maar wij hadden er zo voor getekend  B) B)

Dus al met al een leuke middag met positieve indrukken en toch wel hoge verwachtingen van onze aanwinst.Misschien wel niet het meest nieuwe besturings eenheid op de markt maar wel een betaalbare oplossing.Indien het geen probleem is om de Edits booster hiermee te verbinden dan hopen we dat de onverklaarbare noodstop van Koploper tot het verleden behoren.

Harald & Alex  
Re:Baan van Harald & Alex Bezoek aan PAB en "nieuwe" aanwinst
Hallo,

Mooi dat de aankoop gelukt is.
Ik ga straks even de onderdelen voor de interface tussen IB en Booster bestellen.
Dan hoop ik deze week ergens tijd te vinden voor de bouw van die print.
De helft ligt op voorraad dus ik alvast starten met de bouw ;)

Verstandig dat je gelijk de verbinding naar de computer vervangt/ up grade

Robin
Re:Baan van Harald & Alex Bezoek aan PAB en "nieuwe" aanwinst
Hallo Harold en Alex,

bij het herlezen / bewonderen van jullie vorderingen, lees ik dat jullie opzoek zijn naar de mallen van Klaus Spörle.

Ik heb recent de mal voor de binnenkant van een tunnel aangeschaft.

Klaus Spörle heeft geen webwinkel, maar mailtje naar klaus.spoerle at t-online.de en je ontvangt een pdf met zijn catalogus.

Hij levert netjes en snel.

gr

Erik

Re:Baan van Harald & Alex Bezoek aan PAB en "nieuwe" aanwinst
Robin

We willen alles uitsluiten wat tot noodstops/resets kan leiden.Anders komen we nog niet verder.We hopen dat Rosoft deze week opstuurt zodat we het voor het weekend hebben.Met veel zoekwerk van ons en Jenny die dan in 5 minuten wel de overgebleven melderkaart vindt  :thumbup: hoeven we die dus niet bestellen.Dus als het allemaal goedkomt kunnen we aankomende zondag aan de gang.

Erik

We zijn nu bij C-Rail Maickel terecht gekomen.Die heeft ons een catalogus van Sporle opgestuurd.Staan echt hele mooie dingen bij.Denk dat we daar maar gaan bestellen.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Bezoek aan PAB en "nieuwe" aanwinst
Citaat van: harald en alex op zondag 27 november 2011, 21:27:12
Robin

We willen alles uitsluiten wat tot noodstops/resets kan leiden.Anders komen we nog niet verder.We hopen dat Rosoft deze week opstuurt zodat we het voor het weekend hebben.Met veel zoekwerk van ons en Jenny die dan in 5 minuten wel de overgebleven melderkaart vindt  :thumbup: hoeven we die dus niet bestellen.Dus als het allemaal goedkomt kunnen we aankomende zondag aan de gang.
Vrouwen hebben het talent om altijd alles te vinden wat niet voor ze bestemd is.Gelukkig kun je daar ook soms gebruik van maken. :D
Wim kennende heb je dat pakketje ver voor het weekend binnen.

Citaat van: harald en alex op zondag 27 november 2011, 21:27:12
Erik

We zijn nu bij C-Rail Maickel terecht gekomen.Die heeft ons een catalogus van Sporle opgestuurd.Staan echt hele mooie dingen bij.Denk dat we daar maar gaan bestellen.

Harald & Alex

Neem dat blaadje van sporle zondag maar even mee.Kan ik ook nog wat leuke items uitzoeken. ;)

Robin
Re:Baan van Harald & Alex Bezoek aan PAB en "nieuwe" aanwinst
Hallo harald en Alex,

Gefeliciteerd met de IB! Ik moet zeggen dat ik ook best tevreden ben met mijn basic. Programeren gaat eigenlijk ook best simpel.

vriendlijke groet,
Michiel
Re:Baan van Harald & Alex Bezoek aan PAB en "nieuwe" aanwinst
Hoi Harald en Alex.
Altijd weer leuk om jullie updates te lezen!
Natuurlijk zit er wel eens wat tegen maar vaak komt er ook weer een mooie oplossing voor, de aanschaf van de IB is vast een goede want de IB's hebben zich allang goed bewezen en de serie die minder presteerde is allang "opgelost". :D
En natuurlijk gelijk de prachtige baan van Piet kunnen bewonderen die natuurlijk allang af is maar waar Piet toch altijd weer verbeteringen in aan ziet te brengen! :roll: :D
Dus nu weer lekker met Koploper verder en de nieuwe mallen uitproberen, John (Tilly) is ook al flink aan het experimenteren dus gewoon aan de gang gaan en af en toe even John's bevindingen lezen.

Veel plezier en succes met IB, Koploper en baanbouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.

Re:Baan van Harald & Alex Bezoek aan PAB en "nieuwe" aanwinst
Hallo

Robin.

We hebben je de Sporle folder even gemaild.Hoef je niet tot zondag te wachten  ;)

Michiel.

Wat gebruik jij als booster in samenwerking met de IB?Ik kreeg afgelopen zondag een opmerking over de stroom van de IB en die van de Edits Booster dat dit op de een of andere manier niet samenging.Dat hebben we echt niet begrepen waarom het niet samen zou kunnen.

Albert Jan.

Inderdaad een hele mooie baan van Piet.Daar kan menigeen een voorbeeld aan nemen.Je ziet gewoon zoveel details vaak op kleine oppervlaktes zulke mooie en complete taferelen dat wij ons serieus afvragen waar onze beschikbare ruimte die toch wel vrij groot is niet de helft kleiner hebben gemaakt en toch een super complete baan van hebben kunnen maken.Wat Piet wel gedaan heeft en wij dus niet is een goede planning vooraf.Maar ja dat is niet anders.Wel hebben we er weer ideeën aan over gehouden.

We hopen inderdaad een goede stap vooruit te maken met de IB.Ook op scenery gebied proberen we weer verder te gaan.De mallen die wij in het verleden gebruikt hebben waren voor de rotsen en dat ging vrij eenvoudig.Nu met muren op een rond lopend oppervlak is het even afwachten hoe dat er uit gaat zien.Voordeel is wel dat we dit buiten de baan kunnen doen en zou het dan fout gaan dan is er dus geen man overboord.

Harald & Alex 
Re:Baan van Harald & Alex Bezoek aan PAB en "nieuwe" aanwinst
Mail is binnen. Ik dacht dat je een foldertje had gekregen over de post. :?
Ziet er goed uit.Niet helemaal wat ik nodig heb,maar er zitten wel wat bruikbare dingen tussen.

Robin
Re:Baan van Harald & Alex Bezoek aan PAB en "nieuwe" aanwinst
Citaat van: Hero op maandag 28 november 2011, 20:16:19
Mail is binnen. Ik dacht dat je een foldertje had gekregen over de post. :?


Ja Robin zelfs in Breda zijn ze tot het email-internet tijdperk doorgedrongen en schijnbaar hebben ze het in Lelystad ook  :mrgreen: :mrgreen:

We gaan het maar eens proberen met No.6013 van de lijst.We zijn echt wel benieuwd of we het netjes zonder lelijke overgangen door de bocht gelegd krijgen.De tijd zal het leren........

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Bezoek aan PAB en "nieuwe" aanwinst
Ik even gekeken naar de mallen. Ik vind de 6013 vrij grof.De 6010 is iets fijner van structuur.
Meer geschikt voor de bruggenbouw.
Maar dat is natuurlijk allemaal persoonlijk.Die mallen zien er allemaal goed uit.

Robin
Re:Baan van Harald & Alex Bezoek aan PAB en "nieuwe" aanwinst
Robin

Het moet op een brug komen die rond de 25 cm hoog is.We hadden eerst 6009 in gedachten maar die is niet op voorraad.Ik hoor net van Jenny dat je ondertussen een mail hebt wat er wel op voorraad is.......

Het lijkt inderdaad wel vrij grof maar het is ook wel een vrij groot object waar het op moet.Je kan er denken we eerst iets goed op zeggen als je het gezien hebt.Misschien heb je wel gelijk.We zullen als de mal er is eens een proefstukje van maken en die fotograferen.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Bezoek aan PAB en "nieuwe" aanwinst
Na nog een keer gekeken te hebben en Jenny haar "betoog" over 6010 dat die toch beter was dan 6013 gaan we nu voor 6010........Altijd naar de vrouw luisteren  ;)

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Bezoek aan PAB en "nieuwe" aanwinst
Sorry voor het aanstichten van dit drama. :D
Had je bijna weer zelf moeten koken.
Re:Baan van Harald & Alex Bezoek aan PAB en "nieuwe" aanwinst
Citaat van: harald en alex op maandag 28 november 2011, 20:07:46
Michiel.

Wat gebruik jij als booster in samenwerking met de IB?Ik kreeg afgelopen zondag een opmerking over de stroom van de IB en die van de Edits Booster dat dit op de een of andere manier niet samenging.Dat hebben we echt niet begrepen waarom het niet samen zou kunnen.

Harald & Alex 

Bij AlbertJan heb ik de boosters vandaan.  In geval van aankoopoverweging moet je wel snel zijn, want zijn leverancier wil met produceren gaan stoppen geloof ik.



vriendelijke groet,
Michiel

Re:Baan van Harald & Alex Bezoek aan PAB en "nieuwe" aanwinst
Robin

Het is geven en nemen om de vrede te bewaren  :mrgreen:

Michiel.

Aanstaande zondag gaan we samen met Robin kijken of het wel met de Edits kan.Deze heeft al 6 stroomkringen en functioneert nu naar behoren.

De Loconetadapter is ondertussen ook binnen.Snelle service van  Rosoft kan niet anders zeggen  :thumbup: Er zit een verbindingskabel bij van IB naar adapter en de kabel van adapter naar computer is er apart bij besteld dat waren de kosten ook niet.

Wel is de IB volgens Piet nooit van een update voorzien.Is dit een pre om de zaak goed aan de gang te krijgen?Kan het besturingssysteem wat nu Windows 7 is nog invloed hebben?

Harald & Alex

Re:Baan van Harald & Alex Bezoek aan PAB en "nieuwe" aanwinst
Normaal mag dat geen probleem zijn,
Maar anders een andere PC zoeken.
Ik weet niet welke systemen dan wel ondersteund zijn... Maar anders een Live CD (een CD met een systeem op waarvan je opstart i.p.v. je HDD) Ik gebruik dat vaak... Je kan zelf Android vanop een geheugenkaart van je fototoestel draaien op je PC.


groeten Dylan
Re:Baan van Harald & Alex Bezoek aan PAB en "nieuwe" aanwinst
Citaat van: harald en alex op dinsdag 29 november 2011, 19:42:21
Wel is de IB volgens Piet nooit van een update voorzien.Is dit een pre om de zaak goed aan de gang te krijgen?

Loconet wordt pas bij versie 1.55 volledig ondersteud
Omdat je via loco net naar je PC gaat werken raad ik je aan je IB te updaten naar de versie 1.55

Mvg, Johan
Re:Baan van Harald & Alex Bezoek aan PAB en "nieuwe" aanwinst
Je kan uitlezen welke software versie er in de IB zit.
1.55 is gratis dus kun je downloaden. 2.0 gaat wat kosten.Was bij de treinenboer goedkoper als in de Uh.webshop.
Software updaten moet rechtstreeks (via rs232kabel)en zonder alle rand apparatuur aan de IB
Kunnen we ook zondag doen als je het zelf niet ziet zitten.

De 2e stap wordt
Prik die Loconet interface  gewoon in je laptop en kijk wat er gebeurd.(wel koploper even omzetten op een loconet centrale.)
Om de verbinding te testen kun je het spiegelei groen maken in koploper.
De IB volgt als alles klopt.

Robin
Re:Baan van Harald & Alex Bezoek aan PAB en "nieuwe" aanwinst
Bedankt voor de reacties.

We kijken zondag wel even samen.Dan weet je zeker dat wij ondertussen niks verkloot hebben.........

Net even op de site van Uhlenbrock rond geneusd en we zien bij diverse updates ook windows 7 staan dus dat zal dan het probleem wel niet worden.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Bezoek aan PAB en "nieuwe" aanwinst
Vergeet dan niet een laptop met rs232poort mee te nemen Zondag.
Ik bezit helaas geen computer meer die dit direct aan kan sturen.

Robin
Re:Baan van Harald & Alex Bezoek aan PAB en "nieuwe" aanwinst
Citaat van: harald en alex op dinsdag 29 november 2011, 19:42:21
Kan het besturingssysteem wat nu Windows 7 is nog invloed hebben?

Harald & Alex

De juiste updates zullen altijd helpen maar of het noodzakelijk is weet ik niet. De juiste drivers straks wel

Uhlenbrock drivers

groet,
Michiel
Re:Baan van Harald & Alex Bezoek aan PAB en "nieuwe" aanwinst
IB updaten kan alleen volledig onder DOS, er mag verder niets draaien, ook geen Windows. In de DOS box van Windoos kun je dus geen IB updaten.
Dat gaat altijd fout!

Gaat het fout, er is een procedure om weer in de IB te komen. Moet ergens in de faq van Uhlenbrock staan.

IB blijft een centrale uit de vorige eeuw en heeft een schone DOS nodig!

Mvg, Johan
Re:Baan van Harald & Alex Bezoek aan PAB en "nieuwe" aanwinst
Hoi Johan.

Bedankt voor de waarschuwing.We zijn ondertussen aan het zoeken geslagen en kwamen dit draadje tegen:

http://forum.3rail.nl/index.php?topic=10295.0

We gaan het dan zo uitvoeren als je aangeeft.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Bezoek aan PAB en "nieuwe" aanwinst
Ik kan mij herinneren dat ik het niet via DOS heb gedaan.
Er is tegenwoordig ook een Windows update programma.

http://www.uhlenbrock.de/INTERN/28/software/updates/I994389C-001.htm
De centrale uit het stenen tijdperk is dus aan de 21e eeuw aangepast. :D

Robin
Re:Baan van Harald & Alex Bezoek aan PAB en "nieuwe" aanwinst
Hallo H & A,

Helaas mijn planning niet gehaald.Jullie print zit in elkaar maar geen zin/fut meer om te testen.
Kan alleen maar fout gaan.Is toch wel meer werk als gedacht.
Ik ga nu een Whisky glas vullen en rustig onderuitzakken.Morgenavond probeer ik die interface werkend te krijgen.Ik presteer toch beter onder tijdsdruk ;)

Gegroet Robin

Re:Baan van Harald & Alex Bezoek aan PAB en "nieuwe" aanwinst
Robin.

We kunnen morgen ook altijd kijken.We hebben die ICs gehaald die je nog nodig had.Morgen rond 09.30 uur staan we bij je op de stoep.

Vandaag 2 setjes figuurtjes gekocht om het meertje en de uitkijk wat te bevolken.Het is een beetje zoek de vissers tussen de bossen maar ze zitten er toch echt.Ook weer een klein stukje langs de rails zover klaar gemaakt met groen.Wat lang gras gekocht en geprobeerd dit met een drup warme lijm en dan direct een bosje er rechtop in te steken.Dat werkt goed.Dan het bosje los steken van de plaat en klaar zijn ze om op de baan gezet te worden.Ook een stukje ballast gedaan en geprobeerd dit geimiteerd te krijgen:



Valt nog niet mee.Hebben ook maar een klein stukje geprobeerd en dan ook alleen maar de bedding maken en niks met een airbrush of zo.Wat direct al wel opvalt is dat de lijm echt heel dun moet zijn zodat het er tussen vloeit en niet er overheen loopt.Dat ging in de eerste poging mis maar na nog een keer verdunt te hebben ging het al stukken beter.Oefening baart kunst moet je maar denken.Oefenen kunnen we nog genoeg want de hele baan moet zowat nog gebeuren.Hier nog een paar foto's van de resultaten van vandaag.

Harald & Alex





Re:Baan van Harald & Alex Wanderer & Angler
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Baan van Harald & Alex Wanderer & Angler
Mooie sfeer.

Doen jullie wel een druppeltje afwasmiddel in de verdunde lijm ?? dan vloeit het zo tussen de ballast.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Baan van Harald & Alex Wanderer & Angler
Hallo Peter.

Ja we hadden er inderdaad een drupje afwasmiddel in gedaan.Maar de eerste poging was het gewoon nog te dik.Volgende week maar eens verder mee experimenteren.Dan maar een groter stuk aanpakken en kijken hoe het dan wordt.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Wanderer & Angler
Eerst even nevelen met de plantenspuit met beetje afwas helpt.

Gr, Ben.
Re:Baan van Harald & Alex Wanderer & Angler
Ben

Zal Jenny blij mee zijn moet ze de plantenspuit ook nog afstaan  :mrgreen: :mrgreen: Wat wel weer opviel dat door het vele vocht de melders in die sectie direct weer opspelen en dan ben je met rijden in dat stuk direct weer klaar  :(

Vandaag ook nog 5 kilo modelgips bij de Gamma gehaald om de muren te gieten voor de boogbrug.Eerste stukje te snel willen verwerken en dat brak dus direct in stukken  :evil: Beste om dat maar eens goed uit te laten harden.Gaat zo wel even duren voordat we genoeg hebben om de hele brug mee te beplakken.Vanavond maar eens proberen een voorraadje aan te leggen en dan volgende week eens kijken of het wat wil lukken om het er netjes op te krijgen.Wat kun je nu het beste doen om het op maat te maken snijden of misschien met een zaagje?

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Wanderer & Angler
Ipv de plantenspuit gewoon een lege spuitfles van schoonmaakmiddel nemen.
Ik gebruik een oude glassex fles.
Citaat van: harald en alex op zaterdag 03 december 2011, 16:08:12

Morgen rond 09.30 uur staan we bij je op de stoep.


Je kan beter iets eerder komen.De buren houden om die tijd ook altijd open huis.
Geeft geen garantie op een parkeerplaats,Ik denk dat je op de hoek bij die flat de meeste kans maakt.

Robin
Re:Baan van Harald & Alex Wanderer & Angler
Robin

Ok dan proberen we voor 09.00 uur dan mag ik aannemen dat de poorten van de buren nog niet open zijn.........

Heb de bananendoos met de hele rataplan al klaar staan dus daar gaat het niet aan liggen  ;)

Ben ondertussen nog steeds aan het gips gieten.Eens kijken of we de eerste 2.5 kilo er door krijgen vanavond  :)

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Wanderer & Angler
Doe mij een mislukt afgietsel als je wil.
Kan ik vast aan mijn schilder kunsten werken.

Ik ga hier die fles champagne ontkurken.
Re:Baan van Harald & Alex Wanderer & Angler
Dat deze melding toch goed nieuws kan zijn  :mrgreen:

Mooi dat het werkt.De mislukte stukken liggen ondertussen in de vuinisbak onder een dikke laag overtollig gips maar misschien mislukt er nog wel eentje en anders brengen we wel een goeie mee.Als die de reis overleeft natuurlijk.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Wanderer & Angler
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Baan van Harald & Alex Wanderer & Angler
Hoi Harald & Alex,

Gipsplaatjes kun je voorzichtig op maat maken met een dun figuurzaagje of met een Stanleymes.

Wel zorgen voor een geheel vlakke ondergrond en niet teveel druk uitoefenen.

Oefening baart kunst, dus het lukt niet altijd.

Succes, groet,

Ronald
Re:Baan van Harald & Alex Wanderer & Angler
Mooie foto's van je stukje scenery. Ik heb de vissers gevonden  :)

Je witte rotsmuur wordt steeds opvallender  nu.
Re:Baan van Harald & Alex Wanderer & Angler
En al uitvallers gehad ?

Ik had hier nog 2 blokken waar de bezetmelding niet van klopte.
Is opgelost en ben nu een treinstel aan het ijken. :)

Robin
Re:Baan van Harald & Alex Wanderer & Angler
Hallo

Vandaag dan de ombouw van de Edits Pro tot booster en de Intellibox van Piet die als centrale moet dienen.Daarvoor naar Robin gereden die hier gewoon veel meer verstand van heeft als wij.We stonden daar vanmorgen om 09.00 uur al op de stoep.We hadden alles tot en met de PC meegebracht maar toen we die aan probeerden te sluiten op Robin zijn beeldscherm bleef het zwart dus dat was al een tegenvaller.Dus proberen de benodigde update voor de IB met de laptop van Robin proberen binnen te halen maar dit lukte ook al niet  :? De dag begon goed.Hopelijk zou de ombouw dan vlotter gaan.Dat ging ook vrij snel en even met de IB van Robin gekeken of er daadwerkelijk een signaal naar de rails zou gaan en dat was dan ook zo.

Na het stof wat van Robin zijn baan af te hebben gereden zijn we dan weer naar huis gegaan omdat we natuurlijk echt wel benieuwd waren of alles dan bij ons ook zou werken en we verlost zouden zijn van de noodstops in Koploper.Maar eerst het mysterie van de niet werkende PC oplossen.Thuis gekomen de PC aangesloten en ja hoor weer zwart het beeldscherm  :twisted: :twisted:.Computer open gemaakt niks bijzonders te zien.Toen de stekker gekeken en ja hoor een pinnetje krom.Deze recht gebogen en kijk we hebben weer beeld.  :thumbup:

Toen de IB die moest dus een update maar bij Robin lukte dat niet.Weer van de Uhlenbrock site gedownload en nu werdt ie in 1x geinstalleerd.Gaat wel zoals al aangegeven door anderen in DOS maar geen problemen met vastlopers of zoiets.Duurde een kwartiertje en klaar was het.Onze PC heeft nog een RS232 poort en dat had de laptop van Robin niet.Zou dat de oorzaak kunnen zijn?

Dan ben je klaar he denk je dan.Kabels aansluiten en rijden met die hap zou je denken.Helaas.........De opmerking Kortsuiting Booster waar we nog een geintje over hadden gemaakt kwam direct in het scherm te staan toen we de zaak opstarten.Robin gebeld en samen met hem wat dingen geprobeerd maar het ging niet.Dan de behuizing van de booster er afgeschroefd om te kijken of er daar iets niet goed zat en ja hoor een gele draad had losgelaten  :D Dus die weer vastgezet en dan zou het dan eindelijk zo ver zijn.

En dat was het dan ook.Een uur gereden zonder 1x een onverklaarbare noodstop te hebben gezien is een verademining  :thumbup: :thumbup: Alles werkt zoals het behoord dus een geslaagde aankoop en ombouw met veel dank aan Robin die zelfs op afstand als helpdesk kan functioneren  :mrgreen: :mrgreen:

Verder nog een fotootje geknipt van de gipswerken.9 stuks zijn nu droog dus volgende week kunnen we een begin maken van de brug bekleding  ;)

Harald & Alex

Re:Baan van Harald & Alex Wanderer & Angler
Citaat van: harald en alex op zondag 04 december 2011, 17:44:00

Alles werkt zoals het behoord dus een geslaagde aankoop en ombouw met veel dank aan Robin die zelfs op afstand als helpdesk kan functioneren  :mrgreen: :mrgreen:


Heel goed. :thumbup: Weer een tevreden IB'er.

Gr, Ben.
Re:Baan van Harald & Alex Intellibox rules!!!!!!
Deze hobby kent altijd van die rare tegenslagen "gebogen pinnetje", "los geel draadje" maar uiteindelijk geeft het weer een voldaan gevoel  :D
Re:Baan van Harald & Alex Intellibox rules!!!!!!
Michiel,

Samengevat heet dat transportschade.
We hadden het dus eigenlijk wel hier kunnen doen die update.

Ben we hebben er gelijk 2 zieltjes bij. O:-D  -> H & A.

Gr.Robin