Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Baan van Harald & Alex Göschenen Renovatie overloop

Gestart door Harald en Alex zaterdag 25 december 2010, 16:40:31

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re:Baan van Harald & Alex Nieuw stukje scenery.
Hoi Henk.

We gaan het proberen maar wel met een klein stukje tegelijk dus inwassen en direct het overtollige verwijderen.Zou anders niet weten waar je het dan mee in zou moeten voegen als met voegsel voor tegels?Jij gebruikt dezelfde steentjes?Wat had jij in gedachten voor voegen dan?

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Nieuw stukje scenery.
Hoi Harald en Alex,

Ik denk dat het wel kan, maar ik zou die steentjes eerst goed nat maken om de zuigkracht te verminderen, en gelijk weer afdoen met een vochtige spons. Maar dat is puur een idee hoe ik het zou doen. Ik zit zelf nog in de lijmfase.

Veel succes.

Gr. Henk
Re:Baan van Harald & Alex Nieuw stukje scenery.
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Baan van Harald & Alex Nieuw stukje scenery.
Dat stukje steunmuur zou ik op een rots laten rusten.

Is de eenvoudigste oplossing en staat denk beter dan de steunmuur te verlengen.

Groet,

Ronald
Re:Baan van Harald & Alex Nieuw stukje scenery.
Henk

Morgen zullen we het weten  ;) We zullen wel een foto maken van de resultaten.We brengen het er met een spons aan en met een schone spons er direct er achter aan.Je krijgt met tegels zetten ook een grauwsluier als je dat niet doet en zal hier niet anders zijn.

Ronald

Denk ook dat een rots de beste oplossing is.Gaan we morgen ook maar eens proberen.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Nieuw stukje scenery.
Het lijkt wel voorjaar daar in het Brabantse :D
Alles schiet uit de grond.

Wat betreft die struiken. Ik vind ze net iets te braaf.Ze staan iets te recht naar mijn mening.
Je mist misschien daar onderaan nog wat kleurvariatie.
Aan de waterkant heeft het groen vaak de neiging om over de sloot heen te groeien.
Dus zet er een paar een beetje scheef,dan ben ik ook weer blij ;)

Maar ik moet wel zeggen het knapt al enorm op.

Succes met voegen.En daarna lekker met de verweringspoedertjes aan de slag?
Als je zondag toch nog geld wil uitgeven in Dordrecht is nog een beurs waar je welkom bent.

Groeten Robin
Re:Baan van Harald & Alex Nieuw stukje scenery.
zoooo jullie zijn goed bezig !!!
Wat een prachtige baan en wat veel ruimte.
Jullie draadje begint op pagina 1 meteen met een foto van jullie locdepot, in 1 woord: fantastisch !

Als jullie het niet erg vinden wil ik graag wat ideetjes "stelen" of namaken.
vriendelijke groet, en succes met bouwen, Arend.
(ps Die rechte locloods en/of werkplaats die op jullie baan staat is dat ook Ottbergen?
Hebben jullie toevallig een nummer of merknaam van die loods, bij voorbaat dank)
Re:Baan van Harald & Alex Nieuw stukje scenery.
Hoi Harald en Alex,

Prachtige brug is dat en zeker met die beek erbij! Voegen is wel mooier, neem de tijd..

groet, Michiel
Re:Baan van Harald & Alex Nieuw stukje scenery.
Goedemorgen.

Bedankt voor de positieve reacties.  :thumbup:

Robin

Dat zal hem vandaag niet worden helaas.We willen nog wat dingen doen boven.Heb me voorgenomen om vandaag die dradenbende onder de baan netjes te maken.We willen nu vrijwel alles aangesloten is de zaak netjes te maken.Nu is het gewoon wachten dat er iets kapot getrokken wordt en de gevolgen daarvan kennen we ondertussen.........

Arend

Bedankt voor de complimenten.er moet nog een hoop gebeuren cq opnieuw gedaan worden maar het vordert gestaag.Volgens mij was de loods inderdaad Ottbergen maar ze zijn allebei 2e hands gekocht dus weet ik het merk zo niet.Misschiien Vollmer?Uiteraard kan je zaken die je leuk vindt overnemen op je eigen baan.Wij lenen ook nog wel eens een idee van een ander.Daarom zijn forums zo mooi.

Het voegen is ondertussen gebeurd.eigenlijk niks anders als je tegels invoegt wat voor ons geen onbekend werk is.Zorg dat het voegsel gelijkmatig is dus zonder klonten en dan met een spons opbrengen en dan met een tweede schone spons en schoon water er een paar keer overheen zodat de voegen gelijkmatig vol komen en de grauwsluier er af gaat.Nu staat het geheel te drogen.We hadden de zaak afgeplakt maar het voegwater kruipt overal tussen dus de nieuwe ballast op de brug was al gedeeltelijk grijs.Even een nieuw laagje er over en hier zijn dan de resultaten.

Nu het stukje rots nog onder de steunmuur en de berg aan de linkerkant moet nog aangekleed worden.Hier zit ook nog het afzichtelijke groene strooisel  :thumbdown:

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Nieuw stukje scenery.
Hoi Harald en Alex,

Het voegen is perfect gelukt zie ik, complimenten ziet er erg goed uit.

Gr. Henk
Re:Baan van Harald & Alex Nieuw stukje scenery.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:Baan van Harald & Alex Nieuw stukje scenery.
Ha die Harald en Alex.
Wat is de stenen brug, zeker nu die gevoegd is, enorm mooi geworden! B)
Gelukkig dat je voor deze klus een "voegbedrijf" bij de hand had, hier is wel een stukje vakwerk geleverd.
Ik ben ook erg benieuwd hoe je de rail"driehoek" gaat afwerken, dit is natuurlijk een afgesloten en daardoor onbereikbaar stukje baan en vaak lastig om hier iets leuks voor te bedenken.

Veel succes en plezier met de verdere bouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Baan van Harald & Alex Nieuw stukje scenery.
Citaat van: harald en alex op zondag 13 november 2011, 10:51:34
Goedemorgen.

Heb me voorgenomen om vandaag die dradenbende onder de baan netjes te maken.We willen nu vrijwel alles aangesloten is de zaak netjes te maken.

Harald & Alex

Dan hebben jullie het leuke werk van vandaag er al op zitten. :D Is goed gelukt trouwens.
Succes met alle kabel inkort werkzaamheden.Verstandig om het te doen voordat het misgaat.

Robin
Re:Baan van Harald & Alex Nieuw stukje scenery.
Hoi Harald en Alex,

Mooie brug, knap stukkie werk !

Groet,
PJ
Re:Baan van Harald & Alex Nieuw stukje scenery.
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Baan van Harald & Alex Nieuw stukje scenery.
Hoi Harald & Alex,

Netjes gedaan dat voegwerk van die brug.  :thumbup:

Groet,

Ronald
Re:Baan van Harald & Alex Nieuw stukje scenery.
Hoi Harald en Alex,

De brug is erg mooi geworden. B)

Gr.
René
Re:Baan van Harald & Alex Nieuw stukje scenery.
Hallo

Bedankt voor de complimenten  :thumbup: Ondertussen is de steunmuur voorzien van een rots.Deze moet nog wel op kleur gemaakt worden maar dat is iets voor volgend weekend.Verder de kabelzooi vastgezet zodat je nu niet allemaal draden op halve hoogte tegenkomt als je onder de baan moet zijn.Daar hebben we geen foto van gemaakt want iedereen weet wel hoe draden er gebundeld uit zien.De rots hebben we nog wel een fotootje van.

Die driehoek ja dat weten we zelf ook nog niet  :? Waar de poort zit zal toch met de vrachtauto's over de rails gereden moeten worden.We zullen wat lading moeten zien te scoren om de boel wat te vullen en een schaftkeet voor het personeel van de goederenloods en deze opslagplaats.Op dit moment zitten er aardig wat half afgemaakte projecten in.Maar dat zal vanzelf goed komen  ;)

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Nieuw stukje scenery.
Harald, Alex,

knap voegwerk B)

Ik vind persoonlijk wel het kleurverschil tussen het bruggetje en het tunnelportaal te groot.

Groetjes, John
Re:Baan van Harald & Alex Nieuw stukje scenery.
John

Daar moet ik je gelijk in geven.Het oorspronkelijke tunnelportaal is kapot gegaan bij de renovatiewerkzaamheden.Dit is een standaard portaal van Noch.Zoals gezegd de steentjes zijn op en we zouden niet weten waar we die nog kunnen krijgen.Het stoort ons niet gelukkig.Mooier was in dezelfde stijl geweest maar dat kan dus nu niet meer.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Nieuw stukje scenery.
Lid sinds: 2010

MärklinCS2 + Windigipet: DB Ep3 diesel + stoom

offline
Re:Baan van Harald & Alex Nieuw stukje scenery.
ik zie op de foto's dat de c-rails direct op de draaischijf aansluiten.
hoe hebben jullie dat gedaan?
Re:Baan van Harald & Alex Nieuw stukje scenery.
Citaat van: Robert op zondag 13 november 2011, 19:32:42
ik zie op de foto's dat de c-rails direct op de draaischijf aansluiten.
hoe hebben jullie dat gedaan?

Robert

De draaischijf is een omgebouwde Fleischmann draaischijf en was dus niet geschikt voor 3 rail.De rails hebben we met een dremel op maat gemaakt en er tegenaan gezet.Dat is wel niet zo als het hoort misschien maar werkt wel zonder ontsporingen of storingen.De middengeleider is een stukje messing waaraan de + is gesoldeerd en de brug zelf is ook voorzien van de messing strip.De prijsverschillen tussen Fleishmann en Marklin waren toendertijd zo groot dat we hiervoor gekozen hebben.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Nieuw stukje scenery.
Hallo

Maar weer eens een poging om wat gegevens te verzamelen om een loc weer compleet te krijgen  :?

Van deze loc http://wiki.3rail.nl/doku.php?id=modellen:marklin:maerklin_37184.20

Hier zoeken we dus wat onderdelen van alleen als we het nummer 37184.20 op de site van Marklin invoeren dan vindt ie niks?Doen we dat nu niet goed of heeft Marklin in al haar wijsheid besloten dat dit te oud is om de exploded view met onderdeelnummers voor deze loc maar achterwege te laten?

Wie kan ons hier mee helpen?

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Onderdelen speurtocht.
Re:Baan van Harald & Alex Onderdelen speurtocht.
Hoi harald en Alex,

De .20 weglaten achter het artikelnummer.
Dan moet hij wel te vinden zijn.

Groeten Sander

Ben was me voor :D
Re:Baan van Harald & Alex Onderdelen speurtocht.
Net te laat.
Check je mailbox.

Groeten Robin
Re:Baan van Harald & Alex Onderdelen speurtocht.
Heren.

Bedankt voor de snelle service.We voelen ons wel wat opgelaten dat wij dat nu zelf niet voor elkaar hebben kunnen krijgen  :oops: :oops:

Maar goed we hebben ze geprint en kunnen ermee naar Trein 2000 en dan zijn we benieuwd hoelang het gaat duren voordat de onderdelen binnen zijn.Dan zouden we de laatste 2 locs die nu nog op de kast staan ook weer mee kunnen rijden.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Onderdelen speurtocht.
Citaat van: harald en alex op dinsdag 15 november 2011, 19:06:40
Heren.

Bedankt voor de snelle service.We voelen ons wel wat opgelaten dat wij dat nu zelf niet voor elkaar hebben kunnen krijgen  :oops: :oops:

Maar goed we hebben ze geprint en kunnen ermee naar Trein 2000 en dan zijn we benieuwd hoelang het gaat duren voordat de onderdelen binnen zijn.Dan zouden we de laatste 2 locs die nu nog op de kast staan ook weer mee kunnen rijden.

Harald & Alex

Hoi Harald en alex,

jullie kunnen ook gewoon een mailtje doen aan Keuterman.
Als hij het op voorraad heeft, verstuurd redelijk snel.

http://www.keuterman.nl/

Doe ik ook regelmatig en gaat uitstekend.
Beter dan via de dealer >:-D.

Groeten Sander
Re:Baan van Harald & Alex Onderdelen speurtocht.
Sander.

Ok gaan we proberen  ;)

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Onderdelen speurtocht.
Hallo

We hebben in de loop van de tijd geprobeerd om van diverse filmfragmenten een leuk geheel te maken.De hele baan is zo in beeld gebracht en je kan goed de vorderingen zien die we maken.Er moet nog wel een hele hoop op scenery en koplopergebied gebeuren maar we zetten maar stug door.We hopen dat jullie het een leuke film vinden en horen graag jullie mening over het geheel.

Veel plezier met het kijken  ;)

Harald & Alex

Re:Baan van Harald & Alex Film van de huidige stand van zaken.
Hoi Harald en Alex,

Erg leuk film die een mooi overzicht biedt over waar jullie mee bezig zijn geweest  :thumbup: Ik heb genoten en weet weer hoe leuk scenery zal zijn.

groet, Michiel
Re:Baan van Harald & Alex Film van de huidige stand van zaken.
Harald & Alex,

jullie baan begint nu toch wel serieuze vormen aan te nemen. Knap gemaakt :thumbup:

Ik wil absoluut geen afbreuk doen aan jullie vorderingen maar jammer genoeg zie ik hier en daar wel nog van die bedrukte muurplaten. Sorry, maar ik heb een bloedhekel aan die dingen :?

Groetjes, John
Re:Baan van Harald & Alex Film van de huidige stand van zaken.
John

We weten wat je bedoeld maar het is voor een buitenstaander moeilijk te zien wat er al heel lang in zit en wat er nieuw bij gemaakt wordt.Als je op de muur doelt die bij de kolenbunker zit.Die is ondertussen al 8 a 9 jaar oud en toen waren we nog niet zover als we nu zijn.We kunnen echter ook niet alles tegelijk aanpakken.Misschien dat die ooit nog aan de beurt komt maar eerst zijn er wel wat andere dingen aan de beurt.

Michiel

Bedankt voor de reactie en inderdaad kan je aan de scenery veel plezier beleven.Het is zo jammer dat wij ons toendertijd met de opbouw ons daar niet verder in verdiept hebben want dat had nu heel veel werk gescheeld.

Nu staat de PC van zolder op de keukentafel om een nieuwe dvd speler er in te zetten en daarna komt daar Windows 7 op.We hebben ons laten vertellen dat Windows 7 sneller is dan XP en we zijn benieuwd of dit een positieve uitwerking heeft op koploper.Zo niet is er ook niks aan verloren.We houden jullie op de hoogte van de resultaten.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Film van de huidige stand van zaken.
Hoi Harald & Alex,

Ik heb genoten van het filmpje en de lekkere muziek erbij. :thumbup:

Gr.
René
Re:Baan van Harald & Alex Film van de huidige stand van zaken.
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Baan van Harald & Alex Film van de huidige stand van zaken.
Leuke film geeft een goed overzicht van jullie baan.

Groet, Ronald
Re:Baan van Harald & Alex Film van de huidige stand van zaken.
Harald en Alex,

Hele mooie baan zo. En dat nog niet alles af is hoort er ook een beetje bij toch.
Zelf ben ik alleen nog bezig met mijn testbaantje dus heb nog veel te doen.

Groet Niels
Re:Baan van Harald & Alex Film van de huidige stand van zaken.
Is inderdaad een mooi overzicht.
Ik mis alleen de grote bouwput nog :D

Robin
Re:Baan van Harald & Alex Film van de huidige stand van zaken.
Bedankt voor de leuke reacties.

De spiraal en het toekomstige schaduwstation zijn door de filmdirector weg geknipt omdat het filmpje niet langer dan 15 minuten mochten zijn.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Film van de huidige stand van zaken.
Dus binnenkort deel 2 . H&A under construction. ;)

Ze rijden wel een stuk mooier als in het 1e filmpje.

Robin
Re:Baan van Harald & Alex Film van de huidige stand van zaken.
Robin

Maar we zijn er nog lang niet.Grootste probleem wat we nu hebben is de BR103 die we gereset hebben.Als ik dat nu direct gezien had dat die oranje draad los was gekomen maar ja gedane zaken nemen geen keer.Als we nu een "sprong" doen kunnen we nog niet zien wat de waardes zijn en dus gaat verstellen ook niet  :(

We begrijpen niet dat je dat nu niet met een computerprogramma kan doen een loc uitlezen en programmeren.Dus zonder dure hardware.

Overigens Windows 7 staat er op en de locs hebben net een rondje gereden.Het mag ons gevoel zijn maar heb het idee dat het makkelijker loopt.CPU belasting nog niet boven de 8% geweest dus dat lijkt wel goed.Wat we begrepen hebben dat er in Windows 7 minder op de achtergrond meedraait.

De toekomst zal het uitwijzen  ;)

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Film van de huidige stand van zaken.
Vandaag niet veel voor elkaar gekregen :( Hebben jullie ook wel eens dat alles wat je wil doen de eerste keer fout gaat?

We hadden op de trein PC Windows 7 gezet.Maar dan ben je dus mooi wel je drivers kwijt.De geluidskaart driver hebben we vrij snel terug gevonden maar het schijnt dat Nvidia aardig achter loopt in de ontwikkelingen met Windows 7 en dus domweg nog geen driver ontwikkeld heeft voor haar videokaart  :thumbdown: Mooi hoor als je twee schermen per kamer hebt hangen en ze niet kan gebruiken.Wachten op een update dat Win 7 die wel gaat ondersteunen staat er dan op internet.Daar hebben we dan het geduld niet voor dus maar op zoek naar een andere oplossing.Die dan naar goed zoeken gevonden en na 2 uur doen dan eindelijk de 4 schermen het weer.  :evil: :evil:

Dan maar eens aan de gang om de CV waardes in de BR103 op orde te krijgen.Dat is dus een crime met een 6021.Op dit moment schokt de loc te pas en te onpas en we krijgen het niet goed.Dus daar maar mee gestopt.Sprong laten maken lukt ook niet meerDenk dat we dat de vorige keer met de IB van Robin gedaan hebben en dat zelfde lukt dus qua instellingen niet met de 6021.Maar we hadden opgekregen dat het met MR Direct en een stukje hardware wel zou lukken.Robin had gevraagd om dit programma eens op een PC te zetten en we hebben nog een oude laptop dus die tevoorschijn gehaald.Blijkt ie niet meer op te willen starten.  :twisted: :twisted: :twisted:

Met het humeur ondertussen nog iets kouder als buiten daar maar een oplossing voor zoeken.Nu doet ie het ondertussen weer na de accu verwijderd te hebben  :? Wat dat nu weer met opstarten te maken hebt als je de laptop aan de stroom hebt.Joost zal het weten.

Dus daar straks MR Direct opzetten.Kijken of dat in 1x gaat.

Dan nog om de negativiteit maar iets te temperen wat aan de scenery gedaan.Bij het meertje en de stenen brug nog wat begroeiing aangebracht en de rots onder de steunmuur van de tunnel verder afgemaakt.Dat is dan nog wel aardig gelukt en hebben we dan nog een paar fotos van.

Hoop dat het morgen iets vlotter gaat allemaal.We hebben toch altijd wel positieve zin om wat te doen aan de baan maar nu kosten die onbenullige dingen toch zoveel tijd dat de zaterdag al weer voorbij is.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Film van de huidige stand van zaken.
Hoi Harald & Alex,

Tja, wat kan ik zeggen over al de problemen. Het is en blijft Windows. En die blijft doen wat die zelf wilt. Het is dat Apple erg duur is anders zou ik direct overstappen. Gelukkig werkt het wel weer en dat is al wat.

En helaas heb je wel eens van die dagen dat echt niets lukt  :-( :-(

Hopelijk morgen meer geluk  :thumbup:
Zal voor jullie duimen.

Groet Niels
Re:Baan van Harald & Alex Film van de huidige stand van zaken.
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re:Baan van Harald & Alex Film van de huidige stand van zaken.
Hoi,

Het ziet er allemaal weer mooi en netjes uit hoor! :)
Mooi filmpje ook!

Mvg
Falco
Re:Baan van Harald & Alex Film van de huidige stand van zaken.
Bedankt voor de reacties.

MR Direct staat op de laptop en zover we kunnen beoordelen zonder de hardware werkt het programma.We wachten wel met het proberen te programmeren van de BR103 totdat we alles compleet hebben.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Film van de huidige stand van zaken.
Ik hoop dat bekend is dat MRDirect onder DOS hoort te lopen ?
Schijnt wel onder windows te werken maar stopt soms door plotselinge hang-ups.
Maar dit is wijsheid "van horen zeggen" .......
Re:Baan van Harald & Alex Film van de huidige stand van zaken.
Citaat van: huub op zaterdag 19 november 2011, 21:25:39
Ik hoop dat bekend is dat MRDirect onder DOS hoort te lopen ?
Schijnt wel onder windows te werken maar stopt soms door plotselinge hang-ups.
Maar dit is wijsheid "van horen zeggen" .......


Huub

Hij staat geinstalleerd op een laptop met windows 98 er op als besturingssysteem en opent zich in een DOS scherm  :? We zijn ook geen computerexperts dus zijn we er van ut gegaan dat het zo goed is?

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Film van de huidige stand van zaken.
Citaat van: harald en alex op zaterdag 19 november 2011, 21:30:01
Citaat van: huub op zaterdag 19 november 2011, 21:25:39
Ik hoop dat bekend is dat MRDirect onder DOS hoort te lopen ?
Schijnt wel onder windows te werken maar stopt soms door plotselinge hang-ups.
Maar dit is wijsheid "van horen zeggen" .......


Huub

Hij staat geinstalleerd op een laptop met windows 98 er op als besturingssysteem en opent zich in een DOS scherm  :? We zijn ook geen computerexperts dus zijn we er van ut gegaan dat het zo goed is?

Harald & Alex

Ik heb het zo ook uitgeprobeerd en dat werkt prima, maar kreeg op het forum de opmerking dat je hang-ups kan krijgen.
Ik heb het zelf nog niet gehad maar gebruik het programma niet of nauwelijks omdat ik een CS1R heb.......

Hoef je dus niet te schrikken als het gebeurt, je weet er van.
Dan kan je MRDirect op een DOS-bootable floppy zetten.

grv Huub
Re:Baan van Harald & Alex Film van de huidige stand van zaken.
MRDirect is in dit geval puur bedoeld om decoders uit te kunnen lezen en makkelijk te kunnen programmeren.
Dus mocht er iets wegvallen is het niet heel ernstig.

Robin
Re:Baan van Harald & Alex Film van de huidige stand van zaken.
Gisteren dan weer een stukje berg proberen af te werken en wat van de groene strooisel kwijt te raken.Dit stukje berg van ongeveer een halve meter lang zit in het verlengde van de stenen brug en er loopt dan een tunnel door.Om de boel een beetje te breken dat er niet alleen maar bomen en begroeiing op komen hebben we er een vlak stuk ingemaakt met een ijzeren hek er voor een soort uitkijk.Moeten nog wel wat Preisers komen om het wat levendiger te maken.

Gisteren er ook al wat fotos van gemaakt maar toen zag je nog de niet opgedroogde lijm.Dus daarom vanavond nog maar een keer.

De BR103 doet het ook weer naar behoren.We hebben CV waardes geprobeerd uit de diverse topics van dit forum net zo lang tot we er een set gevonden hadden waar ie het redelijk goed op deed en die dan nog wat bijgesteld.Misschien niet de goede manier maar je moet toch ergens beginnen.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Film van de huidige stand van zaken.
Hallo.

Vandaag maar eens met een nieuw project begonnen.Het is de bedoeling om zelf een stenen brug in de opgaande spiraal te maken.Vandaag het houtwerk gedaan en een deel van de bogen dicht gemaakt.Het is wel aardig werk maar het meest arbeidsintensieve komt natuurlijk nog en dat is het metselwerk.We zijn er dan ook nog niet aan uit hoe dit nu het beste aan te pakken?Als het er allemaal in gekrast moet worden dat is haast niet te doen.Dus met een mal maken dan wordt het veel netter maar nu loopt de brug in een bocht........Dus gieten en hard laten worden en dan verwerken wordt ook niks?

Heeft iemand een idee hoe dit het beste aan te pakken?

Harald & Alex

Re:Baan van Harald & Alex Stenen boogbrug vraag........
Hoi je legt je mal op de houtevorm (spiegelbeeld) en laat het drogen en plakt het op de vorm  :thumbup:
Re:Baan van Harald & Alex Stenen boogbrug vraag........
Kun je de brug ook bekleden met DAS klei?. Dat is misschien wat makkelijker steentjes kerven?
Re:Baan van Harald & Alex Stenen boogbrug vraag........
zo dus voorbeeld.