Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Baan van Harald & Alex Göschenen Renovatie overloop

Gestart door Harald en Alex zaterdag 25 december 2010, 16:40:31

drumclassic en 1 gast bekijken dit board.
Re:Baan van Harald & Alex Bomenplantdag
50 bomen !!!

Daar kan en hovenier een voorbeeld aan nemen  :thumbup: :thumbup:

Groet Niels
Re:Baan van Harald & Alex Bomenplantdag
Er zaten 100 in die verpakking van Heki dus kan nog een dag vooruit.Heb er her en der al wat struiken tussen geplant en ook wat uit de buxusbol van de Action.Had gisteren in Houten nog wat struiken etc etc mee moeten nemen bij diezelfde handelaar waar de bomen en de grasmat vandaan kwamen.Helemaal niet meer aan gedacht  :(

Maar we willen het ook niet te vol maken.De volgende keer in Houten maar eens kijken voor nog wat ander spul.Dit is al een hele verbetering inderdaad al is het geheel nog niet af.We moeten nog iets op het bestrate deel verzinnen,de perrons moeten nog aangekleed worden etc etc.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Bomenplantdag
Je mag hier volgende week ook nog wel wat kleine Zeeschuimtakjes meenemen.
Kan je zelf je struiken maken.Ik heb genoeg van dat spul op voorraad.
Groeit elk jaar vanzelf in de plantenbak.
Zal ook eens in de box kijken deze week. Moet nog wel een berg groene zooi van mijn oude baan liggen.

Robin
Re:Baan van Harald & Alex Bomenplantdag
Robin

Heb je die groenvoorziening zelf niet nodig op je baan dan?Als je het kan missen dan hebben we daar wel belangstelling voor.We moeten nog wel een stukje doen aan bomen planten........

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Bomenplantdag
Er ligt hier zoveel Ik kan wel wat missen.Voordat hier de eerste boom gaat groeien zijn we wel een half jaar verder.Bovendien zijn de eisen iets scherper geworden na 10 jaar alleen maar banen kijken en plannen. >:-D
Zuslief doneert ook nog wel eens restpartijen van haar werk als ze daar opruimen.
Re:Baan van Harald & Alex Bomenplantdag
Citaat van: Hero op zondag 09 oktober 2011, 18:58:02
Zuslief doneert ook nog wel eens restpartijen van haar werk als ze daar opruimen./quote]

Robin deze begrijp ik niet helemaal?Je zuster zit in de wat voor business?

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Bomenplantdag
Die werkt op een dagopvang,of sociale werkplaats.of hoe het tegenwoordig mag heten.Na kerst zin daar altijd vlokjes etc. over.
Dat wordt dan gedoneerd aan "oom Robin". Dus de box ligt vol aangebroken zakjes.

Robin
Re:Baan van Harald & Alex Bomenplantdag
De magneet zit nu goed op zijn plek in het draaistel van de BR103.Zat er inderdaad gedraaid in.Dus wat dat betreft moet het goed komen  :)

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Bomenplantdag
Kijk alle twijfels tot mislukken zijn nu weggenomen bij mij.
En het geeft al een goed gevoel dit laatste probleem van jullie samen op te gaan lossen.
Ik hoor je al vanaf de onze eerste ontmoeting over de rijeigenschappen van die Br 103 klagen.

Bedenk even wat je met de verlichting wil gaan doen.Ik denk namelijk aan Ledjes. ;)

Robin
Re:Baan van Harald & Alex Bomenplantdag
Robin

We hebben hier ergens op het forum een omgebouwde BR103 gezien die had verlichting bovenin de kap.Dat leek ook wel mooi.Led voor de verlichting zou prima zijn.Wat er daar verder in mogelijk is hebben we geen idee van dus dat laten we dan aan jou over.  ;)

Harald & Alex

Re:Baan van Harald & Alex Bomenplantdag
Als je dat nog terug kan vinden. Bijna alles is na te maken.Soms moet je daar alleen even inkopen voor doen.
Ik ben niet zo thuis in Duitse locs.Wat grootspoor voorbeelden met wat je wil zijn ook goed.

Bedoel je schijnwerpers vooruit of verlichting in de cabine ?

Robin
Re:Baan van Harald & Alex Bomenplantdag
Schijnwerpers vooruit en licht in de cabine als dat allemaal kan zou wel mooi zijn maar ik bedoelde dit:

http://forum.3rail.nl/index.php?topic=25755.msg440329#msg440329

Staat ook wel mooi denken we.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Bomenplantdag
Licht in de motor ruimte.Ik wist niet dat daar ook ramen zaten.De enige keer dat ik de loc real life zag( Koblenz vorig jaar) Scheen de zon.
Dit moet we lukken.
Schijnwerpers vooruit zitten er niet op dus dat hoeft dan niet.(tenzij je extra gaten boort.)
De normale verlichting sluiten we wel gewoon aan natuurlijk.
Cabine verlichting moet ook nog wel lukken aux uitgangen genoeg.

Robin
Re:Baan van Harald & Alex Bomenplantdag
Ziet er goed uit geeft de berg een mooi aanzien.

Gr. Henk
Re:Baan van Harald & Alex Bomenplantdag
Citaat van: ÖBB op zondag 09 oktober 2011, 20:41:22
Ziet er goed uit geeft de berg een mooi aanzien.

Gr. Henk

Henk

Bedankt voor de reactie.

Zo moeten we dus de hele baan rond........Dat zou dus om en na bij nog een meter of 20 zijn.Dat doen we dan ook maar in gedeeltes.Het resultaat is dan wel een hele verbetering ten opzichte van de kale bergwand maar om dit een paar weekenden achter elkaar te doen dan is de lol er gauw af.Er zijn nog andere zaken genoeg die we dan weer kunnen verzinnen.

Dus volgende week zaterdag misschien nog een stukje tot de bomen weer op zijn en dan zondag cursus loc ombouwen bij Robin en dan willen we het weekend er op een serieuze poging wagen aan een stenen brug die in een bocht loopt.Geen idee hoe we dat aan gaan pakken.We willen geen standaard spul uit de winkel halen maar het zelf gaan maken.

Als iemand daar ideeen voor heeft?

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Bomenplantdag
Neem volgende week een USB stick mee.
Ik heb nog een hele berg foto's van een treinreis door Zwitserland.
Viaducten in overvloed.

Re:Baan van Harald & Alex Bomenplantdag
Gevonden heb ik er al eentje in miniatuur nagebouwd alleen waren dat kant en klare gipsdelen.Waar die nu vandaan kwamen weet ik ook niet maar het moet toch ook wel zelf te fabriceren zijn?Alleen zit ik er niet op te wachten om steentjes te gaan krassen op zo een groot deel.En omdat het in het geheel rond loopt en ook nog een keer stijgt zal het niet een eenvoudig klusje zijn.Maar hij hoeft ook niet in 1 weekend klaar......

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Bomenplantdag
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re:Baan van Harald & Alex Bomenplantdag
Hallo Hareld en Alex,

Jullie bomenplant dag is wel geslaagd zeg!
Het ziet er allemaal mooi en netjes uit hoor :)
Het geeft ook meteen een hele mooie aankleding bij de bergen.
Veel plezier er mee!

Mvg
Falco
Re:Baan van Harald & Alex Bomenplantdag
Falco.

Bedankt voor de reactie.Een hoop gaatjes boren en plakwerk maar het resultaat is wel mooi.Nu moet er nog wat meer details in.Het lijkt in ieder geval al niet meer zo kaal en verlaten.Had in Houten nog wat manschappen voor de perrons willen halen maar ook weer vergeten.Volgende keer maar een boodschappenlijstje maken  :mrgreen:

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Bomenplantdag
Mooie foto's. De bergwand oogt inderdaad wat kaal en ook wel iets te egaal van kleur.
Heb je wel eens Heki flor gebruikt op een wand. Doet het erg mooi.
Re:Baan van Harald & Alex Bomenplantdag
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Baan van Harald & Alex Bomenplantdag
Beste Harald & Alex,

Ik heb één opmerking: dennebomen groeien nogal eens in groepjes, als er niet gekapt wordt dan wordt/is het een bos, als er wel gekapt wordt dan kappen ze ook groepjes, dus de bomen wat meer in groepjes planten denk ik.

Groet, Anne W
Re:Baan van Harald & Alex Bomenplantdag
Piet

De kleur is inderdaad nogal egaal dat klopt.Jouw tip om het eens met Hekiflor te gaan proberen zullen we zeker gaan proberen.Heb net even in de catalogus van Heki gekeken en er zijn nogal wat kleuren van.Beste om een paar kleuren door elkaar te doen?Welke zou je aanraden?

Anne

Het zou inderdaad wel wat meer in groepjes kunnen.Wel is het zo dat de wanden vrij steil zijn en wat we nu gedaan hebben is de kleine vlakkere stukken van groen voorzien.Anders lijkt het ook wel raar op een heel steil stuk een boom te zetten zeker achter het station  loopt het bijna loodrecht omhoog.

Maar we willen het wel wat voller maken met bebossing en zoals Piet al zei Hekiflor maar eens proberen.

Bedankt in ieder geval voor de tips!

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Bomenplantdag
Ik heb vanavond  het hele draadje bekeken.
Indrukwekkend allemaal. Ik ga het zeker verder volgen.
Re:Baan van Harald & Alex Bomenplantdag
Jejekra

Bedankt voor je reactie.We springen hier wel van de hak op de tak met modelbouw dan weer electronica dan weer locs etc etc maar dat houdt het wel leuk en afwisselend.

Vandaag dus naar tig keer afgezegd te moeten hebben eindelijk zover dat we bij Robin (Hero) op bezoek waren.Allereerst zijn bouwproject bewonderd.Echt een goed doordacht plan wat je daar neerzet Robin.Groter als we op de fotos in je topic gezien hadden en zoals je zei dat er nog niet echt op gereden was ging het toch super  :thumbup: :thumbup:

Als eerste de BLS onder handen genomen.Verlichting aan de achterkant deed het niet meer en de oorzaak was dat er een led los was gekomen en die was verdwenen.Hier kwamen de soldeer kunsten van Robin goed van pas.Dit was snel geklaard en alles functioneert weer zoals het moet.  B)

Daarna de BR103 die uitgerust was met een deltadecoder en dat liep toch verre van optimaal.We hadden een ombouwset van ESU gekocht in Houten en nu was dan het moment daar om de loc om te bouwen.Ook wilden we de motorruimte graag verlicht hebben.Dus eerst allle draden er uit geknipt en daar kwam dan de vraag of de verlichting ook uit led moest worden.Dit bleek ecter nog het meeste werk te zijn want hoeveel led zou je nu nodig hebben om de koplampen mooi werkend te krijgen.Hier zijn we dan wel een tijdje mee bezig geweest.Op het eind zijn er per kant drie in gegaan.Toen deze klaar was op de rails gezet en de loc reed helaas verre van goed.Ook hier wist Robiin gelukkig wel raad mee en na wat instellingen te hebben aangepast rijdt de BR103 nu als nieuw  :thumbup:

Daarna een stoomlocomotief met wederom een delta decoder.Hiervoor hadden we een maxon motor besteld en wederom een ESU decoder.Was nog wel even spannend of de Maxon motor zonder frezen zou passen maar dat bleek gelukkig wel zo te zijn.Hier hebben we niks aan de verlichting gedaan en deze ging dus ook redelijk vlot.Wel een verschil qua herrie zo een Maxon dus dat kunnen we iedereen aanraden.

Toch vliegt de tijd en voor je het weet is de middag voorbij.Harald had ondertussen een groot deel van de vloot van Robin geijkt dus was het tijd om de baan in gebruik te nemen.Dit ging tot tevredenheid van iedereen zonder grote problemen.Mooi materieel wat er uit de kasten tevoorschijn kwam.

Dus al met al een leuke leerzame dag gehad.Er staat nu nog een BR18 bij Robin daar zijn we dus niet meer aan toe gekomen.Hier zou dan ook nog een ESU Decoder in moeten en de wielen gekwarterd moeten worden.

Bedankt Robin voor het hele gepriel wat je dus duidelijk goed in de vingers hebt.Alleen hadden we dat zeker niet gered.  :thumbup: :thumbup:

Hier nog wat fotos van de resultaten.

Harald & Alex



Re:Baan van Harald & Alex Bomenplantdag
Nog een paar  ;)

Harald & Alex

Re:Baan van Harald & Alex Op bezoek bij Robin. Locs omgebouwd.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Baan van Harald & Alex Op bezoek bij Robin. Locs omgebouwd.
Leuk dat forumleden elkaar op deze manier kunnen helpen.

Er zat een behoorlijke vaart in het ombouwen van deze loc,s en de ombouw ziet er keurig uit.

Jammer dat de 103 zo beschadigd is  :O :? :O


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Baan van Harald & Alex Op bezoek bij Robin. Locs omgebouwd.
Hoi Peter.

Ergens bij ons op de baan zit iets waar de BR103 duidelijk langs schraapt en de schade veroorzaakt  :( :( Alleen zijn we er nog steeds niet achter waar  :?

Het is inderdaad zonde dat het er zo uit is komen te zien.Andere locs krijgen geen lakschade dus het is een raadsel waarom deze nu juist wel.Er zitten nogal wat tunnels in de baan en het vermoeden is dat ie daar ergens langs schraapt maar welke?Gaan we proberen uit te zoeken  ;)

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Op bezoek bij Robin. Locs omgebouwd.
Ja Peter we zijn flink te keer gegaan. ;)
Ik ben het wel gewend de halve dag met een soldeerbout in mijn hand te zitten.

Ik heb net nog even van alle locs de optrek/afrem vertraging op een kwart seconde gezet.
Dat was vanmiddag niet helemaal goed gegaan.Het trek nu nog beter op.
De koploper rijdt ook als treinstel nu.Met het extra vrije blok gaat het wel soepeler.

@ Alex : ook op jullie foto's lijkt het een klein baantje.
De verlichting van die Br 103 is wel mooi egaal op dat plaatje.(en mijn baantje lijkt daar ook heel breed)

Ik denk dat het een vrij brede lok is en daarom net ergens langs een rand schraapt.

Robin
Re:Baan van Harald & Alex Op bezoek bij Robin. Locs omgebouwd.
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Baan van Harald & Alex Op bezoek bij Robin. Locs omgebouwd.
Beste Harald en Alex,

Je moet je niet verbazen hoe weinig ruimte een den nodig heeft, het hoeft ook geen hoge den te zijn, als er maar wat grond is, waar zich een beetje water kan verzamelen.

Vanmiddag zag ik bij de molen in Drunen (die nodig gerestaureerd moet worden), dat er een struik uit het stenen molenlichaam aan het groeien is, en die muur is nagenoeg loodrecht.

Groet, Anne W
Re:Baan van Harald & Alex Op bezoek bij Robin. Locs omgebouwd.
Anne

We zullen nog eens wat bij poten eens kijken hoe het dan lijkt  ;)

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Op bezoek bij Robin. Locs omgebouwd.
Citaat van: harald en alex op zondag 16 oktober 2011, 21:37:31
Hoi Peter.

Ergens bij ons op de baan zit iets waar de BR103 duidelijk langs schraapt en de schade veroorzaakt  :( :( Alleen zijn we er nog steeds niet achter waar  :?

Het is inderdaad zonde dat het er zo uit is komen te zien.Andere locs krijgen geen lakschade dus het is een raadsel waarom deze nu juist wel.Er zitten nogal wat tunnels in de baan en het vermoeden is dat ie daar ergens langs schraapt maar welke?Gaan we proberen uit te zoeken  ;)

Harald & Alex

Heb je geen camera ofzo dat je op en wagon plaatst om te zien waar hij er last van heeft?
Je zou dan ongeveer hetzelfde wagonnetje moeten vinden met dezelfde uitslag.
Bij mij moet ik er nog harder opletten met den BigBoy :)


groeten Dylan
Re:Baan van Harald & Alex Op bezoek bij Robin. Locs omgebouwd.
H&A,

Is die br103 niet uit de serie, waar de verf afbladerd?
Re:Baan van Harald & Alex Op bezoek bij Robin. Locs omgebouwd.
Citaat van: Wijbe op vrijdag 21 oktober 2011, 13:17:01
H&A,

Is die br103 niet uit de serie, waar de verf afbladerd?

Wijbe

Nee deze was goed we hadden hem in Houten gekocht en toen was ie nog perfect  :(

Dus dit is echt aan iets op de baan te wijten.Morgen gaan we nog eens op onderzoek uit.De andere locs hebben er geen last van dus we geloven wel dat de kwaliteit van deze lak slechter is dan de rest.Het is jammer maar ook niet onoverkomelijk.Loc hadden we voor 50.- gekocht en als we nog een keer een goeie voor zo een bedrag tegen komen dan nemen we die weer mee.Moet wel eerst het probleem verholpen zijn anders zitten we straks met 3 beschadigde locs........

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Op bezoek bij Robin. Locs omgebouwd.
Hallo,

Ik was van plan vanavond de operatie aan die stomer van jullie uit te voeren.
Helaas moesten ergens nog wat tl buizen aangesloten worden. Dus dat werd een avondje hobbyen voor de baas.
Morgen eens kijken wat er in te plannen is. En het resultaat van vandaag op de tv bekijken.


Robin
Re:Baan van Harald & Alex Op bezoek bij Robin. Locs omgebouwd.
Rotlui die bazen  :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Nou ja niks aan te doen.Als het niet lukt halen we er evengoed voor die loc een ESU decoder en dan zondag maar eens kijken of het gelukt is met het kwarteren.We zijn er wel benieuwd naar hoe de locs zich gaan gedragen als de CV waardes goed ingesteld staan.De BR103 loopt nu wel beter alleen pingelt de motor een beetje in stap 1.Zoals in de PB al uitgelegd weten we niet welke waarde nu hoe aangepast moet worden.Dus hopen we zondag weer wat wijzer te worden  ;)

Stoomloc hebben we nog niks aan gedaan.Misschien dat we morgen nog wel even gaan proberen om die wat meer in de richting te krijgen zodat alleen de finetuning overblijft voor zondag.Begrijp nog steeds niet dat ze bij jou op DCC het goed deden en terug hier dan het horten en stoten in de laagste stappen  :(

Maar op het eind zal er wel een oplossing voor komen.  :)

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Op bezoek bij Robin. Locs omgebouwd.
Gooi anders de optrek vertraging eens omhoog bij die stomer.
Je mist bij jullie de helft van de stappen.
Dus zie je ze naar de volgende stap schakelen?

Ik zie het zondag wel.

Robin
Re:Baan van Harald & Alex Op bezoek bij Robin. Locs omgebouwd.
Hallo Harald & Alex,

Tot mijn verbazing nog niet ene een berichtje achter gelaten in je topic terwijl ik wel al meerdere keren heb mogen meegenieten van de kunsten en ingrepen die jullie uitvoeren. :thumbup:
De scenery ervaring van toen jullie begonnen zit al een heel groot verschil heel positief geweldig erg leuk al die kleine zelfbouw projecten.

Maar ook bij het slopen er herbouwen van ed modelbaan gaan jullei goed effe een spiraal inbouwen en dan het dorje in dat mooie stukje ravijn wat in die grote losse bak was aangelegen schitterend idee.
Leuk zo zie je steeds weer wat nieuws en vooral heel appart idee ook trouwens.

Maar nu ja het middelgrote station met drie sporen ziet er gaaf uit niet te druk ook ook niet te saai, dit brengt mij op ideeen, bedankt daarvoor want blijf dit topic zeker volgen succes mannen en ga zeker op deze tempo verder.

Groet Wim.
Re:Baan van Harald & Alex Op bezoek bij Robin. Locs omgebouwd.
Hoi Wim.

Bedankt voor je reactie.De technische kant is vooral aan Robin te danken.Hadden we hem niet leren kennen dan waren we wat dat betreft nog lang niet zover geweest.Vandaag komt hij weer op bezoek om locs in te regelen en wat aanpassingen aan de Edits Pro te doen.

Gisteren het bestrate deel voorzien van een hekwerk.Dit was van oorsprong zwart plasticachtig van Faller.Deze voorzien van roestverf en daarna geplaatst.Het is niet zo een vreselijk groot terrrein en nu met de hekken valt het toch wat klein uit.Het uitzwenken van de wagons maken het toch zo dat je aardig wat ruimte verliest.We gaan er proberen vanmiddag nog een foto van te plaatsen.

Vandaag eerst cursus locs ombouwen part deux.........

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Robin op bezoek bij H&A
Part deux is weer voorbij......

De stoomloc die vorige week bij Robin was achtergebleven is vandaag voorzien van een locpilot 4 en heeft de eerste rondjes achter de rug.Rijeigenschappen een hele verbetering en dat is toch wel een goede zaak.Nu staan er drie omgebouwde locs op de baan waar we ons geen zorgen meer om hoeven te maken.Wel moet het remmen weer geleerd worden en dat zal dan nog wel even duren voordat dat goed gaat.Ook nog wat zaken in koploper aangepast.

We hebben wel een probleem met koploper dat de zaak zonder tot nu toe een duidelijke aanleiding op noodstop gaat en als je dan de stroom weer op de baan zet gaat alles vrolijk verder dus het is geen kortsluiting denken we.heeft iemand daar een idee over wat de oorzaak zou kunnen zijn?We wilden binnenkort een test doen en al het materieel van de baan halen en dan met een paar locs alleen gaan rijden en dan eens kijken wat er gebeurd.

Voor de rest was het weer een leerzame dag waarin we weer mooie vooruitgang hebben geboekt.Robin weer bedankt voor alles!

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Robin op bezoek bij H&A
Zit ik een heel verhaal te typen verschijnt bovenstaande bij de verzending.  :-(
Ik plaats het toch maar.

Wel wel. Wat een eer. De titel kondigt al aan dat ik langs ben geweest.
Vandaag bij de heren op bezoek geweest om een stomer terug te brengen.
Deze wilde niet zo best rijden, dus uit elkaar de wielen gekwarteerd en weer in elkaar gezet.
Afgereisd naar Breda waar de nieuwe decoder al lag te wachten.

Daarna de inbouw :of eigenlijk de verbouwing van de oude delta decoder tot soldeerstrook >:-D
Omdat de verlichting van de tender via twee mooie vlakken contact maakt.

s'Middags deze en de locs van vorige week afgeregelt en de fine tuning gedaan.
Toen het hele circus opgestart en ook in koploper nog wat instellingen aangepast.

Robin
Re:Baan van Harald & Alex Robin op bezoek bij H&A
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Baan van Harald & Alex Robin op bezoek bij H&A
Hebben jullie ik koploper de spookmelding aanstaan ?? deze zet alles stil als er een verkeerde melder binnenkomt.

Er verschijnt dan wel een tekst dat er een spookmelding is.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Baan van Harald & Alex Robin op bezoek bij H&A
Citaat van: Hero op zondag 23 oktober 2011, 22:17:45


Wel wel. Wat een eer. De titel kondigt al aan dat ik langs ben geweest.


Was toch een gezellige dag en we hebben weer een hoofdstuk afgesloten.In twee weekenden 3 locs omgebouwd die ons al heel lang dwars zaten.Nu zijn er nog twee locs over waar we onderdelen voor nodig hebben en daarvan moet er nog eentje omgebouwd worden.Denk dat daar ook een maxon motor in gaat komen.Het probleem met de noodstop van Kopoper zullen we ook wel aan uit komen  ;)

Ondertussen bouwen we dan vrolijk verder wetende dat we met ons materieel & database steeds verder vooruit gaan.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Robin op bezoek bij H&A
Dat was ook mijn eerste reactie Peter.
Helaas verschijnt die tekst niet. Dan wisten we gelijk de lokatie van de oorzaak.

Robin
Re:Baan van Harald & Alex Robin op bezoek bij H&A
Citaat van: degeluidsman op zondag 23 oktober 2011, 22:29:04
Hebben jullie ik koploper de spookmelding aanstaan ?? deze zet alles stil als er een verkeerde melder binnenkomt.

Er verschijnt dan wel een tekst dat er een spookmelding is.


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Hoi Peter

Dat gebeurd nu regelmatig omdat de 3 locs nog met leren remmen bezig zijn en dus wel eens over de melder heen schiet maar dat is het helaas niet.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Robin op bezoek bij H&A
Hoi,

Misschien wordt er soms de maximale stroom van jullie digitale system gevraagd?
Dus dat je net tegen de grens aanzit. 

Ook als de voedingskabel niet dik genoeg is(<0,14mm) kan er een hoge stroom lopen zonder dat de centrale direct uitschakeld.

Groeten Sander
Re:Baan van Harald & Alex Robin op bezoek bij H&A
Hoi Sander

De baan is in 5 stroomkringen verdeeld.Op dit moment zijn daar 4 van in bedrijf.Er liggen ringleidingen van installatiedraad onder de baan waar verdeelblokken in zitten en die zijn dan weer op de diverse rails aangesloten.

De 5e stroomkring is voor het toekomstige schaduwstation gedacht.

Kan je op de een of andere manier de piekspanning meten dan???

Groeten.

Harald & Alex

Re:Baan van Harald & Alex Robin op bezoek bij H&A
Sander,

De ringleiding is 1,5mm.Dik genoeg voor de stroomkringen van 2 ampère.
De booster levert 10 A  En geeft ook geen enkele indicatie dat hij het warm krijgt. >:-D

Ik denk dat er iets op of in de baan kortsluiting maakt.
Zondag namelijk het aantal rijdende treinen terug gebracht naar 3 stuks. Ook toen viel het systeem een aantal keren weg.

Een communicatie probleem is ook nog een optie.Hoewel er soms bergen data zonder problemen verwerkt worden.En als het dan bijna stil is stopt de hele handel ermee.

Ik zal volgende keer mijn Dapol weer meenemen misschien vangt die de boosdoener wel. :D
Ik heb ook geen idee wat het zou kunnen zijn.

Robin
Re:Baan van Harald & Alex Robin op bezoek bij H&A
Citaat van: harald en alex op zondag 23 oktober 2011, 22:08:10

We hebben wel een probleem met koploper dat de zaak zonder tot nu toe een duidelijke aanleiding op noodstop gaat en als je dan de stroom weer op de baan zet gaat alles vrolijk verder dus het is geen kortsluiting denken we.heeft iemand daar een idee over wat de oorzaak zou kunnen zijn?


Rij jij met een Intellibox, zag ik dat goed op een foto?

De seriele verbinding over RS232 met je PC is een brak protocol. Af en toe heb je spontane resets van de IB. Dat is helaas niet op te lossen en de zwakke plek van de IB.

Een LocoNet adapter is het alternatief. Die kun je kopen bij Uhlenbrock (63880, ongeveer ?32) of bij Wim Ros (http://rosoft.biedmeer.nl/Webwinkel-Product-1099373/LocoNet-interface.html).

De laatstgenoemde heb ik zelf in gebruik net als vele IB bezitters. Nooit geen resets meer.

Gr, Ben.
Re:Baan van Harald & Alex Robin op bezoek bij H&A
Hallo Ben,

H&A rijden met mijn oude Edits pro centrale .

Die Intellibox was mee om de omgebouwde locs makkelijk en snel te kunnen programmeren.
En hangt thuis via een loconet adapter aan de computer. Werkt inderdaad probleemloos.

Robin
Re:Baan van Harald & Alex Robin op bezoek bij H&A
Ok. Dan kun je mijn bijdrage als niet geschreven beschouwen. :)

Gr, Ben.