Jejekra
Bedankt voor je reactie.We springen hier wel van de hak op de tak met modelbouw dan weer electronica dan weer locs etc etc maar dat houdt het wel leuk en afwisselend.
Vandaag dus naar tig keer afgezegd te moeten hebben eindelijk zover dat we bij Robin (Hero) op bezoek waren.Allereerst zijn bouwproject bewonderd.Echt een goed doordacht plan wat je daar neerzet Robin.Groter als we op de fotos in je topic gezien hadden en zoals je zei dat er nog niet echt op gereden was ging het toch super
Als eerste de BLS onder handen genomen.Verlichting aan de achterkant deed het niet meer en de oorzaak was dat er een led los was gekomen en die was verdwenen.Hier kwamen de soldeer kunsten van Robin goed van pas.Dit was snel geklaard en alles functioneert weer zoals het moet.
Daarna de BR103 die uitgerust was met een deltadecoder en dat liep toch verre van optimaal.We hadden een ombouwset van ESU gekocht in Houten en nu was dan het moment daar om de loc om te bouwen.Ook wilden we de motorruimte graag verlicht hebben.Dus eerst allle draden er uit geknipt en daar kwam dan de vraag of de verlichting ook uit led moest worden.Dit bleek ecter nog het meeste werk te zijn want hoeveel led zou je nu nodig hebben om de koplampen mooi werkend te krijgen.Hier zijn we dan wel een tijdje mee bezig geweest.Op het eind zijn er per kant drie in gegaan.Toen deze klaar was op de rails gezet en de loc reed helaas verre van goed.Ook hier wist Robiin gelukkig wel raad mee en na wat instellingen te hebben aangepast rijdt de BR103 nu als nieuw
Daarna een stoomlocomotief met wederom een delta decoder.Hiervoor hadden we een maxon motor besteld en wederom een ESU decoder.Was nog wel even spannend of de Maxon motor zonder frezen zou passen maar dat bleek gelukkig wel zo te zijn.Hier hebben we niks aan de verlichting gedaan en deze ging dus ook redelijk vlot.Wel een verschil qua herrie zo een Maxon dus dat kunnen we iedereen aanraden.
Toch vliegt de tijd en voor je het weet is de middag voorbij.Harald had ondertussen een groot deel van de vloot van Robin geijkt dus was het tijd om de baan in gebruik te nemen.Dit ging tot tevredenheid van iedereen zonder grote problemen.Mooi materieel wat er uit de kasten tevoorschijn kwam.
Dus al met al een leuke leerzame dag
gehad.Er staat nu nog een BR18 bij Robin daar zijn we dus niet meer aan toe gekomen.Hier zou dan ook nog een ESU Decoder in moeten en de wielen gekwarterd moeten worden.
Bedankt Robin voor het hele gepriel wat je dus duidelijk goed in de vingers hebt.Alleen hadden we dat zeker niet gered.
Hier nog wat fotos van de resultaten.
Harald & Alex