Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Baan van Harald & Alex Göschenen Renovatie overloop

Gestart door Harald en Alex zaterdag 25 december 2010, 16:40:31

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re:Baan van Harald & Alex Ruwbouw station niveau 1
Harald en Alex,

jullie baan komt steeds meer tot leven en het wordt steeds mooier :thumbup:

Succes met het verder aankleden.

Groetjes, John
Re:Baan van Harald & Alex Ruwbouw station niveau 1
Dank je John.

Het aankleden geeft ook direct resultaten en voldoening.Dat geklooi met de technische kant laten we  even liggen.De treinen rijden nu redelijk.We gaan wel met hulp van Robin locs ombouwen.We hebben de baan nu zover dat er zonder ontsporingen gereden wordt en als de loc op orde zijn en het doorschieten wat nu nog wel eens gebeurd wat dus voor spookmeldingen zorgt hopelijk daarmee opgelost is dan maar eens aan het schaduwstation beginnen.Daar krijgen we dan nog genoeg kabelellende te verwerken  :)

Harald & Alex

Re:Baan van Harald & Alex Ruwbouw station niveau 1
We zitten nu al de tweede week op de bestelde motor te wachten.Weet niet waar die vandaan moet komen maar dit werkt wel teleurstellend als je met hoog gespannen verwachtingen zit om de BR103 om te bouwen.

Ondertussen zijn we wel verder gegaan met bouwen.Op het stationgebied niveau 2 de berg weer hersteld en in de kleur gemaakt en wat muren van klei gemaakt.Ondertussen ook pigment poeder gehaald in drie kleuren.Dit weekend willen we daar proberen wat mooie resultaten mee te halen.Is ons nog niet helemaal duidelijk of die poeders nu op een droog oppervlak dienen te worden aangebracht of als de verf nog nat is?

Als het leuke resultaten worden dan volgen er weer fotos  ;)

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Ruwbouw station niveau 1
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Baan van Harald & Alex Ruwbouw station niveau 1
Jullie baan wordt steeds completer. Mooi die voetgangersbrug.  Af en toe heb ik het idee dat jullie bijna een dagtaak aan de baan hebben zoveel gebeurt er.

Ben benieuwd hoe jullie loc straks rijdt als de nieuwe motor erin zit.

Groet,  Ronald
Re:Baan van Harald & Alex Ruwbouw station niveau 1
Harold en Alex,

wachten jullie op een Maxonmotor? Ik las ergens dat deze niet meer op voorraad lagen, de levertijd wordt dan helaas langer.

Gewoon geduld hebben en dan komt alles goed ;)

Groetjes, John
Re:Baan van Harald & Alex Ruwbouw station niveau 1
Hallo John,

De Maxon is binnen. Hij past alleen niet in de gewenste loc.
Het lukt alleen niet om onze agenda's zo te stroomlijnen dat we een dag voor de inbouw kunnen plannen.Hopelijk komend weekend?

Groeten Robin
Re:Baan van Harald & Alex Ruwbouw station niveau 1
Robin,

ok, op die manier ;)

Groetjes, John
Re:Baan van Harald & Alex Ruwbouw station niveau 1
Het wachten is op de set 60944 van Marklin  :(

Nu is het donderdag en nog steeds niks.Dus voor komend weekend zie ik het donker in.

Voor de rest kan je er best een dagtaak van maken.Wat we niet erg zouden vinden.Alleen heb ik door de werktijden in de week er nooit geen tijd voor dus moet het in twee dagen van het weekend gebeuren  ;)

Dus hopen we dat we de motor binnen krijgen en dat Robin er dan tijd voor heeft om de motor en de decoder in te bouwen.Dan hebben we weer een stapje voorwaarts gezet.Eentje van nog vele die er te gaan zijn.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Ruwbouw station niveau 1
Citaat van: harald en alex op woensdag 28 september 2011, 22:26:00
We zitten nu al de tweede week op de bestelde motor te wachten.Weet niet waar die vandaan moet komen maar dit werkt wel teleurstellend als je met hoog gespannen verwachtingen zit om de BR103 om te bouwen.

Ondertussen zijn we wel verder gegaan met bouwen.Op het stationgebied niveau 2 de berg weer hersteld en in de kleur gemaakt en wat muren van klei gemaakt.Ondertussen ook pigment poeder gehaald in drie kleuren.Dit weekend willen we daar proberen wat mooie resultaten mee te halen.Is ons nog niet helemaal duidelijk of die poeders nu op een droog oppervlak dienen te worden aangebracht of als de verf nog nat is?

Als het leuke resultaten worden dan volgen er weer fotos  ;)

Harald & Alex

Die poeders moet je op een droog oppervlak aanbrengen.Kan puur poeder zijn of een beetje opgelost in terpentine.

We zien wel wanneer de ombouwset er is.Ik heb vandaag de hele dag ziek in bed doorgebracht.
Dus de mogelijkheden voor het weekend zijn nog niet bekend.

Robin
Re:Baan van Harald & Alex Ruwbouw station niveau 1
Robin

Wat scheelt er aan dan?Wel vervelend om te horen.Bedankt voor het antwoord op de vraag met de poeders.Als die motor komt hoor je me en dan kijken we wel even of het dan lukt om iets af te spreken.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Ruwbouw station niveau 1
Als je echt wilt weten.Zodra ik rechtop ging staan kwam het ontbijt er aan alle kanten weer uit.
Ik heb dus de halve dag de tegels van het toilet zitten tellen. :D

Robin
Re:Baan van Harald & Alex Ruwbouw station niveau 1
Citaat van: Hero op donderdag 29 september 2011, 21:03:49
Als je echt wilt weten.Zodra ik rechtop ging staan kwam het ontbijt er aan alle kanten weer uit.
Ik heb dus de halve dag de tegels van het toilet zitten tellen. :D

Robin

Dat is minder inderdaad.Dan beterschap in ieder geval.Ik houd je op de hoogte van de gang van zaken.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Ruwbouw station niveau 1
Vanmorgen de twee muren die aan weerszijden van het station met de pigmentpoeders gedaan en de resultaten zijn redelijk tenminste dat vinden we zelf  :?

We hebben naar het voorbeeld van Erik eerst de muren zwart gemaakt en daarna er weer afgeveegd zodat het resterende zwart in de voegen blijft zitten.Wat bij ons tot een nadeel is dat de muren vlak zijn en geen relief hebben.Daarna met een afgeknipte kwast de kleuren omber groen en wit naar elkaar aangebracht.Toen een paar fotos gemaakt.De ervaring leert dat je op een foto veel meer ziet aan onvolkomenheden dan met het blote oog.We waren dus nog niet tevreden en zijn nog verder gegaan met een kwast en een doekje om de poeder wat beter te verdelen.

Hier dan de fotos.We zijn benieuwd naar jullie mening.De omgeving van het station is verder nog niet klaar dus lijkt nogal kaal maar het gaat dan ook om de muren.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Ruwbouw station niveau 1
Ziet er voor een eerste poging goed uit.
Er zit genoeg reliëf in de voegen om iets zwart vast te houden.
Als je meer reliëf op de stenen wil kun je met een oude tandenborstel op de natte klei tikken.
Misschien iets dikkere zwarte verf /of iets langer laten drogen.
Als je niet recht maar schuin op de voegen veegt neem je ook minder weg.
Of gewoon zachter wegvegen? Kost een paar keer om het juiste gevoel te krijgen.
Neem gelijk die rotswand eens mee als je zwart aanbrengt :D

Heb je nog een ingezoemd fototje van een stuk muur ? Dan is er echt zichtbaar wat jullie hebben gedaan.

Robin

Re:Baan van Harald & Alex Resultaten pigmentpoeders.
Robin

Het ingevoegde zie je niet echt duidelijk terug dat was me al opgevallen.Je zit er normaal ook niet zo dicht op dat je dat goed ziet.Echter zogt dat wel voor contrast en dat mis je nu wel een beetje.

Maar voor een eerste keer vinden we het niet gek.Jou tip om het schuin weg te vegen zullen we de volgende keer zeker gaan proberen.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Resultaten pigmentpoeders.
Juist omdat je er niet bovenop zit kan je het voegwerk wat overdrijven.
Op afstand zie je er dan nog iets van terug.
Je kan ooknog wat groene vlokjes aan brengen in die voegen als mos.
Die moeten dan wel heel fijn zijn.
Verder is de hele inkleuring een persoonlijke smaak. Doe dus vooral wat je zelf mooi vindt.

Robin
Re:Baan van Harald & Alex Resultaten pigmentpoeders.
Hoi Harald en Alex,

Ik vind het er niet verkeerd uitzien, het is natuurlijk wel lastig kijken via de foto. Wellicht nog wat donkerder bruin er licht overheen, dit is echter persoonlijk.

Gr. Henk
Re:Baan van Harald & Alex Resultaten pigmentpoeders.
Henk

Het is inderdaad wat egaal geworden en iets donkerder hier en daar zou misschien niet misstaan.Nog maar eens naar de verfwinkel en nog wat andere kleuren bij halen  ;)

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Resultaten pigmentpoeders.
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Baan van Harald & Alex Resultaten pigmentpoeders.
Hoi Harald & Alex,

De muurtjes zien er echt niet verkeerd uit. Ik denk alleen dat de kleur van de bergwand nu teveel de aandacht op zich heeft gevestigd. Als de bergwanden donkerder worden en er begroeiing komt krijg je een volledig ander beeld.

Het dak van het station ziet er prachtig uit. Super geweatherd.

Groet, Ronald
Re:Baan van Harald & Alex Resultaten pigmentpoeders.
Hallo Ronald

Dat dak was ook de eerste keer dat we zoiets geprobeerd hebben.We zitten er aan te denken er een ander station voor in de plaats te kopen maar voordat het zover is was dit wel een leuk object om eens te proberen.

Het is dat er nogal wat berg dan van kleur moet veranderen om weer 1 geheel te krijgen.Het is zo dat de hele buitenste rand van de baan dus deze bergwand heeft en dan zit er nog een bergtop in van ongeveer 2 meter hoog zowel in deze ruimte als in de andere kamer.Is dus niet even zwarte verf kliederen op een zaterdagmiddag en dat je dan klaar bent.Ook zijn er delen waarop al wel begroeiing op zit en om er om toe te verven is ook weer zoiets,

Dus moeten we het toch met begroeiing gaan doen.Vandaag op jacht geweest naar een Heki grasmat maar helaas.Volgende week maar in Houten gaan kijken denk ik.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Resultaten pigmentpoeders.
Je boodschappenlijstje wordt al groter zie ik. >:-D

Robin
Re:Baan van Harald & Alex Resultaten pigmentpoeders.
Robin

Als je nu 1x die mat van Heki ergens op de baan hebt liggen dan wil je dus niks anders meer hebben  :)

Gisteren dan bij Wsum geweest en daar ook even gekeken maar die hadden ze dus ook niet.Harald vond er nog wel 3 wagons om de DB goederentrein weer wat uit te breiden dus die hebben we dan wel meegenomen.Moet nog wel wat lading in want zo lijkt het ook niet echt.Gaan we dan weer proberen op de Houten in December als de handelaar er weer staat waar we de vorige keer gekocht hebben.

Dan aan de kant van het station weer een stukje gedaan maar het is dus gewoon te warm om er de hele dag op zolder te zitten.Een stukje oude bestrating tussen de rails waar we dus een stukje goederen-opslag-overslag willen maken.Oude bestrating wordt het vanzelf want zoiets recht insnijden op deze toch al lastige plek en dus de stenen recht en gelijke groot is toch wel lastig.Ook braken er wat stukjes uit wat eigenlijk niet de bedoeling was maar we gaan er maar van uit dat in de werkelijkheid ook niet alles super kaarsrecht en gelijk ligt bij oude bestratingen met een hoge belasting door vrachtwagens etc etc..Kleur van de bestrating zijn we nog niet aan uit of die nu zo super lijkt maar misschien komt dat ook wel omdat er nog niks op staat???

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Resultaten pigmentpoeders.
Hoi Harald en Alex,

Ziet er fraai uit, het werken met pigment poeders moet je een beetje oefenen, oefening baart kunst. :D
In het begin was ik ook te zuinig, maar nu gaat het me beter af.

De laatste foto vind ik super, leuk dat straatje zo tussen de rails, toppie. :thumbup:
Ga zo door.

Groet,
Erik
Re:Baan van Harald & Alex Resultaten pigmentpoeders.
Hoi Harald en Alex,

Ik kan me goed voorstellen dat als je het de eerste keer doet, je blijft twijfelen. Zo ver ben ik dus nog niet eens maar je begrijpt dat het erg nauw luistert. Die muur ziet er best aardig uit, de bestrating ook maar die zou ik wat fijner proberen te maken. Dat is wellicht persoonlijk maar die pigment poeders zijn een geweldige vinding.

groet,
Michiel
Re:Baan van Harald & Alex Resultaten pigmentpoeders.
Erik & Michiel bedankt voor de reacties  :thumbup:

Het is inderdaad dat je wel gaat twijfelen en dan vooral omdat je met dezelfde poeders en werkwijze toch weer andere resultaten krijgt en met onze beperkte ervaring is het dus moeilijk om er een beeld van te vormen hoe het er dus qua kleurstelling uit komt te zien.De muren zijn op dezelfde manier gedaan en zien er toch heel anders uit dan de bestrating.Deze werd zo licht dat ik hier nog een keer met zwarte wash overheen ben gegaan.

Tussendoor wat fotos maken en die dan bekijken en dan weer aan de slag om het te verbeteren helpt toch ook wel.We hebben nog tig objecten waar de poeders op toe te passen zijn en het is leuk werk dus we gaan daar zeker mee door.Misschien nog wat kleuren er bij halen om te proberen.

Verslaafd aan de poeders  :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Resultaten pigmentpoeders.
Hoi,

Gewoon bij die grote zwarte plekken nog een beetje poederen of dry-bushen.
Daar zit net wat te veel wash.(is misschien zelfs nog wel weg te vegen.
En anders een berg gras op die plek plaatsen :D

Robin
Re:Baan van Harald & Alex Resultaten pigmentpoeders.
Robin

De bedoeling is wel dat het een bestraat gedeelte blijft.Denk een beetje aan buiten opslag van allerlei zaken waar geen ruimte is voor aan de andere kant bij de goederenloods.Het zit tussen de driehoek van sporen dus kan er ook geladen en gelost worden.Misschien nog een bokkraan er bij en een schaftkeet etc etc.Dan zullen de zwarte vlekken die je toch wel hebt op dit soort terreinen niet zo meer opvallen.Aankleding maakt wel een groot verschil.

Zit nog te twijfelen of er een hekwerk om heen moet of open houden zodat je er van drie zijden kan lossen-laden.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Resultaten pigmentpoeders.
Ik zou 1 of 2 zijdes dicht maken. Of een laag hekje.
Is een afscherming van oude bielsen niets?

Robin
Re:Baan van Harald & Alex Resultaten pigmentpoeders.
We gaan wel eens zoeken naar wat fotos dan komen er vanzelf ideeen  ;)

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Resultaten pigmentpoeders.
Hoi Harald en Alex,

Ik vind het stukje super mooi geworden.
Volgens mij ligt er nergens op de wereld een stukje klinkers recht  :D :D
Dus al met al erg natuurgetrouw  :thumbup: :thumbup:

Groet Niels
Re:Baan van Harald & Alex Resultaten pigmentpoeders.
Niels

Bedankt voor je mening.Neemt toch wel wat twijfel weg de diverse positieve reacties.Wat we  nog even willen proberen is wat gras aanbrengen in de diverse grotere spleten.Eens kijken hoe het dan lijkt.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Resultaten pigmentpoeders.
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Baan van Harald & Alex Resultaten pigmentpoeders.
Hoi Harald & Alex,

Welk nummer wildgras van Heki gebruiken jullie?

Gaan jullie morgen nog naar Houten?

Groet,

Ronald
Re:Baan van Harald & Alex Resultaten pigmentpoeders.
Hallo Ronald.

We zijn morgen in Houten.De vorige mat was Herbstgras volgens mij nummer weet ik zo even niet  :confused:

Als je twee roodharige knapen ziet lopen dan heb je ons gevonden..........

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Resultaten pigmentpoeders.
Tot morgen dan  :thumbup:

Groet Niels
Re:Baan van Harald & Alex Resultaten pigmentpoeders.
Citaat van: neesse op vrijdag 07 oktober 2011, 21:43:41
Tot morgen dan  :thumbup:

Groet Niels

Niels

Dat komt vast goed.Straks nog even proberen Robin te pakken te krijgen om een tijd afspreken en met een beetje geluk zien we jou ook daar.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Resultaten pigmentpoeders.
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Baan van Harald & Alex Resultaten pigmentpoeders.
Citaat van: harald en alex op vrijdag 07 oktober 2011, 21:12:23
Hallo Ronald.

We zijn morgen in Houten.De vorige mat was Herbstgras volgens mij nummer weet ik zo even niet  :confused:

Als je twee roodharige knapen ziet lopen dan heb je ons gevonden..........

Harald & Alex


Komen jullie naar de M&G om 12.30 uur?

Groet, Ronald
Re:Baan van Harald & Alex Resultaten pigmentpoeders.
Ronald

Kunnen we wel doen.Ik heb nog geen idee hoe laat we er zijn.Jenny moet morgenochtend nog werken en Harald naar de bouwclub voordat we richting Houten kunnen.

Harald & Alex

Re:Baan van Harald & Alex Resultaten pigmentpoeders.
Hallo,

Ik meld me ook maar even. Ik denk dat ik verstek laat gaan. Ik heb niets nodig en kan wel een paar extra uurtjes slaap gebruiken. Was een zware week.
Ben nu pas op weg naar huis.

@ H&A,

Je kan langskomen voor inbouw als het de moeite nog is.
De baan is rijklaar hoop ik. Zal ik straks nog even testen.
Volgend weekend kan eventueel ook (de zondag). Dus kijk maar morgen.

Groeten Robin
Re:Baan van Harald & Alex Resultaten pigmentpoeders.
Robin

We gaan morgen op zoek naar de motor.Vinden we die dan laten we dat direct even weten.We hadden nog meer te repareren zoals je weet en dat zal wel niet in een halve dag bekeken zijn.Misschien het beste om dan de zondag er op af te spreken?

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Resultaten pigmentpoeders.
Dan doen we dat.
Geeft me morgen de gelegenheid hier verder te bouwen.Dan ga ik proberen een tijdelijke keerlus te maken.Kunnen we kijken of de gerepareerde jongens het ook volhouden in de duurtest. :D

Robin
Re:Baan van Harald & Alex Resultaten pigmentpoeders.
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Baan van Harald & Alex Resultaten pigmentpoeders.
Hoi Harald & Alex,

Jammer dat we elkaar misgelopen zijn op de M&G vandaag. Ik was er samen met mijn zoon van ca 12.30 tot 12.45. Zijn toen weggegaan omdat het zo stil was.

Ik heb net als jullie de wildgras Heki mat gekocht.

Nu heb ik een vraag. Deze mat is nogal dik ca 1 cm. Hoe verwerk je dit het beste?

Groet, Ronald
Re:Baan van Harald & Alex Resultaten pigmentpoeders.
Hoi Ronald

Wat wij gedaan hebben is wat stukjes er af gescheurd en die op een ingelijmd stuk van de baan plakken en daarom heen gewoon gras aanbrengen.Dan lijkt het net 1 geheel.We hebben jammer genoeg de Herbst variant niet kunnen vinden en dus "waldboden" meegenomen.Ook direct een catalogus van Heki gekocht.Staat toch wel heel mooi spul in.We gaan ons daar nog maar eens in verdiepen en meer van gebruiken.

Verder hebben we een ombouwset van ESU gekocht voor de BR103.Nu zijn we wat dit betreft net zo onervaren als wat en gelukkig wil Robin ons helpen om de zaak ingebouwd te krijgen.Wel zijn we aardig nieuwsgierig en hebben alvast eens geprobeerd of de magneet past.In deze set zit dus een decoder twee weerstanden en de magneet.We zien echter geen aansluitingen op de magneet zitten waar deze weerstanden dan aan moeten komen?Of gaat het heel anders?

Het voordeel van deze set zou naar onze mening moeten zijn dat het motorschild en het anker weer gebruikt kunnen worden.Volgens de verkoper zou je weinig verschil merken met een 3 polig of een 5 polig anker?Wat ons al wel opgevallen is dat het motorschild niet 100 % goed op de magneet gaat.Er zitten 2 paspennen op de magneet en de diameter van de pennen komt niet helemaal overheen met de uisparingen van het motorschild.Of we doen iets fout.Volgende week zal dit wel blijken als Robin er naar gekeken heeft  :?

Nog een paar fotos van de aankopen en de niet precies passende magneet.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Heki & ESU aanwinsten.
De truc is dat de magneet geen draden krijgt. De spoel van de oude Marklin motor is eigenlijk een soort electrische magneet.

Je hoeft alleen het motorschild maar aan te sluiten. En keert dan de + en - om ,om de andere kant op te rijden.
Dit is mooier te regelen door de decoder en daarom loopt het dan ook een stuk beter.
Het zijn geen trouwens geen weerstandjes maar ontstoorspoeltjes.

Die passing moet ik even zien om er iets over te zeggen ,ik heb nog nooit een motor van dit type omgebouwd.Maar dit past niet lekker.
Moet je de magneet niet 180' draaien?

Robin
Re:Baan van Harald & Alex Heki & ESU aanwinsten.
De magneet heeft 2 kanten... Dus goed kijken.
Die "weerstanden" zijn ontstoorders, je sluit ze aan op het motorschild.
Hier een voorbeeld bij een 5-polig anker + schild. Is net hetzelfde om aan te sluiten.


Magneet + schild niet te vast draaien, want dan werkt het niet. Eerst kuis ik de motor vanbinnen voor ik de lok ombouw en dan ook olie want anders loopt het niet goed.

groeten Dylan
Re:Baan van Harald & Alex Heki & ESU aanwinsten.
Hoi Harald en Alex,

De 2 weerstandjes komen aan de koolborsteltjes.
Kijk anders eens op mijn topic Hier dus 5e foto.

Succes.

Groet Niels
Re:Baan van Harald & Alex Heki & ESU aanwinsten.
Bedankt voor de snelle reacties  :thumbup: :thumbup:

Dat met die "weerstandjes" is me dan al wel duidelijk.Misschien moet de magneet wel gedraaid worden inderdaad.Gaan we nog wel even proberen.

We zijn benieuwd naar de rijeigenschappen als dit er in gebouwd is.Is het echt zo wat de verkoper aangaf dat er best goede resultaten mee te halen zijn en een 5 polig anker niet direct nodig gaat zijn?

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Heki & ESU aanwinsten.
5 of 3 polig geen verschil voor me... Alleen in prijs, en die 5 polige vragen volgens mij meer onderhoudt.


groeten Dylan,
Re:Baan van Harald & Alex Heki & ESU aanwinsten.
Dylan

Bedankt voor je reactie.Nu zijn we toch wel wat meer gerust gesteld en we gaan er dan ook vanuit dat het volgende week gaat lukken om de BR103 om te bouwen.We hebben nog even niet naar de magneet gekeken of ie gedraaid moet worden.Neem aan dat ie er geewoon verkeerd om in zit dus dat komt wel goed.

Vandaag met de gisteren verkregen Heki spullen aan de gang om de bergwand achter het station wat aan te kleden.Ook hadden we nog de buxusbollen liggen en nog wat ander scenery materiaal wat we hier voor kunnen gebruiken.Je kan er slecht bij dus je moet op de baan zelf op de knieen om het voor elkaar te krijgen.Hier de eerste foto van de werkzaamheden.We zijn benieuwd wat jullie er van vinden.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Heki & ESU aanwinsten.
En nog een paar van de vorderingen van deze zondagmiddag.Ondertussen staan er over de 50 bomen op zijn plek  B) B)

Volgende week maar weer verder  ;)

Harald & Alex

Re:Baan van Harald & Alex Bomenplantdag
Ik krijg gelijk zin om een kerstboom te gaan kopen.
Geeft wel gelijk veel meer sfeer als die kale bergwand.
Ga je er ook nog struiken tussen plaatsen ? Of heb je nog wat wilde bloemen in de hoge hoed.

Robin