Johan
Toch bedankt voor het meedenken.Het gaat denk ik met die Maxon best met locomotieven die geen draaistel hebben.Van de week maar eens kijken voor een Marklin ombouwset en dan volgende week zondag met de hele vloot naar Robin.We hebben nog wel wat andere zaken die moeten gebeuren en daar we zelf niet zo kundig zijn gaan we dan bij Robin een spoedcursus locs ombouwen volgen.Kunnen we ook direct Robin zijn vorderingen aan zijn baan bekijken.Zijn we best wel benieuwd naar hoe het er uit ziet.
Vandaag wat ruwbouw werkzaamheden aan het station op niveau 1 gedaan.We zijn nog aan het twijfelen of het huidige station hier zal blijven of dat we toch een andere gaan kopen.Grootste probleem was dat het gebouw echt ingeklemd stond tussen rotswand en rails en er dus geen mogelijkheid was om het echt goed te plaatsen.Locs rijden te dicht langs het perron en dat zorgt er voor dat het er langs schuurt.Dus in die sectie moest de berg wat opschuiven naar
achteren.Er loopt nog een spoor achter het station langs door de berg van niveau 1 naar niveau 0 dus we kunnen maar een paar cm winnen maar dat is net genoeg dat het perron vrij is en er om het station heen kan worden gelopen en de daken dus niet tegen de bergwand aan staan
Dus de hamer en beitel gepakt en een heel stuk weg gekapt en met vliegengaas en gips weer opnieuw opgezet.Op de foto de eerste dunnen laag gips om het gaas te
verstevigen.Er zal nog een tweede laag op komen zodat er relief in komt.Ook hebbenwe bij de goederenloods tussen de sporen met gips in gegoten zodat we daar kunnen ballasten en een stukje weg aan kunnen brengen.
Dan nog een foto van een stukje uitneembare berg.Hierachter loopt hetzelfde spoor als achter het station langs.Onbereikbaar als er iets gebeurd daarachter dus daarom deze oplossing.Of het een elegante oplossing is moet nog blijken als het geheel af
is.Nu zijn we zelf ook nog aan het twijfelen of zo een gevel midden in een stuk bergwand wel staat.........
Harald & Alex