Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Baan van Harald & Alex Göschenen Renovatie overloop

Gestart door Harald en Alex zaterdag 25 december 2010, 16:40:31

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Harald & Alex,

Welke as moeten jullie hebben voor de br86? Is die van een oud type of? Heb hier nog wat onderdelen liggen voor een br 86 OUD type. Stuur anders even een PB'tje
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Hallo

We hebben een vraag over de decoder op de foto. Het gaat om een br 18.1 maar deze loopt te hard en we willen de optrek en remvertraging eruit hebben om goed te kunnen ijken  we hebben gezien dat er dipswitches in zitten, maar nu komt de vraag: welke dipswitch is voor wat er zitten 4 dipswitches in.

Harald en Alex
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Dit is een delta decoder, de dipswitches zijn er voor om het adres in te stellen. Zie hier voor een tabel welke adressen je er mee kunt instellen.

Deze lok heeft 14 rijstappen. Verder geen max snelheid, en heeft ook geen optrek/rem vertraging. Over het algemeen zijn delta decoders 'slecht'. Je kunt er soms het licht mee bedienen, en verder lopen ze ook niet mooi. Mijn advies, wil je een mooi lopende loc, bouw hem om.
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Verdorie weer zo een delta gebakje  :(  :evil:

Dit is de loc die 4 jaar in reparatie is geweest.Had eigenlijk gehoopt dat we deze wel konden houden zoals ie was.Maar goed niks aan te doen we gaan wel kijken wat we daar weer mee gaan doen.

De as die we moeten hebben is dus van het tweede tandwiel.Zal eens kijken of we die foto nog hebben.Dit was onze eerste loc uit een startset denk dat ie toch minimaal 8 jaar oud is?Is het dan een oud type?Als je die nog hebt en het tandwiel die op de as hoort kan je ook missen zou dat mooi zijn.

Vandaag mee mogen maken hoe gevoelig melders zijn.We hadden een paar delen van de baan "volgestort " met gips en die dan zwart geverfd en daarna verdunde houtlijm er op voor de ballast.In die hoek blijven nu 3 melders aan staan.De boel doorgemeten en alles in orde.Draden op een andere melderkaart gezet nog steeds die melders aan!Nu denken we dat er dus vocht onder de rails zit en dit dus een "kortsluiting" veroorzaakt.Als je de multimeter er op zet meet je met de kabel van de melderkaart af toch weerstand tussen de linker en rechterspoorstaaf terwijl als je de   multimeter in de piepstand zet dan is alles perfect.Hopen dat het zich zelf oplost.Wordt in ieder geval vervolgd.

Dan nog geprobeerd een ontkoppelrail aan de praat te krijgen in koploper maar ook dit gaat niet vanzelf.een vaste route aangemaakt maar de ontkoppelrail schakelt te vroeg in en als de loc dan afgekoppeld is dan weer naar het beginpunt rijdt daar weer vertrekt en weer terug om de wagons op te halen dan blijft ie op de stopmelder staan in het voorgaande blok van het opstelspoor.

Nog uitdagingen genoeg dus.........

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Citaat van: wijbe op zaterdag 13 augustus 2011, 12:34:27
Harald & Alex,

Welke as moeten jullie hebben voor de br86? Is die van een oud type of? Heb hier nog wat onderdelen liggen voor een br 86 OUD type. Stuur anders even een PB'tje

Hallo Wijbe

Op pagina 4 staat het hele verslag van de problemen met deze loc.Zou wel mooi zijn als je dat asje en eventueel het tandwiel zou kunnen missen.

http://forum.3rail.nl/index.php?topic=27016.msg510750#msg510750

Alvast bedankt.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Vanmorgen de zaak weer opgestart en de drie hangende melders zijn uit  :thumbup: Scheelt weer een hoop kap werk.Als je maar lang genoeg wacht komt het vanzelf voor elkaar  :mrgreen: :mrgreen:

We gaan straks de ontkoppelrail verplaatsen en proberen het opstelspoor iets te verlengen.Dan eens kijken of het dan zo gaat zoals wij willen.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Zelfs met geduld krijgen jullie nu zaken voor elkaar. Het moet niet gekker worden. :D

Heb je die route nog geprobeerd met een lege inrij melder?

Robin
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Hey H&A,

Ik heb het tandwiel en asje wel, alleen is dit tandwiel ook wat versleten. Je mag het proberen. In de mijne heb ik alle tandwielen vervongen uit een sloopmodel. Persoonlijk raad ik aan om gewoon een nieuw tandwiel te bestellen met asje.

http://www.maerklin.de/service/produktservice/listengenerator.php?artikelnummer=29532 Zie deze voor onderdelen, alleen de motor en decoder zijn anders dan bij jouw model.
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Hallo Harald en Alex,

Ik moest even bijlezen en plaatjes bij kijken voordat ik wist hoever jullie waren opgeschoten,
maar ik moet zeggen dat jullie weer mooie vorderingen hebben gemaakt en dat alles er weer netjes en keurig uit ziet.
Veel succes nog verder :)

Mvg
Falco
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Robin.

Wel die route.Dat is toch wel lastig.Is dus nog niet voor elkaar.We hebben de ontkoppelrail verplaatst en er nog een stroom toevoer aan gezet want het bleek wel dat we dus niet genoeg stroom kregen op die plek.We zijn dan nog wel even bezig geweest om het aan de gang te krijgen maar is tot op heden niet gelukt.

Omdat we ook nog maar genoeg andere dingen kunnen doen hebben we dat maar even laten liggen.

Wijbe

Lijkt me ook beter dat we dan maar nieuw bestellen.Anders zitten we dan met een tijdje weer te prutsen.In ieder geval bedankt voor je aanbod.

Falco.

Bedankt voor je reactie we schieten nu aardig op.Met dat rotweer continue kan ik in de vakantie ook niet veel anders doen als op zolder zitten.Hier nog een paar fotos van de vooruitgang.We zijn ook bezig de boel weer wat op te bouwen.

Op de fotos wederom dat de bergen geen kleur hebben.Is echter niet zo.Blijf dat wel jammer vinden het lijkt kaal zo maar goed c'est la vie  :P

Harald & Alex

Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
De vakantie is bijna voorbij  :(

Maar we zijn toch wel aardig opgeschoten en we hebben ons best vermaakt met allerlei modelspoorzaken.Ook wel wat dingen die ons dus niet gelukt zijn terwijl we die wel voorgenomen hadden die in deze weken te realiseren maar die komen dan nog wel aan de beurt.Positief nieuws is dat de BR 86 zijn rondjes weer kan rijden.Waren twee nieuwe asjes voor nodig die er gelukkig relatief makkelijk in gingen.Dus dat probleem is opgelost.Ook geprobeerd de locs wat netter te laten rijden en daarmee zijn we nog wel even zoet.Wederom op film proberen te zetten maar de resultaten zijn nog niet zodanig dat we deze willen tonen aan jullie.

Het rijdt allemaal toch nog te snel dat was de vorige keer ook al en nu is het wel verbeterd maar we zijn er toch nog niet tevreden over.Daar moet je denk ik ook een beetje gevoel  voor krijgen en wat dan in de werkelijkheid wel redelijk lijkt is dan op film toch net weer anders.We gaan door met ballasten en dus gips gieten.De resultaten vinden we wel veel beter als zoals het eerst is was.We hebben nog wat zelfgemaakte "kunstwerken" die helaas nog niet af zijn of waar de omgeving nog niet zover is dat we daar leuke fotos van kunnen maken.Dit weekend staat in het teken van de andere hobby de BMW E34.Vandaag een hele dag onder de 520I gelegen om zaken te repareren en morgen naar een meeting dus de fotos houden jullie tegoed.

De gang is er wel uit dan en dat is wel zonde.We kunnen elke dag wel 8 uur op de zolder zitten zonder dat het verveeld en dan schiet je toch wel op.Nu wordt het weer gelimiteerd tot de weekeinden........

Harald & alex
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie ten einde
Dus je zat lekker buiten vandaag.Heb je lang uit kunnen stellen :D
Werd het toch nog een keer goed weer.
Ik had mazzel ik mocht mee naar de show van K3.  :thumbdown:
Gelukkig vonden de dames het wel fantastisch.

Robin
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie ten einde
Laten we het zo zeggen dat het lang geleden is dat ik zo onder de smeer heb gezeten.......Dus wat dat betreft kan je beter op zolder zitten.

Harald & Alex

Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Citaat van: harald en alex op zaterdag 20 augustus 2011, 20:13:07
Positief nieuws is dat de BR 86 zijn rondjes weer kan rijden.Waren twee nieuwe asjes voor nodig die er gelukkig relatief makkelijk in gingen.Dus dat probleem is opgelost.Ook geprobeerd de locs wat netter te laten rijden en daarmee zijn we nog wel even zoet.

Het rijdt allemaal toch nog te snel dat was de vorige keer ook al en nu is het wel verbeterd maar we zijn er toch nog niet tevreden over.
Harald & alex

Goed dat er weer een patiënt minder is. Het was wel erg vol daar beneden.
Als je langzamer wil rijden kun je de max snelheid nog wel wat omlaag gooien.De chef instellingen is daar wel handig in.

Robin
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie ten einde
Robin

Dat zal de chef koploper ook wel voor elkaar krijgen.Echter die deltalocs die reageren daar weer niet zo positief op.We moeten echt aan ombouwen gaan beginnen........

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie ten einde
Hoi,

Tussen je nieuwe aanwinsten zit nog een vol zakje koppellingen.
Die zijn we vergeten uit te tellen.

Was weer een leerzaam middagje. Jammer dat we niet veel zijn opgeschoten. Ik hoop dat we wel uit hebben gevonden waar we moeten zoeken. Met die ballast ziet het er gelijk stukken beter uit.
De oude glorie komt langzaam weer een beetje terug. Je kunt nu tenminste weer naar de baan kijken zonder dat je altijd een weggebroken stuk ziet.

Groeten Robin.
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie ten einde
Robin

Dat met die koppelingen komt wel goed.Als de Maxon motoren binnen zijn maken we weer een afspraak en dan krijg je de koppelingen.

Vandaag dus in Houten de eerste ESU decoder gekocht en deze willen we dan met een Maxon motor in een BR103 zien te bouwen die ook in Houten is aangekocht vandaag.We hadden al een BR103 maar deze is duidelijk aan af te zien dat hij 40 jaar geleden is gebouwd.De analoge loc die we nu hebben gekocht ziet er in ieder geval stukken beter uit.Vandaag al een beetje aan het meten geweest of het wel zal passen in een draaistel.Weet iemand of de 2.6 cm inclusief het tandwiel is of alleen de behuizing of dat iemand al ooit een Maxon motor in een BR103 heeft gebouwd?

Robin heeft ons zijn overgebleven rails verkocht die hij zelf in zijn baan niet meer nodig heeft in zijn baan tegen een zeer schappelijke prijs.Nu hebben we met wat we zelf over hadden aan rails al een aardig begin van ons schaduwstation.Morgen willen we een stukje uitleggen om te kijken hoe het uitkomt met de diverse poten onder de baan.We zijn er nog niet met de rails er moeten nog iets van 115 24188 aangekocht worden maar dat komt er dan vanzelf.

Verder in Houten nog wat klein spul gekocht waaronder een stuk bodembedekking van Heki.Daar hebben we toch wel hoge verwachtingen van om hier de diverse vlakke stukken van de bergen mee te doen.Hoop dat het er dan wat realistischer uit gaat zien.Nog 50 staande figuren om de perrons mee te bevolken.

Al met al een leuke dag gehad in Houten en thuis met de aanwinsten.We hadden nog wat vlakke wagons gekocht en daar ook direct wagenladingen bij genomen.Ziet er toch beter uit dan die lege wagons.

Morgen maken we er wel een paar fotos van  ;)

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Houten
Vandaag de inrij wisselstraat van het schaduwstation gelegd.Wisseldraden verlengt en de wissels getest.Op de foto zie je inkomende sporen en dan direct daarachter de keerlus.Dit hebben we zo gedaan zodat we dit toch wel kunnen gebruiken en een beetje te kunnen zien hoe het dan uitkomt met de terugkerende opstelsporen.Zoals het nu lijkt zou het ontwerp aardig moeten kloppen  :thumbup:

De kappen van de BR103 even gewisseld.Zoals gezegd moet er omgebouwd worden en de aangeschafte loc heeft dus zelfs geen deltadecoder  :( maar voor het zicht is dit toch wel een hele verademing. De andere was echt zwaar beschadigd aan alle kanten daar durfde je al geen close up meer van te maken.

De platte wagons zijn nu allemaal voorzien van lading en dat is een veel beter gezicht.Vandaag de ladingen wel even vastgezet in de wagons.In de bochten vergleden ze en dat kan de bedoeling toch niet zijn.

Verder wel te zien op de fotos dat er nog een hoop werk is.De eerste drie platen voor het schaduwstation liggen nu vast maar de onderbouw voor de resterende platen moeten nog gemaakt worden en er moet ook nog een behoorlijk stuk met ballast worden gedaan.Volgende week maar weer verder met het hele verhaal  ;)

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Houten
Nog twee fotos met de beladen platte wagons.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Houten
Hoi Alex en Harald  :D

Dat ziet er goed uit hoor.
Mooi gedaan met de belading van de platte wagens.

Ik zag in Houten wel een handelaar staan die materiaal daarvoor had maar had er zelf nog niet aan gedacht.
Maar als ik jullie wagens zie begin ik mijn lijstje voor de volgende keer vast te maken  8o ;)

Groet Niels
Re:Baan van Harald & Alex Houten
Hoi Niels.

De man van wie we dit gekocht hadden vertelde dat hij de volgende beurs niet aanwezig zou zijn maar wel weer in december.Hij had echt veel verschillende beladingen zoals de buizen die je ziet betonmatten rollen maar ook autobanden schroot en wat nog meer.Voor leuke prijzen en ziet er geslaagd uit toch?

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Houten
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Baan van Harald & Alex Houten
Hoi Harald & Alex,

Mooie lading in de wagons. Hebben jullie wel eens overwogen om zelf ook wat lading te maken. Het is best goed te doen en je zult verrast zijn van het resultaat.
Er staat in Wiki trouwens een lijst met voorbeelden.
E-loc ziet er mooi uit met die nieuwe kap.

Groet, Ronald
Re:Baan van Harald & Alex Houten
Hallo Ronald.

Zelf maken kan natuurlijk ook maar we liepen hier gisteren tegenaan en dit zag er dusdanig goed uit en tegen een goede prijs dat we er maar direct voor alle nog lege wagons meegenomen hebben.Voor die paar Euro willen we zelf dan niet gaan prullen.Waren ook echt vriendelijke mensen en geen professionele handelaars tenminste die indruk hadden we en dan vindt ik moet je die ook iets gunnen.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Houten
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Baan van Harald & Alex Houten
Citaat van: harald en alex op zondag 28 augustus 2011, 20:20:50
Hallo Ronald.

Zelf maken kan natuurlijk ook maar we liepen hier gisteren tegenaan en dit zag er dusdanig goed uit en tegen een goede prijs dat we er maar direct voor alle nog lege wagons meegenomen hebben.Voor die paar Euro willen we zelf dan niet gaan prullen.Waren ook echt vriendelijke mensen en geen professionele handelaars tenminste die indruk hadden we en dan vindt ik moet je die ook iets gunnen.

Harald & Alex

Volgens mij heb ik ze eerder ook in Houten gezien. Ze hebben inderdaad een leuk assortiment en ook nog eens schappelijke prijzen.

Groet, Ronald
Re:Baan van Harald & Alex Houten
hoera Alex is jarig :D :twisted:
Re:Baan van Harald & Alex Houten
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re:Baan van Harald & Alex Houten
GEFELICITEERD!

Mvg
Falco
Re:Baan van Harald & Alex Houten
Van Harte Gefeliciteerd.

Robin
Re:Baan van Harald & Alex Houten
Bedankt voor de felicitaties.

Weer een jaar ouder maar niet wijzer  :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Houten
Citaat van: harald en alex op maandag 29 augustus 2011, 20:14:08
hoera Alex is jarig :D :twisted:

Profi Alex! Nog vele jaren   :thumbup:



vriendelijke groet,
Michiel
Re:Baan van Harald & Alex Houten
Bedankt Michiel  :thumbup:

Vandaag was het dus zowaar eens warm.Om dan op zolder te gaan zitten is ook niet echt fijn.Het kan daar toch aardig warm worden.Dus iets gaan zoeken om te doen buiten op het terras maar dan wel iets voor de baan.We zijn niet zo van het tuinieren  :mrgreen:

We hadden nog een stukje galerij liggen die nog niet afgewerkt was en die hebben we nu dus wel zover klaar dat ie op de baan kan.We hadden vorige week een grasmat van Heki meegenomen uit Houten en dit was wel een mooi stukje om er mee te beginnen.Eerst een gebouwtje wat we nog hadden staan wat met verf bewerkt zodat het wat realistischer lijkt en toen een pad uitgezet voor de wandelaars.Toen wat stukjes van de Heki grasmat afgescheurd en deze op de plaat geplakt.Dat viel ons toch wat tegen.Waar we vooral bang voor waren was dat het gras niet zou passen bij wat we al gebruikt hadden en wat we hier dus tussen de gescheurde stukken wilden aanbrengen.Toch valt het op het eindresultaat reuze mee.Fotos zijn wat aan de donkere kant helaas maar geven toch wel een aardig beeld hoe het er uit is komen te zien.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Scenery met Heki
We gaan dit toch maar eens vaker kopen.Eerder deden we nog wel veel bosjes etc etc er bij zetten maar deze grasmat maakt het gewoon in 1x af en ziet er veel realistischer uit.Het gras wat we er zelf tussen gemaakt hebben stoort helemaal niet met de Heki grasmat.We zijn er best tevreden over.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Scenery met Heki
Ik heb dat gras van heki ook al vaker in mijn handen gehad in de winkel, helaas heb ik mij door de prijs laten weerhouden om het te kopen. Maar ik heb nu al meerdere malen goede resultaten gezien dus in mijn toekomstige baan ga ik het wel gebruiken.

Jullie stukje scenery is ook erg netjes geworden, misschien wel leuk om bij beter licht nog wat meer foto's te maken want ben wel benieuwd hoe het er dan uit ziet.

Groeten Jan Willem
Re:Baan van Harald & Alex Scenery met Heki
Erg mooi is het geworden, ik vind dat gras ook helemaal geweldig, is kostbaar maar dan heb je ook wat

Gr. Henk
Re:Baan van Harald & Alex Scenery met Heki
Hoi Jan Willem.

Bedankt voor het compliment.Het is inderdaad aan de prijs maar het verschil is toch duidelijk te zien.In dit stuk zit een halve mat verwerkt.Dat hebben we dan aangevuld met het normale gras wat we eigenlijk altijd al gebruikten en de combinatie is wel goed te noemen.

Dat met de verlichting is inderdaad wel vervelend.Om de fotos te maken moet ik zelf voor dit object staan en er hangen achter mij dan nog twee schermen ten behoeve van Koploper.Al met al ontneemt dit nogal wat licht.We kunnen het stuk er nog wel eens uitpakken en dan in goed licht fotograferen.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Scenery met Heki
Lid sinds: 2010

NS jaren '90

offline
Re:Baan van Harald & Alex Scenery met Heki
Hallo Harald en Alex,
Dat gras ziet er zo prachtig en realistisch uit :thumbup:

Gr, Myron
Re:Baan van Harald & Alex Scenery met Heki
Hallo

mooi die balast
welk merk en welk nr is dit
en wat leg je tussen je sporen om dit resultaat te krijgen.

groeten
Re:Baan van Harald & Alex Scenery met Heki
Jullie dachten er is een stukje baan makkelijk bereikbaar.Laten we dat maar snel ongedaan maken. :D

Ziet er goed uit die hoge graspollen.Die hele hoek ziet er gelijk anders uit met dat groene stuk in de baan.
Morgen zijn de weergoden je weer beter gezind.Dan komt het weer met bakken uit de hemel vallen.

Hoe gaat het met de levering van de motoronderdelen.Ik ben wel benieuwd of het past in die 103.

Robin
Re:Baan van Harald & Alex Scenery met Heki
Citaat van: gunmax1 op zaterdag 03 september 2011, 19:16:38
Hallo

mooi die balast
welk merk en welk nr is dit
en wat leg je tussen je sporen om dit resultaat te krijgen.

groeten

Het ballast is van Bush Nr 7069 en is speciaal voor C-rail.Er wordt gips tussen gegoten wat snelhardend is.Wilde het eerst met dunne isolatieplaat doen zoals aangeraden wordt in sommige topics op dit forum maar heb toch besloten om het zo te doen dan hoeft er ook niet gepast en gemeten te worden.Gieten en een kwartiertje wachten zwart verven en dan inlijmen en strooien maar.Wil er dan nog wel graag een beetje groen tussen hebben dus daarom wat gras er tussen.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Scenery met Heki
Citaat van: Hero op zaterdag 03 september 2011, 19:21:42
Jullie dachten er is een stukje baan makkelijk bereikbaar.Laten we dat maar snel ongedaan maken. :D

Ziet er goed uit die hoge graspollen.Die hele hoek ziet er gelijk anders uit met dat groene stuk in de baan.
Morgen zijn de weergoden je weer beter gezind.Dan komt het weer met bakken uit de hemel vallen.

Hoe gaat het met de levering van de motoronderdelen.Ik ben wel benieuwd of het past in die 103.

Robin

Robin

Die motoren zijn er nog niet helaas  :thumbdown: We hadden gehoopt dit weekend te passen maar het mag niet zo zijn.We laten het je weten als ze binnen zijn.Ik had gehoopt dat iemand al een keer geprobeerd had in zo een loc de Maxon in te bouwen maar heb daar nog geen bevestigende reacties op gehad  :(

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Scenery met Heki
Iemand moet de eerste zijn. ;)
Dan moeten jullie helaas zelf de spits afbijten.Moet dan wel extra voldoening gaan geven als het lukt.
Zelf gedaan,en zelf bedacht.

Robin
Re:Baan van Harald & Alex Scenery met Heki
Robin

Of zelf verprutst......Je weet hoe handig wij zijn als het op reparatie van locs aankomt  :)

Maar even passen als de motor er is dat zal wel lukken.We hebben tenslotte nog het oude chassis van de BR103.Als we het niet vertrouwen gaan we die even als test gebruiken.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Scenery met Heki
Dat Heki gras is mooi !! Ik gebruik het ook en het is super spul.

Jullie hebben wel een bekend station op de baan staan  :D

Ik ga het hier ook maar eens volgen  ;)

Groeten

Ron
Re:Baan van Harald & Alex Scenery met Heki
Citaat van: Ron21 op zaterdag 03 september 2011, 20:21:38

Jullie hebben wel een bekend station op de baan staan  :D


Ron

Dat station was me inderdaad op jouw baan ook al opgevallen  ;)

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Scenery met Heki
Hallo

Harold & Alex
Bedankt voor de tip :thumbup: nr reeds opgeschreven :D
Opvullen met gips is ga ik ook doen.

Groeten Benny
Re:Baan van Harald & Alex Scenery met Heki
Citaat van: harald en alex op zaterdag 03 september 2011, 19:25:41
Citaat van: gunmax1 op zaterdag 03 september 2011, 19:16:38
Hallo

mooi die balast
welk merk en welk nr is dit
en wat leg je tussen je sporen om dit resultaat te krijgen.

groeten

Het ballast is van Bush Nr 7069 en is speciaal voor C-rail.Er wordt gips tussen gegoten wat snelhardend is.Wilde het eerst met dunne isolatieplaat doen zoals aangeraden wordt in sommige topics op dit forum maar heb toch besloten om het zo te doen dan hoeft er ook niet gepast en gemeten te worden.Gieten en een kwartiertje wachten zwart verven en dan inlijmen en strooien maar.Wil er dan nog wel graag een beetje groen tussen hebben dus daarom wat gras er tussen.

Harald & Alex

Plakken jullie de rails ook eerst af of gieten jullie de gips gewoon tegen de rails aan?? Ik gebruik zelf M-rails dus ik plak het wel af en ik ben anders ook bang dat tussen de spleetjes gips onder de rails terecht komt.
Wat voor gips gebruiken jullie?? speciale modelgips  of gewoon roodband van de bouwmarkt.
Re:Baan van Harald & Alex Scenery met Heki
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Baan van Harald & Alex Scenery met Heki
Hoi Harald & Alex,

Dat gras van Heki is zeer fraai. Hebben jullie ook al eens gekeken bij de Scenery Shop?
Ze staan in Houten in de grote hal meteen bij de ingang.
Zij hebben zeer mooi scenery materiaal. Ik heb er al een paar keer bij staan kijken en het is super mooi.
Je kunt ze ook op internet terug vinden.

Het is ook spul in de wat hogere prijsklasse.

Groet, Ronald
Re:Baan van Harald & Alex Scenery met Heki
Hallo Ronald


Daar hebben we ook gekeken inderdaad en daar zat ook mooi spul bij.Bij welke handelaar dat dit nu weg kwam weet ik al even niet meer.We hadden maar eentje meegenomen dus als ik voor de volgende Houten nog wat wil hebben dan zal het wel bestellen worden.Of weet iemand waar ze dit omstreken Breda verkopen?Er een eind om rijden voor alleen zo een mat te halen is nu ook niet de bedoeling.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Scenery met Heki
Er zijn in Houten genoeg handelaren met dit spul.Gewoon artikel no. opschrijven en kijken.
Was in het 2e of 3e pad van de laatste hal dat je dit toch kocht.

Robin
Re:Baan van Harald & Alex Scenery met Heki
Harald en Alex,

Je kunt natuurlijk even op een site van een goede treinenwinkel kijken
en een mailtje sturen of ze het heki spul willen opsturen.
Altijd het proberen waard, ik heb zelf een grasmaster ooit in Dortmund
gekocht een aantal jaren geleden, voor de prijs van 99 euri , ik zag dat die dingen
inmiddels bijna 150 euri kosten . Ja dat is natuurlijk een investering die je moet willen
doen. Maar ja een paar goederen wagens  is dat ook al om van een mooie lok maar te zwijgen.

Grt Johan
Re:Baan van Harald & Alex Scenery met Heki
Er zijn ook nog genoeg andere dingen te doen.De weken vliegen voorbij dus voor je het weet is de volgende Houten alweer  ;)

Vandaag hetstation St Niklaus wat leven ingeblazen met de nodige manschappen die we ook uit Houten hadden meegenomen.Nog een stukje geballast onder de overkapping aan de voorzijde en het grote gat in de bergwand achter gedicht.We hebben er een stuk gevel in gezet.Deze moet echter nog bekleed worden met een steenmotief.Daar hebben we dus nog geen fotos van.Vindt het wel een beetje raar staan midden in een bergwand een gevel met ramen er in maar aan de andere kant een beetje afwisseling is ook niet verkeerd en het hoeft niet altijd net als in de werkelijkheid te zijn toch  :help:  ;)

Van de station bevolking hebben we wel een paar fotos gemaakt.Maakt het direct een stuk levendiger zo.We moeten wel weer een afstofronde houden binnenkort.Lijkt net of divers materieel lees wagons en autos een jaar in een stoffige schuur gestaan hebben  :mrgreen:

Harald & Alex