Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Baan van Harald & Alex Göschenen Renovatie overloop

Gestart door Harald en Alex zaterdag 25 december 2010, 16:40:31

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Hans

Dat is wel een goeie.Hier gaat dat wel in overleg.Eerst even vragen of we dat mogen gebruiken en er wel bij vertellen dat het daarna niet meer in de keuken te gebruiken valt.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Citaat van: Hero op zaterdag 06 augustus 2011, 15:17:05
Tussen de c rails mag het best iets lager zijn dan het railbed zelf.
Anders wordt het wel een gladde vlakte met die 4 sporen naast elkaar.
Robin.

Volgens mij is het niet onrealistisch als het een "vlakte" zou worden. Maar wat vind je mooi mag ook een criterium zijn.

Citaat van: degeluidsman op zaterdag 06 augustus 2011, 15:15:37
Op deze manier maak ik ook mijn ballast, de railzen plak ik niet af als het moet haal je makelijk en zonder schade het gips er weer tussen vandaan.

Peter / degeluidsman.

Wel fijn te lezen dat het er makkelijk en zonder schade afkan. Dat was mijn huiver het zo te gaan doen.

groet,
Michiel
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Hoi Harald & Alex,

Ziet er goed uit met dat gips. Ik zou het inderdaad iets minder hoog doen. Alleen zie je op stations vaak wel dat het ballast overal op dezelfde hoogte ligt.

Als je niet wilt dat het ballastgips tegen de C-rail kleeft kun je eerst crepe tape langs de zijkant van de rails plakken. Je kunt het dan later eventueel eenvoudig weer verwijderen.

Groet, Ronald
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Ik blijf toch maar bij afplakken.Vooral in lastige hoekjes lijkt het me beter.Als je dan wat op de rails krijgt dan hoef je het niet schoon te maken.Misschien wel een idee om de zijkanten die in de gips komen met een stuk papiertape en dan gieten.

Het eerste stukje ondertussen gedaan met ballast en ga er toch maar mee door.Het effect is wel beter als dat het nu is.Moet dus nog wel een paar metertjes doen  ;)

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Ik schilder het gips eerst zwart voordat de ballast er overheen gaat.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
En dan ook nog met de luchtkwast eroverheen ? Voor het roestkleurtje.
Je bent toch niet op een makkelijk bereikbare plaats begonnen

Robin
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Citaat van: degeluidsman op zaterdag 06 augustus 2011, 20:13:46
Ik schilder het gips eerst zwart voordat de ballast er overheen gaat.


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Peter

Bedankt dat is wel een goeie tip.Was vanmiddag er al achter gekomen dat je een stukje niet goed in lijmt je dan direct wit door de ballast heen ziet.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Citaat van: Hero op zaterdag 06 augustus 2011, 20:25:15
En dan ook nog met de luchtkwast eroverheen ? Voor het roestkleurtje.
Je bent toch niet op een makkelijk bereikbare plaats begonnen

Robin

Robin

Daar ben ik nog niet aan uit.Als ik het bij anderen zie vindt ik het wel mooi maar heb totaal geen ervaring met een airbrush en ben er wel bang voor dat je het dan weer verkloot.Maar zover is het ook lang nog niet.Eerst maar eens proberen de ballast zelf er in te krijgen.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Hoi Harald & Alex,

Airbrushen moet je eigenlijk gewoon een keer proberen. Het werkt fantastisch en heeft heel veel mogelijkheden.

Ik ben er zelf sinds kort mee bezig en het verbaast mij hoe snel je als leuke resultaten hebt.

Groet,

Ronald
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Ronald

Is misschien wel eens leuk om te proberen en dan eens beginnen met iets buiten de baan.Zodat als het fout gaat er geen man over boord is.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
H&A,

Dan Moeten jullie een keer deze kant op komen.Ik heb hier een set staan.
Neem maar mee wat je onder wil kliederen. :D
Gekocht om wolken mee te maken.En dat zag er zo fraai uit dat de platen zijn meegenomen door mijn nichtjes om de zelf gemaakte vlinders op te plakken.
Ik zal binnenkort maar weer opnieuw beginnen ;)

Robin
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Citaat van: M.user op zaterdag 06 augustus 2011, 20:38:52
Hoi Harald & Alex,

Airbrushen moet je eigenlijk gewoon een keer proberen. Het werkt fantastisch en heeft heel veel mogelijkheden.

Ik ben er zelf sinds kort mee bezig en het verbaast mij hoe snel je als leuke resultaten hebt.

Groet,

Ronald

Dit kan ik zeker beamen. :D.
Ik had ook nog nooit eerder met een airbrush gewerkt, maar toch maar gewoon gedaan.
En met het resultaat ben ik tevreden :-).
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=24794.msg546596#msg546596

Dus ik zou het gewoon doen en als je waterbasis verf gebruikt kan je het met een natte doek weer weghalen >:-D.

Groeten Sander
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Als ik dat wil proberen en niet met mijn hele baan naar Robin wil verslepen dan beste zelf eens kijken voor een set.Wat is goed en wat is slecht en wat zijn de kosten ongeveer?

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Ik heb ooit een setje van Hansa bij Conrad besteld. was iets van 175 gulden.
Ik denk dat je dat nu in euro's kwijt bent.
Ondertussen een nieuwe compressor aangeschaft,met een opslag vat.zit je niet constant in de herrie.
Je kan die oude compressor wel gebruiken.Die staat toch werkeloos in de box.
Double action airbrusch pistolen zijn er vanaf 40 euro.
De duurdere spuiten iets egaler,maar dat is voor deze toepassing niet nodig.
Ik zou met een goedkope beginnen bevalt het dan kun je altijd een duurdere aanschaffen.
De aanschaf van een andere staat ook nog op mijn to do lijst.

Robin
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Robin

Als we de volgende keer iets afspreken dan wil ik dat wel even proberen met die compressor.

Alvast bedankt voor de aanbieding  ;)

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Ik had je 5 jaar eerder moeten ontmoeten.
Had een hoop gescheeld bij de verhuizing :D
Zal ik ook gelijk die gras zaaier maar onder het stof vandaan halen dan.
kun je zelf pollen wildgras maken.

Robin
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Robin

Ja dat is waar en dan waren wij al stukken verder geweest als nu..........Maar als de diverse onderdelen van de locs er zijn en je daar dan naar zou willen kijken dan komen we wel even langs voor een cursus airbrush-locreparatie en graspollen  :mrgreen:

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Ik hoop tegen die tijd hier nog meer spullen klaar te hebben staan.
Die print moet het ook ooit gaan doen.Dan ligt er ook nog een mobile station waar nog iets aan moet gebeuren.Dat kan ik dan weer beter een keer op mijn werk doen in een pauze.Daar staat een speciaal soldeerstation op hete lucht.Ideaal voor die kleine SMD componenten.
Helaas heb ik komende week andere prioriteiten.Het is een beetje een zooitje hier in huis. :D
Eerst zorgen dat die items bruikbaar zijn.

Robin
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Waarom begin je dan ook aan een baan?Daar krijg je zooi van.Begrijp dat niet hoor :mrgreen: :mrgreen:

Nee hoor geduld is een schone zaak.Ik ben dat geduld nu ook aan het oefenen met 4 locs die onderdelen nodig hebben en die willen maar niet binnenkomen........

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Hoi Harald & Alex,

Hier heb je de link van Ebay. Deze set heb ik gekocht mooie prijs en werkt super.

Binnen een paar dagen binnen vanuit de UK.

http://cgi.ebay.de/AIRBRUSH-KIT-AIRBRUSH-COMPRESSOR-AIR-BRUSH-COMPRESSOR-/370268372610?pt=UK_Crafts_DrawingSupplies_EH&hash=item5635b6fe82

Groet,

Ronald
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Citaat van: M.user op zaterdag 06 augustus 2011, 22:41:03
Hoi Harald & Alex,

Hier heb je de link van Ebay. Deze set heb ik gekocht mooie prijs en werkt super.

Binnen een paar dagen binnen vanuit de UK.

http://cgi.ebay.de/AIRBRUSH-KIT-AIRBRUSH-COMPRESSOR-AIR-BRUSH-COMPRESSOR-/370268372610?pt=UK_Crafts_DrawingSupplies_EH&hash=item5635b6fe82

Groet,

Ronald

Mijn buurman heeft die set ook en is er erg tevreden over.

Voor die prijs kan je niet laten staan  :D :D


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Ziet er goed uit bedankt voor de link.Die gaat op het verlanglijstje.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Vandaag het laadperron van het station op het eerste niveau gemaakt.We komen nog wat laadgoed en personeel tekort maar het idee is er wel.Wat oude bouwdozen leeg getrokken of daar nog iets tussen zat en er dat alvast maar opgeplakt.Wat er ook nog mist zijn de laadkleppen die dan scharnierend moeten zijn.Dus moet ik op zoek naar kleine scharnieren.Waar zou je die het beste kunnen halen?

Verlichting gaan we dan morgen aan beginnen.We hadden nog lantaarnpalen van Albert Jan liggen.Die hebben we groen gespoten.Nu even wachten totdat alles droog is.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Voor de schanieren kun je misschien een rietje gebruiken, deze in meerdere stukjes knippen en er een sate stokje doorheen halen.

Het is maar een idee, ik heb geen ervaring hiermee.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Citaat van: degeluidsman op zondag 07 augustus 2011, 19:34:33
Voor de schanieren kun je misschien een rietje gebruiken, deze in meerdere stukjes knippen en er een sate stokje doorheen halen.

Het is maar een idee, ik heb geen ervaring hiermee.


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Peter

Ik zat te denken aan die houten sigarenkistjes dat zal wel klein genoeg zijn.Morgen maar eens op zoek.Zou er 4 of 5 nodig hebben.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Satéstok in rietje: Dat scharniert niet... :)
In modelbouwwinkel vragen naar scharniertjes die men voor ailerons gebruikt in de modelvliegbouw.
Anders: Reepje dunne stof. Is sterker dan je denkt en gaat lang mee.
Héél lang geleden gebruikte men stroken ongelooid leer als draaipunt tussen post en deur. :idea:
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Citaat van: Nobody op zondag 07 augustus 2011, 19:46:32
Satéstok in rietje: Dat scharniert niet... :)
In modelbouwwinkel vragen naar scharniertjes die men voor ailerons gebruikt in de modelvliegbouw.
Anders: Reepje dunne stof. Is sterker dan je denkt en gaat lang mee.
Héél lang geleden gebruikte men stroken ongelooid leer als draaipunt tussen post en deur. :idea:

Dat is wel heel lang geleden dat er zo deuren op gehangen werden  ;)

Kijk morgen wel even bij de plaatselijke modelbouw winkel.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Kan je niet iets met een naald en een klein buisje ? (wattenstaafje oid)

Succes  met de zoektocht. Als ik wat bedenk meld ik het wel.

Robin
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Vandaag niet aan scharnieren halen toegekomen.Vanmorgen met de verlichting van het laadperron begonnen en daarna de zaak op de plaats gezet.De scharnieren kunnen er altijd nog aan gezet worden.

Daarna in dezelfde bocht een hek gemaakt die vallend gesteente op het onderste niveau moeten opvangen.Dit was nog wel een tijdrovend klusje maar denk dat de resultaten wel aardig zijn.Het moet nog wel geschilderd worden en bij gewerkt maar dat komt dan morgen denken we.

Dan hebben we nog een klei klusje met de overhang en dan kunnen we nog wel veel meer verzinnen.Proberen eerst dit hoekje zover klaar te krijgen.Hier een paar fotos van de resultaten van vandaag.

Harald & Alex

Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Harald & Alex,

Lekkere sfeer en jullie gaan hard  :thumbup:  Die bocht met rotsen: Het heeft een prachtige potentie maar hoe kun je achterin op de rotsen nou nog kleur aanbrengen? Kunnen jullie daar nog bij?

groet,
Michiel
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Hallo Michiel.

Met een beetje rekken gaat dat nog net.Overigens de kleur zit er al op hoor  ;)

Het is een hele lichte kleur en op fotos lijkt het net of je tegen wit gips aan zit te kijken maar er zitten echt twee kleuren verf op.Alleen moet er nog eens begroeiing op.nu zijn het allemaal kale rotswanden.

Nu nog twee weken vakantie dus we willen nog wel proberen zover mogelijk te komen.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Citaat van: harald en alex op maandag 08 augustus 2011, 19:13:40
Overigens de kleur zit er al op hoor  ;)

Oeps  :oops: Nu zie ik het: Jullie baan loopt door Iran  :D

groet,
Michiel
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Michiel.

Het zijn nogal wat metertjes die begroeiing nodig hebben en we zien er wel wat tegenop om daarmee te beginnen.er zijn ook nog maar zat andere dingen die moeten gebeuren.We zijn ondertussen ook wel gewend aan deze aanblik dus het stoort ons niet.Nu hebben we dan het materiaal van POLAK en HEKI ontdekt en daar willen we toch iets van gaan bestellen om te kijken of het wat lijkt bij onze baan.Ik zal eens kijken of ik een foto van kan maken waar je wel wat kleur op ziet.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Misschien kun je nog wat schaduw effect toevoegen.
Beetje bruin /zwarte drap erop smeren en dan even laten drogen.
Bijna alles weer wegdeppen met een oude doek of spons.(gewoon een wet-wash dus)

Probeer het eens op een afgelegen hoekje. Geeft mooie diepte werking.(vooral op de foto :D)

Groeten Robin.
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Robin

Jij weet hoeveel meter berg er dan gedaan dient te worden omdat je hier al een paar keer geweest bent.Zoals gezegd zit het ons niet in de weg.eerst andere zaken.......Als we ergens iets gaan proberen en het staat niet dan moeten we weer aan het repareren.

Eerst maar eens wat er allemaal nog open ligt en waar daadwerkelijk nog gips op moet achter bij de spiraal etc etc eens zien te doen.Dat wordt ook nog een dikke klus.Maar eerst de afgebroken delen weer klaar zien te krijgen.Als we er aan toe komen dan eens kijken naar het station bovenste niveau.Zou het onnatuurlijk lijken als we de perrons nu korter maken dan de langste trein?

Harald & Alex

Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Daarom kun je nu beter iets proberen.Als je straks met begroenen begint ben je te laat en kan het niet meer.
Weghalen is goed te doen mits je waterverf gebruikt natuurlijk.

Echt natuurlijk gaat het natuurlijk niet lijken met en te lange trein.
Kun je niet het achterste perron op lengte maken.En de midden perron(s) wat korter.

Robin
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Robin

Ga morgen wel eens kijken wat er mogelijk is.Worden al smalle perrons en dat is wel jammer maar niks aan te doen.Het rijden zelf gaat op dit moment vrij aardig.Harald is al met geluiden aan het goochelen.Lijkt er nog niet echt op want de trein is sneller gestopt dan dat je het remgeluid hoort maar het principe snapt ie in ieder geval.Hij had een programma gevonden dat je de geluiden door elkaar heen kan laten horen.Dat is ook best grappig.

Al met al vermaken we ons er best mee.Dus bouwen we vrolijk verder en al doende komt er steeds meer af.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Gevonden is een groot woord.
Dat heeft iemand in zijn mailbox achtergelaten. :o)
Maar dat is eigenlijk ook wel weer gevonden.
Misschien het remmen een melder eerder laten starten ?

Robin
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Robin.

Gehaaide knaap die zoon van mij.Ik had hem gevraagd daar eens naar te kijken en vond dat ie het vrij snel voor elkaar had.Nu weet ik wel hoe die het gedaan heeft......

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Citaat van: Hero op maandag 08 augustus 2011, 20:22:02
Gevonden is een groot woord.
Dat heeft iemand in zijn mailbox achtergelaten. :o)
Maar dat is eigenlijk ook wel weer gevonden.
Misschien het remmen een melder eerder laten starten ?

Robin

Naar dat programma ben ik ook wel nieuwschierig.

Op welke manier sturen jullie dit aan.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Hallo Peter,

Is geen geheim hoor Omroeper  http://home.kpn.nl/fpauwels/omroeper.exe
Werkt heel nauw samen met de koploperlogfile.

En de gebruiksaanwijzing  http://home.kpn.nl/fpauwels/help.htm


Groeten Robin
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Robin

Harald net even gevraagd en die heeft er sound editor of zoiets voor gebruikt.Kwam ook via dit forum.Hij weet alleen niet meer in welk topic.Zal nog wel eens kijken hoe dat programma heet.Maar volgens mij moet hij de geluiden wel vooraf door elkaar "mixen" Weet niet of dat met omroeper ook zo werkt?

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Citaat van: Hero op maandag 08 augustus 2011, 20:58:18
Hallo Peter,

Is geen geheim hoor Omroeper  http://home.kpn.nl/fpauwels/omroeper.exe
Werkt heel nauw samen met de koploperlogfile.

En de gebruiksaanwijzing  http://home.kpn.nl/fpauwels/help.htm


Groeten Robin

Hallo Robin,

Bedankt voor de links hier zal ik me eens in verdiepen, het gaat mij ook vooral om geluiden door elkaar af te spelen.

Koploper kan op dit moment 1 file tegelijk afspelen.

Ik ga de links even opslaan  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Alex,

Omroeper kan door de logfile te lezen geluiden afspelen op bezet raken van een bezetmelder.
Je moet wel aanmaken wat je wanneer af wil spelen. Je kan meerdere dingen door elkaar afspelen.
Ik heb er zelf nog niet naar gekeken.Het zag er wel bruikbaar uit.Tip van het koploperforum voor iemand die meerdere geluidsbestanden door elkaar af wilde spelen.

Dat andere programma ken ik niet zal wel net zoiets zijn.

Robin
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Robin

Wat zou er dan gebeuren als je twee bezetmelders tegelijkertijd activeert waar 1 of meerdere geluiden aan hangen?Ik laat Harald wel eens proberen met dit programma.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Gisteren Robin op bezoek gehad.Zijn Intellibox moest een update hebben en daarvoor was een aansluiting op de computer en een kabel nodig die hij zelf niet had.Bleek toch wel iets lastiger te zijn dan gedacht want je moet een registratiecode op de site van Uhlenbrock aanvragen.Dat duurde dan even en ondertussen heeft Robin onze rangeerloc gemaakt.Deze maakte alleen nog een brom geluid.We hadden hem schoon gemaakt daarna en er waren twee draden afgebroken  :thumbdown:

Die had ik er dus weer op gesoldeerd maar op eentje op de verkeerde plaats dus toen deed ie helemaal niks meer.  8o

Verder nog weer twee locs geijkt dan nog gekeken voor koppelingen omdat een bepaalde wagon iedere keer op een specifiek punt ontspoord.

Ook hebben we een ontkoppelrail bij het laadperron gezet.Hij is aangesloten en in Koploper gezet.We dachten eerst dat het symbool liggend getekend moest worden maar nu blijkt dat ie haaks op de lijn moet staan.Dus dat vandaag even aanpassen.Gisteren nog wat zoekwerk gedaan hoe dit nu verder in koploper in te passen en dat schijnt toch moeilijker te zijn dan ik gedacht had.Heeft iemand van jullie toevallig een goede oplossing hoe je dit werkend krijgt dat de wagons op het rangeerspoor gezet worden dan afgekoppeld en dat de loc dan wegrijdt?Uiteraard moeten de wagons naar een tijdje ook weer opgehaald worden.De ontkoppelrail hebben we direct achter de wissel geplaatst dus aan het begin van het blok en is dus ook een deel van de inrijmelder geworden.

Harald & Alex   
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Dat verklaard wel dat het symbool opzij sprong. :P
Is erg menselijk eerst proberen en dan het grote boze boek erbij pakken.
Is natuurlijk ook het gevolg van spontane uitbreiding van de baan.

Ik zag net dat de chineesjes helemaal zijn vergeten uit te stappen op je nieuwe station.
Ze liggen weer klaar voor het volgende ritje.Hopelijk letten ze dan wel op wanneer ze er zijn.

Succes met het goederen vervoer.
Probeer het eerst eens handmatig.Dan zie je de problemen en hoe die het beste werkt. Als je het gewenste rijgedrag weet kun je dat proberen te programmeren.

Robin

Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Robin

Dat was ook de bedoeling eerst even handmatig om te zien hoe het werkt en waar ie moet stoppen etc etc.

Dat met die knoppen op het bureau om de Edits aan te schakelen is ook een verademing.Werkt perfect!

Ben nu bezig om de BR103 van nieuwe beglazing te voorzien.Had daar gisteren een idee voor.De eerste ging goed en zit er in de tweede verknal ik net maar ga het nog even opnieuw proberen.Is niet zoals het origineel hoort maar beter als dat cabriogevoel wat de machinist nu moet hebben  :mrgreen:

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Nu zal het altijd zo zijn dat Robin gisteren is geweest en er vandaag de onderdelen voor diverse locs binnen komen  :(

Het ging hier vooral om drijfstangen.Ik er maar direct een doosje Marklin gekocht zodat je niet met die kleine boutjes en moertjes loopt te klooien.Drijfstang ging er vlot op alleen draaide toch de wielen niet zoals het hoort.Al wel eens van kwarteren gehoord en daar maar eens mee gaan zoeken.Niet echt iets op gevonden en toen nog maar even met Robin gebeld.Die woont hier echter wel een eindje vandaan.

Echter had ik een tijdje terug een nieuwe kennis opgedaan bij het koploperforum en deze woont niet zover bij ons vandaan.Dus Dirk even gebeld en die wilde wel even kijken.Gevolg dat een BR18 nu weer zijn rondjes rijdt en de tweede loc ligt nog daar want die had dus ook een gebroken drijfstang  >:-D

Dat is wel balen dat we dat nu hier niet gezien hebben.Dirk probeert die nu te repareren en hopelijk kunnen we deze loc morgen ook weer halen.Lukt dat niet dan maar weer een drijfstang bestellen.

De as voor de BR 86 die ruim is hadden we ook besteld.daar zijn dus de verkeerde voor gekregen zijn dunner.......Dus die ook maar weer opnieuw bestellen.

Al met al geen tijd gehad voor wat we dus wel hadden willen doen.Maar daar gaan we dan morgen maar weer proberen  ;)

Harald & Alex



Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Lid sinds: 2009

allegra

offline
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Hoi jongens,

Jammer dat jullie zo pech hebben met het rollend materieel,gelukkig
overkomt mij dat niet zo.

Grt Johan