Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Baan van Harald & Alex Göschenen Renovatie overloop

Gestart door Harald en Alex zaterdag 25 december 2010, 16:40:31

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Baan van Harald & Alex Drijfstang probeem
De exploded view uit bericht nr 387 is van de 18.3, dit model is een 18.1 of te wel Wü C. Zo te zien foutief omgenummerd in 18.4. het cat nr van Marklin is dan 3411 of 3711 (delta of digitaal uitvoering). Het bestelnummer voor de linker drijfstang (Kuppelstange) van deze lok is 344400, kost ? 4,99 en is gewoon leverbaar bij Märklin.

Suc6!

Walter
Re:Baan van Harald & Alex Drijfstang probeem
De benodigde spullen voor de twee locs zijn besteld en zouden als het goed gaat binnen een week in huis zijn.Kan je nagaan dat we 4 jaar hebben gewacht en ons voor de gek hebben laten houden en nu het hopelijk in een week opgelost is  >:-D

Wie heeft er een foto van een C-rail in combinatie met Busch 7069 ballast?Nu de halve baan op de schop is gegaan moet er toch weer opnieuw geballast gaan worden.We gebruikten altijd van Faller maar die kleur kwam toch niet goed overheen en nu willen we wel iets beter gelijkend product.Of andere suggesties zijn ook welkom.Het zal niet zover komen dat we de rails met een roestverf gaan behandelen.Alhoewel dat heel mooi lijkt is het ook wel heel veel werk en omdat we lang overal niet goed meer bij kunnen lijkt ons dat niet verstandig.

Harald & Alex

Re:Baan van Harald & Alex Drijfstang probeem
Walter heeft het wel over een ander art.no.
Alex,Let daar wel even op voordat je echt de verkeerde krijgt.

Robin
Re:Baan van Harald & Alex Drijfstang probeem
Citaat van: Wasmi op maandag 18 juli 2011, 12:18:07
De exploded view uit bericht nr 387 is van de 18.3, dit model is een 18.1 of te wel Wü C. Zo te zien foutief omgenummerd in 18.4. het cat nr van Marklin is dan 3411 of 3711 (delta of digitaal uitvoering). Het bestelnummer voor de linker drijfstang (Kuppelstange) van deze lok is 344400, kost ? 4,99 en is gewoon leverbaar bij Märklin.

Suc6!

Walter

Walter bedankt voor je bericht.We hadden dus al de verkeerde te pakken.Deze snel nog even besteld.  ;)

Harald & Alex

Re:Baan van Harald & Alex Drijfstang probeem
Hallo,

Is het al gelukt de nieuwe plannen te openen?

Robin
Re:Baan van Harald & Alex Drijfstang probeem
Citaat van: Hero op dinsdag 19 juli 2011, 20:33:09
Hallo,

Is het al gelukt de nieuwe plannen te openen?

Robin

Robin.

We hebben de rechte versie niet gekregen???

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Drijfstang probeem
Lijkt me sterk Heb je de desbetreffende layer aangezet ? ik zeg uit mijn hoofd 5 of 6.
De rechte heb ik namelijk als eerste getekend.

Robin
Re:Baan van Harald & Alex Drijfstang probeem
Het is layer 6 in het blauw. En het is bijna recht.Anders kwam de bocht niet uit.
Re:Baan van Harald & Alex Schaduwstation ideeen
Voor diegene die de berichten van Robin niet meer begrijpen we zijn begonnen met ideeen voor een schaduwstation en zitten nu de plannen over en weer te mailen.Ondertussen hebben we al 5 ontwerpen in elkaar geflanst en weer aangepast.

Robin

Die laatste van jou was wel goed.Beter als die van mij zeker qua rijlengte.We hebben er nog twee sporen aan toe gevoegd.Ook scheelt het ontwerp van jou met die van mij nogal wat wissels en dat is alleen maar positief.

Zo gauw er een defintief plan is zullen we die uiteraard posten.Dan gaan we dit stapsgewijs aanschaffen en er in zetten.Er gaat aardig wat rails en wissels in zitten.Wat ons wel tegenvalt is dat je met de keerlus na het schaduwstation en de aanloopsporen er voor veel ruimte verliest.

Harald & Alex

Re:Baan van Harald & Alex Schaduwstation ideeen
schaduwstation plan
Re:Baan van Harald & Alex Schaduwstation plan in wintrack klaar!
Harold & Alex,

dat ziet er goed uit. Jullie hebben mooi gebruik gemaakt van de beschikbare ruimte :thumbup:

Groetjes, John
Re:Baan van Harald & Alex Schaduwstation plan in wintrack klaar!
Dank je John.

Met dank aan Robin die de definitieve versie in elkaar gesleuteld heeft.  :thumbup: Qua aantal sporen kunnen we in ieder geval vooruit.Zoveel locs hebben we op dit moment nog geeneens als hier in passen.Voor onze baan dus groot genoeg.Nu het plan er is maar beginnen met rails aan te schaffen en dan beginnen met een gedeelte te leggen.

Harald & Alex

Re:Baan van Harald & Alex Schaduwstation plan in wintrack klaar!
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Baan van Harald & Alex Schaduwstation plan in wintrack klaar!
Hoi Harold & Alex,

Wouw wat een schaduwstation. Machtig om straks zoveel opstelsporen te hebben daar kun je nogal wat op kwijt.

Groet,

Ronald
Re:Baan van Harald & Alex Schaduwstation plan in wintrack klaar!
Nu alleen nog hopen dat die palen ook echt op die plek staan. :D
We hebben het even snel ingemeten afgelopen zondag.Dat zal wel kloppen,maar iets precies in wintrack plaatsen is een groter probleem.Ik heb maar een nieuw soort flatgebouw aangemaakt om ze makkelijk op de gewenste plaatsen te kunnen planten. :)

Binnenkort eens gaan stoeien of dit met minder rare passtukjes ook kan.Er zitten nog 3 plekken in die nog niet helemaal kloppen.Maar dat zijn details dat komt wel goed.


Groeten Robin
Re:Baan van Harald & Alex Schaduwstation plan in wintrack klaar!
Ronald

Bedankt voor de reactie.We zijn er zelf ook wel content mee  ;)

Robin

We kunnen dat toch pas zien als we aan het leggen zijn.Kom het niet helemaal uit dan ga ik er van uit dat er wel iets te schuiven is.Zolang dat ie niet midden door een paal heen gaat bestaat er ook nog zoiets als een hamer en een houtbeitel.Een stukje er uit kappen is geen probleem.

Nu nog een goed (koop) adres voor rails.Maar eerst de platen er in maken zodat we ook iets kunnen leggen.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Schaduwstation plan in wintrack klaar!
Hoi Harald en ALex,

Dat ziet er goed uit en al die sporen kun je mooi vullen. Nou las ik net dat Jan hier op het forum zijn baan omgooit omdat hij niet goed bij de achterste wissel(aandrijvingen) kan komen. Kunnen jullie er straks wel bij? Mijn sporen plan is net wat dieper dan 80 cm en dan houd het met mijn lange armen ook wel op.

vriendelijke groet,
Michiel
Re:Baan van Harald & Alex Schaduwstation plan in wintrack klaar!
Hoi Harold & Alex,

Dat is mooie toevoeging aan jullie baan. B)
Met zo een schaduwstation kun je weer even vooruit. :)
Succes met de bouw ervan.

Gr.
René
Re:Baan van Harald & Alex Schaduwstation plan in wintrack klaar!
Hoi Michiel.

Dat zou wel eens een probleem kunnen worden.De achterste wissel zal ongeveer 80 cm van de voorkant liggen.Nu zit er wel zoveel ruimte tussen de baan en schaduwatation dat je met kop en schouders nog makkelijk tussen past.Als er allemaal rails ligt zal het wel lastiger worden maar als er een keer aan gesleuteld moet worden dan zal het wel lukken hopen we.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Schaduwstation plan in wintrack klaar!
Hoi,

Je kan nog 2 misschien 3 sporen extra maken.

mvg,

Leon
Re:Baan van Harald & Alex Schaduwstation plan in wintrack klaar!
Citaat van: br 86 132 op zaterdag 23 juli 2011, 18:57:20
Hoi,

Je kan nog 2 misschien 3 sporen extra maken.

mvg,

Leon

Hallo Leon

Het is wel zo dat je er dan in geval van nood slecht bij kan.Het is wel een optie maar tot nu toe zijn we er zo ook tevreden mee.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Schaduwstation plan in wintrack klaar!
Zo eindelijk vakantie  B) B) B) B)

We gaan dus niet weg.Ik kan zo 3 weken vullen met modelspoor auto onderhoud en nog wat zaken in huis die moeten gebeuren.Net naar gelang wat het weer gaat doen.

Vandaag gaan we eerst 2 extra monitoren in de grote ruimte aansluiten.De monitoren hangen al en er zitten dus twee lange kabels aan die dus ergens langs moeten om bij de computer te komen die in de andere ruimte staat.Dit idee hadden we al heel lang.De persoon die in de grote ruimte staat kan niet meekijken wat er in koploper gebeurd en dat is vervelend.

Een goede plaats vinden voor die dingen wat  helemaal niet in het geheel past is wel lastig.Zoals gezegd hangen ze nu maar we moeten er nog wel aan wennen.Je moet ze toch ook niet te ver van je af hangen want dan kan je het gewoon niet meer goed zien wat er gebeurd en dan is al het werk voor niks.Het stopcontact voor de schermen hebben we vorige week al gemaakt.Ben zelf vroeger electricien en loodgieter geweest dus een stopcontact er bij maken gaat dan vrij eenvoudig.Als het af is zullen we een paar fotos maken.Zoals gezegd vinden we de functionaliteit in dit geval belangrijker dan het beeld van de schermen in geheel..........

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Schaduwstation plan in wintrack klaar!
Citaat van: harald en alex op zaterdag 30 juli 2011, 08:02:50
Zo eindelijk vakantie  B) B) B) B)


Ik vind het voor vakantie wel een volle agenda. :) :)
Maar weet dat je toch niet stil kunt zitten. Dus zullen we wel een berg updates zien komende tijd.
aan het weer zal het niet liggen ben ik bang.

Robin
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Nou update nummertje 1 dan maar  :mrgreen:

Schermen aangesloten en de kabels weg gewerkt met een kabelgoot.Best nog wel even priegelwerk maar zit er in.Alleen nu deze schermen op elkaar aangesloten zijn is er 1 scherm en dat zijn dat niet diegene die aan de lange kabel zitten een heel klein beetje te trillen.We hadden de kabel al vervangen en het verdeelblok maar het probleem blijft.Voor de rest werkt het prima.

Als we twee schermen aansluiten zoals het eerst was is het weg.Iemand daar nog een idee over?

Op naar update 2........

Harald & Alex

Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
ja dat idee is er wel
Heb je al geprobeerd de aarde aansluiting op de 220v stekker af te plakken?
Meestal komen trillende schermen door aardlussen of slechte contact in de aarding van de beeld lijn.(kabel)

Ik kan op de foto de diepte niet inschatten. Hangen ze boven de middenbrug? Ze zijn trouwens wel lekker klein >:-D

Robin
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Robin

Ja hangen boven de brug.Afplakken gaan we zo even proberen.Monitoren komen van de zaak en was een donatie.Een gegeven paard moet je nooit in de bek kijken  :)

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Hoe lang zijn die VGA kabels ?? en welke kwaliteit.

Voor mijn werk hang ik de hele dag beeldschermen, beamers en degelijke op en wij solderen de kabels zelf op lengte.

Bij een kabel van slechte kwaliteit kunnen er schaduw beelden ontstaan en dergelijke, de kabels die wij gebruiken zijn van Extron.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Prachtig die schermen daar, maar wat heb je eraan als je de bediening een kamer verderop hebt staan? Het wordt zo net tv kijken  :D
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Probleem met het trillen is opgelost.De resolutie wat verlaagd en nu werkt het perfect.Waarom nu twee schermen extra?We staan normaal gezien elk in een ruimte omdat het heel moeilijk is alles te overzien.Maar 1 persoon kon dan maar het besturingssysteem volgen en dat is dan Harald omdat die aan de knoppen zit.Ik kan dan zelf niks zien en als er dan iets gebeurd dan moest je elkaar gaan vragen wat er fout gaat.Nu kan ik dat uit de andere ruimte zelf zien.Ik hoef zelf verder niks te doen alleen maar constateren en het lijkt me ook niet handig om met 2 man tegelijkertijd koploper te gaan besturen.Heb al eens gelezen dat het niet kan en het scheelt een PC zo.  ;)

Update nummertje twee is het verwijderen van de driewegwissel vandaag.Dat ding zorgde voor de nodige onstsporingen in de keerlus onder het station.Hij heeft nu plaats gemaakt voor drie wissels en nu werkt het feilloos.

Ook het station beneden nog wat bevolking gegeven zodat de bankjes niet allemaal zo leeg er uit zien.Nu maar eens verzinnen wat we morgen kunnen gaan doen.

Harald & Alex



Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Hallo Harald en Alex,

Jullie zijn dus ook al tegen het probleem met de driewegwissel aangelopen.

Ik zag pas dat Wim N zijn in zijn nieuwe plan van de Vierlanden baan in het schaduwstation ook een drieweg wissel heeft gepland.
Die wissel zit ook nog eens op een lastig te bereiken plaats.

Wellicht kunnen jullie Wim behulpzaam zijn door jullie ervaring hierin met hem te delen en hem zo te behoeden voor die vervelende ontsporingen.

Bij mij was dit ook al de reden waarom ik in mijn nieuwe baan deze wissels niet meer gebruik.

Groet,

Ronald
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Hoi Ronald

Het linkse spoor op de foto was het grootste probleem.Op de een of andere manier ging het open rijden van de wissel niet goed en liepen er iedere keer wagons af.Dit spoor wordt dus "tegen de richting in gereden " en zoals je op de foto kan zien is het middelste spoor de terugkerende van de keerlus die dus op het rechterspoor begint.Dit neemt wel meer plaats in dan de driewegwissel maar het past allemaal net.Dit is een behoorlijk druk punt in de baan en moet gewoon zonder problemen gaan.

We hadden de drieweg al electrisch gemaakt terwijl dat eigenlijk niet nodig zou moeten zijn in de situatie zoals wij hem gebruiken en dat heeft niet geholpen dus vandaar de ietwat rigoreuze oplossing.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Hallo,

Ik zie dat de kleine chineesjes uit hun plastic zakje zijn bevrijdt. :thumbup:
Ik zal volgende keer ook een setje staande meenemen.
Dit ziet er veel te vredig uit als iedereen op een bankje zit.Heb je er nog een paar een blond kapsel gegeven ?

Die wissel situatie is me zo helemaal duidelijk Alex.Ik dacht dat dit niet zou passen vandaar dat ik het niet begreep.

Robin

Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Robin

Ze zijn op vakantie in Duitsland en op een groepsexcurisie  :mrgreen: :mrgreen: ze wachten op de volgende trein want er komt niemand omhoog terwijl er wel eentje staat te wachten.  ;)

Met die wissels laten we het zo zeggen we moeten niet met langere wagons gaan rijden want dan schrapen ze het behang van de muur en gaan ze elkaar raken met uitzwaaien.Zoals het nu ligt gaat het precies.Ik zag er ook geen andere oplossing voor  :?

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
We zijn deze week toch wel verder gekomen.De begroeiing links voor in de grote kamer is weer terug op zijn plek en momenteel zijn we bezig rechts achter om een laadperron te maken voor het korte spoor wat er extra bij is gekomen.Fotos volgen nog als het zover af is.

Nog wat na lopen denken over de twee monitoren extra en Harald riep al om touchscreen om dan de zaak ook vanuit de slaapkamer te kunnen besturen.Touchscreen is natuurlijk prachtig alleen hangen de schermen al en dan moeten er weer andere komen.Op internet wat gezocht en je kan dus ook via een hub een tweede USB toetsenbord en muis op dezelfde PC aansluiten.Nu had ik nog een draadloos toetsenbord en muis liggen en net even geprobeerd en voila het werkt ook nog.Morgen even een la fabriceren zodat het geheel onder de baan geschoven kan worden en tevoorschijn worden gehaald indien nodig en gebruiksklaar is.

Kosten zijn Euro 0.00 en dat is toch ook mooi aan deze hobby dat het soms ook zonder geld uit geven kan.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Kijk dat zijn de betere meevallers.
Bij mij werd een klusje afgelast dus ik kon weer terug naar huis. :-(

Bediening in de 2e kamer. Dat wordt ruzie over wie de baan gaat besturen. ;)
Heb je daar ook nog knoppen nodig om je systeem te resetten ?

Met dit weer wil dat groen spul wel groeien inderdaad.Het zal jullie goed doen weer eens iets op te bouwen.
Ik kan me voorstellen dat je niet meer tegen al die bouwellende aan wil kijken.
Goed om te lezen dat dat doodlopende spoortje een bestemming heeft gekregen.

Robin
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Robin

Je kan het ook zo zien:Nu kunnen we van plek wisselen en kan Harald toch de zaak besturen en ik nog steeds toekijken en nu ook inderdaad zelf iets doen mocht het nodig zijn.Harald is toch degene met de meeste kennis van het koploper gebeuren.......

Een tweede resetknop zou dan inderdaad ook wel makkelijk zijn denk ik.

We willen nu inderdaad eerst wat stukken opbouwen.Dat hele avontuur met melders en wisselaandrijvingen heeft de boel wel aardig op de kop gezet.Laadperron staat nu in de betonverf te drogen.Morgen de tweede laag er op.Dan wil ik nog proberen om er een klapbare ramp in te maken.Zodat je een klep in een wagon kan leggen en dan met een heftruck de wagon in kan rijden.Leek me wel een leuk detail.Hoe weet ik nog niet maar daar komen we wel aan uit.

Harald & Alex


Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Heb je weleens van servo's of geheugendraad gehoord?

Is er ruimte onder die laad en los kade om er iets in te prutsen?
Is ook van mijn volgende experimenten. Spelen met servo's en geheugendraad.

zie http://www.funkyrail.nl/fr-zelfbouw-mw.htm

Robin
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Citaat van: Hero op donderdag 04 augustus 2011, 21:35:26
Heb je weleens van servo's of geheugendraad gehoord?

Is er ruimte onder die laad en los kade om er iets in te prutsen?
Is ook van mijn volgende experimenten. Spelen met servo's en geheugendraad.

zie http://www.funkyrail.nl/fr-zelfbouw-mw.htm

Robin


Robin

Er is 15 cm ruimte tussen de lagen maar niet meer bereikbaar zonder weer te gaan breken.Daaronder heb je een zee van ruimte.Er zal een scharnier op het perron moeten en dan daar de ramp weer aan bevestigen.Scharnier van een sigarendoos zat ik aan te denken.Als het electrisch-mechanisch te bewegen is dat natuurlijk wel leuker.Let wel de ramp moet in de openstaande deur van de wagon vallen.......Je weet ook dat een standaard wagon de deuren niet open kunnen schuiven.Of die wagons er zijn weet ik niet?

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Die wagons zijn er wel.
Ik weet dat Roco bouwpakketjes van wagons verkoopt. Deze kun je vast wel bouwen met een open deur.

Als je een stangetje door die 15 cm heen krijgt kun je de rest er wel onder prutsen.

Robin
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Ik ben even op zoek gegaan naar een fotootje en zoals je ziet stelt het niet veel voor.Het mechanische deel dus het scharnierend maken zal het grote werk niet zijn.Door die 15 cm een buisje boren ook niet.Alleen hoe je dan verder moet met een perron wat al vlak aan de rails ligt en een klep die dus misschien 1 tot 1.5 cm lang wordt is al lastiger.Welk materiaal er voor gebruiken?Mooiste is denk ik een traanplaat motief maar kan je dat krijgen en wat heb je dan een plastic plaatje?Dan valt die geheugendraad die heet wordt al af?

Hier het fotootje:



Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Die geheugendraad wordt warm heet is een groot woord.
Er zal toch een tussen scharnier tussen moeten.
Of een veertje die de stang omhoog houdt. En de krimpende draad trekt de ramp omlaag.
Ik denk dat er een soort overbrenging tussen moet om de uitslag te vergroten.

En traanplaat kun je hier vinden.

Robin
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Ik zieje baantopic nu pas mooi hoor :D  en leuk dat die schermen er zo hangen :D
Groeten Tim
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Hallo Tim

Bedankt voor je reactie.

Vandaag een stukje scenery terug opgebouwd en nu zijn we dan bezig de overhang weer te voorzien van een ombouw.Op de fotos zijn de voorbereidingen daarvan te zien.Ook een heel klein stukje van het opstelspoor gedaan.Ik ben me nog steeds niet helemaal zeker of ik tussen de sporen nu iets moet maken dat het opgehoogd is of gewoon de schuine kanten van de rails alleen aan beide zijden?

Ook ontdekt dat je de gebruikte waterdrops als ze hard zijn met een verfstripper toch wel weer vloeibaar kan krijgen en opnieuw uit kan laten vloeien.Onze meren waren door extreme hitte op zolder en er dan iets in laten liggen aan klein gereedschap net een golfslagbad geworden vol met deuken en scheuren.Met de verfstripper er op en nu is alles weer mooi egaal.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Hoi Harald & Alex,

Leuke foto's.  Zouden jullie anders niet eerst een stukje verhoging tussen de sporen proberen om te kijken hoe dit staat.
Waarschijnlijl is dit wel een fraai gezicht en je ziet meteen wat het mooiste is, met of zonder.

Groet, Ronald
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Ronald

We gaan dat morgen maar eens proberen.Denk ook wel dat verhoogd beter zal staan.Zit nog te twijfelen of ik daar nu isolatieplaat tussen moet doen of misschien snelgips.Dacht dat ik dat bij Erik (Oberndorf) gezien had.Is natuurlijk wel definitief maar gieten en het is klaar en die platen moeten allemaal weer op maat gesneden worden.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Citaat van: harald en alex op vrijdag 05 augustus 2011, 17:00:25
Ik ben me nog steeds niet helemaal zeker of ik tussen de sporen nu iets moet maken dat het opgehoogd is of gewoon de schuine kanten van de rails alleen aan beide zijden?

Harald & Alex

Hoi Harald en Alex,

Tussen de sporen zou ik het echt gaan opvullen middels een verhoging. Ondanks het snelle gietgipos zou ik toch voor isolatieplaat gaan aangezien mij dit een minder definitief gevoel geeft.   ;) Het geeft me geen fijn gevoel de mooie railsen zou definitief vast te plakken met gips. Misschien onzinnig maar wellicht wen ik er nog eens aan..

groet,
Michiel
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Hallo

Net even een stukje gedaan met snelgips.Een gietbeker van Jenny geleend (nu dus onbruikbaar geworden voor haar  :mrgreen: ) en de gips aangemaakt mooi dun dat het makkelijk uit te schenken is en voor de eerste keer een aardig resultaat  B)

Wel eerst de rails afgeplakt uiteraard en dat was maar goed ook.Knoeien doe je de eerste keer wel een beetje maar ik ben er tevreden mee.Nu eens kijken met ballast en wat verdere aankleding hoe het lijkt.

Hier de eerste foto.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Op deze manier maak ik ook mijn ballast, de railzen plak ik niet af als het moet haal je makelijk en zonder schade het gips er weer tussen vandaan.

Kun je ook een close-up foto maken.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Ziet er wel goed uit zo. Kan het niet precies beoordelen daar moet je even voor inzoomen.
Giet je het niet te hoog. Tussen de c rails mag het best iets lager zijn dan het railbed zelf.
Anders wordt het wel een gladde vlakte met die 4 sporen naast elkaar.

Robin.
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Dan hebben we iets te hoog gedaan ben ik bang.Maar goed dit is een proefstukje.Afplakken blijf ik wel doen.Moet nu eerst een nieuwe doos snelgips gaan halen voordat we hier mee verder kunnen.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:Baan van Harald & Alex Vakantie
Over snelgips en maatbekers heb ik nog wel een leuke anekdote.

Een vriend van mij wilde ook eens wat gieten met gips op de modelbaan,en zocht in alle hoeken en gaten een beker om het mengsel te kunnen uitgieten.
Toen de zoektocht zich naar de keuken verplaatste,vond hij de maatbeker van zijn vrouw.
Die kan ik mooi gebruiken zei hij,en ik zei:"Maar je vrouw niet meer".

Hij zei dat dat wel eens waar kon zijn,dus vlug naar de huishoudwinkel,en snel een nieuwe beker aangeschaft.
Natuurlijk niet de goedkoopste(vrouwen kunnen veeleisend zijn) :D

Bij thuiskomst zei hij tegen zijn vrouw dat ze een nieuwe maatbeker kreeg.
Toen vroeg zijn vrouw nog of de oude stuk was,maar dat was niet het geval  :-)

Daarop zei zij:"Ik hou lekker de oude,gebruik jij de nieuwe maar".

Conclusie: Raadpleeg eerst de vrouw,over aanschaf van dingen voor het huishouden!

Maar alle gekheid op een stokje,jullie baan mag er zijn :thumbup:

M.v.g.

Hans V200.0