Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Baan van Harald & Alex Göschenen Renovatie overloop

Gestart door Harald en Alex zaterdag 25 december 2010, 16:40:31

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Baan van Harald & Alex (Wintrack banenplan nieuw)
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re:Baan van Harald & Alex (Wintrack banenplan nieuw)
Hoi,

Jullie zijn heel goed bezig zo!
Ziet er mooi uit, en vooral: GROOT :)
Veel succes ermee...
Ben benieuwd hoe het er straks uit ziet.

Mvg
Falco
Re:Baan van Harald & Alex (Wintrack banenplan nieuw)
Falco

Bedankt voor het compliment.We zijn er elk weekend druk mee. :) We hopen volgend weekend het middenstuk klaar te hebben en dan willen we gaan proberen de baan aan de computer te hangen met DDW en koploper.

We zijn daar aardig enthousiast over maar hebben er nul verstand van. :oops:.Wat we willen doen is een kabel maken waarvan we van Freak een voorbeeld van gehad hebben.Nog hartelijk bedankt daarvoor  B) B) B) en dan met een deltacontrol die dan als booster moet functioneren.

Zoals al gezegd heeft de baan geen blokken en/of terugmeldingen.We hopen dat we toch via de computer dan de locs aan kunnen sturen en dan stap voor stap de blokken en bezetmeldingen maken.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex (Wintrack banenplan nieuw)
Hallo,

Dat waren 2 gezellige uurtjes.Ik kom zeker een keer kijken bij jullie.
Met die afbeelding van het banenplan is alles ineens duidelijk voor me. ;)
Begrijp de problemen waar je het over had.
Ik zal morgen eens kijken of ik dat printje aan de praat krijg,kun je gelijk eens spelen met terugmelding.

Het schaduw station,komt dat van boven naar beneden of van links naar rechts te liggen?( ik gok L->R)
Is een mooi centraal punt in de baan om daar naar beneden te gaan.

Hebben jullie al een eerste telling gedaan ? Gaat best hard met het aantal blokken zo te zien op de tekening.
Gaat nog een hele klus worden dat om te bouwen.

Mvg,

Robin
Re:Baan van Harald & Alex (Wintrack banenplan nieuw)
Hoi Robin.

Je bent welkom hoor B)

We willen als we een beetje getest hebben eerst het overloopdeel doen.Daar zullen we de minste blokken nodig hebben en omdat er daar nog wel stukken in zitten waar we niet grote sloopwerkzaamheden hoeven te doen om het werkend te krijgen.Maar eerst eens testen en zo er wat handigheid in zien te krijgen.

Morgen gaan we proberen dan koploper aan de praat te krijgen.Ik hoop dat het gaat lukken.We posten morgen de resultaten en/of problemen wel.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Koploper doet het!!!!!
Koploper doet het!!!

Er hebben nu twee locs gereden en al gaat het nog niet zoals het zou moeten zijn we toch wel gelukkkig mee dat het werkt.Weet ik tenminste dat de interface goed aangesloten/gesoldeerd is.Vanavond even snel een tweede deltacontrol gehaald zodat we de twee stroomkringen kunnen gebruiken.Hier duikt wel direct een probleem op.De eerste loc rijdt goed door de twee stroomkringen.maar een tweede stopt zogauw hij in de tweede kring komt.Lampen blijven wel aan een teken dat er wel een signaal ontvangen wordt maar verder gebeurd er dan niets.De eerste loc wil niet 100% stil blijven staan en wil alleen maar vooruit?

Morgen krijgen we bezoek van Hero (Robin).Dan hopen we morgenavond weer bij geleerd te hebben en nog een paar leuke fotos te maken.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Koploper doet het!!!
Hoi,

Zitten de rode en bruine draad bij beide delta controls hetzelfde? Lijkt erop of er iets gedraaide aansluitingen heeft.
Ik neem ook wel even een multi meter mee.
Maak ook vast een paar wissels aan ,ik heb ook een wisseldecoder bij me.

tot morgen,

Robin
Re:Baan van Harald & Alex Koploper doet het!!!
Koploper deed het dus maar verre van goed.Hero heeft de onderdelen om de kabel te maken mee naar huis genomen en opnieuw gemaakt en weer op gestuurd.Echter is de PTT ook nooit op tijd en de kabel nog niet binnen.

Dus van het weekend maar een stukje scenery gedaan.Doordat we dat ravijn gemaakt hebben is er op dat gebied maar genoeg te doen.Dit is een klein stukje bos geworden met een pad er door.We zijn er zelf wel tevreden over.Op de fotos kan je dan ook mijn andere hobby zien  B)

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Koploper doet het!!!
En dan nog twee waar de andere hobby te zien is.Nee niet miniatuurautootjes  :D :D

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Koploper doet het!!!
hallo harald&alex,

even alles doorgelezen en die knappe foto's een bekeken,dat is zeer mooi gemaakt seg.lijkt een baan die je normaal in die boekje's ziet staan zo mooi is het bij jullie.

groeten
peter(ke33)
Re:Baan van Harald & Alex Nieuw stukje scenery
Hoi Peter

In het echt zijn er nog heel wat dingen die je juist niet in een boekje ziet staan omdat ze nog niet zo super zijn maar dat wordt dan dan ook nog wel aangepakt.  ;)

Maar dit is goed gelukt naar onze mening.Volgende week proberen het ravijn zelf op kleur te krijgen en de muur die we van het weekend van klei hebben gemaakt en geplaatst verven.Zoals je kan zien zit er een aardig kleurverschil tussen de bergen en de muur rechts is wel heel maagdelijk wit.  8o

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Nieuw stukje scenery
Ik had eigenlijk een asbak verwacht daar tussen die bomen. :D
Is een lekker dichtbegroeid stuk geworden.
Die muur kan inderdaad wel een sponsje met zwarte drap gebruiken.
Ik vond in de box nog een doos met 15 wisseldecoders.Hoeveel wissels zitten er in jullie baan?

Ik boek hier geen vooruitgang met de aansturing.Test led's doen ook niets.Het zit dus in de computer.
Da's goed nieuws dus misschien dat printje maar eens bij jullie aan een echte compoort hangen.
Lukt voorlopig alleen niet want komende weken heb ik het weer veel te druk.

Groeten,
Robin
Re:Baan van Harald & Alex Nieuw stukje scenery
Hallo Robin

Die asbak staat uit het zicht :D :D :D

Ik durf het zo niet te zeggen hoeveel wissels er zijn  :?Dan moeten we even gaan tellen.Je bedoeld decoders die onder de wissels gemonteerd worden?Doe maar kalm aan voor de rest.Als je een keer tijd hebt horen we het vanzelf.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Nieuw stukje scenery
HEEEEELP we weten van 2 locs niet wat de decoders zijn ze zijn kwa onderstel het zelfde maar wat voor decoders zijn het daar kunnen we niet achter komen. We horen het graag als iemand van jullie het ons kan vertellen.

mvg.

Harald & Alex

Re:Baan van Harald & Alex Nieuw stukje scenery
Dit zijn Marklin decoders op basis van een PIC.
Deze decoders hebben een beperkt aantal softwarematige instellingen zoals het adres.

Mvg,
Peter
Re:Baan van Harald & Alex
Lid sinds: 2010

Ludmilla.

offline
Re:Baan van Harald & Alex
Citaat van: harald en alex op zondag 16 januari 2011, 20:21:21
Hoi Martin

Van perron 1 naar 2 is van balsahout gemaakt wat met een guts dan ingesneden is om het plankenidee te krijgen.Op de rails zelf is ook balsahout met gaatjes er in voor de middengeleider.De afscheiding is gemaakt met houten prikkers daar gaatjes in geboord en dan een bruin-witte draad er door getrokken.

We mogen graag zelf wat maken in plaats van naar de winkel te rennen en het kant en klaar te kopen.Maakt het leuker en meer individueel ook.

Harald & Alex

Bedankt Harald en Alex,

ik weet niet of ik het zelf ook met Balsahuot ga maken (geen idee hoe het eruit ziet namenlijk  :D) ik denk dat ik het een soort asfalt van maakt,
nog een vraagje, waarmee heb je die gaatjes geprikt, mij lukt dan niet goed...  :?

Jullie baan is een voorbeeld!

Groeten,
Martijn
Re:Baan van Harald & Alex Nieuw stukje scenery
Hoi Martijn.

Balsahout kan je in de betere hobbyzaak wel krijgen en is makkelijk te bewerken omdat het zo zacht is.Met een kleurtje kan je het overal op laten lijken.Gaatjes waar die afscheidingskabel door lopen met een klein boortje boren door de paaltjes.Beetje monnikenwerk maar wel met leuke resultaten.

We gaan dat morgen nog een keer proberen om een hekwerk te maken bovenop de muren die je op de laatste fotos ziet.We wilden er dan een hele dunne messing staaf door rijgen.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Nieuw stukje scenery
Citaat van: Freak op zaterdag 19 februari 2011, 15:54:03
Dit zijn Marklin decoders op basis van een PIC.
Deze decoders hebben een beperkt aantal softwarematige instellingen zoals het adres.

Mvg,
Peter

Hallo Peter

Wat Harald probeert te vragen is welke soort decoder je voor deze locs in koploper moet selecteren.Deze komen heel moeilijk van de plaats en stoppen iedere keer.Misschien als we de goede decoder invoeren dat dit dan opgelost is?

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Nieuw stukje scenery
Citaat van: harald en alex op zaterdag 19 februari 2011, 16:40:28
Hoi Martijn.

Balsahout kan je in de betere hobbyzaak wel krijgen en is makkelijk te bewerken omdat het zo zacht is.Met een kleurtje kan je het overal op laten lijken.Gaatjes waar die afscheidingskabel door lopen met een klein boortje boren door de paaltjes.Beetje monnikenwerk maar wel met leuke resultaten.

We gaan dat morgen nog een keer proberen om een hekwerk te maken bovenop de muren die je op de laatste fotos ziet.We wilden er dan een hele dunne messing staaf door rijgen.

Harald & Alex

Hallo Harald & Alex,

Ik denk dat we het over 2 verschillende dingen hebben...
Ik was alleen over de overweg bezig :D en ik bedoelde de gaatjes voor de middengeleider, maar misschien kan je die ook wel boren, maar je kan toch ook 2 randjes tussen de middengeleider en de sporen?

veel succes met het maken van het hekwerk boven op de muren.

Groeten,
Martijn
Re:Baan van Harald & Alex Nieuw stukje scenery
Ha ha Martin sorry dat had ik niet in de gaten maar die zijn toch ook van balsahout hele dunne en met een klein boortje.Op de plek leggen waar je het moet hebben en dan even aandrukken dan weet je waar je moet boren  ;)

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Nieuw stukje scenery
Weer een weekend bijna voorbij :(

Maar we zijn wel weer wat verder gekomen in het scenery gebeuren.We hebben nu de bak in de goede kleur de muur geverfd en weer een klein hoekje af gemaakt.We hadden nog lantaarnpalen van Albert Jan liggen en daar hebben we nu de eerste 5 van geplaatst.Die branden toch wel heel fel?Niet zoals de rest van de verlichting zoals je op de fotos zien kan.Moet er een aparte weerstand tussen misschien en zo ja welke?

We hebben de verlichting op de baan een tijd niet gebruikt en nu de bak zover klaar is de leidingen hersteld en dat is toch wel een mooi gezicht in het donker.Sommige fotos zijn niet helemaal top maar geeft wel een leuke sfeer zo.

Weet er zo nog iemand een antwoord op de vraag over die decoders in de boven afgebeelde locs?We zijn jammer genoeg niet zo handig in het electronische deel van de modelbaanhobby..........

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Nieuw stukje scenery
En nog een paar omdat het toch wel heel mooi lijkt in het donker  :D

Re:Baan van Harald & Alex Nieuw stukje scenery
Dan nog eentje waar je een beetje het overzicht ziet.De bak staat op zijn plaats en dat geeft toch een mooie dieptewerking.Hier moet de verlichting nog van aangesloten worden.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex nacht fotos nieuw!
hallo hareld&alex,

dat vind ik altijd heel knappe foto's van een baan die nacht foto's,weederom prachtig gewoon doorgaan zal ik zeggen.

groeten en succes verder;

peter(ke33)
Re:Baan van Harald & Alex Nieuw stukje scenery
Citaat van: harald en alex op zaterdag 19 februari 2011, 16:43:51
Wat Harald probeert te vragen is welke soort decoder je voor deze locs in koploper moet selecteren.Deze komen heel moeilijk van de plaats en stoppen iedere keer.Misschien als we de goede decoder invoeren dat dit dan opgelost is?
Dit is een decoder met het protocol Marklin nieuw en 14 rijstappen.

Mvg,
Peter
Re:Baan van Harald & Alex nacht fotos nieuw!
Hallo Peter & Peterke

Bedankt voor de reacties.Morgen maar eens proberen of het daarmee beter gaat.Als het goed is komt Hero volgende week weer een herhalingscursus geven en een centrale meebrengen zodat we DDW niet meer nodig hebben.Hoop dat dan de treinen zonder problemen rijden en we ons dan weer verder kunnen verdiepen in het koplopermysterie.Blokken maken etc etc.We leren zo elke keer weer bij en zo blijft het leuk om aan te werken.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex nacht fotos nieuw!
Heb je al een rondje voor op de keukentafel ? Of moet ik wat meenemen.

Vandaag een kast met booster en centrale in elkaar geknutseld.
Ik wacht nog op een kleine trafo voor de centrale,maar die is besteld.
Alles werkt maar de bekabeling  moet nog even op lengte geknipt worden.

Het resultaat tot nu toe.

Groeten uit de werkplaats,
Robin
Re:Baan van Harald & Alex nacht fotos nieuw!
Indrukwekkend Robin B) B)

Er komen maar twee kabels uit waar WIJ iets mee moeten doen hoop ik :D :D Je kent onze stand van kennis voor electronische zaken ondertussen wel......

Met dat DDW heb ik het ondertussen wel gehad.Gisteren die computer alle drie de slots met een geheugenkaart voorzien.Hij heeft nu drie keer zoveel geheugen dus maar toch gebeuren er nog allerlei dingen waar we niet van snappen waarom.Het CPU gebruik is nog steeds hoog.Nu weet ik wel niet de nieuwste computer maar dit zou toch wel moeten kunnen.

Baantje op de keukentafel uitleggen is geen probleem.Er is weer wat rails binnen gekomen.

We zijn echt benieuwd hoe de afgebeelde apparatuur onze baan gaat werken.Zien nu al uit naar volgend weekend!!

Alvast bedankt!

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex nacht fotos nieuw!
Ja wat valt er te zeggen gewoon prachtig die baan van jullie  :thumbup:
Wat erg mooi is de verschillende dieptes in de baan en de bergen heerlijk om met zo'n baan te mogen spelen
Re:Baan van Harald & Alex nacht fotos nieuw!
Citaat van: pixon op zondag 20 februari 2011, 19:19:30
Ja wat valt er te zeggen gewoon prachtig die baan van jullie  :thumbup:
Wat erg mooi is de verschillende dieptes in de baan en de bergen heerlijk om met zo'n baan te mogen spelen

Dank je voor het compliment.We zijn nu eigenlijk stukje bij beetje aan het verbeteren qua scenery.Dat laatste stukje van vandaag is misschien net 30 cm bij 20 cm maar toch de hele middag wel mee bezig geweest.Maar is best leuk om te doen.Zo willen we dus de hele baan langs en iedere keer proberen verbeteringen aan te brengen in de scenery.Moeten volgende week wel naar de winkel de voorraad scenerymateriaal begint op te raken :?

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex nacht fotos nieuw!
Dit snappen jullie wel.
5 stroomkringen voor de baan.Een UTP voor de S88 bezetmelders,een rs232 richting computer en een 230v stekker.
En als extraatje nog een handregelaar om te rangeren.Die werken ook nog met koploper,was voor mij een verrassing dat ik ze kon adresseren.Moest ik gewoon nog even proberen.Er kunnen er 8 op dus zelfs nog uit te breiden. :D :D :D

Groeten Robin
Re:Baan van Harald & Alex nacht fotos nieuw!
Robin

Dat zou ons in 1x van alle problemen afhelpen  B)

Als je weet wanneer je kan dan geef maar een seintje.Komen we je wel weer afhalen.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex nacht fotos nieuw!
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Baan van Harald & Alex nacht fotos nieuw!
Hoi Harald & Alex,

Leuke foto's met die verlichting geeft het landschap weer een hele andere dimensie.

Groet  Ronald
Re:Baan van Harald & Alex nacht fotos nieuw!
Hallo Ronald

Nu kunnen we de ruimtes ook vrij eenvoudig goed verduisteren en het is best mooi om zo in het donker naar de verlichte scenery te kijken en de treinen rond te zien rijden met verlichting aan.Na een paar uurtjes bouwen even op een kruk zitten en kijken naar wat je gemaakt heb is waar je het voor doet  B)

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex nacht fotos nieuw!
Vandaag eens flink zitten klussen bij de heren thuis.
Baanplan aangepast voor de toekomstige situatie.
Wissels van de overloop zijn bedienbaar vanaf de pc.
Ook de eerste bezetmeldsecties geisoleerd.
Door wat problemen met de PC zijn ze helaas nog niet aangesloten.

Ook de eerste stappen voor een betere stroomvoorziening gezet.
Komende tijd wordt de hele baan  van een nieuwe ringleiding voorzien.

Heren success met de installatie van het resterende deel.
Ik hoor het wel als jullie klaar zijn voor de laatste stap.
Het planten van de bezetmelding.

Tot die tijd veel plezier en het was weer een gezellige, maar stressvolle dag.
De verzorging was weer top(bedankt Jenny).

Groeten,
Robin
Re:Baan van Harald & Alex nacht fotos nieuw!
Robin

In ieder geval harstikke bedankt voor alles.We zijn nu niet een stap vooruit gegaan maar een sprong en we zijn er zeer gelukkig mee.Net nog even een paar rondjes gereden en alles gaat zonder horten en stoten.Harald heeft nu uitgevonden hoe die het geluid van de locs aan moet zetten dus die is ook tevreden.Inderdaad wel een hoop stress gehad van die k..computer maar dit bleek dus kapot geheugen te zijn.

Morgen gaan we de boel maar eens opruimen en de diverse nieuwe kabels vastzetten.

Nogmaals bedankt voor alles Robin.Klasse dat je toch een dag in steekt om onder die baan te gaan liggen om mijn draden gepruts te verbeteren.

Morgen zal ik als het allemaal netjes zit een paar fotos maken van je "kerncentrale"

Groeten.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Koplopervragen.
Vandaag de kabels voor de pc en de edits zo gelegd dat we ze niet overal tegenkomen.We zijn goed te spreken over hoe het nu gaat.We moeten nog wel een hoop bezetmelders maken maar de treinen rijden hun rondjes en we zijn door de decoders echt een zooi blauwe en gele draden armer en dat is toch wel een beter gezicht.We hadden al geen groot bureau om alles op te zetten en nu kan je met een toetsenbord muis en een handregelaar toe.

Ook even geprobeerd om dubbeltractie te rijden.Zit daar in koploper iets voor dat je dat niet handmatig moet instellen?We hebben nu twee locs genomen die dezelfde decoders en onderstel hebben.Dit ging al wel vrij aardig maar mooier zou zijn als je ook verschillende zo met elkaar kan laten rijden.

Een rangeerloc wil alleen maar vooruit.Heeft daar nog iemand een idee voor hoe dat te verhelpen is?

Ook nog een paar fotos van de centrale en de dubbeltractie gemaakt.Lijkt toch wel mooi om twee locomotieven en een lange rij wagons te zien rijden ook al is het dan een bonte verzameling.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Koplopervragen.
Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Koplopervragen.
Citaat van: harald en alex op zondag 27 februari 2011, 17:56:28
Ook even geprobeerd om dubbeltractie te rijden.Zit daar in koploper iets voor dat je dat niet handmatig moet instellen?We hebben nu twee locs genomen die dezelfde decoders en onderstel hebben.Dit ging al wel vrij aardig maar mooier zou zijn als je ook verschillende zo met elkaar kan laten rijden.
Dat kan ook met verschillende typen decoders. De locomotieven moeten dan wel geijkt zijn.

Mvg,
Peter
Re:Baan van Harald & Alex Koplopervragen.
Peter

En daarvoor moeten de bezetmelders werken hoor ik net van Robin.Dus de komende weken zal het wel rails knippen en draadjes solderen worden........

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Koplopervragen.
Je hebt er maar 2 nodig en een recht stuk rails.
Dus snel die 2 punten maken.Voor het locdepot is een mooi recht stuk. :o)
De rest staat in de handleiding van koploper.
Zoek maar eens uit hoe het werkt,is voor mij ook nieuw :D

grtn,
Robin
Re:Baan van Harald & Alex Koplopervragen.
Robin

Volgend weekend gaan we het maar eens proberen om zelf die bezetmelders te maken.Ik denk dat we toch de hele overloop maar gaan bedraden en dan aansluiten.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Koplopervragen.
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Baan van Harald & Alex Koplopervragen.
Voor dubbeltractie,

Open van beide locomotieven rijscherm. Sleep dan waar het plaatje hoort, naar de andere loc. En je hebt een dubbeltractie.
Re:Baan van Harald & Alex Koplopervragen.
Ik zie op de foto's dat alle berg hellingen nog passen na de aanpassingen v.h. baanplan.

Groeten,
Robin
Re:Baan van Harald & Alex Koplopervragen.
Jongens,

Jullie hebben weer leuk gebouwd, de foto,s in het donker geven een leuke sfeer weer.
Bouw lekker verder zo , ik hou het in de gaten.

Grt Johan
Re:Baan van Harald & Alex Koplopervragen.
Citaat van: Hero op zondag 27 februari 2011, 18:46:29
Ik zie op de foto's dat alle berg hellingen nog passen na de aanpassingen v.h. baanplan.

Groeten,
Robin

Robin

Ja alleen is de gesneuvelde boogmuur nu gerepareerd en zijn de twee losse delen nu 1 stuk geworden.Dat is niet echt gemakkelijker op geworden om die er uit te pakken is nu 1.8 meter wat je er in 1x uit moet pakken.Niet echt handig maar dat is even niet anders.

Citaat van: brunigbahn op zondag 27 februari 2011, 18:51:28
Jongens,

Jullie hebben weer leuk gebouwd, de foto,s in het donker geven een leuke sfeer weer.
Bouw lekker verder zo , ik hou het in de gaten.

Grt Johan


Dank je Johan.We zijn nu inderdaad een stuk verder.Nu komt het minder leuke:De rails weer losmaken om de bezetmelders er in te krijgen.Dan hopen we dat we in het overloop deel autommatisch kunnen rijden en dan pakken we het 2e deel aan wat dus behoorlijk groter is en dus ook veel meer tijd gaat vergen.Maar er zit geen tijdslimiet aan dus we gaan rustig en vrolijk verder :D

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Koplopervragen.
Citaat van: wijbe op zondag 27 februari 2011, 18:28:46
Voor dubbeltractie,

Open van beide locomotieven rijscherm. Sleep dan waar het plaatje hoort, naar de andere loc. En je hebt een dubbeltractie.

Gaan we proberen bedankt voor de tip!!

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Koplopervragen.
En rijden ze al samen ?

Ik heb de definitieve lijst met de bezetmelders op de mail gegooid.Kun je koploper inrichten en lekker klussen het weekend.
Wees verstandig en koop nog even een SCHERP kniptangetje.Vergeet ook die Gluegun niet.

GR,Robin
Re:Baan van Harald & Alex Koplopervragen.
Citaat van: Hero op donderdag 03 maart 2011, 20:50:46
En rijden ze al samen ?

Ik heb de definitieve lijst met de bezetmelders op de mail gegooid.Kun je koploper inrichten en lekker klussen het weekend.
Wees verstandig en koop nog even een SCHERP kniptangetje.Vergeet ook die Gluegun niet.

GR,Robin

Hoi Robin

Door de week heb ik er jammer genoeg niet altijd tijd voor.Harald is wel even aan het proberen geweest met dubbeltractie maar was niet gelukt zoals er beschreven werd.We gaan dat nog wel even in het weekend proberen.Neem aan dat Harald het niet goed gedaan heeft in koploper.

Vandaag heeft Jenny de kabel gehaald en een kniptang.Dus we kunnen eerst de draden aan de rails solderen en opnieuw leggen.Dan zal het weekend wel weer ver voorbij zijn.Hoop dat we dan volgende week aan het aansluiten toekomen.

Harald & Alex
Re:Baan van Harald & Alex Koplopervragen.
Over dat aansluiten heeft net een mailtje de weg gekruist.
Wat ik begrepen heb is dat je alleen met ge-eikte locs in dubbeltractie kunt rijden.
Of je moet de goochel doos opentrekken.
Goed om te horen dat de voorbereidingen al gedaan zijn.(mijn deel is ook jullie kant op gezonden)
Is het plaatje een beetje duidelijk? Is een blok of 18 dus je bent wel even zoet met dit stuk.
Re:Baan van Harald & Alex Koplopervragen.
Citaat van: wijbe op zondag 27 februari 2011, 18:28:46
Voor dubbeltractie,

Open van beide locomotieven rijscherm. Sleep dan waar het plaatje hoort, naar de andere loc. En je hebt een dubbeltractie.

hallo wijbe

wij hebben het geprobeerd wat jij hebt gezegd maar ik krijg het niet voor mekaar maar we proberen het wel met bezetmelders en dan zien we het wel verder

mvg, Harald & Alex