Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Baan van Harald & Alex Göschenen Renovatie overloop

Gestart door Harald en Alex zaterdag 25 december 2010, 16:40:31

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Spiraal
We hebben om de spiraal er in te krijgen aardig wat moeten slopen en nu het zo warm is op de zolder hebben we maar besloten met losse delen te gaan werken en die dan op de baan te zetten.In de hoek waar de spiraal zit moet een rangeerterrein komen met een overslag loods.Dit wijkt wel af van Göschenen maar we willen toch wel  de gebouwen gebruiken en de overslag loods is er eentje van.

We hebben al wat ervaringen opgedaan met tempex om bergen te bouwen en omdat de weg die van het station toch ergens naar toe moet hebben we besloten in de rechterhoek deze weg in een tunnel te laten eindigen maar dan moet er wel weer een bergachtig deel verrijzen.Dat hebben we dus gemaakt en ook zijn we bezig met het perron van de overslag loods en de weggetjes er naar toe.

Harald & Alex
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Tempex berg en overslag platform
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Tempex berg en overslag platform
H & A,
Jullie 'overslagloods' past heel mooi in het banenplan. Trouwens die bergen en speciaal dat weggetje met die 'wandelaars' staat erg leuk. Zal nog wel meer 'aangekleed' moeten worden, maar dat laat ik aan jullie over; ervaring genoeg in huis, zou ik zeggen. Ben wel benieuwd naar jullie volgende stappen. Ga er maar mee door! :thumbup:
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Tempex berg en overslag platform
Nou we hebben de losse delen geverfd maar zijn nog niet helemaal blij met de kleur van de beton vloer waar de loods op staat.Dat had wel wat lichter gemogen.Die zullen we dan nog even over doen.

Harald & Alex
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Tempex berg en overslag platform
De strepentrekkers zijn geweest en nu kan je veilig over de weg achter het overslagplatform langs  ;)

Voor de rest nog een beetje met de kleuren bezig geweest.We zijn er nog niet maar er moeten dan ook nogal wat kleine oppervlaktes tussen de rails ingevuld worden.Ook de achtergrond moet nog wat omhoog zodat de stammen van de bomen zichtbaar zijn.Dit lijkt wat raar zo.

Harald & Alex
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Tempex berg en overslag platform
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Tempex berg en overslag platform
-H&A,
Met het bewerken van jullie 'weg' is er idd veel meer diepte in het geheel gekomen. Ja, en als jullie dan die stammen van de bomen tevoorschijn 'toveren', is het probleem al grotendeels opgelost. Tussen ( ) het is weer prachtig in jullie 'stijl' opgelost. De 'rest' zal vanzelf wel volgen.
8)  :thumbup: :thumbup:
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Tempex berg en overslag platform
-Harald & Alex:
Prachtig zicht,  :thumbup:
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Tempex berg en overslag platform
Hoi Harald en Alex,

Weer een mooi staaltje werk van jullie. Gaat er goed uitzien. :thumbup:

Van welk merk is de loods? Ik vind de loods er goed uitzien en ik ben nog op zoek naar zo iets....

Tot de volgende update en succes met de verdere bouw ervan.

groeten Ronald  :)
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Tempex berg en overslag platform
Hallo.

Bedankt voor de reacties.De loods is volgens mij Faller.

Robin is weer eens op bezoek geweest om onze nieuwe spiraal in te wijden.Het daaronder gelegen schaduwstation wordt nu ook links gereden dus alles net andersom als het was en daardoor moest er in Koploper aardig wat aangepast worden.Dit is goed gelukt en daarmee kan het hoofdstuk spiraal afgesloten worden.Gelukkig want heel dat gedoe met die draden etc etc is niet ons ding.

Dus kan er weer wat gebouwd worden en we hebben ons voorgenomen om de aanloop naar de tunnel van Göschenen onder handen te nemen.Achter de tunnel ligt de hele wisselstraat maar die hoeft niet in het zicht maar moet wel bereikbaar blijven.Dus een deksel maken met wat leuks er op.

Wederom van tempex.Het lichte gewicht is toch een groot voordeel en ja de rommel die je krijgt als je er een zaag in zet maar even voor lief genomen.Nu moet er weer een laag gips op en dan kan het aankleden beginnen.

Harald & Alex
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Tempex berg en overslag platform
Jammer dat er niet nog een bruggetje /tunnel over dat stuk spoor gepland is.

Ik had het liever iets ruiger gezien.Meer hoogte verschil met een schuin weglopend dal ertussen oid.
Valt er ook veel makkelijker iets te verstoppen. ;)
En sluit het beter aan met die berg net aan de andere kant van de deur.

Maar geen xps schuim gevonden?

Robin
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Tempex berg en overslag platform
Robin

We zijn er nog niet hoor.Die bruggen komen nog 😉 Er zitten al genoeg bergen in de baan dus dit zal een stuk "Alpenwiese" worden.Ik heb het idee maar of dat gaat lukken ligt er even aan om er de Teufelsbrucke in te verwerken maar dan in spiegelbeeld.

Maar dat is voor later.Eerst eens zien dat we dit deel er in krijgen.Er stonden nog 4 platen tempex.Die zitten er nu in.Dus de volgende berg wordt met dat van de Hornbach 😉

Harald & Alex
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Tempex berg en overslag platform
Vanmorgen even gips aan het kliederen geweest en nu wordt het al wat duidelijker qua contouren  ;)

Harald & Alex
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Tempex berg en overslag platform
Hallo Alex en Harald,

Bedankt nog voor het geven van de merk van de loods. Ik heb deze t.z.t. nodig, maar ik heb eerst nu een palletfabriek besteld van Faller. Door het formaat moet ik 1 van mijn opstelsporen aanpassen of opofferen... :( Maar ik ben van mening dat een aankleding naar je baan ook zeer van invloed is op het totaal geheel.

Jullie zijn kunstenaars in het maken van bergen, wegen- en landschapsbouw  :thumbup: elke keer hebben jullie weer een toepassing of oplossing gevonden, grote klasse.

Zie graag weer de volgende update heren.

groeten Ronald  :)
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Tempex berg en overslag platform
Bedankt Ronald.

Het gras is gegroeid.We hebben geprobeerd het voorbeeld te volgen wat je op de monitor ziet en het is wel vrij aardig gelukt volgens ons.

Harald & Alex
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Tempex berg en overslag platform
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Tempex berg en overslag platform
-H&A,
Het gras mag dan gegroeid zijn, maar jullie 'tuinman' is wel heel goed bezig geweest. Die man verdient een pluim!  8) Zelfs op de weg staat geen onkruid en op de bergwand(rots) is echt helemaal struikvrij!  :-)  Maar alle gekheid op het bekende stokje, jullie werk is wederom fantastisch gelukt. Rest van de scenery zien we zeker tegemoet! Prima stukje nabootswerk!!  :thumbup:
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Tempex berg en overslag platform
Hoi Harald en Alex,

Dat ziet er super strak uit, goede kleurstelling gekozen. Dit geeft al een heel ander gezicht hoor.  :thumbup:

Zouden jullie mij de maten willen doorgeven van die Faller loods?
Op de site van Faller staat deze niet meer.
Alvast dank hiervoor.

Groeten Ronald  :)
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Tempex berg en overslag platform
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Tempex berg en overslag platform
Dag Harold en Alex.

Dat ziet er erg mooi uit :thumbup: :thumbup:
Zoals Ronald al opmerkt zijn de kleuren erg fraai
gekozen en zeker conform de foto op de monitor!

Groeten,

Erik.
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Tempex berg en overslag platform
Bedankt voor de reacties 😎

Het verdere groen komt mog uiteraard. Ondertussen zijn er wel een paar bewoners gearriveerd maar die zetten we dan de volgende keer even op de foto.

Nu zal de volgende grote stap de kunstwerken zijn bestaande uit twee bruggen aan de rechterkant om de weg en het spoor door te kunnen trekken en links komt nog een tunnel.Daar zijn ee al wel mee begonnen maar er moet nog wat inspiratie komen voor de definitieve vorm.De tunnel is maar een halve meter lang en om daar nu iets geloofwaardogs aan gebergte op te bouwen is nog even lastig.

Harald & Alex
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Tempex berg en overslag platform
Ronald.

Die loods is 14.5 cm x 25 cm.Let wel dat zijn de grondmaten.Het dak steekt aan de ene kant wat iver 😏

Harald & Alex
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Tempex berg en overslag platform
Hallo Harald en Alex,

Bedankt voor het geven van de maten en dat het dak wat over steekt.

Groet Ronald  :)

Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Tempex berg en overslag platform
Vandaag begonnen aan de rechterkant van de "Alpenwiese" met een rivier met een waterval waar in totaal 3 bruggen zullen verschijnen.De eerste brug is er eentje die we nog hadden maar hier zullen nu auto's over gaan rijden ipv. treinen.Hiervoor hebben we dan de brug wat aangepast en ook direct een ander kleurtje gegeven.

De zon schijnt overigens aardig op de zolderkamer en om een idee te geven wat voor effect dat heeft op het water in de Reuss daar ook nog even een foto van.Zo zal het straks ook onder onze brug in aanbouw uit moeten komen te zien.

Harald & Alex
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Tempex berg en overslag platform
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Tempex berg en overslag platform
Hoi H&A,

Het ziet er sfeervol uit, geweldig hoe jullie dit maken.
De tweede foto  :thumbup: :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Tempex berg en overslag platform
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Tempex berg en overslag platform
-H&A,
Mocht de zon maar altijd blijven schijnen in jullie zolderkamer. Dat zou helemaal fantastisch zijn!  8) Overigens is de brug een heel mooi alternatief voor het autoverkeer; dus idd een geweldige oplossing. Jullie staan voor "niets"!  :) gelijk de 'aankleding' van de "Reuss" is net 'echt'! Heel erg mooi gedaan allemaal! Compliment voor deze creaties!
We zien de verdere afwerkingen met groot genoegen tegemoet!  :-) :-)  :thumbup:
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Tempex berg en overslag platform
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Tempex berg en overslag platform
Mooi dat water in het strijklicht!
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Tempex berg en overslag platform
Heren, dit gewoon super klasse  :thumbup:

Groet Ronald  :)
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Tempex berg en overslag platform
Bedankt.

Ondertussen is het gips geklieder aan de gang.we hebben de rivier een stukje verlengd in een bocht naar rechts waar ie dan ook zal moeten verdwijnen.We weten nog niet precies hoe maar dat gaat nog wel komen.Straks nog even een ronde gips om de waterval wat rots structuur te geven en dan zou er morgen weer geverfd kunnen worden.

Hier het voorlopige resultaat nu van de andere kant.

Harald & Alex
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Tempex berg en overslag platform
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Tempex berg en overslag platform
Hey Harald en Alex,

een mooi resultaat laten jullie hier zien, :thumbup: :thumbup: ik vind het wel meer dan geklieder met gips, knap gedaan,
ik denk ( ben er zeker van) dat ik dit draadje ook maar eens ga volgen, zal wel nog heel wat bij te lezen hebben, maar dat komt wel,
goed bezig

grts Freddy
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Tempex berg en overslag platform
Freddy.

Bedankt voor je reactie.we kliederen al een tijdje en dan weet je al een beetje hoe je het moet aanpakken om er een leuk resultaat uit te krijgen.Dat tempex is voor ons ook nieuw maar buiten de rotzooi die je er van krijgt is het best leuk materiaal om er al een vorm in te krijgen.

Hier is dan de brug geplaatst in de geverfde bergen.Hij staat los en moet nog wat gesteld worden.Ook moet de omgeving nog aangekleed worden en er moet uiteraard water gaan stromen.

Harald & Alex
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Tempex berg en overslag platform
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Tempex berg en overslag platform
Hoi Harald en Alex,

Jullie zijn weer een leuk stukje opgeschoten, het geeft nu al aan hoe het straks gaat worden en dat is smullen  :thumbup: :thumbup:

Als het water straks stroomt zal dat een extra aandachts-trekker zijn.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Tempex berg en overslag platform
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Tempex berg en overslag platform
H&A,
Dit is weer een heel mooi stukje werk. Prachtig gedaan en alles staat in voorbereiding tot het maken van "water". Wat zal dat een 'klus' worden; hoewel de ondergrond al goed eruit ziet! Compliment! De rest van de scenery komt vanzelf wel goed, jullie kennende!  :thumbup:
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Tempex berg en overslag platform
Hallo Harald en Alex,

Wederom prachtig om te zien hoe jullie de baan steeds meer vorm geven, super  :thumbup:

Ik heb inmiddels ook de Faller loods gekocht en ben begonnen deze in elkaar te zetten. Wat mij opvalt is dat het kunststof anders is dan de overige bouwpakketten van Faller. Hebben jullie dit ook ervaren? Hij past ook niet lekker inelkaar, t.o.v de grondplaat (sluit niet goed aan op de aangegeven lipjes opende grondplaat). Hierdoor kieren in de hoeken van de muren. Ook dit moet je weer aanpassen.

Al met al hoop,ik er toch een mooie loods van te maken.

Groeten Ronald  :)
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Tempex berg en overslag platform
Bedankt voor de reacties.

Die loods staat al een aantal jaren dat kan ik me niet herinneren dat er problemen mee waren.

Ondertussen zijn er her en der wat struiken verschenen en hebben we met thee een naaldbos ondergrond proberen te maken.We zijn benieuwd hoe dat uit gaat pakken.Volgende week zijn we in Spa Francorchamps dus dan geen modelbouw weekend.....

Harald & Alex
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Tempex berg en overslag platform
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Tempex berg en overslag platform
-H&A,
Veel plezier toegewenst,  en 'kijk uit' en vooral wees voorzichtig!  8)  :-) :thumbup:
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Tempex berg en overslag platform
Hallo heren,

Bedankt voor de reactie.
Veel succes volgend weekend, wat anders als treinen is ook leuk  :P

Groet Ronald  :)
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Tempex berg en overslag platform
Inderdaad Succes volgend weekend.   >:-D
Dat de heuvel begaanbaar is. Tot zover ik kon zien werken de weergoden mee.
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Tempex berg en overslag platform
Laten we het hopen dat de weergoden ons goed gezind zijn.Regen mag wel mooi zijn voor Max Verstapppen maar dan graag als ik voor de TV zit.

De thee is droog en dan is dit het resultaat.Er komt nog van alles bij uiteraard.

Harald & Alex
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Tempex berg en overslag platform
Lid sinds: 2010

Ik zie al een lichtpunt aan het einde van de ...

offline
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Tempex berg en overslag platform
 :) De overdekte brug is super ... welk type en merk is dit ?

Verder volg ik het verslag op de voet ...super arbeid wordt hier verricht .

Groeten Freddy

Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Tempex berg en overslag platform
De brug is van Faller maar ook al een pude.Geen idee of ze die nog verkopen.

Harald & Alex
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Tempex berg en overslag platform
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Tempex berg en overslag platform
Faller heeft wel deze BRUG
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Tempex berg en overslag platform
Hallo Tom.

Die is zeker net zo mooi zo niet mooier  B) B) B)

Ondertussen zijn we weer een tijdje verder alleen komen we op zolder niet veel verder.Er zitten wat zaken aan te komen waar we even over na moeten denken hoe we die aan willen pakken en er zijn nog een paar klusjes op het scenery gebied waarvoor we niet staan te trappelen om aan te beginnen.Dat zal vanzelf wel komen en dan zullen we ook even een fatsoenlijke update neerzetten.

H&A
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Tempex berg en overslag platform
Ik vond overigens deze link nog naar een foto van Göschenen in de sneeuw en van een wel heel mooi standpunt genomen.

https://500px.com/photo/21961019/g%C3%B6schenen-sbb-tunnel-by-arthur-h%C3%A4berli?ctx_page=1&from=user&user_id=2205125

De pracht en praal  straalt er toch vanaf.Wel vraag je je dan af hoe je het zelf zo mooi zou kunnen maken  :D

H&A
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Tempex berg en overslag platform
Citaat van: harald en alex op zaterdag 07 oktober 2017, 13:27:22
Ik vond overigens deze link nog naar een foto van Göschenen in de sneeuw en van een wel heel mooi standpunt genomen.


Werkelijk een prachtige foto! Mooi om als moodboard te gebruiken bij de scenery van jullie baan.
Grtz, Arjan
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Tempex berg en overslag platform
Mannen,

Prachtige foto en dito werk wat er al in zit. Gedroogde thee ziet er goed uit, wat gaan jullie erop zetten?

Groet Ronald  :)
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Tempex berg en overslag platform
Lid sinds: 2017

Duitse alpen: periode V en VI

offline
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Tempex berg en overslag platform
Ik heb genoten van alle het schitterende werk wat jullie hier laten zien, bedankt daarvoor  :thumbup:
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Tempex berg en overslag platform
Bedankt voor de reacties.

Vandaag een beetje gips gekliederd.We zijn eigenlijk een stukje overgeslagen bij de goederenloods en de tunnels en dat gaan we nu eerst proberen af te maken.Het lijkt nog niet echt ergens op maar dat komt wel goed  ;) Met wat gras etc zal het er straks wel beter uit gaan zien.

Voor de goederenloods zie je een gebouw op zijkant.Dat was ons oude station die we wat "verbouwd" hebben.De mensen die met de auto de trein nemen en er aankomen moeten toch ook ergens kunnen eten dus dit wordt een restaurant chauffeurscafe zeg maar.

H&A
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Tempex berg en overslag platform
H&A

Mooie beeld van wat er nog gaat komen bij jullie  :P  :thumbup: :thumbup:
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Tempex berg en overslag platform
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Tempex berg en overslag platform
- H& A,
Wat betreft het "geklieder" moet ik zeggen, dat het jullie helemaal meezit!  8) Mijn geklieder is weleens veel erger en jullie houden het nog steeds 'zuiver'! Dus wat dat betreft blijven doorgaan! Jullie idee van dat restaurant c.q. chauffeurscafé is heel goed doordacht!  :important: Heel sociaal van jullie twee! Er wordt tenslotte al lang genoeg in de vrachtwagen gebivakkeerd!
Hebben jullie nog meer van dat soort  :important: :important: :important:?
Wachten met spanning af op de volgende update!  :thumbup: :thumbup:
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Tempex berg en overslag platform
H&A,

Wat hebben jullie toch vaak leuke ideeën  :thumbup:

Zo'n Henk Wijngaard café/restaurant is helemaal top. Op de ene foto vind ik het groen zeer geslaagd. Zou leuk zijn als we weer snel een update krijgen van de volgende werkzaamheden.
Succes mannen.

Groet Ronald  :)
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Tempex berg en overslag platform
We willen toch zoveel mogelijk van de oude gebouwen terug laten komen en dit is dan een leuke opvulling van dat hoekje.

Ondertussen zijn er wat oppervlaktes voorbereid voor gras en rotsen.Vanmiddag hebben we de muur onderlangs de alpenwiese gemaakt van klei.Dat moet nu drogen en dan kunnen we volgende week verder.Eigenlijk moet er nu eerst weer een stuk met ballast gedaan worden maar dat is helaas op.

H&A
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Tempex berg en overslag platform
We komen niet echt verder omdat er ook allerlei andere zaken zijn waar je je mee bezig moet houden.....Maar eens proberen wat kleine zaken af te maken.De afdekstenen op de muur bijvoorbeeld.Nu nog wit maar straks met een kleurtje dat het 1 geheel is dan zal het wel ergens op lijken  ;)

Harald & Alex
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Tempex berg en overslag platform
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Tempex berg en overslag platform
-H & A,
Het vordert langzaam, maar het gaat de goede kant op! Tot nu toe kunnen jullie best tevreden zijn op het behaalde resultaat.  :thumbup:
Blijf in afwachting van verdere scenery-werkjes!  8) Suk6 in elk geval!