Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Langsee

Gestart door brunigbahn zaterdag 25 december 2010, 15:37:47

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Langsee
Lid sinds: 2023

offline
Re: Langsee
Hoi Johan.

Dat is wel sneu om te horen.Je baan zag er goed uit verder.Als je tot afbreken besluit dan is dat zo.Je kan niet een deel aanpassen waar je de meeste problemen met bereikbaarheid hebt?

Harald & Alex
Re: Langsee
Lid sinds: 2009

allegra

offline
Re: Langsee
Hallo allen ,

Harald Alex , dit is een weloverwogen besluit, het gedeelte wat klaar is valt wel mee.
Tja het is ook geen goptie om delen te gebruiken. Ik wil echt zoveel mogelijk wat van de sud rampe
na bouwen wat ik met het smalspoor doe moet ik nog mijn gedachten over laten gaan.
De Module baan zal wel dubbel deks uit gevoerd worden ik denk aan een maximale  breedte van 50 a 60 cm
De losse bakken wil ik aan de muur bevestigen aan zogenaamde boeken plank dragers die je in een rail systeem
kan hangen.Het geheel gaat wel met pijn aan het hart, maar ja soms moet je een knoop doorhakken om verder te komen.
Ik heb geen zin om weer een week aan de pijnstillers te zitten omdat ik onder de modelbaan heb gelegen,en het hele project
was eigenlijk toch te groot, ik ga mijn echt beperken tot een thema maar dan zo goed als kan nagebouwd.
Een ieder bedankt voor de reacties ,ik blijf jullie op de hoogte houden.

Groeten Johan
Re: Langsee
Dennis1984
gast

Re: Langsee
Johan,

Wat ontzettend zonde zeg, maar wel begrijpelijk. Je vrouw heeft natuurlijk wel gelijk dat je straks niet op je 60e met een rugblessure het huis niet meer uit kunt.

Een voordeel van de modelspoorhobby is dat elke keer dat je een baan bouwt, je weer dingen tegen komt waarvan je denkt: shit, had ik dat nu maar anders gedaan. Dat zul je nu ook weer hebben en daardoor wordt je volgende baan waarschijnlijk nog beter.

Voor wat betreft de Südrampe: daar is natuurlijk genoeg over te vinden en op internet zijn ook prachtige banen te vinden van andere modelspoorbouwers die voor dit thema hebben gekozen. De suggestie hierboven om Brig dan ook maar meteen mee te nemen vind ik persoonlijk niet zo slecht, maar ik weet natuurlijk niet wat jij daar van vind :).

Succes met de keuzes die je gaat maken en de pijnlijke momenten indien je definitief besluit tot afbraak over te gaan.

Met vriendelijke groet,
Dennis