Ik heb op mijn baan de onderstaande situatie:
Dit is de in- uitrit aan de 'oostkant' van het station aan de 'westkant' is een vergelijkbare situatie.
De stations sporen worden in beide richtingen bereden.
Op dit moment hebben de wissels A+B ieder een eigen aandrijving(uiteraard) en ook ieder een eigen decoderuitgang.
Als decoders heb ik S-DEC-4-MM van LDT.
Nu speel ik met de gedachte om op iedere decoder één uitgang vrij te spelen en de aandrijvingen van Wissel A en Wissel B samen op één uitgang te zetten.
Volgens de spec's van de decoder en de spec's van de aandrijvingen mag dit geen bezwaar zijn.
Maar hoe kleed ik dit in in koploper, want als wissel A 'afbuigend' staat moet wissel B 'rechtdoor' staan, dat is te regelen met de fysieke aansluiting van de Conrad wisselaandrijvingen die ik gebruik.
Maar ik moet er voor zorgen dat als er verkeer vanaf het 3de spoor van boven komt dat dit door de wissels naar het linker spoor geleid wordt.
Dus B rechtdoor en A afbuigend.
Komt er verkeer vanaf een van de twee bovenste sporen dan moet A rechtdoor en tevens B afbuigend gezet worden.
Deze laatste situatie geldt ook als er verkeer uit de richting 24130 komt dat verkeer moet door een op 'afbuigend' staande wissel lopen.
Ik moet dus in koploper er voor zorgen dat in alle situaties wissel A en wissel B als één wissel gezien wordt.
Maar hoe?
Ik kom er niet uit, dus als er imand is die me op het "juiste spoor" kan zetten graag!
Of ga ik mezelf met deze opstelling problemen op de hals halen?
Want als ik dit doe gaat verkeer op het linker spoor uitgaande spoor invloed uit oefenen op het rechter binnenkomende spoor.
grt Piet.