Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

dachlüfter 351 en 353 modellen van Märklin

Gestart door davos-monstein maandag 20 december 2010, 23:58:04

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
dachlüfter 351 en 353 modellen van Märklin
Dag beste forumleden. Ik heb een vraag met betrekking tot het monteren van de kleine gegoten dakventilatoren die ik heb besteld bij de firma Ritter. Ze moeten op de ontbrekende plekken op de daken van mijn Märklin 351 en 353 wagons. Heeft iemand daarmee ervaring? (Zie foto)
Re:dachlüfter 351 en 353 modellen van Märklin
Hoi

Normaal zijn ze geklonken aan de binnenzijde. Dit lukt je zelf niet. Daarom gewoon door het gaatje steken en er dan aan de binnenzijde een beetje secondenlijm op doen.

Bart
Re:dachlüfter 351 en 353 modellen van Märklin
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:dachlüfter 351 en 353 modellen van Märklin
Kun je die vraag niet het best bij Ritter neerleggen?
Misschien hebben ze daar wel handleidingen en speciaal gereedschap voor.
Re:dachlüfter 351 en 353 modellen van Märklin
Hallo Kappa en lokpaint, dank voor jullie reactie. Ik had gehoopt dat er misschien een soort tang voor zou zijn die het smalle stukje dat door de opening steekt plat drukt tegen de binnenkant van het dak. Ik zal inderdaad de vraag eens bij Ritter neerleggen voordat ik een nieuwe bestelling plaats want hij heeft binnen een jaar tijd de prijs van deze dakluchtertjes ophoog gegooid van 90 eurocent naar 1,50 euro. (Als dat zo doorgaat zou het nog een goed idee zijn om erin te gaan beleggen.)