Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Update 19-6-2016 / Zug-e-Zug / Aanwinst Re460 Gottardo & vorderingen

Gestart door jj_marklin vrijdag 17 december 2010, 21:46:27

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Update 16-7-2011 - Filmpjes en foto's! Testbaan en bouw zwitserse Zugbahn
Citaat van: Dibbes op zondag 17 juli 2011, 10:12:49
Ik zou het per asje doen. Je wet maar nooit of een wagon is uitgerust met een combinatie van geïsoleerde en niet geïsoleerde assen.

Komt dat voor dan? Die kans lijkt me heel klein. Maar goed je komt er vanzelf achter als het zo is.
Update 11-9-2011 - Filmpjes en foto Itrain! Testbaan en bouw zwitserse Zugbahn
Hallo allemaal,

Hierbij weer even een update van mijn gestage vorderingen.

@Golfer / Dibbes en Dennis: Mijn setje met 4 SBB goederenrijtuigen van Märklin (4784) blijkt inderdaad te zijn voorzien van gelijkstroomwielen. Vandaar dat de terugmelding hiermee in het honderd liep. Ga de volgende beurs even een paar wisselstroomwielen halen, en dan moet het probleem opgelost zijn.

Verder eindelijk weer een beetje schot in de zaak gekomen. Afgelopen beurs in Houten even kennis gemaakt met Dennis1984. Leuk om een gezicht te zien bij een "medeforumer", maakt het toch wat persoonlijker nietwaar B)

Daar de hand weten te leggen op een mooie SBB460 van Roco in de Verkehrshausuitvoering. Daarnaast heb ik de SBB Leichtstahtrijtuigen van Märklin (42165) voor een goede prijs op de kop getikt  :thumbup:.





Zoals eerder aangegeven heb ik mijzelf een tijdje geleden getrakteerd op een Ecos2. Is een mooi apparaat. Ben er erg tevreden over.

Deze Ecos heb ik inmiddels gekoppeld aan mijn laptop die is voorzien van de meest recente demoversie van Itrain. Vandaag lekker aan het stoeien geweest met dit pakket en ik kan niet anders dan zeggen dat het een mooi en duidelijk pakket is. Tuurlijk ben ik tegen een aantal zaken aangelopen die mij wat hoofdbrekens bezorgen vandaag, maar de treinen op mijn testbaantje rijden.

Ik moet nog wel aan het finetunen, maar dat is van later zorg. Eerst even genieten van het moment.. :D

Hier mijn SBB RE4/4 en RE460:


en een schermoverzicht van mijn laptop:


Zo, en nu maar weer op naar de volgende... B)

Gr. Joachim
Re:Update 11-9-2011 - Filmpjes en foto Itrain! Testbaan en bouw zwitserse Zugbahn
Leuke filmpjes Joachim! De locomotieven rijden goed. Ik ben benieuwd naar wanneer je voldoende hebt gekeken naar je proefbaan en je weer gaat proberen een grotere baan te bouwen.

Ik ben mijn (toch wel wat uit de hand gelopen) testbaantje ook een klein beetje zat, maar een grotere versie zit er voorlopig nog niet in. Wel balen dat ik al mijn materieel nu niet mooi kwijt kan :(.

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re:Update 11-9-2011 - Filmpjes en foto Itrain! Testbaan en bouw zwitserse Zugbahn
Jaja,  er komt schot in de zaak!

Alleen raad ik je serieus aan geen marklin wisselaandrijvingen meer te kopen. Die gaan uiteindelijk toch kapot....
Re:Update 11-9-2011 - Filmpjes en foto Itrain! Testbaan en bouw zwitserse Zugbahn
Citaat van: wijbe op woensdag 14 september 2011, 19:41:48
Jaja,  er komt schot in de zaak!

Alleen raad ik je serieus aan geen marklin wisselaandrijvingen meer te kopen. Die gaan uiteindelijk toch kapot....

Zijn alle nieuwe aandrijvingen die jij hebt al kapot gegaan dan?

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re:Update 11-9-2011 - Filmpjes en foto Itrain! Testbaan en bouw zwitserse Zugbahn
Citaat van: Dennis1984 op woensdag 14 september 2011, 19:52:59
Citaat van: wijbe op woensdag 14 september 2011, 19:41:48
Jaja,  er komt schot in de zaak!

Alleen raad ik je serieus aan geen marklin wisselaandrijvingen meer te kopen. Die gaan uiteindelijk toch kapot....

Zijn alle nieuwe aandrijvingen die jij hebt al kapot gegaan dan?

Met vriendelijke groet,
Dennis

Die heb ik niet. Maar de ervaringen hier en daar over het internet verspreid zegt het al. Het verbeterd iets, zeg maar een pleister op een wond ;)

Wees verstandig, en koop die dingen niet meer.
Re:Update 11-9-2011 - Filmpjes en foto Itrain! Testbaan en bouw zwitserse Zugbahn
Citaat van: wijbe op woensdag 14 september 2011, 19:56:09
Die heb ik niet. Maar de ervaringen hier en daar over het internet verspreid zegt het al. Het verbeterd iets, zeg maar een pleister op een wond ;)

Wees verstandig, en koop die dingen niet meer.

Altijd proberen om zelf de feiten te kennen in plaats van die op anderen te baseren ;).

Maar ik geloof wel dat her en der op het internet één en ander staat, en met de vorige aandrijvingen waren de problemen absoluut bekend, maar is het niet te vroeg om nu al te concluderen dat de nieuwe aandrijvingen net zo slecht zijn? Ze zijn nog geen half jaar verkrijgbaar!

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re:Update 11-9-2011 - Filmpjes en foto Itrain! Testbaan en bouw zwitserse Zugbahn
Citaat van: Dennis1984 op woensdag 14 september 2011, 20:01:00
Citaat van: wijbe op woensdag 14 september 2011, 19:56:09
Die heb ik niet. Maar de ervaringen hier en daar over het internet verspreid zegt het al. Het verbeterd iets, zeg maar een pleister op een wond ;)

Wees verstandig, en koop die dingen niet meer.

Altijd proberen om zelf de feiten te kennen in plaats van die op anderen te baseren ;).

Maar ik geloof wel dat her en der op het internet één en ander staat, en met de vorige aandrijvingen waren de problemen absoluut bekend, maar is het niet te vroeg om nu al te concluderen dat de nieuwe aandrijvingen net zo slecht zijn? Ze zijn nog geen half jaar verkrijgbaar!

Met vriendelijke groet,
Dennis

De eindschakelaars gingen kapot door te hoge piek spanningen. Gebeurd dit branden ze in. De VDR? (volgens mij heet het zo) zorgt er nu voor dat als er een piekspanning komt de stroom meteen wordt afgevoerd. Echter gaat dit net als vroeger ooit een keer mis. Dit stond ook in een draadje over de wisselaandrijvingen, kan het alleen niet meer zo snel vinden.

Geloof me, je bent beter af zonder die dingen.
Kijk trouwens eens naar servo's. Scheelt je een hoop geld, en uiteindelijk een hoop ergenissen.
Re:Update 11-9-2011 - Filmpjes en foto Itrain! Testbaan en bouw zwitserse Zugbahn
Ey wijbe.

Ja er lijkt idd wat schot in de zaak te komen. Is erg leuk om te zien dat de treinen op mn testbaantje "zelfstandig" kunnen rijden. Geeft weer een nieuwe dimensie. Heb inmiddels via itrainforum nog wat opbouwende kritiek gehad en alweer een beetje verder gekomen. Helaas komende 2 weken even geen gelegenheid om  te werken aan de baan.

Voor wat betreft de wisselaandrijvingen werken deze op dit moment gewoon goed. Natuurlijk weet ik niet voor hoelang...
Heb ook gelezen dat er mensen zijn met problemen, maar ook mensen zonder problemen. Ben er nog niet uit welke kant ik hiermee uitga.

De tijd zal het leren ;-)
Re:Update 11-9-2011 - Filmpjes en foto Itrain! Testbaan en bouw zwitserse Zugbahn
Joachim,

Zelf had ik ook jaren geen problemen. Tot ik ze digitaal ging aansturen. Inmiddels zijn ze allemaal doorgesoldeerd en dat lijkt te werken... totdat er ooit 1 doorbrand.
Op de vervolgbaan komen dan ook servo's. stukken goedkoper en 1000 maal betrouwbaarder.

Wil je weinig gekloot met draden en toch servo's die zo onder de rails geschroefd kunnen worden? Kijk eens naar die van Viessman. ze kosten wel wat maar dan ben je er ook in 1 keer van af.
Re:Update 11-9-2011 - Filmpjes en foto Itrain! Testbaan en bouw zwitserse Zugbahn
Citaat van: wijbe op woensdag 14 september 2011, 20:49:54
Joachim,

Zelf had ik ook jaren geen problemen. Tot ik ze digitaal ging aansturen. Inmiddels zijn ze allemaal doorgesoldeerd en dat lijkt te werken... totdat er ooit 1 doorbrand.
Op de vervolgbaan komen dan ook servo's. stukken goedkoper en 1000 maal betrouwbaarder.

Wil je weinig gekloot met draden en toch servo's die zo onder de rails geschroefd kunnen worden? Kijk eens naar die van Viessman. ze kosten wel wat maar dan ben je er ook in 1 keer van af.

Ey Wijbe,

Bij gelegenheid ga ik er eens even naar kijken. Maarre, je zegt stukken goedkoper en daarna "ze kosten wel wat". Waar heb je het dan over?

Gr. Joachim
Re:Update 11-9-2011 - Filmpjes en foto Itrain! Testbaan en bouw zwitserse Zugbahn
Joachim,

Een normaal motortje (servo) kan rond de 2/3 euro per stuk kosten. Natuurlijk moet er dan een decoder aan, en zul je zelf wat moeten bouwen tussen servo en wissel. Een servodecoder van Esu kost ongeveer 25 euro en kan 4 servo's aansturen. Er zijn vast nog wel goedkopere decoders te vinden

De aandrijvingen van Viessman kun je net zo als de wisselaandrijvingen van marklin onder de rails schroeven. Deze kosten geloof ik rond de 30 euro. Hierbij zit wel een decoder in elke aandrijving.
Re:Update 11-9-2011 - Filmpjes en foto Itrain! Testbaan en bouw zwitserse Zugbahn
Cadeautje:

Re:Update 11-9-2011 - Filmpjes en foto Itrain! Testbaan en bouw zwitserse Zugbahn
Ey die Dennis,

Bedankt voor je cadeautje. En dat terwijl ik nog niet eens jarig ben :P

Ga in de herfstvakantie weer richting SBB-land :thumbup:.
Echt vervelend. Alleen beetje jammer dat de euro en de zwitserse frank zo'n beetje 1 om 1 gaan. Neem deze ronde maar een extra broodbakje mee denk ik, anders wordt de volgende beurs in Houten wel erg karig.  :)

Tot later.

Gr. Joachim
Re:Update 11-9-2011 - Filmpjes en foto Itrain! Testbaan en bouw zwitserse Zugbahn
Wijbe,

Ik gebruikte ook de aandrijvingen van Viessmann maar ben toch overgestapt op servo's van Esu. Ik betaalde voor de Viessmann aandrijving ?29,- per stuk dus was ik met servo's goedkoper uit en de servo switch kan je apart van voeding voorzien met een normale trafo. Verder niets negatiefs over de werking van de aandrijving van Viessmann hoor.

groetjes Martin.
Update 24-10-2011 - Testbaan Itrain en bouw zwitserse Zugbahn
Hallo allemaal,

Weer even tijd voor een korte update.

Ben in de herfstvakantie in zwitserland geweest en kwam de RE460 van HAG in Verkehrhauskleuren daar in de souvenirwinkel tegen voor maar liefst 690,- Zw. frank..... :? Wel erg duur. (in euro's ? 600,52!!!)
Ik heb de Roco-versie iets goedkoper gekocht  B)

Op aantal stations in de omgeving geweest, waaronder deze mooie zonsondergang op bahnhof Cham, op de lijn tussen Luzern en Zug.



Verder nog via MP een tweetal loks weten te bemachtigen. (voor weinig... :D :D)
De Marklin 39361 Ae 6/6 "Göschenen"


en de marklin 37512-2 SBB Ae 3/6 10456






Verder gisteren voor mijn verjaardag nog een mooi SBB-buffetrijtuig, 3 Railaway dvd's over zwitserland en een mooi boek over zwitserse locs gekregen.







Ga nu de diepte in qua testen met Itrain, om aansluitend de testbaan af te breken en eindelijk aan het schaduwstation te beginnen.

Ook moet er nog een ontwerp komen voor de eigenlijke baan. Daarvoor heb ik vandaag versie 10 van Wintrack besteld. Zat er wat tegenaan te hikken, maar besefte mij toen dat ik wel dure locomotieven en rijtuigen koop en hierover een beetje moeilijk zit te doen.

Tevens vandaag de licentie gekocht voor Itrain, aangezien ik door mijn "proeftijd" 8) heen ben, en toch erg tevreden ben over dit pakket.

Kortom, weer een duur dagje... :( :) :D,

Hou jullie op de hoogte!

gr. Joachim
Re:Update 24-10-2011 - Testbaan Itrain en bouw zwitserse Zugbahn
Hey Joachim,

Wat is die SBB Ae 3/6 toch een prachtige loc, wat is dat eigelijk voor een tijdperk?? want op mijn tijdperk 3 baan mag hij ook wel komen hoor  :D

groeten jw
Re:Update 24-10-2011 - Testbaan Itrain en bouw zwitserse Zugbahn
Ha Joachim,

Dit boek staat dus ook nog op mijn verlanglijstje, ik zat er net e.e.a. over op te zoeken op internet. Misschien maar even voor kerstmis vragen.

Verder schitterende locomotieven natuurlijk. Ik ben erg benieuwd naar de rij-eigenschappen van de C-sinus locomotief. Misschien moest ik binnenkort maar eens naar het noorden afreizen om jouw baan + locomotieven te aanschouwen. Kan ik ook dat iTrain eens beter bekijken. De beurs in Houten was daar toch iets te kort voor en ik kan het zelf niet proberen omdat ik nog geen ECoS heb. Xander is een prima persoon trouwens, maar dat wist je al.

Buffet Suisse rijtuig staat ook bij mij op de baan, al zal ik hem ooit gaan verkopen omdat ik helemaal over ga op 1:87 rijtuigen en deze nog 1:100 zijn, als laatst overgebleven.

Mijn Re482 is inmiddels ook binnengekomen en goedgekeurd. Binnenkort moet ik die nog maar eens gaan ombouwen, maar ben aan het proberen of iemand een aangepaste hoofdprint kan maken voor deze locomotief, om het gekloot met adapterplaatjes te voorkomen en om correcte Zwitserse lichtwissel toe te passen. Ik verwacht dat er wel de nodige interesse voor een dergelijke print is.

Ben benieuwd naar jouw vorderingen met je baan en naar het baanontwerp voor het zichtbare gedeelte!

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re:Update 24-10-2011 - Testbaan Itrain en bouw zwitserse Zugbahn
beste Joachim,

Moet zeggen dat het bij jou ook allemaal echt prachtig is. Schitterend rijdend materieel gewoon perfect.

Groet Arno

P.S. Gaat alles goed met Itrain?
Re:Update 24-10-2011 - Testbaan Itrain en bouw zwitserse Zugbahn
Citaat van: Janvis op maandag 24 oktober 2011, 22:00:48
Wat is die SBB Ae 3/6 toch een prachtige loc, wat is dat eigelijk voor een tijdperk?? want op mijn tijdperk 3 baan mag hij ook wel komen hoor  :D

Ey JW,

Ja, ben ook blij met deze loc. En, is dat even toevallig. Deze loc is voor tijdperk III.
Wie weet komt ie nog eens keertje buurten... B)

@ Dennis: Is een mooi boek, zeker een aanrader voor kerst, sinterklaar of welke gelegenheid dan ook. De C-sinus loc rijdt geweldig. Is echt een topper. Loopt mooi rustig en toch krachtig. Heel langzaam rijdt ie ook heel vloeiend. :thumbup: Buurten is altijd goed, dat weet je B). En in Friesland is het ook mooi... :thumbup:

Ik heb de hele nacht zitten staren naar de "Le Buffet Suisse"en de "Elvetino" buffetrijtuigen en ik kan geen verschil in schaal ontdekken hoor.  8) 8)De afmetingen van de ramen opgemeten en deze zijn even groot.


Ik zou em houden. Zag trouwens van Treinsmurf nog een prachtig ombouwprojectje voor dit rijtuig:
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=13192.0

Dus toch de Re482 maar laten doorkomen hé... :D :thumbup:. Zo te horen toch wel iets meer werk als gedacht.

Ben zometeen eerst weer even twee weken niet in staat om aan mijn baan te werken, maar wanneer ik weer  terug ben ligt mijn Wintrack v10klaar en kan ik daar mee aan de slag. Ga intussen wel proberen om mijn schaduwstation in Itrain in te voeren. Kan maar vast klaar zijn.

Heb ook nog een paar filmpjes toegevoegd op mijn joetjoep. Linkje staat onderaan dit bericht...

@Arno: Dank, dank voor het  compliment. ben zelf ook erg tevreden met mijn materieel tot dusver. Heb nog wel een aantal wensen, maar heb mijzelf voorgenomen om eerst de baan verder te gaan bouwen. Is ook wel handig dat het materieel ergens op kan rijden, nietwaar... ;)

gr. Joachim
Re:Update 24-10-2011 - Testbaan Itrain en bouw zwitserse Zugbahn
Hoi Joachim,

Hoop dat je wel hebt geslapen en niet wakker hebt gelegen van de schaalverschillen. Die zijn er inderdaad niet, want alle Märklin rijtuigen van de SBB zijn 1:100 en dus de 'verkeerde' schaal. Alleen de Leichtstahl rijtuigen zijn juist, dus die ga ik houden :).

De Re482 kan op zich wel simpel rijden, maar dan heb ik Duitse verlichting en dat wil ik niet. Dat is trouwens met de Märklin Hobby modellen van de Re482 niet veel anders, hoewel daar goedkopere kant-en-klaar oplossingen via internet verkrijgbaar zijn (Modellbau Schönwitz).

Over je filmpjes had ik nog twee tips... de dubbeltractie Re4/4 is in werkelijkheid een Re10/10, de tweede locomotief is namelijk een Re6/6 (te zien aan de vier 'ramen' in plaats van drie). De Re460 met eurocity rijtuigen is denk ik de twee-uurlijkse 'Gotthard'-interregio van Chiasso naar Basel.

Ik wil er ook weer naartoe!!

Met vriendelijke groet,
Dennis
ReRe:Update 24-10-2011 - Testbaan Itrain en bouw zwitserse Zugbahn
Citaat van: Dennis1984 op dinsdag 25 oktober 2011, 18:36:36
Hoop dat je wel hebt geslapen en niet wakker hebt gelegen van de schaalverschillen.
Al met al toch nog wel goed geslapen... :P. Was in de volste overtuiging dat marklin H0 materiaal 1:87 is. Dit blijkt dus niet zo te zijn... Weer een ervaring rijker en een illusie armer ;)


Citaat van: Dennis1984 op dinsdag 25 oktober 2011, 18:36:36
De Re482 kan op zich wel simpel rijden, maar dan heb ik Duitse verlichting en dat wil ik niet. Dat is trouwens met de Märklin Hobby modellen van de Re482 niet veel anders, hoewel daar goedkopere kant-en-klaar oplossingen via internet verkrijgbaar zijn (Modellbau Schönwitz).
Ben benieuwd naar de ombouw, in het kader van "beter goed gejat, dan slecht bedacht"  B)

Citaat van: Dennis1984 op dinsdag 25 oktober 2011, 18:36:36
Over je filmpjes had ik nog twee tips... de dubbeltractie Re4/4 is in werkelijkheid een Re10/10, de tweede locomotief is namelijk een Re6/6 (te zien aan de vier 'ramen' in plaats van drie). De Re460 met eurocity rijtuigen is denk ik de twee-uurlijkse 'Gotthard'-interregio van Chiasso naar Basel. 
Kijk, en zo leer je elke dag weer bij. Met dank aan het forum (en jouw  ;))


Citaat van: Dennis1984 op dinsdag 25 oktober 2011, 18:36:36
Ik wil er ook weer naartoe!!

IK OOK!

Gr. Joachim
Re:Testbaan Itrain en bouw zwitserse Zugbahn - Update 24-10-2011
Hoi Joachim,

je bent al goed bezig geweest zie ik. Mooie aanwinsten en dat het allemaal in Zwitserland z duur is had je kunnen verwachten met zo'n koers 8o

Frappant ook dat je dezelfde polystyreen hebt kunnen krijgen als ik B)

Succes met het verder bouwen, John
Re:Testbaan Itrain en bouw zwitserse Zugbahn - Update 24-10-2011
Hoi Joachim,

Geweldige aanwinsten, wat is dat toch leuk materiaal he dat zwitsers. Boek is echt leuk. Afgelopen  beurs in Houten ook weer een boek gekocht over locomotieven en triebwagen van de SBB, je kan er niet genoeg van hebben, doe er altijd weer ideetjes mee op. Blijf je bouw met spanning volgen, ben zelf ook bezig met i-train.

groetjes Martin.


Re:Testbaan Itrain en bouw zwitserse Zugbahn - Update 24-10-2011
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re:Testbaan Itrain en bouw zwitserse Zugbahn - Update 24-10-2011
Hoi Joachim!

Mooie spulletjes daar!
Nog gefelicteerd met je verjaardag!

Groets;

Marty

PS: Ben zéér benieuwd naar je (grote) baan en nieuwe updates! :D
Re:Testbaan Itrain en bouw zwitserse Zugbahn - Update 24-10-2011
Citaat van: Tilly op dinsdag 25 oktober 2011, 20:45:32
Hoi Joachim,

je bent al goed bezig geweest zie ik. Mooie aanwinsten en dat het allemaal in Zwitserland z duur is had je kunnen verwachten met zo'n koers 8o

Succes met het verder bouwen, John

Ey John,

Bedankt voor je compliment. Altijd leuk te horen van iemand die al een eindje verder is... ;) :thumbup:
Ben ook erg blij met mn aanwinsten.

Zwitserland is een schitterend land, alleen niet te betalen inderdaad op dit moment. Gelukkig woont mijn zus daar al een paar jaar en hebben we dus een mooi adresje op een mooie locatie (vlakbij het station... ;))

Polystyreen kwam ik bij toeval op het "spoor" bij onze plaatselijke vloerenboer. Is mooi spul.

Gr. Joachim
Re:Testbaan Itrain en bouw zwitserse Zugbahn - Update 24-10-2011
Ey

@ Martin: Dank voor je reactie. Boek is idd een mooi naslagwerk om eens even wat ideeen en achtergronden van de locs en treinen op te doen.

@ Marty: Nog bedankt voor de felicitaties :thumbup:. Gaat allemaal gewoon door, hoef je niets voor te doen.
"PS: Ben zéér benieuwd naar je (grote) baan en nieuwe updates" Ik ook  :D :)

Gr. Joachim
Testbaan Itrain en bouw zwitserse Zugbahn - Update(tje) 15-11-2011
Hallo allemaal,

Inmiddels mijn Wintrack-versie 10 binnengekregen en hier ook mee aan de slag gegaan.
Hele verbetering is dat je de stroomkringen en blokken kunt weergeven dmv rode driehoekjes.


Verder mijn schaduwstation in Itrain ingevoerd. Moet nog wel gefinetuned worden, maar het begin is er. Mooi is dat, het schaduwstation moet nog gebouwd worden, en mijn treinen staan er al... ;) :D


Ik wil van de week mijn testbaantje gaan afbreken, en aansluitend gaan beginnen met de bouw van het schaduwstation. (Hé,he, eindelijk, pffff  :D. Ben gemaakt van traag zaad, daar zal het wel van komen denk ik...)

Kan iemand mij vertellen wat voor dikte bekabeling ik het beste kan gebruiken vanaf de rails, wissels, terugmeldpunten. Ik heb voor mijn testbaantje gebruik gemaakt van de Conradbedrading van 0,14mm.

Verder kijk ik erg uit naar de meeting aanstaande zondag. Lijkt mij erg leuk en leerzaam. :thumbup: (en misschien ook nog wel gezellig, eh)

gr. Joachim
Re:Testbaan Itrain en bouw zwitserse Zugbahn - Update(tje) 15-11-2011
Hoi Joachim,

Citaat van: jj_marklin op dinsdag 15 november 2011, 20:27:59

Verder mijn schaduwstation in Itrain ingevoerd. Moet nog wel gefinetuned worden, maar het begin is er. Mooi is dat, het schaduwstation moet nog gebouwd worden, en mijn treinen staan er al... ;) :D


Die is wel leuk :-) :-) :-)

Nu zie ik in het scherm van I-train blauwe bolletjes, rode ovaaltjes en witte vierkantjes. Wat moet dit voorstellen?

Je bent trouwens een pijltje vergeten op het onderste spoor :)

Betreffende kabeldiktes: gebruik voor ringleidingen 2.5mm2 en voor de rest minimaal 0.25mm2. Hier bestel ik altijd de 0.25mm2 draad. Goede prijs en supersnelle levering.

Groetjes, John
Re:Testbaan Itrain en bouw zwitserse Zugbahn - Update(tje) 15-11-2011
Citaat van: Tilly op dinsdag 15 november 2011, 23:19:44
Nu zie ik in het scherm van I-train blauwe bolletjes, rode ovaaltjes en witte vierkantjes. Wat moet dit voorstellen?

Je bent trouwens een pijltje vergeten op het onderste spoor :)

Ey John,

De blauwe bolletjes zijn voor de rijwegen, de rode ovaaltjes zijn de bezetmelders en de witte vierkantjes zijn de blokken. Wanneer je over de blokjes, ovaaltjes en rondjes met de muis beweegt, gevendeze aanvullende info.

De rode ovaaltjes zijn, net als de rest trouwens, nog niet gekoppeld, aangezien er nog niets is om te koppelen. Wanneer deze wel gekoppeld zijn, dan worden het rode rechthoekjes.

Zal pijltje nog even finetunen... ;)

Bedankt voor de link. Goede prijs en snelle levering ben ik altijd voor  :D

Gr. Joachim
Re:Testbaan Itrain en bouw zwitserse Zugbahn - Update(tje) 15-11-2011
Hoi Joachim,

Ziet er goed uit, erg overzichtelijk met Itrain. Watr zijn trouwens die dubbele grijze streepjes naast die kopsporen, zijn dat ontkoppelrails?

Ben benieuwd naar het vervolg.

Gr. Daan
Re:Testbaan Itrain en bouw zwitserse Zugbahn - Update(tje) 15-11-2011
Citaat van: Daan op woensdag 16 november 2011, 11:25:21
Ziet er goed uit, erg overzichtelijk met Itrain. Watr zijn trouwens die dubbele grijze streepjes naast die kopsporen, zijn dat ontkoppelrails?

Hey Daan,

Ben tot op heden ook erg tevreden over Itrain. De dubbele streepjes zijn inderdaad de ontkoppelrails.

Gr. Joachim
Re:Testbaan Itrain en bouw zwitserse Zugbahn - Update(tje) 15-11-2011
Joachim,

bedankt voor de uitleg :thumbup:

Groetjes, John
Afbreken testbaan Itrain en bouw zwitserse Zugbahn - 17-11-2011
Citaat van: Tilly op woensdag 16 november 2011, 13:54:37
Bedankt voor de uitleg :thumbup:

Groetjes, John
Graag gedaan.

Hallo allemaal,

Heb naar aanleiding van tip John inzake de bedrading gelijk maar de daad bij het woord gevoegd.
Nou John, je hebt geen woord teveel gezegd over je huisleverancier.

Gistermiddag rond 17u besteld en vanavond om 19u stond TNT hier al op de stoep met de 5 doosjes bedrading. Helemaal top. Kan ik eerst weer even vooruit.


Heb inmiddels mn locs even tijdelijk ingepakt en ben begonnen met het afbreken van de testbaan.
Aansluitend ga ik de rails voor het schaduwstation uitleggen om daarna systematisch de rails te voorzien van de diodes, isolatoren en bedrading.

Houd jullie op de hoogte...

gr. Joachim
Re:Afbreken testbaan Itrain en bouw zwitserse Zugbahn - 17-11-2011
Hoi Joachim,

ze zijn inderdaad supersnel :thumbup:

Ik zie wel dat deze doosjes ?2,- duurder geworden zijn. Vorig jaar heb ik hier ?7.50 voor betaald.

Groetjes, John
Re:Afbreken testbaan Itrain en bouw zwitserse Zugbahn - 17-11-2011
Citaat van: Tilly op vrijdag 18 november 2011, 19:01:42
Ik zie wel dat deze doosjes ?2,- duurder geworden zijn. Vorig jaar heb ik hier ?7.50 voor betaald.

Tsja, ze grijpen alles aan om de crisis het hoofd te bieden ;)
(of ze houden gewoon meer over natuurlijk...)

Anyway ik kan wel weer verder.

Vanavond alle "oude" bedrading van de testbaan desolderen, en daarna weer opbouwen. Ik heb dr zin an.

Gr. Joachim
Re:Afbreken testbaan Itrain en bouw zwitserse Zugbahn - 17-11-2011
Ha Joachim,

Is het niet alweer eens tijd voor een update? :D.

Met vriendelijke groet,
Dennis
Bouw schaduwstation zwitserse Zugbahn - 31-12-2011
Citaat van: Dennis1984 op zaterdag 31 december 2011, 14:18:56
Is het niet alweer eens tijd voor een update? :D.

Ey die Dennis,

Da's wel heel toevallig... B). Had voor vandaag nog een update in de planning staan.

Eerst natuurlijk even vuurwerk en oliebollen gehaald en nu is het dan tijd voor een update op de valreep van 2011.

Komtie: :D :D
Re:Update met foto's 31-12-2011 - Bouw schaduwstation zwitserse Zugbahn
Hallo allemaal,

Is al een tijdje stil in mijn draadje. Wil niet zeggen dat er niet is gebeurd.

Ben intussen naar de forumdag in Den Bosch geweest en naar de Landschapsbouwdag in Amsterdam.
Zowel de forumdag als de landschapsbouwdag heb ik als erg leuk ervaren. Mooie gelegenheid om eens kennis te maken met vele medeforummers. Maakt het wat persoonlijker wanneer je een gezicht hebt bij een profiel.

Dit is het resultaat van een dagje landschapbouwen:


Gebroederlijk naast het bouwwerk van Dennis1984:


Sfeerimpressie:


Verder het I-train testbaantje afgebroken en begonnen met de aanleg van het schaduwstation.
Alle bedrading is (eindelijk) gesoldeerd en alle rails ligt op zijn plek.








Volgende stap wordt nu het ordenen van de bedrading en natuurlijk het aansluiten.


(Als dat maar goed komt.... 8) 8)

Verder via Ebay nog een mooie set van Willy Betz gekocht (ik weet: niet echt Zwitsers, maar vond em gewoon mooi!)


Verder nog de SBB-pendeltrein van Marklin (42168 aangeschaft via MP.


Ohja, last but not least de Marklin Crossrailloc 36605 gekocht via MP:


Dit was het voor 2011. Iedereen een hele mooie jaarwisseling en een gezond en gelukkig 2012 toegewenst!


Tot de volgende update!

gr. Joachim




Re:Update met foto's 31-12-2011 - Bouw schaduwstation zwitserse Zugbahn
Dat zijn mooie locs die je aangeschaft hebt! En je bent lekker bezig geweest.

En jij ook een gelukkig 2012 en natuurlijk de rest van het forum!  :)
Re:Update met foto's 31-12-2011 - Bouw schaduwstation zwitserse Zugbahn
Citaat van: basjuh1981 op zaterdag 31 december 2011, 15:36:38
Dat zijn mooie locs die je aangeschaft hebt!

Ey,

Ben dr ook erg blij mee! Heb ze alvast even laten kennis maken met hun nieuwe woonomgeving.
Nou zo gauw mogelijk de bedrading aansluiten en dan kunnen ze ook gaan rijden.
Zullen ze vast ook leuk vinden... ;)

Gr. Joachim
Re:Update met foto's 31-12-2011 - Bouw schaduwstation zwitserse Zugbahn
Ik zie de video graag verschijnen :P
Re:Update met foto's 31-12-2011 - Bouw schaduwstation zwitserse Zugbahn
Groot toeval inderdaad!

Het lijkt wel of jij dezelfde koopverslaving hebt als ik. Pas je een beetje op je geld? :-). Zijn weer mooie aanwinsten, ben wel benieuwd naar wat je met je Crossrail locomotief gaat doen. Je kunt daar mooie ombouwsets voor kopen namelijk! Zowel met een betere motor, als om de verlichting wat minder geel te maken.

Zo te zien heb je nog wel het een en ander aan te sluiten qua bedrading. Dan zal de komende update wel nog even op zich laten wachten. Ik ben benieuwd!

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re:Update met foto's 31-12-2011 - Bouw schaduwstation zwitserse Zugbahn
Citaat van: Dennis1984 op zaterdag 31 december 2011, 18:48:26
Het lijkt wel of jij dezelfde koopverslaving hebt als ik. Pas je een beetje op je geld? :-).

Dan wordt minder kopen mijn goede voornemen voor 2012 :D ;)

Citaat van: Dennis1984 op zaterdag 31 december 2011, 18:48:26
Zijn weer mooie aanwinsten, ben wel benieuwd naar wat je met je Crossrail locomotief gaat doen. Je kunt daar mooie ombouwsets voor kopen namelijk! Zowel met een betere motor, als om de verlichting wat minder geel te maken.
Ik houd mij aanbevolen voor tips en trucs...

Citaat van: Dennis1984 op zaterdag 31 december 2011, 18:48:26
Zo te zien heb je nog wel het een en ander aan te sluiten qua bedrading. Dan zal de komende update wel nog even op zich laten wachten. Ik ben benieuwd! Met vriendelijke groet, Dennis

Ik ook! :biggrin: :biggrin:

Goede jaarwisseling!!

Gr. Joachim
Re:Update met foto's 31-12-2011 - Bouw schaduwstation zwitserse Zugbahn
Citaat van: jj_marklin op zaterdag 31 december 2011, 19:58:37
Ik houd mij aanbevolen voor tips en trucs...

Joachim,

Nieuwe motor: SB Modellbau
Nieuwe verlichting: Modellbau Schönwitz

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re:Update met foto's 31-12-2011 - Bouw schaduwstation zwitserse Zugbahn
Citaat van: Dennis1984 op zondag 01 januari 2012, 16:35:49
Citaat van: jj_marklin op zaterdag 31 december 2011, 19:58:37
Ik houd mij aanbevolen voor tips en trucs...

Joachim,

Nieuwe motor: SB Modellbau
Nieuwe verlichting: Modellbau Schönwitz

Met vriendelijke groet,
Dennis

Thanxs!

Gr. Joachim
Re:Update met foto's 31-12-2011 - Bouw schaduwstation zwitserse Zugbahn
Hoi Joachim,

van harte gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten :)

Ontkoppelrails in je schaduwstation? Wat wil je daarmee bereiken?

Groetjes en de beste wensen, John
Re:Update met foto's 31-12-2011 - Bouw schaduwstation zwitserse Zugbahn
Citaat van: Tilly op zondag 01 januari 2012, 19:36:43
van harte gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten :)

Ontkoppelrails in je schaduwstation? Wat wil je daarmee bereiken?

Groetjes en de beste wensen, John

Hallo John,

Vwb de ontkoppelrails moet ik je heel eerlijk zeggen dat ik dat ergens helemaal in het begin heb bedacht op basis van een schaduwstationplan van een (ex)medemodelspoorder uit Eindhoven.
Idee was/is om een loc of aantal locs te kunnen wisselen tov de rijtuigenstammen.
Of je dit in de praktijk ook doet heb ik eigenlijk nog geen idee van.

Nu je de vraag zo expliciet stelt, begin ik mij dat eigenlijk ook af te vragen... :? 8o.
Ga ik nog eens even over nadenken.

Gr. Joachim
Re:Update met foto's 31-12-2011 - Bouw schaduwstation zwitserse Zugbahn
Hey Joachim,

Ik zie je draadje nu pas, maar wat een mooi schaduwstation heb je ontworpen!
Ik ben heel erg geinspireerd geraakt door de simpelheid ervan, en toch de mogelijkheden die je ermee hebt op een klein baanoppervlak.
Zelf heb ik inmiddels ook al een (aangepast) ontwerp gemaakt op de manier zoals jij laat zien, namelijk dat je treinen eerst een stukje terug moeten rijden voordat ze weer op het doorgaande spoor staan.
Ik zou zeggen ga zo door!


Grtzz Jesper/Jessendelft
Re:Update met foto's 31-12-2011 - Bouw schaduwstation zwitserse Zugbahn
Citaat van: Jessendelft op dinsdag 03 januari 2012, 11:10:41
Hey Joachim,

Ik zie je draadje nu pas, maar wat een mooi schaduwstation heb je ontworpen!
Ik ben heel erg geinspireerd geraakt door de simpelheid ervan, en toch de mogelijkheden die je ermee hebt op een klein baanoppervlak.
Zelf heb ik inmiddels ook al een (aangepast) ontwerp gemaakt op de manier zoals jij laat zien, namelijk dat je treinen eerst een stukje terug moeten rijden voordat ze weer op het doorgaande spoor staan.
Ik zou zeggen ga zo door!


Grtzz Jesper/Jessendelft

Ey Jesper,

Dankje voor de complimenten. Ik doe mijn best en heb op mijn beurt de door medeforummers verkregen tips geprobeerd zo goed mogelijk toe te passen (tot nu toe).

Op naar de volgende update   ;)

Gr. Joachim