Citaat van: Ronald69 op woensdag 15 december 2010, 20:16:36
Klik]http://www.youtube.com/watch%3Fv%3DIkDHZ1l8O-w&rct=j&sa=X&ei=cRMJTc64JYjrOeqZ3bEE&ved=0CBgQuAIwAA&q=NS+2801&usg=AFQjCNGTuvvY0e5m9Qy0k_wnyM2Lm-hRSg]Klik hier.
Deze man is ook actief op beneluxspoor als moderator en heeft over dit onderwerp een topic gestart,
Klopt
Nou dit is dan mijn Kreupele Marie NS 2801
in H0Waar die nu meestal staat
en weer terug voor controle
Een totaal verwoeste Trawos kap gebruikt (ging niet zoals ik wilde aan het begin
) met als donor een Mehano Amerikaan.
De cabine van Trawos klopt trouwens niet, beide zijde van de cabine zijn gelijk terwijl die omgekeerd van elkaar horen te staan. Daar kwam ik pas achter toen die al klaar was.
Dus toen weer de cabine opnieuw opgebouwd.
De Trawos kap is wat smal om een motor onder de kap kwijt te kunnen, die heb ik dus wat breder moeten maken.
Bij elkaar bleef er maar weinig over van de originele Trawos kap.
Op de foto's glimt Kreupele Marie als een pudding, maar ondertussen met zijdeglans omgespoten, dat scheelt heel veel
Het grote voorbeeld vind ik een mooie karaktervolle locomotief die een belangrijk stukje Nederlandse spoorweghistorie is.
Ik zag ook een opmerking over de NS 2900 langskomen?
Ook mooi, maar meer een loc van de "plank"
Voordeel is wel, dat er daar meer van geweest zijn en die hebben voor 3 maatschappijen gereden.
Deze dus wel al met zijdeglans afgewerkt