Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Eerste renovatie van enkele huisjes

Gestart door NielsVV maandag 13 december 2010, 20:58:06

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Eerste renovatie van enkele huisjes
Hallo,

Ik heb enkele oude huisjes van zolder gehaald, welke ik in mijn kinderjaren in elkaar heb gestoken. Deze zagen er nog heel plastiekerig uit en hingen vol met lijmresten.
Nu heb ik deze gebruikt als 'test-huisjes' om ze te verouderen. Heb me hier eerst goed ingelezen, en zou graag verdere commentaar van jullie horen.







Wat vinden jullie van het resultaat? Niet letten op de potten en pannen.

Alvast bedankt,

Niels
Re:Eerste renovatie van enkele huisjes
Ik vind het resultaat zo slecht nog niet. Alleen de grijze kleur van het ene huisje vind ik wat minder geslaagd.

CiteerNiet letten op de potten en pannen.

Wat maakt het uit dat je de huisjes tussen de soep en de aardappelen hebt geweatherd? ;)
Re:Eerste renovatie van enkele huisjes
Dag Niels,

Van het bakstenen huis vind ik de onderrand (betonrand) te mooi; deze zou er veel meer verweerd
moeten uitzien, omdat daar mos tegenaan groeit, opspattend water tegen komt enz.
Verder zou je de boeiboorden maar ook de kozijnen onder handen kunnen nemen.
De vakwerkaanbouw heb je waarschijnlijk horizontaal "geveegd"; als je dat verticaal zou doen,
denk ik dat dit er heel goed zou uitzien.
Het grijs van de gestucte woning is wel erg somber. dat zou lichter kunnen, met wat meer
verschil tussen lichte en donkere vlekken.
Let er ook hierbij op dat je de onderste .....milimeters nog vuiler maakt.
Succes.
Met vriendelijke groet,

Wim
Re:Eerste renovatie van enkele huisjes
Hallo Niels,

Tja, dit is de manier om het te leren... experimenteren & oefenen op "oude" huisjes, immers al doende leert men!
Alles is beter als van die plastic-look huisjes met lijm-vlekken/-resten, dus wat dat betreft een geslaagde poging (of misschien beter gezegd; een geslaagd begin!  :wink:)
Ik sluit mij aan bij de voorgaande opmerkingen... Het grijze huisje zou mooier uitkomen wanneer je het lichter (of bijna wit) zou kleuren én het bakstenen huisje, zou er mooier/beter uitzien met een grijze spatrand i.p.v. zwart. Aangezien het "oefen-objecten" zijn is het misschien ook een optie om eens te proberen de bakstenen te "voegen", dat laat het metselwerk veel realistischer uitkomen.
Verder zijn modelbouw-huisjes zo realistisch te maken als je zelf wil.

Succes met de verdere werkzaamheden!

Vr. groet, Patrick
Re:Eerste renovatie van enkele huisjes
Ziet er leuk uit!