Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Is dit ontwerp iets? Nu met foto!

Gestart door Veerman maandag 13 december 2010, 17:43:35

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Is dit ontwerp iets? Nu met foto!
Lid sinds: 2006

Volendam

offline
Is dit ontwerp iets? Nu met foto!
Het is mijn bedoeling dat dit het gaat worden. Zouden jullie nog een blik erop willen werpen want ikzelf ben wel tevreden. Het 1e niveau ligt grote deels maar ik moet alles nog aansluiten. Graag zou ik willen weten hoeveel stroomkringen ik hiervoor nodig zou kunnen hebben.
Als het goed is kun je het ontwerp openen.
Klik hier voor het downloaden van
het wintrack 9 bestand.

Re:Is dit ontwerp iets? Nu met foto!
Lid sinds: 2006

Volendam

offline
Re:Is dit ontwerp iets? Nu met foto!
Niemand iets toe te voegen?
Re:Is dit ontwerp iets? Nu met foto!
Hoi Veerman,

je hebt zo te zien een prachtige ruimte ter beschikking :D

Helaas kan ik jouw baanplan niet openen omdat ik een oudere versie heb :? Zelf ben ik ook al lang bezig met een ontwerp maar het blijft moeilijk. Persoonlijk houd ik van grote boogstralen en vloeiende lijnen en die mis ik in jouw baanplan. Je hebt er de ruimte voor dus er moet meer mogelijk zijn.

Groetjes en succes met de verdere planning, John
Re:Is dit ontwerp iets? Nu met foto!
Het is in ieder geval ambitieus. Ben benieuwd naar de uitvoering ervan. Gezien de afmetingen sluit ik me aan bij John.

Gr. Peter
Re:Is dit ontwerp iets? Nu met foto!
Lid sinds: 2010

Ludmilla.

offline
Re:Is dit ontwerp iets? Nu met foto!
Hoi,

Grote ruimte heb je daar :D

Maar het baanplan vind ik nog niet helemaal logisch,
want waar gaat dat lichtblauwe rondje onderin naar toe?
ook het grijze rondje linksboven snap ik niet helemaal...  :?

en het is mss mooier als je je rangeerterrein aan je station vastmaakt en niet 2 stukken, maar dat is ook deels persoonlijk denk ik

en boven vind ik het redelijk, kaal. wel een mooi groot schaduwstation heb je daar. maar kan je daar bij of kan je om de baan heenlopen?

Voor de rest vind ik dat John gelijk heeft.

Groeten en Succes,
Martijn
Re:Is dit ontwerp iets? Nu met foto!
Lid sinds: 2006

Fan vanaf mijn geboorte

offline
Re:Is dit ontwerp iets? Nu met foto!
Hoi,

Hele mooie ruimte. Ik zou inderdaad ook meer vloeiende lijnen in het zicht maken. Vooral de korte bocht na het station is erg krap. Zorg ook eens voor een recht stuk, waar je in de lengte over kunt kijken. Het is namelijk een heel mooi gezicht als je een trein in de verte aan ziet komen, vooral als het een hele flauwe bocht in zit. Het mooiste is dan om met hele lange treinen te kunnen rijden. Ik rijd zelf ook graag met hele lange treinen 5 a 6 meter lang. Ik moet nog even uitvogelen hoe ik 2 ICE's koppel.

Denk een 1 stroomkring per 4 a 5 rijdende treinen. De stilstaande in het schaduwstation tellen niet echt, omdat deze geen stroom trekken.
Re:Is dit ontwerp iets? Nu met foto!
Lid sinds: 2006

Volendam

offline
Re:Is dit ontwerp iets? Nu met foto!
Beste John. Ik ben natuurlijk niet zo`n prof als jij dus ik neem je advies zeker ten harte, maar alles wat aan de andere kant van het  hoofdstation komt is nog lang niet zeker en voorlopig komt dat ook niet want ik wil eerst die ene kant afbouwen. Deze zijde is in principe groot genoeg maar omdat het aantal treinstellen toeneemt wil ik deze ook alvast kunnen wegzetten, vandaar de andere zijde.
Mvg Veerman
Citaat van: Tilly op zondag 19 december 2010, 14:57:27
Hoi Veerman,

je hebt zo te zien een prachtige ruimte ter beschikking :D

Helaas kan ik jouw baanplan niet openen omdat ik een oudere versie heb :? Zelf ben ik ook al lang bezig met een ontwerp maar het blijft moeilijk. Persoonlijk houd ik van grote boogstralen en vloeiende lijnen en die mis ik in jouw baanplan. Je hebt er de ruimte voor dus er moet meer mogelijk zijn.

Groetjes en succes met de verdere planning, John
Re:Is dit ontwerp iets? Nu met foto!
Lid sinds: 2006

Volendam

offline
Re:Is dit ontwerp iets? Nu met foto!

Het lichtblauwe rondje gaat in de toekomst naar de overkant via een grote brug. Omdat dat toekomst muziek is zal het waarschijnlijk worden aangesloten op het stukje van de railspiraal. Dit is ook met het grijze stukje het geval.
Mvg Veerman

Citaat van: Marklin5 op zondag 19 december 2010, 16:10:19
Hoi,

Grote ruimte heb je daar :D

Maar het baanplan vind ik nog niet helemaal logisch,
want waar gaat dat lichtblauwe rondje onderin naar toe?
ook het grijze rondje linksboven snap ik niet helemaal...  :?

en het is mss mooier als je je rangeerterrein aan je station vastmaakt en niet 2 stukken, maar dat is ook deels persoonlijk denk ik

en boven vind ik het redelijk, kaal. wel een mooi groot schaduwstation heb je daar. maar kan je daar bij of kan je om de baan heenlopen?

Voor de rest vind ik dat John gelijk heeft.

Groeten en Succes,
Martijn

Re:Is dit ontwerp iets? Nu met foto!
Lid sinds: 2006

Volendam

offline
Re:Is dit ontwerp iets? Nu met foto!
Beste treinbert. Ik reid alleen c rail en groter dan de 530 ga ik niet, tenzij ze nog een tegenpool maken van de 912. Dat rechte stuk komt er zeker maar in het andere deel en daarin heb je gelijk. In theorie kan ik met gemak een trein van 6 meter laten rijden maar dit vind ik persoonlijk te lang. Ik ga rijden met treinen met een maximale lengte van +/- 3,50 meter. Personen treinen worden iets korter.
Mvg Frank
Citaat van: treinbert op zondag 19 december 2010, 21:45:36
Hoi,

Hele mooie ruimte. Ik zou inderdaad ook meer vloeiende lijnen in het zicht maken. Vooral de korte bocht na het station is erg krap. Zorg ook eens voor een recht stuk, waar je in de lengte over kunt kijken. Het is namelijk een heel mooi gezicht als je een trein in de verte aan ziet komen, vooral als het een hele flauwe bocht in zit. Het mooiste is dan om met hele lange treinen te kunnen rijden. Ik rijd zelf ook graag met hele lange treinen 5 a 6 meter lang. Ik moet nog even uitvogelen hoe ik 2 ICE's koppel.

Denk een 1 stroomkring per 4 a 5 rijdende treinen. De stilstaande in het schaduwstation tellen niet echt, omdat deze geen stroom trekken.
Re:Is dit ontwerp iets? Nu met foto!
Citaat van: Veerman op maandag 20 december 2010, 17:27:02

Beste John. Ik ben natuurlijk niet zo`n prof als jij dus ik neem je advies zeker ten harte....


Frank,

bedankt voor het compliment maar dat ben ik zeker niet. Dit is ook voor mij de eerste baan in meer dan 25 jaar maar door goed over alles na te denken, veel rond te kijken en de hulp van dit forum ziet het er tot nu toe heel goed uit. Ik sta nu ook op het punt om te beginnen aan het plan van het zichtbare gedeelte maar ben nog steeds niet tevreden. Ik wil hier ook rustig de tijd voor nemen om een teleurstelling in de toekomst te voorkomen.

Groetjes, John
Re:Is dit ontwerp iets? Nu met foto!
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re:Is dit ontwerp iets? Nu met foto!
Hallo veerman,

Je hebt een echt mooi ontwerp gemaakt hoor!
Ziet er goed uit.
Ook de ruimte lijkt me heel groot...
Succes ermee!

Mvg
Falco