Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Roco FS elok 636 ook ooit in 3 railuitvoering geleverd?

Gestart door Swissgek zaterdag 11 december 2010, 23:11:14

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Roco FS elok 636 ook ooit in 3 railuitvoering geleverd?
Hallo allemaal,

Ik kan me vergissen maar volgens mij is er ooit door Roco een 3 railuitvoering van deze lok (FS 636) geproduceerd. Indien dit klopt, weet misschien iemand het artikelnummer van die lok?

Als het niet zo is, heeft vast al iemand deze lok omgebouwd naar 3 railsysteem. Wie kan en wil hier meer over vertellen?

Ik heb overigens op het forum gezocht maar niets hierover gevonden.

Bedankt alvast voor jullie reacties.

Groet, Swissgek
Re:Roco FS elok 636 ook ooit in 3 railuitvoering geleverd?
Helaas, Roco heeft de 636 nooit in 3rail uitgebracht.

Maar de ombouw is gemakkelijk: onder het middelste niet aangedreven draaistel kun je eenvoudig een sleper zetten.

Gr, Ben.
Re:Roco FS elok 636 ook ooit in 3 railuitvoering geleverd?
Bedankt voor je reactie Ben.

Eigenlijk onbegrijpelijk dat Roco die versie nooit uitgebracht heeft.
Ze hebben meerdere loks met hetzelfde principe - al dan niet italiaans - dus de ontwikkelingskosten zouden naar mijn mening ook meegevallen zijn.

Dus de ombouw valt heel erg mee. En heb jij ook de assen vervangen door niet geisoleerde assen die ook vaak een wat hogere flens bezitten? Dit lijkt me toch noodzakelijk om op de Marklinrails pobleemloos te kunnen rijden.

Groet, Theo (swissgek)
Re:Roco FS elok 636 ook ooit in 3 railuitvoering geleverd?
Italie kent relatief weinig 3railers t.o.v. 2railers dus om die reden zal Roco het model niet voor 3rail hebben uitgebracht.

Ik heb de lok niet zelf maar las dit op het Marklin gebruikersforum. De wielen zijn geen probleem: ik heb nogal wat Roco 2-rail loks rijden op de originele wielen (op k-rail).

Gr, Ben.
Re:Roco FS elok 636 ook ooit in 3 railuitvoering geleverd?
Nogmaals bedankt Ben,

Goed, K-rails heb ik ook, dus dat zou volgens jou moeten lukken zonder ingrijpende maatregelen (mits de baan goed ligt, natuurlijk).

Hoe kom ik bij dat artikel dat jij gelezen hebt? Het marklingebruikersforum?

Groet, Theo