Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Leverancier van Loconet materiaal

Gestart door jakeman vrijdag 10 december 2010, 21:06:37

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Leverancier van Loconet materiaal
Hoi mensen,
Ik zoek een leverancier van Loconet spullen, iemand met wie ik mijn hele baan kan uitmeten wat ik nodig heb. Ik heb van Bert en anderen al veel waardevolle adviezen gekregen. Ik weet wel dat er zelf te solderen prints zijn en ook dat kan ik wel doen, maar zou daar wel wat hulp bij kunnen gebruiken. Misschien wil een leverancier van Loconet materiaal deze voor mij benodigde prints in elkaar zetten tegen betaling?

Ik heb nu 14 Loc's en wil uiteindelijk naar zo'n 25 locs, waarvan er circa 8 tegelijkertijd op mijn baan automatisch gaan rijden met Rocrail. Zelf rangeren tussendoor lijkt me leuk en dan kan dat wat mij betreft met een losse handregelaar. Een Ecos wilde ik in eerste instantie kopen maar lijkt me een erg dure oplossing, en vanwege de automatische besturing die ik wil gaan doen met Rocrail hebben de functies en kleurenscherm van de Ecos niet zoveel zin denk ik. Rocrail neemt de ingevoerde data en locs toch niet over, dus moeten alsnog opnieuw worden ingevoerd heb ik begrepen.

Als het goed is zou ik voor Loconet een Intellibox Basic kunnen gebruiken die 3A voeding levert, daarbij zou ik dan dus nog een extra booster moeten hebben, een interface, servodecoders en voedingstrafo voor m'n K-rail wissels en terugmelders.

Wie kan mij helpen?

Groeten Jake
Re:Leverancier van Loconet materiaal
Kijk eens bij Hans de Loof: http://users.telenet.be/deloof/

en de webwinkel: http://shop.hetspoor.com/index.asp?G=Electronica&S=HDM

In de Intellibox zit al een interface.

Gr, Ben.
Re:Leverancier van Loconet materiaal
Lid sinds: 2006

Fan vanaf mijn geboorte

offline
Re:Leverancier van Loconet materiaal
Hoi Ben,

De printen van Hans de Loof moeten allemaal nog gesoldeerd worden. Wel zijn de kits kompleet met alle onderdelen.

@Jake,

Je hebt een PB voor meer informatie.

Groet,
Bert
Re:Leverancier van Loconet materiaal
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re:Leverancier van Loconet materiaal
Citaat van: treinbert op zaterdag 11 december 2010, 22:34:25
Hoi Ben,
De printen van Hans de Loof moeten allemaal nog gesoldeerd worden. Wel zijn de kits kompleet met alle onderdelen.

@Jake,
Je hebt een PB voor meer informatie.

Groet, Bert

Zijn de kits echt compleet? Volgens mij geldt dat niet voor alle kits. Er zijn er ook waar je alleen de printplaat van kan kopen. Tenminste, voor zover ik dat kan vinden in de eerder genoemde webshop...
Re:Leverancier van Loconet materiaal
Lid sinds: 2006

Fan vanaf mijn geboorte

offline
Re:Leverancier van Loconet materiaal
Hoi Ernst,

Het hangt inderdaad van de soort print af, die je nodig hebt. maar enkele zijn verkrijgbaar in kit-vorm.

Ik heb alleen de PIC's gekocht via de website en alle andere onderdelen vir Farnell, Dick Best of Conrad.

Groet,
Bert
Re:Leverancier van Loconet materiaal
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re:Leverancier van Loconet materiaal
Citaat van: treinbert op zondag 19 december 2010, 22:09:01
Hoi Ernst,

Het hangt inderdaad van de soort print af, die je nodig hebt. maar enkele zijn verkrijgbaar in kit-vorm.
Ik heb alleen de PIC's gekocht via de website en alle andere onderdelen vir Farnell, Dick Best of Conrad.

Groet, Bert

Thnx! Deze informatie had ik voor een deel gevonden, maar nog niet compleet. Bijvoorbeeld ook over de PIC's, waarvan sommige exemplaren kennelijk ( :?: ) moeilijk te krijgen zijn...
Re:Leverancier van Loconet materiaal
Hoi Jake,

Uhlenbrock en Digitrax leveren complete kits en spullen voor Loconet.

groeten, Patrick
Re:Leverancier van Loconet materiaal
Lid sinds: 2006

Fan vanaf mijn geboorte

offline
Re:Leverancier van Loconet materiaal
Hoi Patrick,

Daar is sinds kort ESU bijgekomen met een LocoNet Adapter voor de ECOLink-bus.

Groet,
Bert