Afgelopen week de warmte op zolder getrotseerd en de Conrad Wisselaandrijvingen op de Marklin K83 aangesloten en geplaatst.
Ik heb het schema zoals hieronder gebruikt en de printjes gesoldeerd.
Ik heb gekozen voor een schroef connector richting de K83 om makkelijk de aansluiting onder de baan te kunnen maken.
Voor het plaatsen van de wisselaandrijving heb ik de hendel om de wissel handmatig te bedienen verwijderd en hieronder een sleuf gefreesd. hier komt de draad doorheen om de wissel om te zetten. ik heb hier de dikke draad voor genomen. de dunne draad die bij de wissel geleverd word is te dun en veert te veel zodat de wissel niet goed omgezet wordt.
Ik heb gebruik gemaakt van een 16mm speedboor om door de treintafel te boren.
De wisselaandrijving zet ik vast met dubbelzijdige tape en een schroefje.
Daarnaast heb ik nog gespeeld met de schakeltijd.
filmpje met schakeltijd van 150 mS:
de klik bij omschakelen is goed te horen.
filmpje met schakeltijd van 30 mS:
de klik bij omschakelen is al een stuk minder.
Ik kan later de spanning ook nog iets omlaag brengen als ik dat wil.
2 wissels zijn nu aangesloten, nog 19 te gaan.
Groetjes Sander